Lekcja literatury w Pradze- czyli bliżej F. Kafki….

P1090851Nie oparliśmy się urokowi Pragi… Wędrowaliśmy po jej krętych uliczkach przez cztery dni, płynęliśmy stateczkiem po Wełtawie, przemierzaliśmy miasto metrem, tramwajem i… czujemy niedosyt. Poznawaliśmy uroki stolicy Czech położonej na zboczach wzgórza, nad którym górują imponujący zamek i katedra. Podziwialiśmy Rynek Staromiejski, który stanowi centrum plątaniny średniowiecznych uliczek ozdobionych pałacami, placykami i kościołami. Graniczy z nim Josefov, dzielnica żydowska, która zachwyciła nas niepowtarzalnym klimatem oraz  pięknie zachowanym cmentarzem. Odwiedziliśmy najważniejsze mejsca związane z F.Kafką: dom narodzin pisarza, budynek Szkoły Ludowej, w której uczył się mały Franz. Podziwialiśmy ekspozycję poświęconą pisarzowi w Cegielni Hergerta na Małej Stranie, położyliśmy czerwoną różę na  jego grobie. Zrozumieliśmy także, dlaczego Praga jest labiryntem, a Józef K. jest w każdym z nas… Słuchaliśmy uważnie fragmentów „Procesu” w j. czeskim (nasz przewodnik był z pochodzenia Czechem)… A wieczorami wędrowaliśmy po bajecznie  oświetlonych Hradczanach i Złotej Uliczce, aby przez imponujący Most Karola dotrzeć do hostelu. Było pięknie…..

Uczniowie klasy 3c wraz z wychowawcą

Zachęcamy do obejrzenia zdjęć w Galerii.