Protokoły Komisji Rewizyjnej

Protokół nr 7/2019 Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 9.09.2019 r.

Protokół nr 7/2019

Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 9.09.2019 r.

 

1.Nazwa i adres kontrolowanego podmiotu:

Urząd Gminy w Kołaczkowie, Wójt Gminy Kołaczkowo – Teresa Waszak, pl. Wł. Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo,

2.Imię i nazwisko kontrolujących:

- Adam Kruszyński                                       -  przewodniczący Komisji Rewizyjnej

- Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska - zastępca przewodniczącego Komisji Rewizyjnej

- Jan Przybylski                                            - członek Komisji Rewizyjnej  

3.Data przeprowadzonej kontroli: 9 września 2019r.

4. Określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą:

Kontrola wydatków realizowanych w ramach funduszu sołeckiego za 2018r.

5. Imię i nazwisko kierownika kontrolowanego podmiotu:

Wójt Gminy Kołaczkowo – Teresa Waszak

 

6. Przebieg i wynik czynności kontrolnych:

            W dniu 9 września 2019r. o godzinie 15.00 Przewodniczący Adam Kruszyński rozpoczął otwarł posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Na wstępie przywitał przybyłe osoby oraz przedstawił porządek obrad. W Komisji brało udział 3 z 4 członków, a UG reprezentowały: wójt Teresa Waszak, księgowa Arleta Kmieciak oraz Monika Nowak podinspektor ds. obsługi organów gminy. Zakres kontroli dotyczył wydatków realizowanych w ramach funduszu sołeckiego za 2018 rok. Na 2018 rok na ten cel zostało zaplanowane 357 074,15 zł, a wszystkie sołectwa wykorzystały razem 346 122,77 zł co stanowi 96,93% planu. Gmina Kołaczkowo w 2019 roku otrzymała z budżetu państwa zwrot w wysokości 28,157% (był to najwyższy możliwy próg do uzyskania za 2018roku) to jest 97 457,79 zł.

 

Sołectwo

Plan

Wykonanie

%

Bieganowo

34 622,23

33 498,84

96,64

Borzykowo

35 232,33

34 932,33

99,15

Budziłowo

13 036,34

13 019,62

99,87

Cieśle Małe

10 337,86

10 333,55

99,96

Cieśle Wielkie

10 603,91

10 554,54

99,53

Gałęzewice

14 100,53

14 097,58

99,98

Gorazdowo

25 388,56

25 132,38

98,99

Grabowo Królewskie

28 239,08

28 238,64

100

Kołaczkowo

38 006,80

37 406,80

98,42

Krzywa Góra

20 257,64

19 864,73

98,06

Łagiewki

10 033,80

9 963,26

99,30

Sokolnik

32 039,76

26 499,76

82,71

Spławie

9 767,76

9 654,95

98,85

Szamarzewo

16 913,04

16 905,21

99,95

Wszembórz

18 889,40

17 879,35

94,65

Zieliniec

25 198,53

25 197,78

100

Żydowo

14 366,58

12 943,45

90,09

 

            W powyższej tabeli przedstawiono zestawienie planowanych oraz zrealizowany sum w ramach funduszu sołeckiego za 2018 rok. W najwyższym procencie fundusz wykorzystały sołectwa: Grabowo Królewskie oraz Zielinie, a w najmniejszym Sokolnik i Żydowo. Do kompleksowej kontroli Przewodniczący wytypował fundusz sołecki: Krzywej Góry oraz Sokolnik.

Sołectwo Krzywa Góra wykorzystała kwotę 19 864,73 co stanowi 98,06% planu na następujące zadania:

a)      Zakup ziemi i tłucznia – 3 649,09 zł

b)      Zakup usług i materiałów do modernizacji placu CRJiS, placu zabaw i boiska sportowego oraz zakup paliwa do wykoszenia trawy – 6025,00 zł

c)      Doposażenie i modernizacja świetlicy wiejskiej – 2300,00 zł

d)      Doposażenie pracowni fizyczno-chemicznej w szkole w Grabowie Królewskim – 1 193,00 zł

e)      Modernizacja tablicy ogłoszeń w Krzywej Górze – 790,00 zł

f)       Organizacja imprez  integracyjnych 2 007,64 zł

g)      Zagospodarowanie działki na cele rekreacji w Krzywej Górze – 3 900,00 zł

Dla wszystkich z tych zadań znajdowały się faktury wraz z opisem jednak Komisja Rewizyjna stwierdziła następujące nieprawidłowości:

1)      Na niektórych fakturach brak jest podpisu osoby dekretującej i daty tej czynności, np.: FV 2054/121/2018

2)      Na niektórych fakturach bark jest daty przy podpisie osoby zatwierdzającej wykonanie płatności, np.: FV 2890/11/18-J. Faktura ta dotyczy zakupu doposażenia pracowni fizyczno-chemicznej w szkole w Grabowie Królewskim. Dodatkowo nie wiadomo kto dokonał tego zakupu, ponieważ brakuje pokwitowania tej osoby, a faktura została dostarczona po przekroczeniu terminu płatności. Ta faktura została wystawiona 14 listopada 2018r., termin płatności upłynął 28 listopada 2018r., a dekretacja nastąpiła dopiero 4 grudnia 2018 r.   

3)      Nie na wszystkich fakturach były podpisy osób odbierających zakup lub był podpis wyłącznie sołtysa.

Sołectwo Sokolniki w najmniejszym procencie wykorzystało przysługujący im kwotę  dlatego przewodniczący wytypował to sołectwo do kontroli. Wykonaną kwotę przeznaczono na:

1)      Pielęgnowanie terenów zielonych wraz z bieżącym utrzymaniem wizerunku i estetyki miejscowości – 1 039,76 zł,

2)      Organizacja imprez integracyjnych – 2000,00 zł,

3)      Wykonanie ocieplenia i elewacji budynku remizy w Sokolnikach – 20 000,00 zł,

4)      Wyposażenie kącika kuchennego w świetlicy – 1 039,76 zł.

Natomiast nie został zagospodarowany teren wokół remizy, a na to zadanie zaplanowano 5 535,00 i to stało się przyczyną tak niskiego wykonania planu. Na wszystkie wydane kwoty znajdowały się faktury, które były dostarczone w terminie i opisane. Uwagi dotyczą jedynie analogicznych sytuacji jak powyżej.

Obrady zakończono o godzinie 17:05

7. Wnioski pokontrolne:

Zdecydowana większość sołectw wykorzystały prawie w 100% przysługujący im fundusz sołecki na realizację przedsięwzięć, które zgłoszone zostały we wniosku i mają służyć poprawie warunków życia mieszkańców. Nie na wszystkich dokumentach znajdowały się jednak:

a)      podpisy osób potwierdzających dokonane zakupy produktów lub usług po stronie sołectw,

b)       podpis osoby dekretującej i data tej czynności,

c)      data przy podpisie osoby zatwierdzających dokonanie zapłaty,

d)      jedna z kontrolowanych faktur nie została dostarczona  w terminie.

8. Zalecenia pokontrolne:

            Należy dążyć do tego by wszystkie sołectwa wykorzystywały w całości przysługujące im fundusze, a faktury w właściwy terminie spływały do urzędu i były opisywane zgodnie z wytycznymi. W przypadku odmowy podpisania protokołu pokontrolnego przez wójta Gminy Kołaczkowo , jest on obowiązany do złożenia w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyny. Wójt Gminy Kołaczkowo może złożyć na ręce Przewodniczącego Komisji uwagi dotyczące kontroli i jej wyników. Uwagi składa się w terminie 7 dni od daty przedstawienia protokołu pokontrolnego do podpisania.

Podpis kierownika kontrolowanego podmiotu:
Teresa Waszak    

Popisy kontrolujących:

Adam Kruszyński

Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska

Jan Przybylski
    
Kołaczkowo, dnia  9.09.2019
   
   

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2020 10:58
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 290
12 marca 2020 11:00 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 marca 2020 10:58 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany