Protokoły z Sesji

PROTOKÓŁ NR XXIII/2017 z obrad XXIII sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 03.02.2017r. w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

PROTOKÓŁ NR XXIII/2017

z obrad XXIII sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 03.02.2017r. w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.


Przewodnicząca Rady Gminy Danuta Grabowska o godz. 15:00 otworzyła dwudziestą trzecią sesję Rady Gminy Kołaczkowo. Powitała radnych i zaproszonych gości – listy obecności w załączeniu nr 1 i 2. Na podstawie listy obecności stwierdziła, że na stan 15 radnych, obecnych na sesji jest 13 radnych i Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Nieobecny radny Wojciech Tamborski i Piotr Górecki
Przewodnicząca przedstawiła porządek obrad oraz wniosła o wprowadzenie dwóch punktów do porządku obrad, tj. pkt 9 „Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z działalności w 2016r.” i pkt 10 „Obciążenie nieruchomości gruntowej służebnością przesyłu”.
Zaproponowaną zmianę przyjęto w głosowaniu jednogłośnie. Porządek obrad ustalono w brzmieniu:
1.Otwarcie
2.Stwierdzenie kworum.
3.Przedstawienie porządku obrad.
4.Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
5.Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
6.Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym i realizacji uchwał podjętych na poprzedniej sesji.
7.Informacja Przewodniczącego Rady Gminy na temat złożonych odpowiedzi na interpelacje.
8.Interpelacje i zapytania radnych.
9.Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z działalności w 2016r.
10.Obciążenie nieruchomości gruntowej służebnością przesyłu.
11.Dostosowanie sieci szkół podstawowych i gimnazjum do reformy oświatowej.
12.Wolne głosy i wnioski.
13.Odpowiedzi na zapytania.
14.Zamknięcie sesji.

Ad.4.
Do protokołu nie zgłoszono uwag i został przyjęty jednogłośnie13 głosami „za”.
Ad.5.
Przewodnicząca wymieniła spotkania, w których uczestniczyła w okresie międzysesyjnym.
Ad.6.
Wójt Teresa Waszak złożyła sprawozdanie z działań podjętych w okresie międzysesyjnym, wymieniła szereg spotkań, zebrań, posiedzeń w których uczestniczyła. Również przedstawiła informację z realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji. Informacje pisemne w załączeniu nr 3 i 4.

Ad.7.
Przewodnicząca odczytała odpowiedzi, które wpłynęły na złożone  interpelacje i zapytania
radnych. Pisma w aktach.

Na salę sesyjną wszedł radny Wojciech Tamborski. Od tej pory w obradach uczestniczy 14 radnych.

Ad.8.
Interpelacje i zapytania złożyli radni:
Zenon Jerzak wnioskuje o naprawę wyrwy w drodze powiatowej Gozdowo-Bieganowo.
Zgłasza do wycięcia krzewy w rowie koło szkoły w Bieganowie, z powodu których woda przelewa się przez jezdnię. Ponawia wniosek o wycięcie drzew przy szkole w Bieganowie.
Ad.9.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Wojciech Tamborski przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej   za 2016r . Dyskusji nie podjęto.
Radni pozytywnie 14 głosami „za” w obecności 14 radnych zaopiniowali działalność Komisji Rewizyjnej. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 5.
Ad.10.
Przemysław Zieliński wyjaśnił, że przedłożony projekt uchwały dotyczy doprowadzenia linii energetycznej przez grunty gminne do budynku po byłej mleczarni w Sokolnikach.
Przewodnicząca odczytała projekt uchwały w sprawie obciążenia nieruchomości gruntowej służebnością przesyłu.
Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwałę Nr XXIII/167/2017 przyjęto jednogłośnie 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.
Uchwała stanowi załącznik nr 6.

Na salę sesyjną wszedł radny Piotr Górecki. Od tej pory w obradach uczestniczy 15 radnych.

Ad.11.
Przewodnicząca odczytała projekt uchwały w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjum do nowego ustroju szkolnego. Dyskusji nie podjęto.
Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwałę Nr XXIII/168/2017 przyjęto jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych.
Uchwała stanowi załącznik nr 7.
Ad.12.
W wolnych głosach i wnioskach głos zabrali:
Edmund Kubis dyrektor GOK w imieniu dyrektora Monar w Zielińcu i GOK w Kołaczkowie przekazał defibrylator na rzecz prezesa Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych pana Michała Stefańskiego.
Wójt Teresa Waszak przekazała sołtysom ankiety z prośbą o dostarczenie ich do wymienionych osób. Poinformowała o możliwości uczestniczenia w turnieju tenisa stołowego i zachęciła radnych do wzięcia udziału w zawodach.
Ad.13
Odpowiedzi na interpelacje udzieliła pani wójt informując, że zostaną przekazane do odpowiednich instytucji.
Ad.14.
Wobec wyczerpania porządku obrad przewodnicząca Danuta Grabowska o godz. 15:50 zamknęła posiedzenie Rady Gminy Kołaczkowo.

Protokół sporządziła                                                              Przewodnicząca Rady
Monika Nowak                                                                       /-/ Danuta Grabowska




Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 lipca 2017 07:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 685
28 lipca 2017 08:00 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 lipca 2017 07:57 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany