Protokoły Komisji Rewizyjnej

PROTOKÓŁ Nr 6/2019 Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 20.05.2019 r.

PROTOKÓŁ Nr 6/2019

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 20.05.2019 r.

Posiedzenie odbyło się w UG w Kołaczkowie. W posiedzeniu uczestniczyli:

  1. Adam Kruszyński                                                       - Przewodniczący
  2. Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska                       - Członek
  3. Zofia Kominek                                                           - Członek
  4. Jan Przybylski                                                           - Członek

W dniu 20 maja 2019 roku o godzinie 15.00 wznowiono kontrolę o stanie mienia komunalnego w obecności wszystkich  członków Komisji Rewizyjnej. Po przywitaniu przybyłych pracowników Urzędu Gminy i członków Komisji Rewizyjnej przewodniczący Adam Kruszyński przedstawił porządek obrad:

  1. Otwarcie.
  2. Kontrola informacji o stanie mienia komunalnego oraz opracowanie opinii i wniosku w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy.
  3. Wolne głosy i wnioski.

Ad. 2.

Na wstępie wójt Teresa Waszak wyjaśniła, że w ostatnich latach nikt z pracowników Urzędu Gminy jak również Komisja Rewizyjna poprzedniej kadencji nie pochyliła się głębiej nad zagadnieniem mienia komunalnego. Spowodowało to duże zaniedbania oraz rozbieżności w tym zakresie. Dane z roku na rok były automatycznie przepisywane, a nikt ich na bieżąco nie kontrolował i aktualizował. Ceny były uzupełniane na podstawie wartości księgowych, a nie faktycznych. Z tego powodu pracownicy Urzędu Gminy półtora miesiąca intensywnie pracowali nad przygotowaniem właściwego raportu dla Komisji Rewizyjnej. Następnie pan Dariusz Leszczyński przystąpił do przedstawiania zaktualizowanych informacji o stanie mienia komunalnego na dzień 31 grudnia 2018r. Raport ten znacząco różnił się od tego przygotowanego na Komisję Rewizyjną w dniu 1 kwietnia 2019 r. Zawarte zostały w nim zmiany zachodzące w 2018r., wartości w nim podane były zgodne ze stanem faktycznym, w uwagach zamieszczono objaśnienia jak również lokalizacje nieruchomości, a pracownicy Urzędu Gminy objaśnili przyczyny zmian w planowanych dochodach z mienia na 2019r.

O godzinie 15.45 radny Jan Przybylski opuścił obrady komisji. Z powodu braku dalszych pytań członków komisji do pracowników Urzędu Gminy przewodniczący Adam Kruszyński podziękował przybyłym osobom, a Komisja Rewizyjna przystąpiła do opracowania opinii i wniosku w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy.

Ad.3

Komisja Rewizyjna dokonała analizy wykonania budżetu gminy, zapoznała się ze sprawozdaniami budżetowymi o dochodach Rb-28S, nadwyżce/deficycie Rb-NDS,  o dotacjach i wydatkach Rb-50. Komisja zapoznała się również ze sprawozdaniem finansowym w tym bilansem, informacją o stanie mienia gminy, opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym  sprawozdaniu z wykonania budżetu.

Rozpatrując sprawozdanie finansowe Komisja przeanalizowała szczegółowo bilans z wykonania budżetu gminy. W bilansie po stronie aktywów wyszczególniono środki pieniężne na koniec roku w wysokości 5.213.521,01 zł oraz należności w kwocie 84.169,85 (z wyjaśnień Skarbnika wynika, że były to dochody z tytułu wpływów udziałów w podatku PIT i CIT w miesiącu  styczniu 2019r.)

Po stronie pasywów wyszczególniono zobowiązania wynikające z zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1.190.053,00 zł, zobowiązania wobec budżetów (należny US podatek VAT oraz zwrot niewykorzystanych dotacji) 104.268,82 zł, nadwyżka budżetowa za rok 2018 613.777,50 zł rezerwa na niewygasające wydatki 46.494,00 zł skumulowany wynik budżetu (nadwyżka)  – kwota 2.909.007,54 zł orz ratę subwencji oświatowej otrzymaną w grudniu 2018 roku na styczeń 2019 w kwocie 434.072,00 zł. Ogółem kwota aktywów i pasywów wynosiła 5.297.690,86 zł.

Ponadto Komisja skontrolowała ma podstawie wybranych dowodów księgowych pod względem celowości i gospodarności realizację wydatków bieżących i majątkowych.

Z wydatków majątkowych do kontroli Komisja Rewizyjna wybrała zrealizowane zadanie „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kołaczkowo, ul. Leśna”.

W ogłoszonym przetargu na realizacje tego zadania złożono 3 oferty, z których wybrano najtańszą. Ogólny koszt budowy drogi o długości 0,722 km wyniósł 286.500,00 zł, z tego wykonanie drogi wyniosło 280.000,00 zł (faktura nr 105/2018 z dnia 7 grudnia 2018 r.) oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego 1.500,00 zł. ( faktura nr 1/12/18 z dnia 07.12.2018 r.). Faktura nr 105/2018 miała termin płatności do 6 stycznia 2019 roku, a została zapłacona, 24 grudnia 2018r., natomiast faktura nr 1/12/18 miała termin płatności do 21 grudnia 2018r, a zapłacono ją 18 grudnia 2018 r.

Po przeanalizowaniu przedłożonych dokumentów Komisja Rewizyjna nie stwierdza żadnych nieprawidłowości  w wykonaniu dochodów jak i wydatków. Kontrolowanie wydatki były dokonane w granicach kwot ustalonych w planie finansowym, zgodnie z zaplanowanym przeznaczeniem. Zobowiązania wynikające z zawartych umów i przepisów prawa regulowane były terminowo. Wydatki bieżące oraz wydatki inwestycyjne ponoszone były zgodnie z przepisami ustawy Prawa zamówień publicznych. Spłaty kredytów i pożyczek regulowane były terminowo i w kwotach określonych w umowach. Wykonanie budżetu komisja uważa za prawidłowe.

Wobec powyższego komisja opiniuje pozytywnie wykonanie przez Wójta Gminy Kołaczkowo Teresę Waszak budżetu za 2018 rok i postanawia wystąpić do Rady Gminy o udzielenie absolutorium.

Na tym posiedzenie zakończono.                                                                                                   Podpisy Komisji

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 stycznia 2020 08:44
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 296
29 stycznia 2020 08:47 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
29 stycznia 2020 08:45 (Robert Nowak) - Opublikowanie dokumentu.
29 stycznia 2020 08:44 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument nieopublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany