• Piknik rodzinny w Ostrowie

          • 26. 09. 2021 r.

            Piknik rodzinny został zorganizowany przez OSP Ostrów, KGW Ostrów, SP Ostrów.

            W pikniku wzięli udział uczniowie naszej szkoły.

            Na początku pikniku  na trawistym boisku sportowym przy naszej szkole odbywały się zawody sportowe: tor przeszkód, ringo i piłka nożna. Ponadto każdy mógł spróbować swoich sił pokonując tor przeszkód dla młodych strażaków.

            Druga część pikniku odbyła się na terenie OSP Ostrów, gdzie dużym zainteresowaniem cieszyły się dmuchane zjeżdżalnie. Dla dzieci i młodzieży  największą atrakcją była możliwość jazdy konnej. Podczas pikniku dwa konie  z  zaprzyjaźnionej z naszą szkoła  stadniny GT Teams  miały wiele pracy.

            Największa atrakcja pikniku to przeciąganie liny, w której rywalizować mogli wszyscy chętni.  Strażacy  z OSP walczyli z dziećmi i młodzieżą z naszej szkoły, rodzice z dziećmi,  a dziewczynki z chłopcami.

            Dla osób, które zgłodniały podczas pikniku, przygotowane były  pyszne ciasta oraz kiełbaski z grilla ufundowane przez Sołtysa wsi Ostrów oraz Radnego Gminy Proszowice.

            A. Olender

          • Szkolna RODO-wyprawka dla rodziców

          • Początek roku szkolnego to czas, gdy pojawia się konieczność dopełnienia przez szkołę wielu obowiązków, w tym tych, które dotyczą przetwarzania danych osobowych. Temat ten co roku wzbudza ciekawość i pojawia się wiele pytań z nim związanych.

            „Szkolna RODO-wyprawka dla rodziców” to przygotowany przez UODO miniprzewodnik, który zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane przez rodziców (opiekuna prawnego) pytania o przetwarzanie danych osobowych uczniów.

             

            Zachęcamy do zapoznania się 

            Szkolna RODO-wyprawka dla rodziców

          • Międzynarodowy Dzień Kropki

          • Międzynarodowy Dzień Kropki, czyli święto odkrywania talentów obchodzony jest 15 września w ponad 100 krajach. 

            W tym dniu organizuje się wiele ciekawych zabaw i happeningów, które pozwalaja dzieciom odkrywać talenty, poznawać swoje mocne strony, pobudzać wyobraźnię i wspólnie się bawić.

            Wszystko zaczęło się w 2003 roku, gdy amerykański pisarz i ilustrator książeczek dla dzieci Peter Hamilton Reynolds stworzył książkę „The Dot”, czyli „Kropka”. Jej bohaterką jest mała Vashtii, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej mądrej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości.

            Opowiadanie to stało się inspiracją dla wielu nauczycieli i dzięki temu od 2008 roku obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki.

            Od kilku lat i nasza szkoła przyłącza się do obchodów tego dnia. W tym roku również.

            Pani Marzena Nowakowska przygotowała program, do którego zaprosiła uczniów klas I  - III. Razem z nią w świat talentów zabrała dzieci maskotka "Lucynka", która z zaciekawieniem "przyglądała się" całej zabawie z kropkami.

            Spotkanie z uczniami rozpoczęło się od przeczytania przez nauczycielkę opowiadania o niezwykłej dziewczynce Vashi. Następnie dzieci "szkukały" kropek w przyrodzie. Znalazły je m. in. na biedronce, muchomorze, żyrafie, panterze, buzi (piegi)...

            Zauważyły również, że nasz alfabet byłby bardzo ubogi bez literek: i, j, ż. Śmiechu było co niemiara, gdy uświadomiły sobie, że byłaby: zaba, zarówka, jez, zyrafa, zółw - zamiast: żaba, żarówka, jeż, żyrafa, żółw. Bez kropki nie byłoby też pytajnika, wykrzyknika, dwukropka, wielokropka...

            Wszyscy jednak doskonale zdawli sobie sprawę, że nie tylko o kropki tu chodzi w tej zabawie. "Lucynka" zapytała dzieci, czego mogłyby ją nauczyć. I nagle okazało się, że każde dziecko ma swój ukryty talent. Najchętniej dzieci nauczyłyby "Lucynkę": jeździć na rowerze, rolkach, łyżwach, szybko biegać, ale i czytać i pięknie pisać. 

            W dalszej części spotkania przedstawiono listę dodającą otuchy. Każdy z nas woli usłyszeć:

            - Następnym razem będzie lepiej.

            - Nie poddawaj się.

            - Trening czyni mistrza.

            - To wyjątkowa praca.

            A nie: Nie udało ci się. Nie postarałeś się dzisiaj. Ty zawsze brzydko rysujesz. 

            Prawda?

            Ostatnim punktem zabawy na sali gimnastyczne było układanie kolorowych kropek - puzzli. Nie było to łatwe zadanie, ale każda klasa świetnie sobie z tym poradziła. Pogoda w tym dniu dopisała, dlatego na zakończenei obchodów Dnia Kropki wszyscy uczniowie wyszli na podwórze szkolne i kolorową kredą ozdobili plac szkolny - cały w kolorowe krpoki.

            M. Nowakowska

          • Dzień Przedszkolaka

          • Zgodnie ze słowami Hymnu Przedszkolaka „wszyscy swoje święto mają (…) przedszkolaki przykład dają i też swoje święto mają (...)” w dniu 20 września również i nasi najmłodsi milusińscy obchodzili Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka.

            Dzieci radosnym krokiem zawitały w sali pełnej balonów i wraz z paniami celebrowały tak ważne dla nich święto. Przedszkolaki zostały zaproszone do wspólnej zabawy - brały udział w konkurencjach sportowych, tańczyły w rytm znanych przebojów dziecięcych i odśpiewały swój Hymn.

            Na zakończenie każdy dzielny przedszkolak otrzymał medal „Super Przedszkolaka”, a chętne dzieci mogły przeobrazić się w ulubione zwierzątko.

            Wszystkim Przedszkolakom życzymy dużo zdrowia, miłych spotkań z kolegami i koleżankami, a także samych radosnych chwil spędzonych w przedszkolu.

          • Ogłoszenie

          • Spotkania z Rodzicami

             

            Zapraszamy Rodziców na spotkania z wychowawcami klas w dniu 16 września (czwartek) 

            według następującego harmonogramu:

             

            - godz. 16.00 - oddział przedszkolny,

            - godz. 16.30 - klasy I - III,

            - godz. 17.30 - klasy IV - VIII.

          • Szczepienia uczniów

          • Od 7 czerwca rodzice mogą rejestrować na szczepienie dzieci, które ukończyły 12. rok życia. Wcześniej została uruchomiona rejestracja dla uczniów w wieku 16 i 17 lat. Aktualnie szczepienia odbywają się w punktach populacyjnych i powszechnych. Od września szczepienia będą mogły być realizowane w trybie mobilnym na terenie placówek oświatowych. Będą je wykonywały podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień. MEN przygotowało informacje dla szkół i placówek w tej sprawie. Wraz z Ministerstwem Zdrowia opracowane zostały także rekomendacje dotyczące przygotowania się ucznia do szczepienia. 

            Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji opracowało  materiały edukacyjne. 

            W pakiecie informacyjnym znalazły się: 

            • filmy edukacyjne dla starszych uczniów szkół podstawowych – filmy w atrakcyjny sposób przybliżają historię wynalezienia szczepionki, istotę jej działania oraz wpływ na choroby zakaźne, które mogą być zwalczane dzięki szczepieniom; dzięki filmom uczniowie poznają też konsekwencje związane z brakiem szczepień;  
            • scenariusze lekcji do wykorzystania na lekcjach lub zajęciach z wychowawcą – treści są skoncentrowane na społecznej odpowiedzialności i konkretnych działaniach, które mogą zrealizować uczniowie, żeby chronić się przed chorobami;
            • materiały edukacyjne przygotowane przez specjalistów (profesorów wirusologii i epidemiologii) – aktualne informacje na temat roli szczepień w zapobieganiu epidemii; materiały odnoszą się do najczęściej pojawiających się pytań i wątpliwości związanych ze szczepieniami przeciwko COVID-19.

            Materiały są dostępne pod linkiem:

            szczepienia-uczniow-od-12-roku-zycia--materialy-informacyjne

             

            Poniżej znajduje się pismo informacyjne od Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice dotyczące organizacji szczepień przeciw Covid-19 w szkołach:

             szczepienia.docx​​​​​​​

            oraz deklaracja rodzica / opiekuna prawnego:

            Deklaracja_na_szczepienia.docx

          • Narodowe Czytanie w Szkole Podstawowej w Ostrowie

          • 3 września 2021 r.

            Nasza szkoła po raz kolejny wzięła udział w akcji Narodowego Czytania.

            To już 10. edycja akcji, w ramach której Para Prezydencka zaprosiła do wspólnego czytania. W tym roku czytaliśmy Moralność pani Dulskiej Gabrieli Zapolskiej.

            Wydarzeniu towarzyszyła wystawa tematycznie związana z dramatem.

            Wspólne czytanie fragmentów utworu  odbyło się na sali gimnastycznej. Przygotowana teatralna dekoracja sceniczna wprowadziła słuchaczy w nastrój mieszczańskiego pomieszczenia. Na widowni zgromadziła się publiczność z klas 4 – 8, nauczyciele oraz pracownicy szkoły.

            Na wstępie zgromadzeni usłyszeli słowo wstępne dotyczące akcji Narodowego Czytania 2021. Następnie Pani Dyrektor odczytała okolicznościowy list Prezydenta RP.

            Przygotowane fragmenty utworu odczytała doskonale przygotowana grupa nauczycieli i uczennic. W roli córek pani Dulskiej, Hesi i Meli wystąpiły uczennice klasy 7, Lena Placek i Wiktoria Mróz. Kwestię Zbyszka odczytał Pan Waldemar Lorens, natomiast rolę Hanki, Pani Agnieszka Kozieł. W głównej roli wystąpiła Pani Dyrektor, Anna Kotyza.

            Publiczność nagrodziła aktorów gorącymi brawami.

            Zadania reżysera i scenografa zrealizowała Pani Jolanta Kocińska-Szewc.

          • PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W OKRESIE PANDEMII COVID-19 w Szkole Podstawowej im. Lotników Alianckich w Ostrowie

          • PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W OKRESIE PANDEMII COVID-19

             

            w Szkole Podstawowej im. Lotników Alianckich w Ostrowie

             

             

            §1.

            Postanowienia ogólne

            1. Niniejsza procedura w okresie pandemii COVID-19 dotyczy wszystkich pracowników,  dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Lotników Alianckich w Ostrowie   i ich rodziców  oraz określa zasady bezpiecznego funkcjonowania pracowników,  dzieci uczęszczających do szkoły i ich rodziców.
            2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa   i ochrony przed rozprzestrzenianiem się COVID-19 w okresie ograniczonego funkcjonowania Szkoły Podstawowej w Ostrowie obowiązuje specjalna procedura bezpieczeństwa.
            3. Za zapewnienie bezpieczeństwa i higienicznych warunków pobytu w szkole, odpowiada Dyrektor Szkoły.
            4. W  Szkole  stosuje się wytyczne Ministra Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministra Edukacji Narodowej.
            5. Celem niniejszej procedury jest ustalenie zasad postępowania z dziećmi w taki sposób, aby

            zminimalizować  zagrożenie zakażenia koronawirusem lub chorobą COVID-19.

