Strona główna » Ruszył nabór do programu „E-MISJA – Rozwój...
Ruszył nabór do programu „E-MISJA – Rozwój kompetencji cyfrowych mieszkańców Gminy Jedlicze”
posted by redaktor
on 5 Kwiecień, 2019 - 12:15
Burmistrz Gminy Jedlicze zaprasza do wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach w ramach projektu „E-MISJA – Rozwój kompetencji cyfrowych mieszkańców Gminy Jedlicze”. Projekt skierowany jest do Mieszkańców Gminy Jedlicze w wieku 25-74 lata, którzy są zainteresowani poprawą kompetencji cyfrowych.
Szkolenia prowadzone będą przez wykwalifikowanych instruktorów. Każdy uczestnik będzie pracował przy nowoczesnym sprzęcie informatycznym. Ponadto w ramach projektu wszyscy uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe oraz zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.
Tematyka szkoleń-moduły:
„Rodzic w Internecie”,
Grupa docelowa: Moduł adresowany do rodziców/opiekunów poświęcony jest przygotowaniu rodzica do roli przewodnika dziecka w zakresie bezpiecznego i „mądrego” korzystania z sieci i reagowania na sytuacje zagrożenia. Rodzic/opiekun pozna źródła wartościowych i pochodzących z legalnych źródeł treści dla dziecka, zrozumie, jak zapewnić bezpieczeństwo dziecku w sieci, jak również nauczy się korzystać z podstawowych usług e-administracji dedykowanych rodzinom, takich jak złożenie wniosku Rodzina 500+, uzyskanie Karty Dużej Rodziny i wielu innych. Zawarte w module elementy szkoleniowe służyć mają ponadto podniesieniu kompetencji w zakresie korzystania z kultury i z zasobów edukacyjnych w Internecie, co jest bardzo istotne w niwelowaniu barier i przeciwdziałaniu wykluczeniu kulturowemu.
„Mój biznes w sieci”,
Grupa docelowa: Moduł przeznaczony jest przede wszystkim dla przygotowujących się do założenia własnej działalności. Uczestnik nauczy się, jak może wykorzystać zasoby Internetu, aby podnieść skuteczność działania w ramach poszczególnych funkcji biznesowych (komunikacja, marketing, zaopatrzenie, finanse itp.).
W szczególności pozna dedykowane dla biznesu usługi e-administracji. Zawarte w module elementy szkoleniowe służyć mają ponadto podniesieniu kompetencji w zakresie korzystania z zasobów edukacyjnych dla przyszłych przedsiębiorców (np. Akademia PARP).
„Moje finanse i transakcje w sieci”,
Grupa docelowa: Moduł przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcieliby nauczyć się załatwiać skutecznie sprawy prywatne, biznesowe, finansowe i urzędowe za pośrednictwem Internetu. Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie potrafił, wykorzystując sieć, zarządzać kontem bankowym, dokonywać płatności, realizować zakupy, rezerwować podróż, płacić podatki oraz nauczy się, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji, m.in. wnioskując o zaświadczenia, świadczenia czy też występując o dowód osobisty –wszystko w sposób elektroniczny, szybko i bezpiecznie.
„Działam w sieciach społecznościowych”,
Grupa docelowa: Moduł przeznaczony jest dla osób, które chcą poznać filozofię i sposób funkcjonowania sieci społecznościowych oraz wykorzystać je w działalności na rzecz swojej społeczności lokalnej lub prywatnie. Uczestnicy po zakończeniu szkolenia nabędą umiejętności pozwalające na bezpieczne poruszanie się w świecie sieci społecznościowych, w tym m.in. nauczą się nawiązywać i kontynuować swoje znajomości, kształtować swój wizerunek, wykorzystywać i dzielić się swoją twórczością oraz korzystać z cudzej (ze szczególnym uwzględnieniem regulacji prawa autorskiego), współdziałać z innymi. Ponadto nauczą się, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
„Tworzę własną stronę internetową (blog)”,
Grupa docelowa uczestników: Moduł przeznaczony jest dla osób, które chciałyby mieć swoje miejsce w sieci w postaci własnej strony internetowej lub bloga. Uczestnicy po zakończeniu szkolenia nabędą podstawowe umiejętności pozwalające im stworzyć takie miejsce, zarządzać nim, opracowywać i dodawać do niego treści (słowne, graficzne, muzyczne, filmowe), z uwzględnieniem ich ochrony na gruncie prawa autorskiego, monitorować, wykorzystując mechanizmy analityki internetowej, rozpowszechniać oraz zrozumieć, jakie sprawy formalne trzeba załatwić. Ponadto nauczą się, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
„Rolnik w sieci”,
Grupa docelowa: Moduł przeznaczony jest przede wszystkim dla rolników, którzy na szkoleniu dowiedzą się, gdzie i jakie przydatne informacje, aplikacje i e-usługi mogą znaleźć w sieci, jak z nich bezpiecznie korzystać, jak regulować swoje rachunki bez konieczności odwiedzania placówki bankowej czy urzędu. W ramach nauki pozyskiwania informacji z sieci uczestnicy szkolenia zapoznają się z najpopularniejszymi portalami rolniczymi (np. farmer.pl, gospodarz.pl, topagrar.pl, ppr.pl, tygodnik-rolniczy.pl, wrp.pl, gieldarolna.pl), dedykowanymi forami wymiany informacji rolniczych (np. rolnik-forum.pl, fpr.com.pl) oraz portalami meteorologicznymi (np. pogodynka.pl, agropogoda.pl). Ponadto nauczą się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego, Geoportalu (geoportal.gov.pl), rozliczeń podatkowych online (e-płatności i e-deklaracje), usług online dla ubezpieczonych w KRUS (portal eKRUS.gov.pl), usług Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (ksow.pl), ARiMR, ODR KOWR oraz GIW/GIS/PIORIN/GIJHARS –docelowo PIBŻ.
„Kultura w sieci”.
Grupa docelowa: Moduł przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się, gdzie w Internecie szukać ciekawych i przydatnych zasobów szeroko pojętej kultury i zasobów edukacyjnych z legalnych źródeł oraz jak wykorzystywać je do nauki lub własnej twórczości. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z ogólnodostępnymi portalami prezentującymi dorobek polskiej kultury (Ninateka –Filmoteka Narodowa, Polona, Encyklopedia Teatru Polskiego, Narodowe Archiwum Cyfrowe, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina). Poznają praktyczne podstawy prawa autorskiego, niezbędne do korzystania z kultury w sieci i zdobędą umiejętność wyszukiwania legalnych źródeł kultury, w tym korzystania z Bazy Legalnych Źródeł. Uczestnicy dowiedzą się, jak odtworzyć historię własnej rodziny, miejscowości czy regionu, bazując na informacjach z sieci, i jak stworzyć drzewo genealogiczne.
Szkolenia realizowane będą w miejscach na terenie Gminy Jedlicze:
Szkoła Podstawowa im. Wincentego Manierskiego w Jedliczu ul. Tokarskich 5,
Druga sala będzie wybrana po rekrutacji w zależności od miejsca zamieszkania większości uczestników danego modułu.
Zajęcia w ramach jednego modułu szkoleniowego (16 godz. dydaktycznych), będą realizowane w trybie 4 weekendowych spotkań po 4 godziny dydaktyczne zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem.
Nabór uczestników do projektu rozpoczyna się w dniu 4 kwietnia 2019 r. i będzie prowadzony na bieżąco, do momentu uzyskania pełnej liczby uczestników.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie zobowiązane są do złożenia kompletu wymaganych dokumentów w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół i Przedszkoli w Jedliczu.
Zasady rekrutacji określone są w REGULAMINIE (patrz: poniżej załączniki do pobrania).
Wymagane dokumenty:
1. deklaracja przystąpienia do udziału w projekcie,
kwestionariusz osobowy osoby przystępującej do projektu,
oświadczenie o zapoznaniu się z obowiązkiem informacyjnym odbiorcy ostatecznego oraz personelu projektu beneficjenta,
oświadczenie o niepełnosprawności uczestnika indywidualnego (o ile dotyczy),
zgoda na przetwarzanie danych osobowych wrażliwych odbiorcy ostatecznego,
2. deklaracja o wyborze tematyki szkolenia
Więcej informacji na temat projektu można uzyskać w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół i Przedszkoli w Jedliczu:
pokój nr 2, tel. 13 44 847 46
pokój nr 3, tel. 13 44 847 48
Koordynator projektu – Marek Świdrak, tel. 13 44 847 48, e-mail: zeas@jedlicze.pl