Protokoły Komisji Rewizyjnej

PROTOKÓŁ Nr 2/2019 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 14.01.2019 r.

PROTOKÓŁ Nr 2/2019
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 14.01.2019 r.



Posiedzenie odbyło się w UG w Kołaczkowie. W posiedzeniu uczestniczyli:

1.Adam Kruszyński                       - Przewodniczący
2.Bogusława Wietrzyńska - Stramczewska        - Członek
3.Zofia Kominek                    - Członek
4.Jan Przybylski                     - Członek
    
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Adam Kruszyński. Powitał zebranych – lista obecności w załączeniu, oraz przedstawił porządek posiedzenia w następującym brzmieniu:
1.Otwarcie.
2.Omówienie wykonanych inwestycji w 2018 r.
3.Wolne głosy i wnioski.
Ad.2.
Dariusz Leszczyński przedstawił według załączonego opracowania następujące zadania inwestycyjne wykonane w 2018 roku:
Utwardzenie, zagospodarowanie placu gminnego w Kołaczkowie. Na to zadanie wpłynęły trzy oferty, z czego została wybrana najtańsza w kwocie 208.820,61 zł. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 234 919,51 zł.
Wykonanie zatoczki przystankowej w miejscowości Grabowo Królewskie. Zapytanie ofertowe wysłano do 4 firm, na które odpowiedziały 2 firmy. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 16 974,00 zł.
Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska zapytała czy był przygotowany kosztorys inwestorski oraz na jaką kwotę.
Dariusz Leszczyński odpowiedział, że przygotuje odpowiedź.
Dobudowa do budynku urzędu gminy szybu platformy dla osób niepełnosprawnych wraz z przebudową niektórych elementów. Wpłynęły 2 oferty, wygrała tańsza na kwotę 159 285,00 zł brutto. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 161 815,64 zł.
Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska zapytała czy mieszkańcy korzystają z windy?
Wójt Teresa Waszak powiedziała, że mieszkańcy korzystają z windy. W planach jest przeniesienie miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych, aby znajdowało się tuż przy windzie.
Ocieplenie budynku świetlicy i remizy OSP Sokolniki. Zapytanie ofertowe wysłano do 5 wykonawców, odpowiedziała jedna firma. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 20 000,00 zł.
Budowa drogi gminnej w miejscowości Cieśle Małe o długości 473,11 m. Wpłynęły 3 oferty, wygrała najtańsza na kwotę 630 000,00 zł brutto z gwarancją 60 miesięcy Całkowity koszt inwestycji to kwota 633 690,00 zł.
Pod chmurką w Krzywej Górze – budowa miejsca integracji wielopokoleniowej. Zapytanie ofertowe zamieszczono w dniu 07.08.2018 r. na stronie bip.kolaczkowo.pl. Termin składania ofert trwał do 17.08.2018 r. Na zapytanie ofertowe odpowiedziało 5 firm, jedna  oferta została odrzucona, ponieważ firma wyceniła utwardzenie części powierzchni działki kostką betonową gr. 6 cm, a nie 8 cm. Wygrała firma przedstawiająca najtańszą ofertę. Całkowity koszt zadania wyniósł 44 520,44 zł.
Adaptacja pomieszczeń Pałacu Reymonta w Kołaczkowie w celu utworzenia Klubu Senior +. Wpłynęła 1 oferta. Całkowity koszt inwestycji 388 689,35 zł.
Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska zapytała na jaką kwotę został przygotowany kosztorys inwestorski.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że w ostatnich latach koszty usług znacznie wzrosły nawet o 100-200%. Cena w kosztorysie ofertowym wynosi ok. 180-190 tys. zł. Po ogłoszeniu przetargu nie wpłynęła żadna oferta, natomiast w drugim przetargu tylko jedna na kwotę wyższą niż zaplanowana w budżecie, wówczas należało podjąć decyzję o przystąpieniu do realizacji zadania.
Przewodniczący Adam Kruszyński zapytał czy można etapować prace i zlecać wykonanie inwestycji kilku firmom.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że byliśmy zobowiązani czasowo do realizacji tego zadania, z powodu terminu rozliczenia dofinansowania. Prace przebiegały od 13.07.2018 r. do 20.12.2018 r.
Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska zapytała czy prace zostały wykonane w pierwszym terminie.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że po rozpoczęciu prac okazało się, że pod parkietem nie ma izolacji, którą trzeba było wykonać. Sprawiło to, że wykonawca wnioskował o wydłużenie terminu prac.
Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska czy zamówienie było ryczałtowe czy kosztorysowe.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że kosztorysowe czyli w ramach ustalonej kwoty.