            1. Procedura określa działania, które zminimalizują możliwość zakażenia, ale mimo wszystkich podjętych środków bezpieczeństwa, nie pozwolą w 100% wyeliminować ryzyka związanego z zakażeniem.
            2. Każdy pracownik ma obowiązek zapoznania się z niniejszą procedurą oraz jest zobowiązany do jej stosowania.

            §2.

            Obowiązki Organu Prowadzącego

            Organ Prowadzący Szkołę ma obowiązek:

            1. pomóc dyrektorowi w stworzeniu i zapewnieniu  dzieciom i pracownikom bezpiecznych warunków w  opiece nad dziećmi i realizowaniu skierowanych do niego wytycznych,
            2. zapewnić środki higieniczne potrzebne do bieżącego funkcjonowania placówki,
            3. w miarę możliwości zapewnić dodatkowe pomieszczenia dla dzieci, a także  wyposażenie tych pomieszczeń,
            4. wesprzeć dyrektora w zakupie niezbędnych indywidualnych  środków ochrony osobistej,
            5. wesprzeć dyrektora placówki w organizacji żywienia,
            6. ustalić szybki sposób komunikacji z dyrektorem, np. do raportowania o liczbie dzieci lub w sytuacji podejrzenia zakażenia,
            7. zabezpieczyć możliwość szybkiego uzupełniania kadry pedagogicznej w przypadku nieobecności nauczycieli z powodu choroby lub kwarantanny.

            §3.

            Obowiązki Dyrektora Szkoły

            1. Dyrektor dostosowuje regulaminy i procedury obowiązujące w Szkole do wymogów zwiększonego reżimu sanitarnego.
            2. Dyrektor Szkoły współpracuje z Organem Prowadzącym w zakresie realizowania wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Ministra Edukacji Narodowej, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
            3. Organizuje  i monitoruje pracę pracowników Szkoły na okres wzmożonego reżimu sanitarnego w warunkach pandemii koronawirusa i choroby COVID-19.
            4. Planuje organizację pracy Szkoły na podstawie analizy zebranych zdalnie informacji
              od rodziców, o liczbie dzieci, które będą uczęszczały do szkoły  i zadeklarowanych godzinach pobytu.
            5. Zapewnia pomieszczenie do izolacji w razie pojawienia się podejrzenia zachorowania dziecka lub pracownika.
            6. Zapewnia środki ochrony osobistej dla pracowników (rękawiczki jednorazowe, przyłbice lub maseczki )oraz środki higieniczne do dezynfekcji rąk, powierzchni, sanitariatów.

             

             

            §4.

             

            Ogólne zasady organizacji pracy

            1. Szkoła Podstawowa im. Lotników Alianckich w Ostrowie wznawia funkcjonowanie w trybie stacjonarnym  z uwzględnieniem wytycznych Ministra Edukacji Narodowej, Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia, wytycznych Gminy  i Miasta Proszowice.
            2. Ograniczone zostaje przebywanie w Szkole osób z zewnątrz, zalecany jest kontakt telefoniczny lub mailowy.
            3. Jeżeli zajdzie konieczność wejścia do Szkoły osoby z zewnątrz, należy zachować dodatkowe środki ostrożności i zalecenia reżimu sanitarnego:
              • zachowanie 2 metrowego dystansu odległości,
              • zakrycie nosa i ust,
              • obowiązkowa dezynfekcja rąk,
              • ograniczone przemieszczanie się po Szkole,
              • ograniczony kontakt z pracownikami Szkoły.
            4. Do Szkoły nie mogą wchodzić osoby, które są chore, przebywają na kwarantannie lub                w izolacji.
            5. Po wejściu do Szkoły należy bezwzględnie skorzystać z płynu do dezynfekcji rąk.
            6. Dzieci do mycia rąk używają mydła w płynie i wody.
            7. Szkoła czynna jest w godzinach: od 30 do 15.30
            8. Oświadczenie o  uczestnictwie dziecka w zajęciach lub konsultacjach musi  podpisać rodzic lub opiekun prawny.
            9. W pierwszej kolejności ze Szkoły powinny skorzystać te dzieci, których rodzice nie mają możliwości pogodzenia pracy zawodowej z opieką w domu.
            10. Pierwszeństwo w przyjęciu mają dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
            11. W przypadku nieplanowanego zgłoszenia się większej liczby uczniów dyrektor może odmówić przyjęcia na zajęcia w danym dniu.
            12. W przypadku braku odpowiedniej liczby nauczycieli lub personelu pomocniczego dyrektor może zmniejszyć liczbę grup lub skrócić czas pracy Szkoły.
            13. W przypadku braku, z przyczyn niezależnych od Szkoły, środków ochrony osobistej, preparatów do dezynfekcji, sprzątania i higieny, dyrektor za zgodą organu prowadzącego zawiesza zajęcia na terenie Szkoły informując o tym Organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
            14. W szkole ewidencjonowane są osoby wchodzące.
            15. Sale, w których odbywają się zajęcia są porządkowane i dezynfekowane przed rozpoczęciem zajęć z nową grupą.

             

            § 5

            Organizacja i funkcjonowanie grup

             

            1. Liczebność grupy jest ograniczona do 15 dzieci, jednak nie więcej niż ustalony limit związany z powierzchnią pomieszczenia (min. 4m2 na jedną osobę).
            2. Grupy będą przebywać w wyznaczonych i stałych salach.
            3. W sali lekcyjnej odległość pomiędzy stanowiskami dla uczniów wynosić będzie min. 1,5 m (1 uczeń – 1 ławka szkolna).
            4. Podczas trwania pandemii COVID-19 w opiekę nad dziećmi nie będą w miarę możliwości angażowani nauczyciele i inni pracownicy Szkoły powyżej 60 roku życia.
            5. W miarę możliwości do grupy przyporządkowani będą stali nauczyciele.
            6. Zapewniona zostanie taka organizacja pracy i koordynacja, która utrudni stykanie się ze sobą poszczególnych grup uczniów (np. różne godziny przerw lub zajęć na boisku).
            7. Harmonogramy organizacji pracy grup i poszczególnych pracowników będą ustalane na każdy tydzień lub w miarę potrzeby częściej.
            8. Uczeń musi posiadać własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia lub w tornistrze ( plecaku), uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.

             

             

            § 6

            Nauczyciele

             

            1. Nauczyciel pracuje wg ustalonego przez dyrektora harmonogramu realizując zajęcia opiekuńczo – wychowawcze , zajęcia rewalidacyjne  lub konsultacje w trybie stacjonarnym w Szkole.
            2. W pierwszej kolejności do realizacji zajęć wychowawczo-opiekuńczych w Szkole będą wyznaczani nauczyciele świetlicy.
            3. Realizacja podstawy programowej nadal odbywa się w formie pracy zdalnej zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem.
            4. Podstawową forma pracy z uczniami w budynku szkoły są  zajęcia opiekuńczo-wychowawcze, zajęcia rewalidacyjne  oraz odpowiednio dla starszych uczniów konsultacje.
            5. Nauczyciel dokumentuje prowadzone zajęcia w sposób ustalony przez dyrektora Szkoły.
            6. Nauczyciel opiekujący się dziećmi oraz mający zajęcia z uczniami  zobowiązany jest do wyjaśnienia im, jakie zasady bezpieczeństwa obecnie obowiązują w Szkole i dlaczego zostały wprowadzone.
            7. Nauczyciel organizuje  wyjście  poszczególnych grup na teren boiska , tak aby grupy nie mieszały się ze sobą,
            8. Nauczyciel   unika organizowania większych skupisk dzieci w jednym miejscu, przy jednej ławce, biurku   lub przy jednej zabawce w świetlicy czy na świeżym powietrzu.
            9. Nauczyciel organizuje przerwy dla swojej grupy, w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż co 45 min.
            10. Nauczyciel nadzoruje przebywanie grup podczas przerw.
            11. Nauczyciel nie organizuje  wyjść poza teren Szkoły, np. spacerów czy wycieczek.
            12. Podczas zajęć  korzysta tylko z takich pomocy, sprzętów, które można dezynfekować, umyć, uprać.
            13. Sala, w której odbywają się zajęcia, powinna być wietrzona, co najmniej raz na godzinę, podczas sprzyjających warunków zewnętrznych wskazane jest prowadzenie zajęć przy otwartych oknach.
            14. Nauczyciel zobowiązany jest zwracać uwagę, na konieczność regularnego mycia rąk, szczególnie po przybyciu do szkoły, przed jedzeniem, po skorzystaniu z toalety i po powrocie z zajęć na świeżym powietrzu.
            15. W razie wystąpienia niepokojących objawów u dziecka nauczyciel może zmierzyć mu temperaturę w trakcie zajęć.
            16. Nauczyciele  zostaną zaopatrzeni w środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice rękawiczki, środki  dezynfekujące i w razie potrzeby w  fartuchy) i są zobowiązani do korzystania z nich, a także bieżącego zgłaszania potrzeb w tym zakresie.

             

             

            § 7

            Rodzice

             

            1. Do Szkoły można przyprowadzać tylko dzieci zdrowe - bez jakichkolwiek objawów chorobowych.
            2. Nie można przyprowadzić dziecka do Szkoły, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji.
            3. Rodzice zobowiązani są zapoznać się z zasadami obowiązującymi w Szkole w czasie trwania epidemii COVID-19 oraz dostarczyć stosowne oświadczenia i zgody.
            4. Rodzice zgłaszający dziecko do Szkoły winni podać co najmniej 2 możliwości kontaktu
              (numery telefonów), aby umożliwić szybką komunikację w sytuacjach nagłych.
            5. Wskazane jest, by rodzice określili czas pobytu dziecka w Szkole w poszczególne dni tygodnia.
            6. Rodzice zobowiązani są do przekazania dyrektorowi istotnych informacji na temat stanu zdrowia swojego dziecka i do niezwłocznego informowania o każdej ważnej zmianie.
            7. Rodzice powinni wyjaśnić dziecku, iż nie może zabierać z domu do Szkoły niepotrzebnych przedmiotów i zabawek.
            8. Należy regularnie przypominać dziecku o podstawowych zasadach higieny. Dziecko powinno unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem, nie podawać ręki na powitanie. Powinno się zwrócić uwagę na sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.

             

                                                                                      § 8

            Pracownicy obsługi Szkoły

             

            1. Pracownicy Szkoły powinni zwracać szczególną uwagę na profilaktykę zdrowotną                  i dołożyć wszelkich starań, by chronić siebie, dzieci i innych pracowników przed zarażeniem.
            2. Pracownicy mają mierzoną temperaturę przed przystąpieniem do pracy i raz w czasie dnia pracy.
            3.  Pracownicy zostaną zaopatrzeni w środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice rękawiczki, środki myjące i dezynfekujące i w razie potrzeby w  fartuchy) i są zobowiązani do korzystania z nich, a także bieżącego zgłaszania potrzeb w tym zakresie.
            4. Maseczki winny być używane w kontaktach z rodzicami z zachowaniem dystansu odległości oraz w kontaktach z osobami z zewnątrz.
            5. Podczas wykonywania czynności służbowych maseczkę można zdjąć, nie ma obowiązku zakrywania ust i nosa.
            6. Zużyty jednorazowy sprzęt ochrony osobistej (m.in. maseczki, rękawiczki), zdejmowany
              z zachowaniem ostrożności, należy wyrzucić do pojemnika-kosza wyposażonego w worek.
            7. Jeśli w/w odpady pochodzą od osób z podejrzeniem zarażenia koronawirusem, należy je spakować do specjalnego worka foliowego i przekazać do utylizacji.
            8. Środki ochrony osobistej wielokrotnego użytku jak: przyłbice, inne należy dezynfekować zgodnie z zaleceniem producenta, maseczki wielokrotnego użytku należy uprać
              w temperaturze co najmniej 60 stopni i wyprasować.
            9. Każdy pracownik ma obowiązek niezwłocznego informowania dyrektora Szkoły                               o zdarzeniach mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo dzieci oraz pracowników w zakresie szerzenia  się  COVID-19.
            10.  Zaleca się:
            • utrzymywanie ciągów komunikacyjnych w czystości (podłóg szatni                              i korytarzy) - mycie 2 razy dziennie lub częściej w razie potrzeby,
            • dezynfekcja powierzchni dotykowych: poręcze, klamki, wyłączniki – raz dziennie oraz w razie potrzeby,
            •  dezynfekcja sprzętu i powierzchni płaskich w tym blatów, poręczy krzeseł przynajmniej raz dziennie oraz w razie potrzeby, np. przed wejściem do pomieszczenia nowej grupy użytkowników,
            • dezynfekcja toalet –  co najmniej 2 razy dziennie całościowo, doraźnie po każdej przerwie oraz w razie potrzeby,
            • dezynfekcja urządzeń terenowych – po każdej grupie.
            1. Każda osoba sprzątająca odpowiedzialna za utrzymanie czystości danych pomieszczeń będzie wypełniać kartę monitoringu wykonywanych prac porządkowo – dezynfekcyjnych.
            2. Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji, w szczególności czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów.
            3. Do obowiązków personelu obsługi należy także:
              • sprawdzanie poziomu płynów do dezynfekcji rąk w pojemnikach umieszczonych przy wejściu do szkoły oraz w użytkowanych salach                            i pomieszczeniach i bieżące uzupełnianie,
              • sprawdzanie ilości rękawiczek jednorazowego użytku i bieżące uzupełnianie,
              • napełnianie i uzupełnianie podajników i dozowników w toaletach, a także ich mycie i dezynfekowanie,
              • wymiana worków w koszach na śmieci, opróżnianie koszy oraz ich mycie
                i dezynfekcja.
            4. Pracownicy obsługi pełnią dyżur przy drzwiach wejściowych do Szkoły, prowadzą rejestr osób wchodzących i wychodzących ze Szkoły, dokonują pomiaru temperatury.

             

             

            § 9

            Zasady przyprowadzania i odbierania dziecka ze szkoły

             

            1. Dziecko do Szkoły mogą przyprowadzać i odbierać tylko osoby zdrowe.
            2. Do Szkoły dzieci i uczniowi przychodzą (są przyprowadzani) o wyznaczonych godzinach.
            3. Do Szkoły wchodzi jednorazowo tylko jeden opiekun z dzieckiem, uczniem lub jeden uczeń klasy starszej, następna osoba może wejść dopiero, gdy w hollu wejścia głównego nie ma uczniów i opiekunów lub innych osób poza pracownikami.
            4. Jeśli do Szkoły zgłosi się w tym samym czasie więcej osób, oczekują przed wejściem do budynku, zachowując dystans min. 2 metry.
            5. Rodzice przyprowadzający i odbierający dzieci ze Szkoły mogą przebywać tylko                        i wyłącznie w części wspólnej (holl wejścia głównego i w razie potrzeby                                       w  wyznaczonych stanowiskach na korytarzu na parterze), zachowując dystans społeczny w odniesieniu do pracowników szkoły oraz innych uczniów i ich rodziców wynoszący min. 2 metry.
            6. Po wejściu do Szkoły  osoba przyprowadzająca bądź odbierająca powinna zachować wszelkie środki ostrożności, zdezynfekować ręce, posiadać osłonę ust i nosa.
            7. Po wejściu do szkoły uczeń ma mierzoną temperaturę, na liście grupy, bądź na listach konsultacji odnotowuje się jego obecność, temperaturę i zapisuje podstawowe dane osoby przyprowadzającej do szkoły.
            8. Podczas trwania pomiaru temperatury i przekazywania dziecka nauczycielowi opiekun dziecka nie oddala się, by w razie wątpliwości mógł zabrać dziecko z powrotem do domu.
            9. Temperatura dziecka powyżej 37 stopni lub poniżej 36, a także pojawienie się takich objawów jak kaszel, katar, jest podstawą do nieprzyjęcia dziecka do Szkoły w danym dniu.
            10. Rodzice muszą liczyć się z wydłużeniem czasu oddania i odbierania dziecka ze Szkoły, ze względu na stosowane procedury.
            11. Rodziców zobowiązuje się o przekazanie powyższych zasad wszystkim  osobom upoważnionym do odbioru dziecka ze Szkoły.

             

             § 10

                     Zasady korzystania z sali gimnastycznej, terenów zielonych i boiska szkolnego

             

            1. Ze względu na brak możliwości dezynfekowania lub mycia detergentem urządzeń na placu zabaw zostaje on czasowo wyłączony z użytkowania.
            2. Dozwolone jest korzystanie przez uczniów z przyszkolnych terenów zielonych i boiska, przy zachowaniu zmianowości grup i dystansu pomiędzy nimi.
            3. W sali gimnastycznej i na boisku mogą przebywać dwie grupy przy założeniu, że zachowany jest między nimi dystans.
            4. Sprzęt na boisku wykorzystywany podczas zajęć będzie regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany, jeżeli nie będzie takich możliwości, należy zabezpieczyć go przed używaniem.
            5. Należy ograniczyć aktywności sprzyjające bliskiemu kontaktowi pomiędzy uczniami.

             

            § 11

            Zasady korzystania z biblioteki szkolnej

             

            1. Harmonogram pracy biblioteki  będzie udostępniony na stronie internetowej Szkoły.
            2. Należy wyznaczyć strefy dostępne dla pracownika biblioteki wraz z wytyczoną bezpieczną odległością na podłodze – zapewniającą zachowanie odpowiednich odległości między pracownikiem a użytkownikami.
            3. W bibliotece może przebywać tylko jedna osoba wypożyczająca lub oddająca książki.
            4. Nie ma możliwości korzystania z kącików dla dzieci.
            5. Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczenia, dezynfekcję  powierzchni lub elementów wyposażenia często używanych.
            6. Po przyjęciu książek od czytelnika należy każdorazowo zdezynfekować ręce                                                           i zdezynfekować blat, na którym leżały książki.
            7. Przyjęte książki powinny zostać odłożone na okres minimum 3 dni do skrzyni, pudła, torby lub na wydzielone półki, oznaczone datą zwrotu, odizolowane od innych egzemplarzy.

             

            § 12

            Zasady konsultacji w Szkole

             

            1. Konsultacje mają charakter dobrowolny.
            2. Uczniowie korzystają z konsultacji za zgodą rodziców.
            3. Konsultacje służą wyjaśnieniu trudnych dla uczniów kwestii, usystematyzowaniu materiału lub umożliwieniu poprawy oceny na potrzeby klasyfikacji.
            4. Z zajęć w formie konsultacji w Szkole mogą korzystać uczniowie zdrowi, bez objawów choroby.
            5. Dyrektor Szkoły ustala harmonogram konsultacji uwzględniają potrzeby uczniów oraz możliwości organizacyjne szkoły, w pierwszej kolejności umożliwia się organizację konsultacji z przedmiotów zdawanych na egzaminach.
            6. Harmonogram może być modyfikowany w miarę potrzeb.
            7. Uczeń jest zobowiązany do udziału w konsultacjach, jeśli wcześniej zgłosił taką potrzebę.
            8. Uczeń może zrezygnować z konsultacji najpóźniej do godz. 10.00 dzień przed wyznaczonym terminem, wysyłając wiadomość do nauczyciela prowadzącego konsultacje.
            9. Uczniowie i nauczyciele muszą przestrzegać zasad: minimum 4 m2 na osobę w danym pomieszczeniu, 2 m dystansu społecznego pomiędzy osobami i 1,5 m odstępu pomiędzy stolikami w sali podczas konsultacji.
            10. W Szkole, w miarę możliwości, jest wyznaczona stała sala do konsultacji dla tej samej grupy.
            11. Następne konsultacje, w tej samej sali i w tym samym dniu dla innych osób, dla nowej grupy, mogą się odbywać po wykonaniu przez personel Szkoły czynności dezynfekcyjno-porządkowych i po czasie, który wynika ze specyfikacji produktów użytych do dezynfekcji.
            12. Jeżeli konsultacje trwają dłużej niż 45 minut nauczyciel organizuje 15 minutową przerwę.
            13. Podczas przerw uczniowie przestrzegają zasad dotyczących dystansu i higieny.

             

             

            § 13

            Zasady organizacji zajęć rewalidacyjnych

             

            1. Zajęcia rewalidacyjne w trybie stacjonarnym  mają charakter dobrowolny, a uczestnictwo uczniów w nich zależy od decyzji rodziców.
            2. Terminy ustala nauczyciel prowadzący zajęcia w porozumieniu z rodzicami, o terminie lub o zmianach terminu powiadamia dyrektora Szkoły.
            3. Dopuszcza się organizację 2 godzin zajęć rewalidacyjnych z uczniem w jeden dzień,
              w takiej sytuacji należy uwzględnić przerwy konieczne ze względu na higienę pracy oraz potrzebę wykonania ewentualnych czynności dezynfekcyjnych.
            4. W miarę możliwości należy używać osłony ust i nosa przez osoby prowadzące zajęcia oraz informować uczniów o konieczności stosowania tego rozwiązania                              w sposób dostosowany do ich możliwości psychofizycznych.
            5. Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczeń, w których prowadzone są zajęcia.

             

            § 14

            Postępowanie w przypadku podejrzenia choroby zakaźnej u dziecka

             

            1. Jeżeli rodzice dziecka zauważą niepokojące objawy u siebie lub swojego dziecka, nie mogą przychodzić do Szkoły.
            2. O podejrzeniu choroby muszą niezwłocznie poinformować dyrektora, a także skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną lub oddziałem zakaźnym.
            3. Nauczyciel, który zauważył u dziecka oznaki choroby, niezwłocznie powiadamia dyrektora Szkoły
            4. W Szkole jest przygotowane pomieszczenie, tzw. Izolatorium, służące do odizolowania dziecka, u którego zaobserwowano podczas pobytu w Szkole oznaki chorobowe.
            5. Izolatorium to jest wyposażone w środki ochrony osobistej oraz środki do dezynfekcji.
            6. W Izolatorium dziecko przebywa pod opieką pracownika Szkoły z zapewnieniem minimum 2m odległości, w oczekiwaniu na rodziców/opiekunów prawnych, którzy muszą jak najszybciej odebrać dziecko ze Szkoły.
            7. O zaistniałej sytuacji dyrektor, wicedyrektor lub inna wyznaczona osoba niezwłocznie powiadamia rodziców dziecka, Organ prowadzący Szkołę , Powiatową Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Proszowicach  (nr 12 386 00 15 ) lub w przypadku braku kontaktu dzwoni na 999 lub 112 i stosuje się do instrukcji tych służb.
            8. Dalsze kroki podejmuje dyrektor w porozumieniu z Organem prowadzącym i o podjętych działaniach niezwłoczne informuje rodziców i pracowników Szkoły.
            9. Obszar, w którym przebywało i poruszało się dziecko należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w Szkole procedurami oraz całościowo zdezynfekować.
            10. Należy ustalić liczbę osób przebywających w tym samym czasie w części/częściach Szkoły, w których przebywało dziecko podejrzane o zakażenie i zastosować się do wytycznych GIS odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

             

            § 15

            Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia u pracownika szkoły

             

            1. Pracownik przebywający w domu, w razie wystąpienia niepokojących objawów, nie powinien przychodzić do pracy.
            2. Pracownik o niepokojących objawach powinien niezwłocznie powiadomić dyrektora Szkoły i skontaktować się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym szpitala, a w razie pogarszającego się stanu zdrowia zadzwonić na pogotowie pod numer 999 lub 11
            3. Jeśli stan choroby ujawni się podczas pracy w Szkole, pracownik natychmiast powiadamia dyrektora lub osoby uprawnione, i izoluje się od wszystkich osób                             w Izolatorium.
            4. Dyrektor szkoły powiadamia o sytuacji, o której mowa w pkt.2, odpowiednie służby sanitarne, medyczne i Organ prowadzący.
            5. W pomieszczeniu pełniącym rolę Izolatorium nie mogą przebywać inne osoby.
            6. Pracownik z podejrzeniem zachorowania, o ile jej/jego stan zdrowia na to pozwoli, będzie przebywać w wyznaczonym pomieszczeniu sam do czasu przybycia odpowiednich służb.
            7. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu oraz  całościowo zdezynfekować.
            8. Należy stosować się do zaleceń inspekcji sanitarnej przy ustaleniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.
            9. Zalecane jest ustalenie listy osób przebywających w tym samym czasie w części budynku,
              w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie.
            10. O zaistniałym przypadku choroby lub podejrzeniu zarażenia należy powiadomić wszystkich pracowników oraz rodziców.

             

            § 16

            Postępowanie z pomieszczeniami, w przypadku podejrzenia zakażenia                                                 u ucznia lub pracownika

             

            W przypadku, gdy uczeń lub pracownik Szkoły Podstawowej im. Lotników Alianckich w Ostrowie  został skierowany do szpitala z podejrzeniem koronawirusa, dyrektor                  w porozumieniu  z właściwym państwowym inspektorem sanitarnym może podjąć decyzję                  o zamknięciu instytucji na czas niezbędny do wykonania koniecznych czynności sanitarno-epidemiologicznych.

             

                                                                                          §17

            Postanowienia końcowe

             

            1. Procedura wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do odwołania.
            2. Procedura może być modyfikowana.
            3. Procedura zostanie opublikowana na stronie internetowej szkoły  oraz udostępniona                      w formie papierowej w sekretariacie szkoły i na wejściu głównym do Szkoły.
            4. Nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi zostaną zapoznani z procedurą podczas szkolenia.
            5. O wszelkich zmianach w procedurze będą niezwłocznie powiadamiane osoby zainteresowane.

             

                                                                                                                  

             

                                         

          • Ogłoszenie

          • Rada Rodziców informuje:

             

            - składka na ubezpieczenie wynosi 36 zł;

            - dobrowolna składka na Komitet rodzicielski wynosi: 

               50 zł (na pierwsze dziecko), 30 zł (na drugie dziecko, kolejne dzieci są zwolnione z     opłaty).

          • Dowóz

          • BILETY MIESIĘCZNE:

            1. Zakup biletów miesięcznych odbywa się u kierowcy autobusu szkolnego w terminie do 5 każdego miesiąca.

            2. Zwrot kosztów zakupu biletów miesięcznych następuje za IX - XII - w grudniu 2021 roku.


            Pod linkiem znajduje się rozkład jazdy:

            dowoz_Szkola_Podstawowa_w_Ostrowie.docx​​​​​​​

          • NARODOWE CZYTANIE

          • Moralność pani Dulskiej Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

            Tegoroczne Narodowe Czytanie w naszej szkole odbędzie się w 3 września 2021 roku.

             

            Z okazji tej akcji Prezydent tradycyjnie skierował przesłanie, zachęcając do współtworzenia akcji.

            – Podczas tegorocznej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania spotkamy się, aby wspólnie czytać Moralność pani Dulskiej Gabrieli Zapolskiej. To wyjątkowy utwór, który piętnuje obłudę i zakłamanie. Odnajdujemy w nim komizm i gorzką ironię, mistrzowskie odmalowanie postaci i wyczucie języka, ale przede wszystkim uniwersalne przesłanie moralne, które w imię uczciwości i sprawiedliwości każe potępiać zło. Sztuka Zapolskiej wzbogaciła literaturę polską o ważną refleksję społeczną. Pojęcie „dulszczyzna” weszło na trwałe do języka potocznego i na przestrzeni epok było różnie interpretowane, stając się przedmiotem żywych dyskusji – napisał w liście Prezydent RP Andrzej Duda. 

             – Ubiegłoroczna edycja dowiodła, że nawet w trudnym czasie pandemii, z zachowaniem wszelkich koniecznych zasad bezpieczeństwa, Narodowe Czytanie nieprzerwanie się rozwija i przynosi wiele przyjemności wszystkim jego współtwórcom. Mam nadzieję, że razem powtórzymy ten sukces – zaznaczył w liście Prezydent.

            Gabriela Zapolska napisała Moralność pani Dulskiej jesienią 1906 roku. Utwór bardzo szybko stał się popularny i jest uważany za jedno z najważniejszych osiągnięć twórczych pisarki. Dzieło cechuje komizm, bogactwo obserwacji obyczajowych, a zwłaszcza silna wymowa społeczna. Prapremiera sztuki odbyła się 15 grudnia 1906 roku w Teatrze Miejskim w Krakowie. Kilka tygodni później wystawiono ją w Warszawie, a następnie we Lwowie, gdzie autorka osobiście czuwała nad przygotowaniami i brała udział w próbach.  Wszystkie te inscenizacje przyjęto z wielkim aplauzem. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również pokazywane w wielu miastach przedstawienia teatrów objazdowych, m.in. realizacje Teatru Gabrieli Zapolskiej,  podróżującego po całej Galicji. Moralność pani Dulskiej weszła do żelaznego repertuaru polskich teatrów, wznawiano ją wielokrotnie i zawsze z powodzeniem. Odnosiła też sukcesy za granicą. Na podstawie dramatu powstały również filmy, w tym uznawany za pierwszy polski film dźwiękowy obraz z 1930 roku.

          • Ogłoszenie

          • Inauguracja ROKU SZKOLNEGO 2021/2022 odbędzie się 1 września 2021 r.

             

            Na spotkania z wychowawcami klas zapraszamy według następującego harmonogramu:

             

                   godz.   8.30    -    oddział przedszkolny

                   godz.   9.00    -    klasy I - III  

                   godz.   9.30    -    klasy  IV - VIII      

             

                 Msza Święta na rozpoczęcie roku szkolnego odbędzie się 5 września, w niedzielę o godz. 8.30.

          • Uroczystość odsłonięcia pomnika lotników

          • W niedzielę 29 sierpnia na placu remizy w Klimontowie został odsłonięty pomnik Lotników 24 Eskadry Rozpoznawczej Armii „Kraków”. Inicjatorem budowy pomnika jest miejscowe Koło Gospodyń Wiejskich.

            Delegacja z naszej szkoły wzięła udział w tej podniosłej uroczystości.


            Fotorelacja poniżej:

          • Ogłoszenie

          • Serdecznie zapraszamy rodziców przedszkolaków na zebranie organizacyjne, które odbędzie się 30 sierpnia 2021 r. o godz. 17:00 w sali przedszkola.

          • WYPRAWKA DLA UCZNIA KLASY I

          • Podręczniki i zeszyty ćwiczeń zostały zakupione przez szkołę.

             

            PRZYBORY DO PISANIA:

            - długopis

            - długopis zmazywalny

            - ołówek (2 szt.)

            - kredki ołówkowe

            - gumka

            - temperówka z pojemnikiem

            - 2 zeszyty 16 kartkowe w wąską linię – linia niebieska i różowa

            - 2 zeszyty 16 kartkowe w kratkę

            - zeszyt 16 kartkowy do korespondencji (proszę wpisać na pierwszej stronie imię i nazwisko dziecka, numery kontaktowe rodziców lub opiekunów)

             

            MATERIAŁY NA ZAJĘCIA PLASTYCZNE I TECHNICZNE:

            - blok rysunkowy z kolorowymi kartkami

            - blok techniczny

            - blok techniczny z kolorowymi kartkami

            - ryza papieru ksero A4

            - 1 kolorowy arkusz brystolu

            - farby plakatowe 12 kolorów

            - zestaw pędzli (gruby, średni, cienki)

            - farby akwarelowe

            - pojemnik na wodę

            - kredki  ołówkowe "Bambino"

            - kredki świecowe „Bambino”

            - mazaki

            - papier kolorowy

            - papier kolorowy - samoprzylepny

            - bibuły kolorowe

            - plastelina

            - nożyczki z zaokrąglonymi końcami

            - klej w sztyfcie

            - klej Magic

            - 2 teczki z gumką na prace plastyczne 

            INNE POTRZEBNE RZECZY:

            - strój gimnastyczny: biała koszulka, granatowe spodenki, dres, obuwie sportowe z białą i miękką podeszwą

            - mały ręcznik materiałowy

            - ręcznik papierowy

            - chusteczki nawilżające

            - chusteczki higieniczne

            - chusteczki higieniczne w pudełku

            - obuwie na zmianę – z białą i miękką podeszwą

             

            Przybory i materiały proszę podpisać.

          • WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA

            • kredki grube (Bambino)
            • ołówek
            • gumka do mazania
            • temperówka z pojemnikiem
            • pisaki cienkie
            • farby plakatowe 12 kolorów
            • farby akwarelowe
            • pojemnik na wodę
            • pędzel cienki i gruby
            • plastelina
            • nożyczki
            • klej w sztyfcie x2 (Amos – Glue Stick)
            • papier kolorowy samoprzylepny mały x 2
            • blok rysunkowy kolorowy
            • blok techniczny kolorowy
            • kolorowankę
            • ryza papieru
            • zeszyt w cienką linię
            • ręcznik papierowy
            • chusteczki higieniczne
            • chusteczki nawilżane
            • mały ręczniczek
            • ubranie na zmianę (bielizna, skarpetki, spodnie, bluzka)
            • buty na zmianę