• Pandemia nie zatrzyma WOŚP

          • Przygotowania do 29. finału w Szkole Podstawowej w Ostrowie

            29. finał WOŚP odbędzie się w niedzielę 31 stycznia. W 2021 roku impreza odbędzie się pod hasłem “Finał z głową”. Pieniądze zebrane przez wolontariuszy będą przeznaczone na kupno sprzętu medycznego do diagnostyki głowy, laryngologii i otolaryngologii.

            W warunkach pandemii wolontariusze będą kwestować w sposób tradycyjny, ale będzie również możliwa zbiórka przez internet do eSkarbonek. Sama organizacja finału nie zmienia się i nadal opiera w znacznym stopniu na działaniu sztabów orkiestry.

            W naszej szkole do kwestowania przygotowuje się dziewięcioro wolontariuszy.

            Zapraszamy każdego do włączenia się w zbiórkę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy,

            do dalszego, wspólnego grania z Orkiestrą!

             

          • Dzień Babci i Dzień Dziadka

          • Przedszkolaki i uczniowie najmłodszych klas pamiętają o seniorach

            Ostatni rok jest wyjątkowo trudny dla wielu z nas, epidemia ograniczyła nasze szkolne życie i wzajemne spotkania. W tym roku nie mogliśmy zaprosić gości na uroczyste świętowanie Dni Babci i Dziadka w szkole. Najmłodsi nie zapomnieli jednak o swoich kochanych bliskich i ich święcie.

            Wiemy, że dla naszych Babć i Dziadków najcenniejszym prezentem jest obecność wnuków w ich życiu, miłe słowo, drobny gest.

            Z okazji Dni Babci i Dziadka przedszkolaki przygotowały dla swoich dziadków piękne laurki pod czujnym okiem Pań: Teresy Maj i Patrycji Wyjadłowskiej. Uczestniczyły również w akcji promowanej przez policję. Najmłodsi uczyli bezpieczeństwa babcie i dziadków, biorąc czynny udział w akcji „Wnuczka, wnuczek edukuje – babcia dziadek się stosuje”.

            W ramach projektu Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego pod nazwą „Wnuczka, wnuczek edukuje – babcia dziadek się stosuje” policjanci przekazali przedszkolakom specjalnie opracowane na tę okoliczność kartki. Laurki są wyjątkowe, ponieważ pełnią podwójną funkcję - oprócz życzeń zawierają również treści informacyjno – profilaktyczne. Kartki zostały tak przygotowane, aby dzieci mogły je pokolorować lub napisać własne życzenia, z drugiej zaś strony dziadkowie odnajdą wiersz edukacyjny, który w zabawny, literacki sposób przypomni o tym, aby nie stać się ofiarą oszustwa.

            Treść wiersza na karcie edukacyjnej:

            "Droga Babciu, Dziadku Drogi

            ślę życzenia i przestrogi.

            Szczęścia, zdrowia i rozsądku,

            dla Was wszystkich bez wyjątku.

            Bo oszuści jak ta zmora

            upatrzyli dziś seniora.

            Policjantem, urzędnikiem,

            takim chcą Was nabrać trikiem.

            Nie daj nabrać się na wnuczka

            to kolejna jest ich sztuczka.

            Urządzenia też chcą sprzedać

            róbcie wszystko by się nie dać!

            By nie zostać oszukanym,

            przez swą ufność pokaranym,

            Twój Wnuczek".

             

            Kolorowe laurki trafiły następnie do dziadków i babć podopiecznych Przedszkola w Ostrowie.

            Uczniowie klas: drugiej i trzeciej własnoręcznie przygotowali na zajęciach w szkole fantastyczne portrety swoich Dziadków. Prace uczniów umieszczone zostały na czerwonym kartonie w kształcie wielkiego serca i zdobią sale lekcyjne. Wystawę prac przygotowała Pani Marzena Nowakowska. Zapraszamy do ich obejrzenia na zdjęciach poniżej.

          • Procedury bezpieczeństwa obowiązujące od 18 stycznia 2021 r.

          •  

                        PROCEDURA FUNKCJONOWANIA KLAS I – III

            W CZASIE EPIDEMII

                     W SZKOLE PODSTAWOWEJ W OSTROWIE

             

             

            I Postanowienia ogólne

             

            1. Niniejsza procedura dotyczy nauczycieli, pracowników, rodziców oraz uczniów w Szkole Podstawowej w Ostrowie dla klas I – III zwaną dalej „szkołą”.
            2. Procedura określa działania i środki zapobiegawcze, które podejmuje szkoła w celu zminimalizowania możliwość zakażenia COVID-19.

             

            II Organizacja zajęć w szkole

             

            1. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
            2. Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez rodziców/ opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych.
            3. W drodze do i ze szkoły rodzice/opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej (m. in. stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, zachowanie dystansu).
            4. Wszyscy wchodzący do budynku szkoły są zobowiązani do zdezynfekowania rąk zgodnie z instrukcją użycia środka dezynfekującego znajdującego się w przedsionku.
            5. Rodzice/opiekunowie odprowadzają dzieci tylko do drzwi szkoły. Po wejściu do szkoły opiekę nad dziećmi przejmują nauczyciele i pracownicy szkoły.
            6. Z ważnych przyczyn rodzice/opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując zasady:                                                                                                                            jeden opiekun z dzieckiem/dziećmi,                                                                                                            dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,                                                          dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,                                                                                              opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych  z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m. in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
            7. Rodzice dziecka mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w indywidualną osłonę nosa i ust do zastosowania w przestrzeni wspólnej szkoły oraz w przestrzeni publicznej – zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
            8. Przebywanie w szkole osób z zewnątrz jest ograniczone do niezbędnego minimum (obowiązuje stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych) i w wyznaczonych obszarach.
            9. Wychowawcy klas, nauczyciele, dyrektor i sekretarz szkoły są wyposażeni w niezbędne dane do szybkiej, skutecznej komunikacji z opiekunami ucznia, z wykorzystaniem technik komunikacji na odległość.
            10. Jeżeli nauczyciel lub pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych (w szczególności temperatura powyżej 38°C, kaszel, duszności) odizolowuje ucznia w wyznaczonym pomieszczeniu na parterze szkoły – izolatorium - zapewniając min. 2 m odległości od innych osób i niezwłocznie powiadamia rodziców/opiekunów o konieczności pilnego odebrania ucznia ze szkoły.
            11. Obowiązuje ogólna zasada – każda grupa uczniów (klasa) w trakcie przebywania w szkole nie ma możliwości (lub ma ograniczoną do minimum) kontaktowania się z pozostałymi klasami z wyłączeniem łączenia klas podczas zajęć.
            12. Jedna grupa uczniów (klasa) przebywa w wyznaczonej i stałej sali.
            13. Do grupy przyporządkowani są ci sami, stali nauczyciele, którzy w miarę możliwości nie prowadzą zajęć stacjonarnych w innych klasach (za wyjątkiem nauczycieli języka angielskiego, religii, edukacji informatycznej).
            14. Nauczyciele prowadzą zajęcia z zachowaniem następujących zasad sanitarnych: maseczka, rękawiczki, zachowanie dystansu (nieprzemieszczanie się po klasie, nieorganizowanie zabaw wspólnych).
            15. Wychowawcy i nauczyciele pilnują przestrzegania przez uczniów obowiązujących ogólnie zasad higieny: częstego mycia rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrony podczas kichania i kaszlu oraz unikania dotykania oczu, nosa i ust.
            16. Sprzęty sportowe i inne pomoce dydaktyczne należy dokładnie czyścić oraz dezynfekować lub korzystać z przyborów jednorazowych. W trakcie zajęć dezynfekcję przeprowadzają nauczyciele uczący, po zajęciach, pracownicy obsługi. Przedmioty i sprzęty znajdujące się w sali, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować, należy usunąć lub uniemożliwić do nich dostęp.
            17. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą. Przybory i podręczniki można zostawiać w szkole, kiedy uczeń wraca do domu.
            18. Infrastrukturę szkoły i sprzęt sportowy należy regularnie czyścić z użyciem detergentu lub innych środków dezynfekujących. W sali gimnastycznej używany sprzęt sportowy oraz podłogę należy umyć detergentem lub zdezynfekować po każdym dniu zajęć, a w miarę możliwości po każdych zajęciach. Za realizację tego obowiązku odpowiadają pracownicy obsługi.
            19. Należy wietrzyć sale, części wspólne (korytarze) co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć:                                                                                                                          za wietrzenie sal lekcyjnych odpowiadają nauczyciele;                                                                                  - za wietrzenie korytarzy i toalet odpowiadają pracownicy szkoły.
            20. Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobytu na świeżym powietrzu na terenie szkoły (jeżeli warunki pogodowe na to pozwolą).
            21. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy zrezygnować z ćwiczeń i gier kontaktowych.
            22. Nie organizuje się wyjść grupowych i wycieczek do zamkniętych obiektów, w których nie można zachować dystansu społecznego. Rekomenduje się organizację wyjść w miejsca otwarte, np. tereny zielone z zachowaniem dystansu oraz zasad obowiązujących w przestrzeni publicznej.
            23. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.
            24. Przerwy śniadaniowe ustala wychowawca klasy z uczniami, posiłki są spożywane na terenie klasy z zachowaniem zasad bezpiecznego i higienicznego spożycia posiłku. Dzieci mogą spożywać posiłki i napoje przyniesione z domu. Jedzenie może być przynoszone w pojemnikach prywatnych i w nich spożywane.
            25. Zajęcia świetlicowe odbywają się w świetlicy szkolnej, w miarę możliwości w stałej grupie uczniów. Do regulaminu korzystania z zajęć świetlicowych należy wprowadzić zapisy, dotyczące zachowania bezpieczeństwa w czasie epidemii. Zaleca się zamiast środków do dezynfekcji rąk regularne mycie rąk wodą z mydłem. Świetlice należy wietrzyć (nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w świetlicy), w tym w szczególności przed przyjęciem dzieci oraz po przeprowadzeniu dezynfekcji.
            26. Pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej powinni ograniczyć do minimum kontakty z uczniami oraz nauczycielami.
            27. Zasady korzystania z biblioteki szkolnej powinny uwzględniać konieczny okres dwóch dni kwarantanny dla książek i innych materiałów przechowywanych w bibliotece.
            28. Procedury funkcjonowania szkoły w czasie epidemii uwzględniają jej specyfikę, zalecenia wskazane w wytycznych oraz aktualne przepisy prawa oraz będą na bieżąco uaktualnianie i upowszechniane.

             

            III Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i powierzchni

             

            1. Przy wejściu głównym znajdują się numery telefonów do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Proszowicach i innych ważnych instytucji.
            2. Pracowników szkoły (pedagogicznych i niepedagogicznych) zobowiązuję do zwracania uwagi na wszystkie osoby trzecie, (w tym rodziców uczniów), wchodzące do szkoły, aby dezynfekowały dłonie lub zakładały rękawiczki ochronne, miały zakryte usta i nos oraz nie przekraczały obowiązujących stref przebywania.
            3. Pracownicy obsługi są zobowiązani do regularnego napełniania dozowników z płynem do dezynfekcji.
            4. Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robili to uczniowie, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza i po skorzystaniu z toalety.
            5. Pracownicy szkoły wykonują codzienne prace porządkowe, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania w czystości sal zajęć, pomieszczeń sanitarnohigienicznych, ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatur, włączników.
            6. Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak aby uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
            7. Pracownicy obsługi dezynfekują lub czyszczą z użyciem detergentu urządzenia sanitarnohigieniczne, po każdej przerwie oraz po zakończonych zajęciach.
            8. Sale lekcyjne należy wietrzyć, nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w sali lekcyjnej, w tym również przed rozpoczęciem zajęć przez dzieci.

             

            IV Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia u pracowników szkoły

             

            1. Wszyscy pracownicy mają obowiązek zapoznania się z zasadami wynikającymi z wytycznych oraz wprowadzonymi w szkole szczegółowymi rozwiązaniami.
            2. Do pracy w szkole mogą przychodzić jedynie osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
            3. W miarę możliwości podczas organizowania pracy pracownikom powyżej 60. roku życia lub z istotnymi problemami zdrowotnymi, które zaliczają osobę do grupy tzw. podwyższonego ryzyka, należy zastosować rozwiązania minimalizujące ryzyko zakażenia (np. nieangażowanie w dyżury podczas przerw międzylekcyjnych).
            4. W przypadku zaobserwowania objawów infekcji dróg oddechowych u pracownika zostaje on odizolowany w izolatorium (gabinet pomocy przedlekarskiej).
            5. W przypadku wystąpienia objawów infekcji dróg oddechowych Pracownik Szkoły pozostaje w domu i kontaktuje się telefonicznie z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, aby uzyskać teleporadę medyczną, z której będą wynikały dalsze czynności (oraz powiadomić pracodawcę o nieobecności). W razie pogarszania się stanu zdrowia należy zadzwonić pod nr 999 lub 112.
            6. W przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów infekcji dróg oddechowych – dyrektor szkoły w trybie natychmiastowym odsuwa go od wykonywanych czynności, kieruje do domu i informuje o konieczności pozostania w domu oraz kontaktu telefonicznego z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej (uzyskanie teleporady medycznej, z której będą wynikały dalsze czynności dla pracownika). W razie nagłego pogarszania się stanu zdrowia należy zadzwonić pod nr 999 lub 112.
            7. W przypadku pracowników z potwierdzonym zakażeniem wirusem SARS-CoV-2, dyrektor kontaktuje się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną w celu dokonania przez nią oceny ryzyka epidemiologicznego.
            8. Należy bezwzględnie zastosować się do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w zakresie dodatkowych działań i procedur związanych z zaistniałym przypadkiem.
            9. Miejsce, w którym przebywała osoba z niepokojącymi objawami sugerującymi zakażenie koronawirusem podlega dodatkowemu sprzątaniu, a także zdezynfekowaniu powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
            10. W przypadku potwierdzonego zakażenia SARS-CoV-2 na terenie szkoły należy stosować się do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
            11. Dyrektor szkoły śledzi na bieżąco informacje Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia dostępnych na stronach https://gis.gov.pl/ lub https://www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujących przepisów prawa.

             

            V Postanowienia końcowe

             

            1. Procedura bezpieczeństwa wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 18 stycznia 2021 r.
            2. Procedura obowiązuje do odwołania.               
          • Wirtualne jasełka

          • Jak co roku, tak i teraz w naszej szkole przygotowano piękną inscenizację z okazji Świąt Bożego Narodzenia.

            Historia Bożego Narodzenia tym razem opowiedziana została w wyjątkowy sposób – wirtualnie. Uczniowie klasy drugiej pod kierunkiem wychowawczyni, Pani Marzeny Nowakowskiej  za pomocą platformy edukacyjnej świetnie wcielili się w swoje role. Program jasełek przedstawiał w sposób oryginalny i bardzo wymowny objawienie Daru Bożego Narodzenia. Starannie przygotowane stroje Świętej Rodziny, króla, pastuszków, aniołów i innych postaci występujących w programie przyciągają uwagę oglądających.

            Nie zabrakło też wspólnego kolędowania i łamania się opłatkiem.

            Każdy z nas otrzyma Dar Bożego Narodzenia, a Święta będą najpiękniejszymi dniami w naszym życiu.

             

            „Niech w tę świętą noc Bożego Narodzenia

            Do każdego z nas przyjdzie Chrystus.

            Niech swoją mocą wspiera nasze wysiłki,

            Niech wniesie w nasze życie miłość i radość,

            Niech da nam światło, abyśmy szli właściwą drogą.”

          • Kartki świąteczne

          • Uczniowie z klas: drugiej i trzeciej Szkoły Podstawowej w Ostrowie własnoręcznie przygotowali piękne kartki świąteczne. Serce i magia świąt włożone w ich wykonanie sprawiają, że te kartki są jedyne i niepowtarzalne.

            Za pośrednictwem naszej strony przekazujemy naszym Czytelnikom życzenia od uczniów.

            Tradycja wysyłania sobie życzeń świątecznych jest zakorzeniona w naszej kulturze od dawna.

            Początki wysyłania kartek sięgają dalekiego Egiptu, gdzie ludzie pisali życzenia świąteczne na papirusie lub w Chinach , gdzie wysyłano życzenia na czerwonym tle przypominającym obchody Nowego Roku. W Europie w XV wieku zaczęto produkować kartki ręcznie, nie tylko na Boże Narodzenie, ale także z okazji Walentynek.

            Pierwszą oficjalną kartkę wysłano z Anglii. Wiąże się z tym ciekawa historia. Henry Cole był biznesmenem, który robił swoje kartki dla społeczności. Każdego roku, wysyłał życzenia świąteczne, które pisał ręcznie. Życzył im Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku.

             Po kilku latach znudziły mu się kartki pisane i chciał je ulepszyć. W roku 1843 poprosił malarza Johna Callcotta Hersleya, aby ten mu namalował obrazek, na którym była szczęśliwa rodzina, siedząca przy wigilijnym stole i był dopisany tekst: „Wesołych Świąt i szczęśliwego nowego roku”.

            W Polsce pierwsze kartki świąteczne pojawiły się dopiero pod koniec XIX wieku i przetrwały do dnia dzisiejszego. Ogłoszony w 1900 roku konkurs na nazwę osobliwej wówczas przesyłki wygrał Henryk Sienkiewicz i to właśnie autorowi Trylogii zawdzięczamy do dziś używane słowo „pocztówka”.

            Dziś oferta oraz produkcja kartek jest bardzo szeroka. Kartki wysyła się do znajomych, rodziny, swoich bliskich, ale także współpracowników i firm. Wyrażamy tym szacunek i pamięć oraz czcimy tradycję Bożego Narodzenia.

            Najbliższe sercu są jednak te własnoręcznie zrobione.

          • Zimowa przerwa świąteczna

          • Zimowa przerwa świąteczna od dnia 23 grudnia 2020 r. do 3 stycznia 2021 r.

            Ferie zimowe dla uczniów z całego kraju odbędą się w jednym terminie i potrwają od 4 do 17 stycznia 2021 r.

          • Święta Bożego Narodzenia wkrótce

          • Wkrótce będziemy obchodzić Święta Bożego Narodzenia, jednak inaczej niż w poprzednich latach. Pandemia ma wpływ na nasze plany i będziemy musieli dostosować celebrowanie naszego świętowania stosownie do okoliczności.

            Tym razem Święta będą mieć inny, wyjątkowy charakter.

            Boże Narodzenie 2020 nie będzie takie samo, do jakiego wielu z nas przywykło w ciągu swojego życia. Niech tegoroczne Boże Narodzenie będzie okazją do rozważenia na nowo jak niezwykłe było pierwsze Boże Narodzenie, kiedy to sam Bóg zbliżył się do nas – stając się człowiekiem.

            Nie możemy też zapominać o naszych bliźnich. Wokół nas jest wiele osób starszych, chorych, samotnych, potrzebujących. Szczególnie w tym okresie czekają na nasze wsparcie i zwykłe gesty życzliwości.

            Niech w tym świątecznym czasie nikt nie będzie samotny i smutny.

          • Wymagania na egzaminach ósmoklasisty

          • Wymagania egzaminacyjne

            W 2021 r. egzamin ósmoklasisty będzie przeprowadzony wyjątkowo na podstawie wymagań egzaminacyjnych zawartych w dołączonych do rozporządzenia załącznikach, a nie jak w ubiegłych latach na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.  

             Egzamin ósmoklasisty w 2021 r.

            Język polski

            • Przeprowadzany na podstawie wymagań egzaminacyjnych, zawierających ograniczony zakres wymagań podstawy programowej, w tym skróconą listę lektur obowiązkowych.
            • Czas trwania: 120 minut.
            • Za rozwiązanie zadań można uzyskać maksymalnie 45 punktów (5 pkt mniej niż w latach ubiegłych), w tym:

                      część 1: czytanie ze zrozumieniem, argumentowanie, znajomość i rozumienie utworów literackich,                       interpretacja tekstów kultury, znajomość zasad i posługiwanie się poprawną polszczyzną – 25 pkt (ok.                   20 zadań opartych na dwóch tekstach; ok. 50 proc. zadań otwartych),

                       część 2: wypracowanie – 20 pkt.

            • Temat wypracowania do wyboru spośród dwóch: rozprawka albo opowiadanie.
            • W wypracowaniu uczeń może odnieść się do dowolnej lektury obowiązkowej spełniającej warunki tematu.

            Matematyka

            • Przeprowadzany na podstawie wymagań egzaminacyjnych, zawierających ograniczony zakres wymagań podstawy programowej (np. bez zadań dotyczących dowodów geometrycznych, ograniczone wymagania dotyczące działań na pierwiastkach, stereometrii).
            • Czas trwania: 100 minut.
            • Za rozwiązanie zadań można uzyskać maksymalnie 25 punktów (5 pkt mniej niż w latach ubiegłych), w tym: 15 pkt – zadania zamknięte, 10 pkt – zadania otwarte.
            • Liczba zadań otwartych: 4 (w latach 2019–2020: 6).

            Język obcy nowożytny

            • Przeprowadzany na podstawie wymagań egzaminacyjnych, zawierających ograniczony zakres wymagań podstawy programowej oraz ograniczony zakres środków gramatycznych.
            • Oczekiwany średni poziom biegłości językowej, w tym zakresu środków językowych w wypowiedziach pisemnych (w skali ESOKJ) – A2.
            • Czas trwania: 90 minut.
            • Za rozwiązanie zadań można uzyskać maksymalnie 55 punktów (5 pkt mniej niż w latach ubiegłych), w tym: 34 pkt – zadania zamknięte, 21 pkt – zadania otwarte.
            • Mniejsza liczba zadań otwartych sprawdzających umiejętność rozumienia ze słuchu, umiejętność reagowania i znajomość środków językowych oraz zadań zamkniętych sprawdzających rozumienie tekstów pisanych i znajomość środków językowych.

            Szczegółowe  wymagania egzaminacyjne na egzamin ósmoklasisty obowiązujące w 2021 r.:

          • Konkurs "Pocztówka do Św. Mikołaja" rozstrzygnięty

          • Konkurs plastyczny "Pocztówka do Św. Mikołaja" zorganizowany został przez Centrum Kultury i Wypoczynku w Proszowicach. 

            III miejsce zajął uczeń z naszej szkoły: 

            Damian Szymczyk

            Opiekunem była Pani Jolanta Szczesiul.

            Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

             

          • Zapraszamy do udziału w akcji "Razem na Święta"

          • Pomagajmy! 

            "Razem na Święta” to akcja MEN, w której zachęcamy uczniów do niesienia pomocy innym.

            Chcemy, aby działania zostały wzmocnione w okresie przedświątecznym, kiedy szczególnie wiele osób czeka na pomoc i wsparcie. Zależy nam jednocześnie na budowaniu wspólnot i umacnianiu więzi międzypokoleniowych oraz kształtowaniu poczucia odpowiedzialności za drugą osobę. 

            Ze względu na stan epidemii działania realizowane w ramach akcji „Razem na Święta” powinny mieć bezpieczny i odpowiedzialny charakter. Ważne jest zachowanie dystansu społecznego oraz postępowanie zgodnie z wytycznymi sanitarnymi.  

            Przykłady działań w ramach akcji „Razem na Święta”

            Uczniom i nauczycielom proponujemy następujące działania: 

            • wykonanie kartek z życzeniami świątecznymi i przekazanie ich sąsiadom (np. wrzucenie do skrzynek pocztowych),

            • samodzielne przygotowanie słodkich upominków (np. pierniczków) i obdarowanie nimi sąsiadów albo osób potrzebujących z najbliżej okolicy,

            • przygotowanie ozdób świątecznych dla osób z rodziny, najbliżej okolicy, przyjaciół, 

            • zaoferowanie pomocy osobom chorym lub starszym w przedświątecznych zakupach,

            • zorganizowanie zbiórki darów dla schroniska dla zwierząt,

            • przygotowanie kartek dla kombatantów i Rodaków na Kresach,

            • wsparcie organizacji oferujących pomoc Polakom i Polonii za granicą. 

            Są to jedynie przykłady inicjatyw, które w okresie przedświątecznym mogą podejmować szkolne kluby i koła wolontariatu. Chętnie poznamy inne działania realizowane przez uczniów i nauczycieli. 

            Zapraszamy do udziału! 

            Ministerstwo Edukacji Narodowej

          • Podziękowanie za udział w akcji czytelniczej

          • HYBRYDOWE CZYTANIE NA PRZERWIE

            HYBRYDOWE CZYTANIE NA PRZERWIE

            – podsumowanie I Międzynarodowej edycji V Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie „Przerwa na czytanie”.

            W październiku 2020 r. odbyło się wielkie międzynarodowe święto czytelnicze, w którym wzięli udział uczniowie i nauczyciele z naszej szkoły.

            „Realizacja tegorocznej I Międzynarodowej edycji V Ogólnopolskiej akcji „Przerwa na czytanie” przypadła na czas pandemii. Ten trudny czas różnych obostrzeń miał wpływ na wszystkie dziedziny życia człowieka, jak również na edukację. Jednak mimo różnych przeciwności w wielu placówkach oświatowych w Polsce i za granicą udało się przeprowadzić akcję.”

            Podsumowanie akcji:

            Do tegorocznej I Międzynarodowej edycji V Ogólnopolskiej akcji „Przerwa na czytanie” zgłosiło się 1177 instytucji, zaś w akcji wzięło udział łącznie 874 placówek oświatowych, w tym 17 ze świata z 14 wcześniej wymienionych krajów.

            „Akcja zakładała pobicie zeszłorocznego rekordu w liczbie osób czytających na przerwie tj. 158  809. Zeszłoroczny rekord, który odbył się w warunkach normalnych nie został pobity,  ale mamy nowy rekord w liczbie osób czytających  na przerwie w czasie pandemii i wyniósł 149 851 osób! Wszystkim uczestnikom, koordynatorom i innym zaangażowanym osobom bardzo dziękujemy!  Dla wszystkich placówek oświatowych biorących udział w akcji przygotowaliśmy dyplomy, zaś dla koordynatorów podziękowania.”

            Akcja  realizowana  była  w  ramach  Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”.

          • Gdzie jest Mikołaj?

          • Idzie, idzie święty...

            Wizyta św. Mikołaja to jedna z najbardziej oczekiwanych przez dzieci chwil w roku.
            W minionym tygodniu ten niecodzienny gość ze względu na trudny czas pandemii nie mógł osobiście odwiedzić dzieci z naszego przedszkola.

            Jednak nie zapomniał o prezentach!!!

            Nasi milusińscy śpiewali, tańczyli, aby je otrzymać.

            Mamy nadzieję, że przez kolejny rok dzieci będą równie grzeczne i będzie mógł nas odwiedzić w przyszłym roku.

            Czekamy z niecierpliwością!

             

            Usiądź z nami Mikołaju,

            Pewnie się zmęczyłeś.

            Żeby nas odwiedzić dzisiaj,

            Szmat drogi przebyłeś.

            Na twój przyjazd przedszkolaki

            Od dawna czekały

            I dla ciebie upominki

            Też przygotowały.

            Teraz my ci zaśpiewamy

            I wierszyk powiemy,

            Jesteś naszym przyjacielem,

            Wszyscy o tym wiemy.

            Na krzesełku w ciepłej sali

            Zakolęduj z nami

            Bardzo wszyscy się cieszymy,

            Nie jesteśmy sami.

          • Andrzejki

          • 30 listopada 2020 roku w naszym przedszkolu odbyła się zabawa andrzejkowa. Najmłodsi przyszli tego dnia przebrani za różne postacie. Na początku dzięki obecności tajemniczej wróżki poznali swoją przyszłość. Następnie bawili się wspólnie przy muzyce. Ten dzień wszystkim bardzo się podobał.

          • Zebranie z rodzicami

          • W dniach 09 - 10. 12. 2020 r. odbędą się zebrania z Rodzicami według załączonego harmonogramu, zgodnie z informacją przekazaną Rodzicom przez Wychowawców. Spotkanie odbędzie się na platformie (za pośrednictwem konta ucznia).