Protokoły z Sesji

PROTOKOŁ Nr XV / 2016 z obrad XV sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 17.05.2016r. w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

P R O T O K O Ł  Nr XV / 2016

z obrad XV sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 17.05.2016r. w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.



Przewodnicząca Rady Gminy Danuta Grabowska o godz. 15 otworzyła piętnastą sesję Rady Gminy Kołaczkowo. Powitała radnych i zaproszonych gości – listy obecności w załączeniu nr 1 i 2.
Na podstawie listy obecności stwierdziła, że na stan 15 radnych, obecnych na sesji jest 14 radnych i Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. O spóźnieniu  się poinformowała radna Małgorzata Jakubowska.
Przewodnicząca następnie przedstawiła porządek obrad, do którego nie wniesiono zmian i przedstawia się następująco:
 1.  Otwarcie
 2.  Stwierdzenie kworum.
 3.  Przedstawienie porządku obrad.
 4.  Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji.
 5.  Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach podejmowanych w okresie                               
      międzysesyjnym.
 6.  Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym i   
      realizacji uchwał podjętych  na poprzedniej sesji.
 7.  Informacja Przewodniczącego Rady Gminy na temat złożonych odpowiedzi na
      interpelacje.  
 8.  Interpelacje i zapytania radnych.
 9.  Informacja z działalności GOPS oraz ocena zasobów pomocy społecznej  w 2015r.
10. Przystąpienie do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kołaczkowo.
11. Wprowadzenie zmian w budżecie gminy.
12. Wolne głosy i wnioski.
      13. Odpowiedzi na zapytania.
      14. Zamknięcie sesji.

Ad.4.
Do protokołu nie  zgłoszono uwag i został przyjęty  jednogłośnie.
Ad.5.
Przewodnicząca wymieniła spotkania, posiedzenia i uroczystości w jakich uczestniczyła w ostatnim okresie.
Ad.6.
Pani wójt Teresa Waszak przedstawiła informację z podjętych działań w okresie między sesjami.  Wymieniła szereg spotkań, zebrań, posiedzeń w których uczestniczyła. Również złożyła informację z realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji. Informacje pisemne w załączeniu nr 3 i 4.
Ad.7.
Przewodnicząca oznajmiła, że sprawy zgłoszone w interpelacjach i zapytaniach zostały przekazane do adresatów. Z  Urzędu Gminy  odpowiedzi zostały udzielone natomiast z zewnątrz nic nie wpłynęło .
Ad.8.
Interpelacje i zapytania złożyli radni:
 Ptaszyński Robert zwrócił uwagę na pogarszający się stan dróg powiatowych oraz brak działań ze strony Starostwa jak i odpowiedzi na zgłoszenia.
Grabowska Danuta potwierdza zły stan dróg powiatowych również w Sokolnikach. Mimo zgłoszeń drogi nie  zostały naprawione. Podejście Starostwa radna uważa za lekceważące.
Wojciechowska Angelika przypomina o naprawie przepustu w Gorazdowie, o zebraniu ziemi z poboczy drogi oraz o dokończeniu budowy chodnika we wsi.
Woś Jerzy przypomina o wycięciu krzewów przy drodze w Krzywej Górze, które wystają na drogę.
Tamborski Wojciech podziela lekceważący stosunek Powiatu  do tego stopnia, że nie chce powielać spraw. Zgłasza natomiast boisko sportowe w Borzykowie do wykoszenia oraz dalszą naprawę chodnika we wsi.
Gierszewski Adam zapytał o przyczynę niskiego ciśnienia wody w Zielińcu oraz o sprawność hydrantów do celów p.poż.
Na posiedzenie przybyła Jakubowska Małgorzata i zawnioskowała o przeczyszczenie kanalizacji deszczowej w Grabowie Król.
Ad.9.
Kierownik GOPS Lidia Kwiatkowska przedstawiła informację z działalności Ośrodka oraz ocenę zasobów pomocy społecznej za 2015r. według załączonego opracowania  nr 5.
Do sprawozdania nie zgłoszono pytań.
Ad.10.
Ilona Orkowska  podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego uzasadniła planem przystąpienia do rewitalizacji parku i terenu wokół, oraz potrzebą dokonania podziału działek. Również potrzebą wprowadzenia do planu nowych zjazdów z drogi wojewódzkiej.
Przewodnicząca następnie odczytała projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu osiedleńczego wsi Kołaczkowo w rejonie Placu Reymonta i drogi wojewódzkiej 442 i otworzyła dyskusję.
Radny Wojciech Tamborski zapytał o załączone  zmiany przy drodze wojewódzkiej.
P. Orakowska wyjaśniła, że  są to  nowe zjazdy do indywidualnych nieruchomości, co będzie przedmiotem dalszej dyskusji.
Uchwałę Nr XV/118/2016 w głosowaniu przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik nr 6.
Ad.11.
P. skarbnik Danuta Olejniczak omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy polegające na: wprowadzeniu dotacji na budowę dróg w kwocie 123.000zł,  zwiększeniu dochodów z tytułu udziału w podatku dochodowym w kwocie 8.799zł, zmniejszeniu subwencji oświatowej o kwotę 57.929zł, wprowadzeniu dotacji na dofinansowanie świadczeń dla uczniów w kwocie 40.000zł, zwiększeniu planu dotacji w zakresie wychowania przedszkolnego o kwotę 14.445zł, wprowadzeniu dotacji ze starostwa na remont mieszkania w kwocie 2.000zł, zwiększeniu dochodów z tytułu kary w kwocie 35.800zł oraz częściowego zwrotu podatku vat za wykonaną kanalizację sanitarną oraz przeniesienia środków  w wydatkach.
Do tematu nie zgłoszono pytań.
Przewodnicząca odczytała projekt uchwały i poddała pod głosowanie.
Uchwałę Nr XV/119/2016 przyjęto jednogłośnie, 15 głosami „za” i stanowi załącznik nr 7.
Ad.12.
Mariusz Kozielski sołtys Krzywej Góry podziękował powiatowi  za wyrównanie drogi, o którą występował i jednocześnie zgłasza potrzebę oznakowania skrzyżowania drogi Gorzyce -Biechowo -Krzywa -Góra Lipie.
Dzienniak Wioleta zwróciła się o równiarkę ponieważ wykonana praca jest niezadowalająca i droga wymaga poprawy. Proponuje dociążenie równiarki podczas równania dla uzyskania lepszego efektu pracy. Wnioskuje również o wystąpienie do lasów państwowych o przycięcie gałęzi drzew leśnych w Spławiu od nieruchomości nr 8 do nr10 ponieważ wystają na drogę.
Poruszyła problem z obklejaniem tablicy informacyjnej na zewnątrz proponując przygotowanie odpowiedniej informacji z Urzędu o zakazie. Przekazała zaproszenie do zabawy questu w Spławiu, oraz zwróciła uwagę na sukcesywną naprawę drogi we wsi z uwagi na duży ruch ciężkich pojazdów obsługujących trzy kopalnie żwiru.
Radna Agnieszka Frąckowiak przekazała zaproszenie w imieniu Stowarzyszenia Młodych Wielkopolan na Turniej sołectw i mieszkańców , który odbędzie się w Bieganowie 19 czerwca br.
Radna Danuta Grabowska zwróciła się o udrożnienie rowu do odprowadzenia wody z kanalizacji
deszczowej do rzeki Wrześnicy w Sokolnikach,  ponieważ rów jest zamulony i woda rozlewa się na łąki.
Ad.13.
P. wójt odniosła się do spraw zgłoszonych w interpelacjach i dyskusji kolejno informując, że:
naprawą przepustu w Gorazdowie i Sokolnikach zajmuje się p. Orakowska, która poinformowała, że sprawa jest rozeznana i będzie robiona przez pracowników robót publicznych.
Na działania powiatu p. wójt nie ma wpływu, gdyż każda jednostka ma swoje zadania do wykonania. Liczy jednak, że powiat podejmie się napraw, zakupił maszynę do ścinania poboczy i rozpoczął już prace.
Krzewy do wycięcia zostaną zgłoszone,
koszenie boisk praktykowane jest w ramach funduszu sołeckiego przez mieszkańców,
niskie ciśnienie wody spowodowane było przepięciem linii w związku z awarią, natomiast hydranty według oceny kierownika ZGKiM są czynne i  obecnie jest ich przegląd,
skrzyżowanie do oznakowania zostanie zgłoszone, kierownik Posterunku Policji zaproponował też spotkanie i ocenę  skrzyżowania pod katem oznakowania,
radny Jerzy Woś dla lepszej widoczności sugerował usunięcie krzewów przydrożnych w kierunku Biechowa.
Sprawę zamieszczania plakatów sołtys winien rozwiązać we własnym zakresie jako gospodarz wsi. Kierownik Posterunku poinformował, że nieodpowiednie umieszczanie informacji jest karalne i należy kierować zgłoszenie do Policji.
Ad.14.
Na tym porządek obrad wyczerpano.  O godz. 16 przewodnicząca zamknęła obrady sesji.

Protokół sporządziła                                                                              Przewodniczący Rady

Wanda Szymaniak                                                                                  Danuta Grabowska

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 października 2016 13:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 877
06 lutego 2017 13:41 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
04 października 2016 13:46 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
04 października 2016 13:45 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany