Protokoły Komisji Rewizyjnej

PROTOKÓŁ Nr 1/2018 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 10.12.2018 r.

PROTOKÓŁ Nr 1/2018
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 10.12.2018 r.



Posiedzenie odbyło się w UG w Kołaczkowie. W posiedzeniu uczestniczyli:

1.Adam Kruszyński                       - Przewodniczący
2.Bogusława Wietrzyńska - Stramczewska        - Członek
3.Zofia Kominek                    - Członek
4.Jan Przybylski                     - Członek
    
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Adam Kruszyński. Powitał zebranych – lista obecności w załączeniu, oraz przedstawił porządek posiedzenia w następującym brzmieniu:
1.Otwarcie.
2.Omówienie projektu budżetu Gminy Kołaczkowo na 2019 r. w celu wydania opinii Komisji Rewizyjnej na jego temat.
3.Ustalenie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2019 r.
4.Wnioski i spostrzeżenia.

Ad.2
Skarbnik Danuta Olejniczak szczegółowo omówiła projekt budżetu Gminy Kołaczkowo na 2019 rok. Poinformowała, że ustala się dochody budżetu na kwotę 26.573.673 zł, w tym dochody bieżące w kwocie 23.777.662 zł oraz dochody majątkowe w kwocie 2.796.011 zł. Wydatki zaplanowano w kwocie 29.837.526 zł w tym wydatki bieżące w kwocie 22.611.149 zł, a wydatki majątkowe w kwocie 7.226.377 zł. Deficyt budżetu w kwocie 3.263.853 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym. W budżecie zaplanowano łączną kwotę przychodów w wysokości 5.830.000 zł oraz rozchodów budżetu w wysokości 2.566.147 zł. Ustalono limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 5.500.000 zł. Skarbnik omówiła szczegółowo planowane inwestycje na 2019 rok oraz planowane dotacje przekazywane z budżetu gminy.
Skarbnik Danuta Olejniczak objaśniła projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019 – 2024. Szczegółowo przeanalizowano załącznik nr 1 do WPF oraz załącznik nr 2 do WPF wykaz przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej.
Skarbnik Danuta Olejniczak udzieliła wszelkich wyjaśnień i odpowiedzi na pytania komisji w  szczególności dotyczących wysokości deficytu, wysokości zadłużenia gminy, przychodów i rozchodów budżetu.
Ad.3
Komisja ustaliła następujący roczny plan pracy na 2019 rok:
Styczeń    Kontrola wykonanych inwestycji w 2018 r.
Luty    Kontrola ściągalności podatków i miesięcznych opłat za gospodarowanie odpadami.
Marzec    Kontrola organizacji zajęć świetlicowych w jednostkach oświaty oraz organizacji zajęć pozalekcyjnych.
Kwiecień    Kontrola wykonania budżetu za 2018 r.
Maj    Kontrola informacji o stanie mienia komunalnego oraz opracowanie opinii i wniosku w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy.
Czerwiec    Kontrola wydatków realizowanych w ramach funduszu sołeckiego za 2018r.
Lipiec    Kontrole zlecone przez Radę Gmin
Sierpień    Kontrole zlecone przez Radę Gminy
Wrzesień    Kontrola wydatków w Urzędzie Gminy za     I półrocze br.  
Październik Kontrola wykonania budżetu Gminy za I półrocze br.
Listopad    Ustalenie planu prac Komisji Rewizyjnej w 2020 r.
Grudzień    Zaopiniowanie projektu budżetu na 2020 r.

Na tym posiedzenie zakończono.

Jednostka kontrolowana                                           Podpisy Komisji






Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 kwietnia 2019 12:28
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 473
12 kwietnia 2019 12:28 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany