Protokoły Komisji Rewizyjnej

Protokół nr 11/2020 Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 03.03.2020 r.

Protokół nr 11/2020

Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 03.03.2020 r.

 

1.Nazwa i adres kontrolowanego podmiotu:

Urząd Gminy w Kołaczkowie, Wójt Gminy Kołaczkowo – Teresa Waszak, pl. Wł. Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo,

2.Imię i nazwisko kontrolujących:

- Adam Kruszyński                                     -  przewodniczący Komisji Rewizyjnej

-Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska    - zastępca przewodniczącego Komisji Rewizyjnej

-Zofia Kominek                                          - członek Komisji Rewizyjnej

3.Data przeprowadzonej kontroli:

3 marca 2020 r.

4. Określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą:.

1. Kontrola wykazu umów i zleceń zawartych bez przetargu w 2019 r. przez Urząd Gminy.

2. Kontrola zrealizowanych inwestycji w 2019 roku.

 

5. Imię i nazwisko kierownika kontrolowanego podmiotu:

Wójt Gminy Kołaczkowo – Teresa Waszak

6. Przebieg i wynik czynności kontrolnych:

W dniu 3 marca 2020 r. o godzinie 15.00 Przewodniczący Adam Kruszyński otworzył posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Na wstępie powitał zaproszone osoby oraz przedstawił porządek obrad. W posiedzeniu uczestniczyło 3 z 4 członków Komisji oraz przedstawiciele  Urzędu Gminy w osobach: wójt Teresa Waszak, sekretarz Ilona Orakowska, kierownik referatu oświaty Milena Świątek, Kamila Majorek, Dariusz Leszczyński.

Ad.2

Zakres kontroli dotyczył wykazu umów i zleceń zawartych bez przetargu w 2019 roku przez Gminę Kołaczkowo. Komisja Rewizyjna wybrała do szczegółowej kontroli następujące umowy:

Umowa na wykonanie robót remontowo- budowlanych  w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Kołaczkowie. Prace dekarskie na dachu budynku “A” przy ul. Krakowskiej 1 oraz na dachu przedszkola.  Milena Świątek kierownik referatu oświaty wyjaśniła, że zaproszenie do składania oferty cenowej na w/w zadanie zostało wysłane w dniu 09.04.2019 r.  do 5 firm. Ofertę złożyła tylko jedna firma tj. Pokrycia dachowe Dawid Zielichowski na kwotę 16.850,00 zł i została wybrana do wykonania zadania.

Roboty remontowo - budowlane w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Kołaczkowie (wymiana stolarki okiennej z PCV sala nr 12 i 24 – 6 szt). Milena Świątek kierownik referatu oświaty wyjaśniła, że zaproszenie do składania oferty cenowej na w/w zadanie zostało wysłane w dniu 01.04.2019 r.  do 6 firm. Na ofertę odpowiedziały 2 firmy. Została wybrana najtańsza oferta za kwotę 12.495,72 zł.

 

Umowa na wykonanie robót remontowo - budowlanych w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Kołaczkowie (remont 5 szt. schodów: do sali gimnastycznej, do sali gimnastycznej z pochylnią, wejściowe do budynku szkoły od strony boiska, wejście do kotłowni, wejście do kuchni). Milena Świątek kierownik referatu oświaty wyjaśniła, że zaproszenie do składania oferty cenowej na w/w zadanie zostało wysłane w dniu 05.06.2018 r.  do11 firm. Żadna firma nie złożyła oferty na wykonanie w/w zadania. W związku z powyższym w 2019 roku Pani Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Kołaczkowie wyszukała wykonawcę na powyższe zadanie, z którym została zawarta umowa zlecenie na kwotę 21.279,00 zł brutto. Dodatkowo zakupiono materiały do wykonania zadania na kwotę 17.427,50 zł brutto. Zadanie wykonano w okresie od dnia 01.07.2019 r. do dnia 31.07.2019 r.