Budowa otwartej strefy aktywności w Gałęzewicach – plac zabaw plus siłownia zewnętrzna. Zapytanie o cenę zamieszczono w dniu 13.07.2018 r. na stronie bip.kolaczkowo.pl. termin składania ofert do 20.07.2018 r. Na zapytanie ofertowe odpowiedziały 3 firmy, jedna oferta została odrzucona, ponieważ oferta wyłącznie na plac zabaw bez elementów siłowni zewnętrznej. Całkowity koszt realizacji inwestycji wyniósł 109 444,48 zł
Wójt Teresa Waszak wyjaśniła, że zadanie realizowane przy dofinansowaniu z programu Otwarte Strefy Aktywności. Projekt był przygotowany, ponieważ brał udział w innym konkursie o dofinansowanie, w którym się nie zakwalifikował. Nadzór inwestorski wskazał użycie niewłaściwego materiału na ławkach, które firma musiała poprawić.
Remont elewacji dwóch ścian frontowych budynku przy ul. Wrzesińskiej 41 w Kołaczkowie – etap I. Zapytanie ofertowe zostało wysłane do 3 firm, na które odpowiedziała tylko jedna firma. Koszty związane z inwestycją to wykonanie kosztorysu inwestorskiego dla I i II etapu prac, remont elewacji dwóch ścian frontowych. Ogólny koszt realizacji zadania wynosił 29 810,44 zł.
Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska poprosiła o przygotowanie kosztorysu inwestorskiego do wglądu komisji.
Wójt Teresa Waszak wyjaśniła, że kosztorys inwestorski został wykonany pod wpływem otrzymanego dofinansowania na wykonanie muralu. W pierwszej kolejności miały być zrobione dwie ściany od ul. Krakowskiej i od ul. Wrzesińskiej. Po ocenie stanu środków została podjęta decyzja o wykonaniu elewacji na kolejnych dwóch ścianach.
Podczas II etapu remontu budynku przy ul. Wrzesińskiej 41 w Kołaczkowie, obejmującego ścianę od strony budynku gospodarczego i ścianę od strony wejścia głównego do budynku zapytanie ofertowe zostało wysłane do 4 firm, odpowiedziała tylko jedna. Całkowity koszt ukształtował się w wysokości 34.976,62 zł.
Namalowanie muralu z okazji uczczenia 100. Rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego na elewacji budynku zlokalizowanego w Kołaczkowie przy ul. Wrzesińskiej 41. Kwota dofinansowana 10.000,00 zł brutto z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w ramach przekazania przez województwo wielkopolskie pomocy finansowej jednostkom samorządu terytorialnego na realizacje murali inspirowanych 100. Rocznicę Odzyskania Niepodległości oraz 100. Rocznicę Wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 10 770,00 zł z czego 770,00 zł przeznaczono na wykonanie projektu muralu.
Przebudowa drogi gminnej w m. Kołaczkowo ul. Leśna o długości 722 m. Wpłynęły 3 oferty z czego wybrano najtańszą. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 286 500,00 zł.
Zakup na salę sesyjną systemu do głosowania, kamery, tabletów, transmitera za kwotę 24 563,10 zł. Wykonanie tego zadania narzuciły przepisy prawa.
Wójt Teresa Waszak dopowiedziała, że to nie koniec inwestycji związanych z prowadzeniem sesji, wymogiem jest prowadzenie transmisji online, potrzebne jest założenie głośników i mikrofonów.
Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska zapytała o łączną kwotę inwestycji zrealizowanych w 2018 roku. Zaproponowała aby komisja przeprowadziła kontrolę dokumentacji budowy klubu Senior+ .
Dariusz Leszczyński odpowiedział, że suma inwestycji wynosi 1.996.673,58 zł.
Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska poprosiła o przygotowanie informacji ile w poszczególnych inwestycjach stanowi kwota dofinansowania.
Dariusz Leszczyński odpowiedział, że informacja zostanie przygotowana i przesłana radnym.
Ad.3.
Przewodniczący Adam Kruszyński zapytał o wyniki konkursu na dyrektora GOK w Kołaczkowie. Czy będzie nadal prowadzona liga LZS przez dyrektora GOK oraz czy będzie organizowany Bieg o Złoty Kłos.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że do konkursu przystąpiło 9 kandydatów, wszyscy zakwalifikowali się do II etapu, który odbędzie się jutro. Ligą LZS zajmował się dyrektor GOK w ramach osobnej umowy. Wójt potwierdziła organizację biegu.

Na tym posiedzenie zakończono.
Jednostka kontrolowana                                           Podpisy Komisji

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 kwietnia 2019 12:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 457
12 kwietnia 2019 12:29 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany