Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół i Przedszkoli
Adres
ul. Rynek 6
38-460 Jedlicze
Telefon: 13 44 847 48
Fax: 13 44 847 53
e-mail: zeas@jedlicze.pl
www: http://zeasip.jedlicze.pl
Dyrektor: Marek Świdrak
Samodzielne Stanowisko Radcy Prawnego
Magdalena Terlecka – Marecka, radca prawny, pokój nr 3
tel. 13 44 847 48, zeasprawnik@jedlicze.pl
Dział Finansowo – Księgowo – Płacowy:
Anna Dyczak – główny księgowy, pokój nr 14 UG Jedlicze
tel. 13 44 847 49, e-mail: zeasdyczak@jedlicze.pl
Monika Woźniak – starszy księgowy, pok. nr 14 UG Jedlicze
tel. 13 44 847 50, e-mail: zeaswozniak@jedlicze.pl
Aneta Marć – księgowy, pokój nr 14 UG Jedlicze
tel. 13 44 847 51, e-mail: zeasmarc@jedlicze.pl
Anna Helnarska – księgowy, pokój nr 14 UG Jedlicze
tel. 13 44 847 51, e-mail: annahelnarska@jedlicze.pl
Magdalena Niepokój - księgowy, pokój nr 14 UG Jedlicze
tel. 13 44 847 50, email: zeasniepokoj@jedlicze.pl
Dział Administracyjno – Organizacyjny
Halina Jarmakowicz – specjalista, pokój nr 1
tel. 13 44 847 52, e-mail: zeasjarmakowicz@jedlicze.pl
Katarzyna Trybus – starszy referent, pokój nr 1
tel. 13 44 847 52, e-mail: zeastrybus@jedlicze.pl
Katarzyna Wójcik – referent, pokój nr 1
tel. 13 44 847 52, e-mail: zeaswojcik@jedlicze.pl
Dział Kadr, Projektów i Zamówień
Iwona Robótka – Kierownik Działu Kadr, Projektów i Zamówień, pokój nr 2
tel. 13 44 847 45, e-mail: zeasrobotka@jedlicze.pl
Wioletta Świdrak – specjalista, pokój nr 2
tel. 13 44 847 45, e-mail: zeasswidrak@jedlicze.pl
Katarzyna Dyczak – Kozioł – specjalista, pokój nr 2,
tel. 13 44 847 45, e-mail: zeasdyczakkoziol@jedlicze.pl
Katarzyna Cygan – referent, pokój nr 2
tel. 13 44 847 45, e-mail: zeascygan@jedlicze.pl
Dział Gospodarczy
Piotr Kosiek – elektryk - konserwator (palacz c.o.)
Tomasz Karamon – elektryk - konserwator (palacz c.o.)
Marek Dunaj – konserwator (palacz c.o.)
Tomasz Stanoch – konserwator (palacz c.o.)
Paweł Kozioł – konserwator (palacz c.o.)
Jan Peszko – konserwator
Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół i Przedszkoli prowadzony przez Gminę Jedlicze,
z siedzibą w Jedliczu, zwany dalej „ZEASiP” działa na podstawie Uchwały nr XIII/75/95 Rady Miejskiej w Jedliczu z dnia 28 sierpnia 1995 r. w sprawie utworzenia Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół i Przedszkoli w Jedliczu.
Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół i Przedszkoli w Jedliczu jest jednostką organizacyjną Gminy Jedlicze nieposiadającą osobowości prawnej, utworzoną w formie jednostki budżetowej w celu wykonywania wspólnej obsługi finansowej, administracyjnej i organizacyjnej dla samorządowych jednostek organizacyjnych Gminy Jedlicze zaliczanych do sektora finansów publicznych tj.:
- Szkoła Podstawowa w Dobieszynie
- Szkoła Podstawowa im. Władysława Broniewskiego w Piotrówce
- Szkoła Podstawowa w Długiem
- Szkoła Podstawowa im. Wincentego Manierskiego w Jedliczu
- Szkoła Podstawowa w Moderówce
- Szkoła Podstawowa im. Edmunda Łozińskiego w Potoku
- Zespół Szkolno – Przedszkolny w Jaszczwi, który tworzą:
a) Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Jaszczwi
b) Przedszkole w Jaszczwi
- Zespół Szkolno – Przedszkolny w Żarnowcu, który tworzą:
a) Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Żarnowcu
b) Przedszkole w Żarnowcu
- Samorządowe Przedszkole w Jedliczu
- Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jedliczu.
- Samorządowy Żłobek w Jedliczu
Cele i Zadania ZEASiP
Celem działania ZEASiP jest wspólna obsługa finansowo – księgowa, kadrowa, organizacyjno - administracyjna dla samorządowych jednostek organizacyjnych Gminy Jedlicze zaliczanych do sektora finansów publicznych.
Do zadań ZEASiP należą:
- obsługa finansowo – księgowa,
- obsługa kadrowa,
- obsługa organizacyjno – administracyjna,
- prowadzenie rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostek obsługiwanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Do zadań ZEASiP należą również zadania, w szczególności polegające na:
- przygotowywaniu projektów dokumentów związanych z ustalaniem planu sieci i granic obwodów szkół publicznych;
- przygotowywaniu projektów dokumentów w zakresie spraw związanych z zakładaniem, łączeniem, przekształcaniem i likwidacją szkół i placówek oświatowo-wychowawczych;
- przygotowywanie projektów rozwiązań organizacyjno-strukturalnych, w tym zasad, standardów i procedur działań organu prowadzącego w stosunku do jednostek obsługiwanych;
- współuczestniczeniu w prowadzeniu spraw wynikających z przepisów prawa, a dotyczących uzgodnień z organem sprawującym nadzór pedagogiczny, związkami zawodowymi i instytucjami nadzorczymi działającymi w sektorze oświaty;
- współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie zadań ZEASiP;
- współuczestniczenie w corocznym opracowywaniu projektów założeń do organizacji przedszkoli, szkół i placówek oświatowych z uwzględnieniem zmian prawa oświatowego i lokalnych priorytetów, przygotowanie do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych i aneksów ustalających organizację jednostek oświatowych na dany rok szkolny, obsługa aplikacji zbiorczego arkusza organizacyjnego;
- uczestniczeniu w prowadzeniu spraw związanych z organizacją nauczania indywidualnego, indywidualnego programu i toku nauki, rewalidacji, wczesnego wspomagania rozwoju i innych form pomocy pedagogicznej dla uczniów;
- przygotowywaniu dokumentacji związanej z przeniesieniem do innej szkoły nauczycieli zatrudnionych na podstawie mianowania oraz nakładaniem obowiązku podjęcia pracy w innej szkole w celu uzupełnienia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć oraz powierzania funkcji kierowniczych;
- przygotowywaniu projektów opinii w sprawie dodatkowych godzin lekcyjnych;
- przygotowywaniu dokumentacji związanej z rekrutacją uczniów do szkół i przedszkoli;
- przygotowywaniu dokumentacji związanej ze spełnianiem obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
- monitorowaniu i prowadzeniu ewidencji spełniania obowiązku nauki;
- przygotowywaniu dokumentacji w zakresie kontrolowania spełniania obowiązku nauki oraz dokumentacji dotyczącej prowadzenia w tym zakresie egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- współuczestniczeniu w prowadzeniu spraw związanych z zapewnieniem dowozu uczniów niepełnosprawnych do szkół z wyłączeniem dowozu uczniów niepełnosprawnych dowożonych w ramach konkursu ofert w oparciu o ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- weryfikowaniu i opiniowaniu zgłaszanych potrzeb remontowych i inwestycyjnych w jednostkach obsługiwanych;
- monitoringu stanu technicznego i bieżącego utrzymania obiektów jednostek obsługiwanych oraz gospodarowania mieniem, w tym analiza umów najmu i użyczenia zawieranych przez te jednostki;
- współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy w zakresie planowania i realizacji remontów i inwestycji oraz analizowanie zaleceń instytucji zewnętrznych kontrolujących stan techniczny i warunki bezpieczeństwa w jednostkach obsługiwanych;
- monitorowaniu zgodności funkcjonowania jednostek obsługiwanych w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów, i bieżące przekazywanie informacji organowi prowadzącemu;
- pomocy kierownikom jednostek obsługiwanych w sprawach związanych z realizacją przez nich polityki kadrowej;
- prowadzeniu dokumentacji dotyczącej okresowej oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych, dodatków funkcyjnych oraz dodatków motywacyjnych zgodnie z regulaminem;
- wykonywaniu czynności administracyjnych związanych z przeprowadzaniem postępowań konkursowych oraz powierzeniem stanowiska dyrektora placówki oświatowej;
- wykonywaniu czynności administracyjnych związanych prowadzeniem postępowań związanych z przyznawaniem nauczycielom nagród Organu Prowadzącego, w tym analiza wniosków;
- przygotowywaniu wniosków o przyznanie odznaczeń państwowych, medali, nagród ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i kuratora oświaty dla dyrektorów gminnych jednostek oświatowych;
- prowadzeniu spraw z zakresu doskonalenia zawodowego nauczycieli, w tym:
a) przygotowywanie propozycji zasad i kierunków dofinansowania dokształcania,
b) organizowanie szkoleń dla dyrektorów podległych placówek oświatowych;
- uczestniczeniu w wykonywaniu zadań związanych z postępowaniami dotyczącymi ubiegania się przez nauczycieli o awans na stopień nauczyciela mianowanego w tym prowadzeniu postępowań egzaminacyjnych, analizie formalnej dokumentacji, obsłudze komisji egzaminacyjnych, konkursowych oraz innych postępowań wynikających z przepisów oświatowych i przepisów prawa pracy;
- przygotowywaniu projektów decyzji administracyjnych związanych z nadaniem stopnia nauczyciela mianowanego;
- przygotowywaniu projektów decyzji w sprawach odwołań od decyzji dotyczących nadania stopnia nauczyciela kontraktowego;
- przygotowywanie dokumentacji dotyczącej stypendiów i zasiłków szkolnych dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy;
- przygotowywaniu dokumentów związanych z przyznawaniem nagród dla szczególnie uzdolnionych uczniów;
- uczestniczeniu w przygotowywaniu wniosków edukacyjnych aplikujących o środki unijne, rządowe oraz pochodzące z innych źródeł, prowadzenie, monitorowanie i rozliczanie pozytywnie rozpatrzonych wniosków;
- współpracy z jednostkami obsługiwanymi i innymi podmiotami w zakresie pozyskiwania i obsługi środków unijnych, rządowych oraz pochodzących z innych źródeł;
- prowadzeniu i koordynowaniu programów i kampanii społecznych na rzecz podnoszenia jakości kształcenia i wychowania;
- przygotowywaniu wniosków o dodatkowe środki finansowe z rezerwy subwencji oświatowej, nadzór nad ich prawidłowym wykorzystaniem;
- prowadzeniu ewidencji realizowanych projektów i programów społeczno-edukacyjnych;
- koordynowaniu spraw związanych z udzielaniem dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników;
- przygotowywaniu projektów aktów prawnych związanych z zakładaniem szkół i placówek niepublicznych, w tym prowadzenie ewidencji oraz prowadzenie dokumentacji związanej z nadawaniem i cofaniem uprawnień szkoły publicznej;
- weryfikowaniu danych będących podstawą do naliczania części oświatowej subwencji ogólnej oraz przygotowywaniu korekty danych, analiza wydatków dokonanych przez placówki oświatowe względem otrzymanej subwencji;
- analizie wykonania średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego;
- przygotowywaniu projektu planu dochodów i wydatków ZEASiP;
- sprawowaniu nadzoru nad prawidłowością wykonania planów finansowych jednostek obsługiwanych, kontrola w zakresie planowania i zarządzania finansami w tych jednostkach;
- przygotowywaniu części opisowej projektów budżetów obsługiwanych jednostek oraz corocznej kalkulacji budżetów tych jednostek, w tym w zakresie rezerw celowych.
- naliczanie kosztów wychowania przedszkolnego oraz dotacji dzieci uczęszczających do placówek wychowania przedszkolnego położonych na terenie gminy, a niebędących ich mieszkańcami,
- naliczanie i rozliczanie dotacji przekazywanych z budżetu gminy dla niepublicznych placówek wychowania przedszkolnego,
- prowadzenie rozliczeń kosztów wychowania przedszkolnego oraz dotacji dzieci uczęszczających do placówek wychowania przedszkolnego położonych na terenie innych jednostek samorządu terytorialnego, a będących mieszkańcami Gminy Jedlicze,
- analiza danych zawartych w oświadczeniach majątkowych kierowników obsługiwanych jednostek oświatowych.