Protokoły z Sesji

PROTOKOŁ Nr II / 2014 z obrad II sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 8.12.2014r.

P R O T O K O Ł  Nr II / 2014

z obrad II sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 8.12.2014r.




Przewodnicząca Rady Gminy Danuta Grabowska zgodnie z Postanowieniem Komisarza Wyborczego w Koninie o godz. 14 otworzyła drugą sesję Rady Gminy Kołaczkowo. Powitała radnych i zaproszonych gości – listy obecności w załączeniu nr 1 i 2.
Na podstawie listy obecności stwierdziła, że na stan 15 radnych  wszyscy są obecni i Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodnicząca następnie przedstawiła porządek obrad, do którego radny Michał Stefański zwrócił uwagę, że w statucie gminy jest 5 komisji, a według  projektu uchwały 4.
Przewodnicząca wyjaśniła, że była zmiana statutu  i zostały połączone komisje.
Porządek obrad pozostał bez zmian w brzmieniu:

1.   Otwarcie
2.   Stwierdzenie quorum.
3.   Przedstawienie porządku obrad.
4.   Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
5.   Interpelacje i zapytania radnych
6.   Informacja wójta o stanie gminy.
7.   Wręczenie zaświadczenia o wyborze wójta gminy.
8.   Ślubowanie  nowo wybranego wójta.
9.   Podziękowanie ustępującemu wójtowi.
10. Powołanie Komisji Rewizyjnej.
11. Wybór przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
12. Powołanie składów osobowych stałych Komisji Rady Gminy.
13. Wprowadzenie zmian do budżetu gminy br.
14. Wolne głosy.
15. Odpowiedzi na zapytania.
16. Zamknięcie sesji
Ad.4.
Do protokołu nie nie zgłoszono uwag i został przyjęty.
Ad.5.
Interpelacje i zapytania złożyli radni.
Agnieszka Frąckowiak ponawia sprawę wprowadzenia ograniczenia prędkości przez wieś Bieganowo i pomalowania pasów na drodze przy znaku „przejście dla pieszych”, ponieważ znak został postawiony, a pasów nie pomalowano.
Michał Stefański zapytał czy  przy przejściu dla pieszych  na ul. Wrzesińskiej w Kołaczkowie  zaspawana uliczka jest na stałe czy okres remontów? Ponawia również sprawę usunięcia drzewa na ul. Średzkiej w Kołaczkowie i  zapytuje jak daleko sprawa jest załatwiona.
Wojciech Tamborski ponawia wniosek o wykonanie tablicy informacyjnej o terenach inwestycyjnych w Gminie.
Mariusz Gomulski zgłasza, że otrzymał informację, że podczas odbywania się meczów ligowych na sali sportowej przy Gimnazjum jest zimno, szatnie pozamykane i zimna woda. Sytuację tą sprawdził i potwierdza.
Następnie zapytał na jakim etapie jest planowana budowa kanalizacji sanitarnej w Borzykowie oraz  ponowił wniosek o organizowanie sesji w godzinach popołudniowych.  Zapytał również jaką cześć subwencji otrzymała Społeczna Szkoła we Wszemborzu, a o jaką występowało Stowarzyszenie.
Piotr Górecki zapytał do kogo należy wykonanie i naprawa przyłącza wodnego do licznika.
Zwrócił się też o postawienie znaku dotyczącego dzieci przy szkole we Wszemborzu.

-       2        -

Adam Gierszewski ponawia sprawę naprawy drogi Zieliniec-Hyby, ponieważ nie została wykonana, a są głębokie wyrwy.
Angela Wojciechowska zwraca się o usunięcie krzewów i odrostów drzew przy drodze do Gorazdowa oraz zadbanie o wygląd przystanku.
Danuta Grabowska ponownie wnioskuje o powołanie komisji bezpieczeństwa w celu poprawienia bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Sokolniki-Gałęzewice, by droga do szkoły była bezpieczniejsza.
Ad.6.
Wójt Gminy Wojciech Majchrzak przedstawił sprawozdanie o stanie Gminy na dzień 30 listopada br. według załączonego opracowania nr 3.
Ad.7.
Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej Natalia Pawlak podsumowała wyniki wyborów wójta pierwszej i drugiej tury, a następnie wręczyła nowo wybranemu wójtowi Pani Teresie Waszak, zaświadczenie o wyborze na Wójta Gminy Kołaczkowo.
Ad.8.
Nowo wybrana Pani Wójt Teresa Waszak złożyła ślubowanie, po czym  przyjęła wiele życzeń i gratulacji od Rady Gminy, delegacji, gości i mieszkańców obecnych na sesji.
Przewodnicząca ogłosiła 10 min. przerwę w obradach.
Ad.9.
Po wznowieniu obrad  Przewodnicząca Rady podziękowała odchodzącemu Wójtowi Wojciechowi Majchrzakowi za ośmioletni okres zarządzania Gminą. Podziękowanie w imieniu pracowników Gminy złożyła pani sekretarz Bogusława Stramczewska. Podziękowanie złożyli również sołtysi, kierownicy jednostek gminnych, delegacje i zaproszeni goście.
Ad.10.
Przystąpiono do powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej.
Do Komisji zgłoszono:
Radnego Wojciecha Tamborskiego, radną Małgorzatę Jakubowską, radnego Michała Stefańskiego,
radną Angelikę Wojciechowską, radną Agnieszkę Frąckowiak.
Ponieważ  według statutu gminy komisja  składa się z czterech osób, przystąpiono do głosowania na poszczególnych kandydatów:
radny Wojciech Tamborski głosów „za” 12,
radna Małgorzata Jakubowska głosów „za” 12,
radny Michał Stefański głosów „za” 12,
radna Angelika Wojciechowska głosów „za 7,
radna Agnieszka Frąckowiak głosów „za” 9.
W skład komisji weszli radni z największą liczbą głosów.
Uchwałę nr II/6/2014 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik nr 4.
Ad.11.
Na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zgłoszono: radnego Wojciecha Tamborskiego i radną Małgorzatę Jakubowską.
Przystąpiono do głosowania w celu wyłonienia przewodniczącego.
Radny Wojciech Tamborki otrzymał  głosów „za” 8,
Radna Małgorzata Jakubowska otrzymała  głosów „za”7.
Uchwałę Nr II/7/2014 w sprawie wyboru przewodniczącego Komisji Rewizyjnej przyjęto jednogłośnie i stanowi załącznik nr 5.
Ad.12.
Przystąpiono do powołania składów osobowych stałych komisji. Przewodnicząca według statutu gminy przytoczyła rodzaje komisji oraz wskazała, że radny może uczestniczyć maksymalnie w dwóch komisjach. Po czym nastąpiło zgłaszanie radnych do poszczególnych komisji, oraz ukonstytuowanie się komisji w następującym składzie:
-       3        -

1. Komisja Wychowania, Oświaty, Kultury i Pomocy Społecznej, Mieszkaniowa i   
    Gospodarki  Komunalnej,
1/ Michał Stefański  - przewodniczący
2/ Jerzy Woś             - zastępca
3/ Robert Ptaszyński
4/ Adam Gierszewski
5/ Mariusz Gomulski
6/ Agnieszka Frąckowiak
7/ Angelika Wojciechowska
8/ Wojciech Tamborski

2. Komisja Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa i   
    Porządku Publicznego:
1/ Jadwiga Stajkowska - przewodnicząca
2/ Piotr Górecki            - zastępca
3/ Jerzy Woś
4/ Adam Gierszewski
5/ Robert Ptaszyński
6/ Jan Przybylski
7/ Zenon Jerzak
8/ Wiesław Urbaniak

3. Komisja Budżetu i Finansów:
1/ Małgorzata Jakubowska   - przewodnicząca
2/ Angelika Wojciechowska - zastępca
3/ Zenon Jerzak
4/ Wiesław Urbaniak
5/ Mariusz Gomulski
6/ Jan Przybylski
7/ Piotr Górecki
8/ Jadwiga Stajkowska

Uchwała Nr II/8/2014 w sprawie powołania składu osobowego stałych komisji Rady Gminy w Kołaczkowie  została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 7.
Ad.13.
Skarbnik gminy Danuta Olejniczak  omówiła proponowane zmiany w budżecie według przedłożonego projektu uchwały. Zmiany  dotyczą; wprowadzenia do planu środków z dodatkowej  subwencji oświatowej, środków z refundacji budowy placów zabaw, środki na dożywianie, środki z darowizny firmy Volkswagen, zmiany wynikające z aneksu umowy realizacji projektu „Przedszkole w szkole”. W wydatkach wprowadzono środki z dotacji, zwiększono środki na odprawę dla ustępującego wójta, zmniejszono środki na zakup koszy i worków na odpady, przeniesiono środki w dziale straże, oraz przeniesiono środki dotyczące realizacji programu „przedszkole w szkole”.
Po złożeniu wyjaśnień przez panią skarbnik przewodnicząca odczytała projekt uchwały i poddała pod głosowanie.  Uchwałę Nr II/9/2014 przyjęto jednogłośnie-15 głosami „za” i stanowi zał. nr 8.
Ad.14.
W wolnych głosach głos zabrali:
Przewodnicząca Rady wręczyła listy gratulacyjne nowo wybranym radnym, przesłane od Posła na Sejm RP Tadeusza Tomaszewskiego.
Nowa Pani wójt  Teresa Waszak złożyła podziękowanie za wybór jej osoby na stanowisko wójta,

-         4           -

obiecała nie zawieść  wyborców i zaprosiła wszystkich do współpracy.
Radny Adam Gierszewski proponował zapraszać członków Izby Rolniczej na posiedzenia komisji rolnictwa.
Ustępujący pan wójt Wojciech Majchrzak  złożył podziękowanie radnym, pracownikom gminy, sołtysom za ośmioletnią współpracę. Stwierdził, że w tym okresie wiele zrobiono dla gminy oraz  przygotowano  zadania inwestycyjne  do realizacji na nową kadencję.
Radny Robert Ptaszyński zwrócił się o wycięcie krzewów przy drogach przed zimą w Cieślach, Spławiu i Budziłowie ponieważ pozarastane są pobocza.
Radna Małgorzata Jakubowska spytała czy będzie tworzona nowa strategia rozwoju gminy, która jest podstawą do działania. Zapytała również czy może otrzymywać dokumenty pocztą elektroniczną?
Sekretarz Bogusława Stramczewska odnośnie strategii wyjaśniła, że wcześniej były plany jej wykonania, jednak wstrzymano się do czasu ukazania się programów unijnych w jakim kierunku będą dotacje. W nowym budżecie na wykonanie opracowania  środki zostały zaplanowane.
Wioleta Dzienniak sołtys Spławia zwróciła się o zamontowanie kosza na śmieci na przystanku w Spławiu.
Iwona Zietkiewicz zgłasza brak koszy na dwóch przystankach w Borzykowie.
Aurelia Banaszak sołtys Wszemborza zwróciła się o wprowadzenie ograniczenia prędkości do 40km przez wieś Wszembórz z uwagi na duży ruch pojazdów drogą wojewódzką i zagrożenie bezpieczeństwa mieszkańców.
Danuta Szternel dyrektor Społecznej SP we Wszemborzu zwróciła się o wyjaśnienie, ponieważ złożyła trzy wnioski o dofinansowanie. Dwa zostały rozpatrzone pozytywnie. Pyta co z trzecim wnioskiem. Zwróciła też uwagę, że zaplanowano niższą dotację w projekcie budżetu od września przyszłego roku w stosunku do podanej liczby dzieci, oraz zapytała czy szkoła może otrzymać dotację ze środków rezerwy, która wynosi11 tys.
Do wypowiedzi odniosła się pani skarbnik i poinformowała, że na trzeci wniosek nie ma jeszcze odpowiedzi, a o środki w przyszłym  roku ma się nie martwić, gdyż szkoła otrzyma dotację w odpowiedniej wysokości, natomiast rezerwa została rozdysponowana na odprawę dla nauczycieli i odprawę wójta.
Radny Wojciech Tamborski podziękował za wybór jego osoby na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i oznajmił, że po roku zwróci się o absolutorium.
Stefania Felicka dyrektor Gimnazjum podziękowała za współpracę ustępującemu wójtowi, złożyła gratulacje nowej pani wójt oraz radnym. Odniosła się następnie do interpelacji dotyczącej sytuacji na hali sportowej i zapewniła, że uwagi zostaną uwzględnione i wprowadzone do czego zobowiąże pracowników.
Henryk Waszak reprezentujący Gminną Spółkę Wodną podziękował za dotychczasową przychylność w działalności spółki i prosił o dalsze wspieranie kolejnych zadań planowanych  przez spółkę.
Radny Mariusz Gomulski nawiązując do zatwierdzonych zmian w budżecie  i  odprawy dla wójta zapytał za ile dni urlopu jest ekwiwalent i jaka jest wysokość z planowanej kwoty. Uznał jednocześnie, że obowiązkiem przewodniczącego Rady było dopilnowanie by wójt wykorzystał urlop.
Pani skarbnik wyjaśniła, że wójt otrzymał 3 miesięczną odprawę i ekwiwalent za 63 dni urlopu, który wyniósł 26.037 zł. a ogólnie 51.870zł.
Radny Piotr Górecki zaprosił radnych i nowa panią wójt do Szkoły Społecznej we Wszemborzu by zapoznali się z działalnością i warunkami szkoły.
Radna Agnieszka Frąckowiak zaprosiła radnych, sołtysów, grupy odnowy wsi, organizacje pozarządowe  na szkolenie organizowane w Gnieźnie 11 grudnia br.
Józef Lisiecki sołtys Ciesiel Małych  zapytał o  plan budowy drogi Wszembórz - Cieśle Małe i termin realizacji.
-         5           -

Radny Gomulski zapytał czy pani wójt zapoznała się z projektem budżetu na 2015r i jakie  ma  
odczucia na temat przedłożonego projektu budżetu..
Pani Wójt poinformowała, że zapoznała się z projektem budżetu, uważa go za trudny, wiele rzeczy
w nim nie ujęto, co świadczy o braku możliwości realizacji zadań.  Założony w budżecie  jest deficyt w wysokości1,2 mln, który będzie pokryty kredytem.  Bliższa ocena budżetu będzie po rozpatrzeniu na komisji,  gdy zostanie wypracowany kompromis o  realizacji  zaplanowanych zadań przez ustępującego wójta.
Ad.15.
Do spraw zgłoszonych w interpelacjach i zapytaniach odniósł się ustępujący wójt Wojciech Majchrzak oraz pracownicy informując że:
-budowa drogi Wszembórz-Cieśle Małe jest planowana do realizacji w przyszłym roku i została zgłoszona do FOGR o dofinansowanie,
-budowa kanalizacji sanitarnej w Borzykowie jest również planowana, opracowany jest projekt i oczekuje się na uruchomienie programów unijnych i złożenie wniosku na dofinansowanie,
-odnośnie zmian dotyczących poprawy bezpieczeństwa na drogach była wcześniej komisja jednak nie uznano potrzeby  wprowadzenia ograniczenia prędkości w terenach zabudowanych, niemniej sprawy zostaną zgłoszone ponownie.
-przejście do Gimnazjum zostało zlikwidowane z uwagi na istniejący plac manewrowy dla autobusów szkolnych,
-sprawa usunięcia drzewa w Kołaczkowie zostanie ponowiona,
-znaki drogowe są zamówione i będą założone ,
-wiaty przystankowe w złym stanie planuje się stopniowo wymieniać na nowe,
-nowe oznakowania dróg zostaną zgłoszone do zarządców dróg,
-odcinek przyłącza wodnego do licznika należy do właściciela nieruchomości,
-naprawy dróg w tym roku już się nie planuje,
-na zakup koszy należy zaplanować środki w budżecie,
- kosze na przystankach opróżniane są przez osoby skierowane z Urzędu Pracy,
Ad.16.
Na tym porządek obrad wyczerpano. O godz. 16;30 przewodnicząca zamknęła obrady sesji.


Protokoł sporządziła                                                                          Przewodniczący Rady

Wanda Szymaniak                                                                                Danuta Grabowska

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 marca 2015 15:07
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 1462
27 marca 2015 08:24 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 marca 2015 15:07 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany