Wycieczka majowa

W dniach 10- 11 maja uczniowie klas II a, II b i III a gimnazjum byli na wycieczce „Szlakiem pierwszych Piastów”. W naszym programie znalazły się najatrakcyjniejsze miejscowości pokazujące kolebkę państwowości polskiej. Pierwsze kroki podczas naszego wyjazdu skierowaliśmy do Kruszwicy, skąd z Mysiej Wieży rozpościerały się przepiękne widoki na jezioro Gopło. Następnie poznaliśmy życie pierwszych Słowian w Biskupinie, który zwiedziliśmy nie tylko turystycznie, ale wzięliśmy także czynny udział w warsztatach, wypiekając podpłomyki. Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od podziwiania z okien kolejki wąskotorowej przepięknych krajobrazów z malowniczymi łanami rzepaku na trasie Żnin – Gąsawa. I wszystko byłoby pięknie, gdyby nie przeszywające zimnem powietrze, które próbowaliśmy oszukać śpiewając tematyczne piosenki. Już w pełnym słońcu przepłynęliśmy promem na Ostrów Lednicki. Śladami św. Jakuba podążyliśmy ku siedzibie Mieszka I, która przedstawiała się imponująco. Nasze spotkanie z historią zakończyliśmy pobytem w Gnieźnie. Katedra gnieźnieńska, drzwi przedstawiające życie i męczeństwo świętego Wojciecha oraz multimedialne Muzeum Początków Państwa Polskiego zwieńczyło naszą krótką, ale jakże treściwą wycieczkę ku polskości. W naszych sercach pozostaną przepiękne krajobrazy Pałuków, które można śmiało porównać z krajobrazami Mazur.