Wycieczka do Bochni i Krakowa

1 -2 października 2009

W dniach 1 – 2 października 2009 roku uczniowie klas drugich pod opieką wychowawców: Małgorzaty Kuryło, Zefiryny Łepkowskiej i Marka Plewki – w trakcie wycieczki, mieli okazję zapoznać się z historią średniowiecznej i renesansowej Polski.

2Pierwszego dnia odwiedziliśmy Park Wodny w Krakowie, poznaliśmy historię kopalni soli w Bochni, a na koniec
bawiliśmy się w profesjonalnie zorganizowanej dyskotece, kilkaset metrów pod ziemią. Kto nie chciał tańczyć, mógł zagrać w tych specyficznych warunkach, w meczu piłki nożnej. Nocleg w takich okolicznościach, też robił wrażenie.

Drugiego dnia, pod opieką przewodnika, zwiedziliśmy katedrę wawelską, miejsce szczególne w historii państwa polskiego. Miejsce wiecznego spoczynku pierwszego polskiego świętego, biskupa Stanisława ze Szczepanowa, polskich królów oraz wybitnych postaci zasłużonych dla Polski w dziedzinie polityki i kultury. Podziwialiśmy renesansowy wystrój dziedzińca wawelskiego.
W Muzeum Archidiecezjalnym mieliśmy okazję zapoznać się z ekspozycją dotyczącą działalności kardynała Karola Wojtyły, późniejszego papieża Jana Pawła II. Na chwilę zatrzymaliśmy się przed „oknem papieskim”, miejscem spontanicznych spotkań papieża z młodzieżą w czasie jego pielgrzymek do Polski.
Obejrzeliśmy gotycki dziedziniec Collegium Maius, najstarszej części Uniwersytetu Jagiellońskiego, pierwszej polskiej uczelni wyższej, założonej przez Kazimierza Wielkiego. We wnętrzu Kościoła Mariackiego mogliśmy zachwycić się kunsztem rzeźbiarskim Wita Stwosza, oglądając ołtarz, przedstawiający zaśnięcie Najświętszej Marii Panny.
Spacer po Krakowie zakończyliśmy na rynku słuchając hejnału z wieży kościoła.