Umowy dotyczące konserwacji i obsługi sprzętu ratowniczo-gaśniczego w jednostkach OSP. Kamila Majorek wyjaśniła, że wartość umów za konserwację i obsługę sprzętu ratowniczo-gaśniczego w poszczególnych jednostkach OSP nie jest taka sama. Wynika to       z ilości sprzętu, jakim zajmują się poszczególni strażacy OSP z terenu Gminy Kołaczkowo. Najwięcej sprzętu mają dwie jednostki: OSP Kołaczkowo (2 samochody strażackie, 18 szt. sprzętu ratowniczo-gaśniczego) i OSP Borzykowo (2 samochody strażackie, 9 szt. sprzętu ratowniczo-gaśniczego). Później kolejno OSP Sokolniki (1 samochód strażacki, 8 szt. sprzętu ratowniczo-gaśniczego). Najmniej OSP Zieliniec (1 samochód strażacki, 5 szt. sprzętu ratowniczo-gaśniczego), OSP Gałęzewice (1 samochód strażacki, 5 szt. sprzętu ratowniczo-gaśniczego), OSP Gorazdowo (1 samochód strażacki, 3 szt. sprzętu ratowniczo-gaśniczego), OSP Wszembórz (1 samochód strażacki, 6 szt. sprzętu ratowniczo-gaśniczego).

Umowa z firmą Radix Sp. z o.o. z dnia 10.01.2019 r. (opieka autorska na systemy Radix). Kamila Majorek przedstawiła wyjaśnienie, informując, że firma Radix jest producentem oprogramowania, z którego produktów korzysta Urząd Gminy w Kołaczkowie. Podstawową funkcją opieki autorskiej są aktualizacje usuwające błędy w działaniu systemów oraz dostosowujące systemy do aktualnych przepisów prawa. Ponadto administrator ma dostęp do platformy HELPDESK, dzięki której może zgłaszać wszystkie problemy w funkcjonowaniu systemów Radix. Istnieje również możliwość zdalnego połączenia z programistą w celu usunięcia błędów w programie. Wartość umowy wynosi 10.485,08 zł brutto.

Umowa z dnia 7.10.2019 r dotycząca umowy przebudowy sieci wodociągowej na ul. Pocztowej w Sokolnikach. Zadanie zostało zaplanowane do wykonania we własnym zakresie bez ogłoszenia przetargu lub zapytania o cenę na całość zadania. Po rozpoznaniu robót i stwierdzeniu występujących utrudnień oraz określeniu czasochłonności na podstawie  art. 214  Ustawy o zamówieniach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 2019) w trybie z wolnej ręki umowa została podpisana z firmą P-TEL Wiesław Piana, na wykonanie robót ziemnych          z dostawą materiałową w zakresie rurociągu PE. Armaturę hydrantową i żeliwną dostarczył Zakład. Koszt całkowity brutto zadania wyniósł 52.890,00 zł, a wartość kosztorysowa 99.830,34 zł.

Radna Bogusława Wietrzyńska - Stramczewska zapytała o jakim trybie z wolnej ręki mówimy ponieważ jest tutaj powołanie się na ustawę o zamówieniach publicznych. Na podstawie ustawy zamówienie z wolnej ręki jest procedura. Kwota zadania nie obligowała tutaj do zastosowania przepisów ustawy.

Wójt Teresa Waszak poinformowała, że zostanie przedstawiona odpowiedź przygotowana przez pana Jarosława Zgolińskiego kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kołaczkowie. Zaproponowała przygotowanie wyjaśnienia i przesłanie do członków komisji. Komisja rewizyjna wyraziła zgodę na takie rozwiązanie.

W odpowiedzi na zapytanie radnej Bogusławy Wietrzyńskiej-Stramczewskiej Komisja Rewizyjna otrzymała pismo od kierownika ZGKiM w Kołaczkowie pana Jarosława Zgolińskiego dotyczące zastosowania przepisów zamówień publicznych związanych z przebudową sieci wodociągowej na ul. Pocztowej w Sokolnikach, który poinformował że:

- zadanie zostało zaplanowane do wykonania we własnym zakresie bez ogłoszenia przetargu lub zapytania o cenę na całość zadania

- po rozpoznaniu robót i stwierdzeniu występujących utrudnień oraz określeniu czasochłonności poza Ustawą PZP z wolnej ręki umowa została podpisana z firmą P-TEL Wiesław Piana, na wykonanie robót ziemnych z dostawą materiałową w zakresie rurociągu PE. Armaturę hydrantową i żeliwną dostarczył Zakład.

-koszt całkowity brutto zadania wyniósł 52.890,00 zł, a wartość kosztorysowa 99.830,34 zł.

Umowa FS.5.2019 z dnia 11.09.2019 r. i Umowa FS.6.2019 z dnia 29.10.2019 r. zostały zawarte z właścicielem firmy ELEKTRON. Zapytanie ofertowe wysłane do 3 firm. Wybór oferty na podstawie najniższej ceny.

Umowa FS.8.2019  z dnia 18.11.2019 r. – lokalizacja montażu urządzeń działka nr 134/10, obręb Krzywa Góra ( dotyczy montażu urządzeń fitness).

Umowa zlecenie z dnia 17.04.2019 r. przedmiot umowy -  utrzymanie porządku i czystości na terenie wsi Borzykowo ( m.in. koszenie trawy, usunięcie starych koszy, a w ich miejsce postawienie nowych, naprawa furtki i bramy przy świetlicy wiejskiej w Borzykowie, zorganizowanie akcji sprzątania wsi). Wynagrodzenie płatne na podstawie rachunku wystawionego przez zleceniobiorcę. Płatne ze środków funduszu sołeckiego sołectwa Borzykowo zgodnie z planem na 2019 rok.

Umowa nr 415/OP/R5/2019 z dnia 20.09.2019 r. na wykonanie usługi konserwacji oświetlenia dróg i miejsc publicznych na terenie gminy. Wykonanie zadań objętych umową ustalone jest wynagrodzenie w kwocie stanowiącej sumę wynagrodzenia ryczałtowego i wynagrodzenia za prace zlecone doraźnie – określone zgodnie z załącznikiem nr 4 do ww. umowy. Część ryczałtowa wynagrodzenia miesięcznego ustalona jest na podstawie opłat stałych i cen czynności obligatoryjnych oraz ilości i cen włączonego do rozliczenia ryczałtowego szacowanego zakresu prac i wynosi miesięcznie 8.471,95 zł netto. Do ceny doliczane są dodatkowo zlecone czynności w oparciu o załącznik 4 kol. 7. Do kwoty doliczany jest podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Umowa DGP.4.2020 31.10.2019 r. - W dniu 12 września 2019 roku  wysłano zaproszenie do składania ofert na zimowe utrzymanie dróg na terenie gm. Kołaczkowo w sezonie 2019/2020 do 7 firm. Termin składania ofert upłynął 30 września 2019 r. w tym czasie do urzędu wpłynęła tylko jedna oferta. W dniu 31 października została podpisana umowa.

Umowa DGP.5.2019 05.11.2019 r. – zbieranie poboczy na drodze gminnej w m. Gałęzewice  i w m. Szamarzewo na odcinku ok. 4,88 km wraz z wywiezieniem urobku na kwotę 14.000 zł. W dniu 23 września 2019 roku  wysłano zaproszenie do składania ofert na w/w zadanie do 4 firm. Termin składania ofert upłynął 4 października 2019 r. w tym czasie do urzędu wpłynęły dwie oferty. Wyłoniony wykonawca odmówił podpisania umowy, ponieważ nie był w stanie spełnić warunków w niej zawartych. W  związku z tym w dniu 22 października ponownie wysłano zaproszenie do złożenia ofert do 3 firm. Termin składania ofert upłynął 31 października 2019 r. w tym czasie do urzędu wpłynęły dwie oferty. Wybrano najtańszą i w dniu 5 listopada 2019 roku została podpisana umowa.

Radna Bogusława Wietrzyńska -Stramczewska zapytała dlaczego firma Robbus odmówiła podpisania umowy.

Sekretarz Ilona Orakowska odpowiedziała, że w umowie był zapis mówiący o tym, że firma musi przekazać gminie kartę odpadu ze zbieranych poboczy. Firma nie mogła spełnić tego warunku i odstąpiła od podpisania umowy.

Umowa nr GG.1.2019 r. z dnia 10.01.2019 r. na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej związanej z rozbudową istniejącego budynku  szkoły podstawowej o salę gimnastyczną z zapleczem socjalnym i łącznikiem oraz przedszkole 4-oddziałowe z łącznikiem wraz z termomodernizacją budynku szkoły w miejscowości Sokolniki, gm. Kołaczkowo. W dniu 22.11.2018 r. zapytanie ofertowe wysłano do trzech firm. Wybrano najniższą ofertę na kwotę 141.450,00zł brutto.

Radna Bogusława Wietrzyńska - Stramczewska zapytała ile w roku ubiegłym podczas zawierania tej umowy wynosiło 30.000€.

Sekretarz Ilona Orakowska odpowiedziała, że w tym czasie kurs 1 euro wynosił 4,3117 zł, czyli 30.000€ tj. 129.351,00 zł netto.

Umowa nr GG.3.2019 z dnia 02.01.2019 na „Dostawę węgla kamiennego, eko -groszku i miału sukcesywnie według potrzeb zamawiającego do następujących placówek: Urzędu Gminy w Kołaczkowie, Szkoły Podstawowej w Bieganowie, Szkoły Podstawowej                 w  Sokolnikach”. W dniu 12.12.2018 r. zapytanie ofertowe wysłano do trzech firm. Na zapytanie odpowiedziała jedna firma, oferta spełniała warunki zapytania ofertowego (oferta na kwotę 113658,35zł netto, 139 799,77zł brutto), z którą została zawarta umowa.

Przewodniczący Adam Kruszyński powiedział, że nie ma w tej umowie wpisanej ilości zamawianego opału.

Dariusz Leszczyński odpowiedział, że umowa określa kwotę do wysokości której zamawiający może zakupić paliwo opałowe.

Radna Bogusława Wietrzyńska - Stramczewska zapytała ile zostało wydane na zakup paliwa opałowego w roku 2019.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że dane ilościowe zużytego paliwa opałowego są obliczane na podstawie z roku 2018.

W umowie jest określona kwota do wysokości której możemy dokonać zakupu opału według ceny określonej w zawartej w umowie. Jeżeli zapotrzebowanie na materiał będzie mniejszy wówczas zapłacimy tyko za faktycznie zakupiony materiał opałowy.

Umowa nr GG.20.2019 z dnia 28.05.2019 na:

a) wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę związanej z budową drogi gminnej w miejscowości Grabowo Królewskie, Zieliniec dz. nr 85 obręb Grabowo Królewskie, dz. nr 139 obręb Zieliniec

b) uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej zgodnie z ustawą z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2018r. poz. 1747 ze zm.) obejmującej dz. nr 135 obręb Zieliniec, dz. nr 10/6 obręb Żydowo, dz. nr 134/5 obręb Zieliniec, dz. nr 8 obręb Żydowo,

c) wykonanie dokumentacji projektowej wraz ze zgłoszeniem robót budowlanych w związku z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kołaczkowo, dz. nr 160/4, 313 i 314 obręb Kołaczkowo.

W dniu 06.05.2019 r. zapytanie ofertowe wysłano do dwóch firm. W dniu 31.07.2019r. sporządzono aneks do umowy GG.20.2019 z dnia 28.05.2019. Aneks wynikał z konieczności opracowania dokumentacji branży sanitarnej w zakresie kanalizacji deszczowej obejmującej dz. nr 160/4, 313 i 314 obręb Kołaczkowo. W wyniku aneksu zwiększyła się wysokość łącznego wynagrodzenia Wykonawcy z kwoty 18 942,00 zł brutto do kwoty 21 402,00 zł brutto.

Umowa nr GG.22.2019 z dnia 28.05.2019r. na wykonanie mapy do celów projektowych w związku z budową drogi zlokalizowanej na działce nr 85 obręb Grabowo Królewskie          i działce nr 139 obręb Zieliniec. Usługa geodezyjna  wykonywana na podstawie zapytania ofertowego z dnia 16.01.2019 r. skierowanego do 4 firm. Na zapytanie odpowiedziały dwie firmy. Oferta zawiera (mapę z projektem podziału – podział na 2 działki 1650zł brutto, za każdą następną 550,00 zł brutto, wznowienie znaków, ustalenie przebiegu granic, wyznaczenie punktów granicznych – za 4 punkty 700,00 zł brutto, za każdy następny punkt 130,00 zł brutto, rozgraniczenie nieruchomości za 4 punkty 1000,00 zł brutto, za każdy następny punkt 250,00 zł brutto).

Umowa nr GG.25.2019 z dnia 01.07.2019 r. - montaż 17 szt. Klimatyzatorów w budynku Urzędu Gminy w Kołaczkowie. Oferty złożyły 3 firmy. Wybrano najniższą ofertę na kwotę 75 000,00zł brutto.

Umowa nr GG.37.2019 z dnia 09.10.2019 na Utwardzenie dróg gminnych na terenie gminy Kołaczkowo obejmującą działkę nr 41 obręb Wszembórz (odc. 330mb x 3,5m), działkę nr 26 i 243/2 obręb Wszembórz ul. Szeroka (odc. 510mb x 3,5m). W dniu 25.06.2019 ofertę wysłano do trzech firm, wybrana została najniższa oferta na kwotę 71 187,48 zł brutto.

Umowa GOPS.1.2019 z dnia 02.01.2019 r. – usługa przygotowania i dostarczenia posiłków do ZSP we Wrześni. W ramach programu „Posiłek w szkole i w domu”. W 2019 r. zakupiono gorący posiłek dla 44 dzieci i 2 osób dorosłych.

Radna Bogusława Wietrzyńska - Stramczewska zapytała o umowę GG.7.2019 z dnia 2.01.2019 r. dotyczącą wykonania prac konserwacyjnych urządzenia dźwigowego znajdującego się w budynku Urzędu Gminy w Kołaczkowie za kwotę 5.166 zł rocznie.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała , że konserwacja dźwigu jest obowiązkowa.

Ad.3.Komisja Rewizyjna przeanalizowała realizację inwestycji w roku 2019. Poniżej wyszczególnione zadania i koszt inwestycji brutto.

  1. Budowa kanalizacji sanitarnej przy ul. Polnej w Kołaczkowie kwota 152 734,40
  2. Budowa kanalizacji sanitarnej w Borzykowie kwota 3 148 421,89
  3. Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Kołaczkowie kwota 3 812 028,02 (wartość poniesiona w 2019r., inwestycja realizowana również w 2020 r.)
  4. Budowa drogi gminnej w Kołaczkowie ul. Polna kwota 2 442 637,31
  5. Budowa drogi gminnej w miejscowości Żydowo – Grabowo Królewskie kwota 573 576,02
  6. Opracowanie dokumentacji projektowej – nakładki ul. Ogrodowa w Kołaczkowie dz. nr 160/4, 313, 314 obręb Kołaczkowo kwota 13 776,00
  7. Utwardzenie drogi gminnej dz. nr 160 obręb Budziłowo kwota 126 843,75zł
  8. Zakup nagłośnienia do sali sesyjnej wraz z montażem kwota 20 920,00 zł
  9. Montaż klimatyzacji w budynku Urzędu Gminy w Kołaczkowie kwota  76 600,00
  10. Opracowanie dokumentacji projektowej na zagospodarowanie stawku przy budynku Urzędu Gminy w Kołaczkowie kwota 7 995,00
  11. Wykonanie zadaszenia przy remizie OSP w Kołaczkowie – realizacja projektu pn. „Centrum Spotkań Mieszkańców Kołaczkowa – Bądźmy Aktywni Ruchowo”  kwota 54 421,10
  12. Wykonanie siłowni zewnętrznej w Krzywej Górze dz. nr 134/10 kwota 16 367,00
  13. Opracowanie dokumentacji na zagospodarowanie działek nr 424 i 425 obręb Sokolniki kwota 6 035,00
  14. Zagospodarowanie dz. nr 142 obręb Grabowo Królewskie kwota 69 162,48 zł.

 

Do powyższych zadań majątkowych radni wnieśli zapytania:

Przewodniczący Adam Kruszyński zapytał dlaczego nie wszystkie inwestycje posiadają nadzór inspektora.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że nadzór inspektora jest zawsze wybierany przy większych inwestycjach przy mniejszych jest to zbyt kosztowne. Wybór inspektora nadzoru dokonywany jest na zasadzie zapytań ofertowych, wybierana jest najniższa oferta.

Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewka zapytała czy zostało opracowane pozwolenie wodno-prawne do inwestycji zagospodarowania stawku przy budynku Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że został opracowany projekt, w chwili obecnej nie ma programów dofinansowujących takie zadania, a ze środków własnych nie chcemy realizować. Na pytanie czy zostało przygotowane pozwolenie wodno-prawne została przygotowana przez Dariusza Leszczyńskiego odpowiedź:

Na modernizację stawku przy Urzędzie Gminy w Kołaczkowie nie jest wymagane pozwolenie wodno-prawne. Prace modernizacyjne dotyczyć będą tylko robót remontowych nad powierzchnią wody.

Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewka zapytała dlaczego został dodatkowo zakupiony impregnat za 358 zł do drewna przy budowie zadaszenia przy remizie OSP w Kołaczkowie, skoro było to zadanie ujęte w kosztorysie i powinien zapewnić to wykonawca. Zaproponowała wzmocnienie nadzoru inwestorskiego nad inwestycjami.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że drewno zostało zaimpregnowane przez wykonawcę. Strażacy postanowili  dodatkowo jeszcze raz zaimpregnować drewno.

Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewka zapytała dlaczego została zlecona wycena nieruchomości w celu wystawienia do przetargu. Koszt takiej wyceny to kwota ok. 4.000 zł, a być może za rok nie będzie takiego czynszu z dzierżawy.

Dariusz Leszczyński odpowiedział, że Regionalna Izba Obrachunkowa w trakcie kontroli zażądała przedstawienia operatu szacunkowego na podstawie którego została wyceniona działka. Zlecenie wyceny nieruchomości odbyło się według zaleceń RIO.

Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska zapytała czy opracowanie dokumentacji na zagospodarowanie działek nr 424 i 425 obręb Sokolniki to jest wstęp do dalszych opracowań?

Dariusz Leszczyński odpowiedział, że teren ten jest objęty ochroną konserwatora zabytków, który wymaga oceny dendrologicznej drzew, aby móc wydać pozwolenie na wycięcie drzew.

 

Do szczegółowej analizy komisja wybrała zadanie pn.” Budowa kanalizacji sanitarnej w Borzykowie”. Komisja przeanalizowała dokumentację przetargową, faktury za wykonane roboty budowlane, umowy zawarte z wykonawcą wraz z aneksami oraz protokoły odbioru robót.

Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska zapytała jak często Urząd Gminy aneksuje  umowy i przesuwa wykonanie inwestycji, ile naliczył kar umownych za nieterminowe wykonanie?  

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że aneksowanie zdarza się wyjątkowo. Ostatnio dotyczyło to budowy kanalizacji sanitarnej w Borzykowie,  było to spowodowane przedłużającym się osuszaniem terenu.

7.Wnioski pokontrolne:

W przeanalizowanych umowach nie stwierdzono nieprawidłowości.

8.Zalecenia pokontrolne:

Stosować ustawę prawo zamówień publicznych z 29 stycznia 2004 r (Dz.U. Z 2019 r. poz. 1843) oraz ustawę o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 r., zgodnie z którą  wydatki publiczne powinny być realizowane w sposób celowy i racjonalny przy zachowaniu zasady terminowości oraz zapewnienia wszystkim podmiotom równych szans i możliwości realizacji zadań finansowanych ze środków publicznych.

W przypadku odmowy podpisania protokołu pokontrolnego przez wójta
Gminy Kołaczkowo, jest on obowiązany do złożenia w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyny. Wójt może złożyć na ręce Przewodniczącego Komisji uwagi dotyczące kontroli i jej wyników. Uwagi składa się w terminie 7 dni od daty przedstawienia protokołu pokontrolnego do podpisania

 

Podpis kierownika kontrolowanego podmiotu:                   

Wójt Teresa Waszak     ………………………......

Popisy kontrolujących:

Adam Kruszyński              ……………………..

Zofia Kominek                  ……………………..

Bogusława Wietrzyńska

-Stramczewska                  …………………......

 

Kołaczkowo, 10.03.2020 r.

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 maja 2020 12:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 275
19 maja 2020 12:04 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany