Protokoły Komisji Rewizyjnej

PROTOKÓŁ Nr 31 / 2018 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 22.01.2018 r.

PROTOKÓŁ Nr 31 / 2018

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 22.01.2018 r.

 

Posiedzenie odbyło się w UG w Kołaczkowie. W posiedzeniu uczestniczyli:

  1. Tamborski Wojciech              - Przewodniczący
  2. Frąckowiak Agnieszka          -  Zastępca
  3. Stefański Michał                    - Członek
  4. Jakubowska Małgorzata        - Członek

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Wojciech Tamborski. Powitał zebranych – lista obecności w załączeniu, oraz przedstawił porządek posiedzenia w następującym brzmieniu:

  1.  Otwarcie.
  2. Kontrola realizacji uchwały o utrzymaniu czystości w Gminie Kołaczkowo w 2017 r.
  3. Kontrola wykonanych inwestycji w 2017 r.
  4. Wnioski i spostrzeżenia.

 

Ad.2.

Monika Jazic przedstawiła informację o ilości odpadów komunalnych w 2017 r. Tabela zawiera wartości wyprodukowanych odpadów w poszczególnych miesiącach z podziałem na frakcje oraz wartości wskaźnika i wysokość opłaty. Z informacji wynika, że łączna ilość wyprodukowanych w ubiegłym roku śmieci wynosi 1306,52 ton, za które gmina poniosła opłatę 466.869,28 zł. Opłata za odpady segregowane wynosi 245 zł netto za tonę, przy czym im większa ilość odpadów segregowanych tym ta kwota ulega zmniejszeniu. Ten sam system będzie obowiązywał w 2018 roku, lecz zmienią się stawki opłat za odpady na kwotę 315 zł/t netto. W następnym punkcie przedstawiła informację o odbiorze zużytego sprzętu elektronicznego w ilości 3,074 t, przeterminowanych leków z aptek w ilości 101 kg, odpadów wielogabarytowych w ilości 17,94 t i zużytych oponach w ilości 0,600 t.

W kolejnym punkcie Monika Jazic poinformowała o zaległościach w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz za pojemnik. Stan zaległości na dzień 31.12.2017 r. wynosił 48.829,61 zł natomiast na dzień 22.01.2018 r. zmniejszył się do kwoty 38.810,21 zł. Upomnienia zostały wysłane w ilości 466 szt., tytuły wykonawcze 64 szt., deklaracji przyjęto w ilości 221 szt. Osób deklarujących segregowanie odpadów jest 5190, natomiast bez segregacji 69 osób.

Przewodniczący Wojciech Tamborski zapytał, jak będzie wyglądał odbiór odpadów z terenów gminnych takich jak place zabaw czy boiska. Czy gmina może pomóc w regularnym odbiorze tych odpadów.

Monika Jazic odpowiedziała, że od 1 lipca 2018 r. będzie wymóg segregacji odpadów w miejscach niezamieszkałych. Przy placach zabaw, świetlicach powstaną kosze na odpady selektywne.

Przewodniczący Wojciech Tamborski zapytał, czy pojemnik na odpady bio mieszkańcy będą musieli zakupić na własny koszt.

Monika Jazic odpowiedziała, że koszt pojemnika należy do właściciela, pojemnik na odpady bio musi być w brązowym kolorze o pojemności min. 120 l.

Filip Biernat zapytał, kto zapłaci za  podwyżkę za odbiór odpadów komunalnych przez firmę Urbis.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że pracownicy zaangażowali się w edukację mieszkańców dotyczącą segregacji odpadów, dzięki temu statystyki są bardzo dobre. Do końca czerwca obowiązywać będą te same zasady, natomiast od lipca zostaną podjęte działania aby wysegregować jeszcze więcej odpadów selektywnych. Włączone do tego zostały obszary niezamieszkałe, a produkujące śmieci. Sprawi to, że wskaźniki nie ulegną pogorszeniu, wówczas jest szansa na to, aby opłaty nie zostały podniesione. Bardzo ważna jest również segregacja odpadów bio.

Przewodniczący Wojciech Tamborski powiedział, że wiele osób myśli, że odbiór odpadów bio będzie się wiązało z dodatkową opłatą.

Monika Jazic wyjaśniła, że mieszkańcy nie poniosą dodatkowej opłaty za odbiór bio odpadów.

 

Ad.3.

Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła realizację zadań inwestycyjnych w 2017 r. Z przedstawionej informacji wynika, że plan wydatków inwestycyjnych na dzień 31.12.2017 r. wynosił 4.376.565,28 zł, a wydatki wykonane zostały w kwocie 3.782.458,43 zł. Częściowo wydatki zostały zaplanowane w wydatkach niewygasających.

Do wykonanych zadań majątkowych należą:

- zadanie budowa kanalizacji sanitarnej w Borzykowie zostało podzielone na dwa etapy. Wykonano I etap budowy kanalizacji na kwotę 179.000 zł. Etap II został przesunięty na 2018 r. termin realizacji do końca lipca.

- budowa dróg publicznych w kwocie 3.207.832 zł

- budowa dróg gminnych przy dofinansowaniu z PROW. Wykonane zostały 3 drogi na kwotę 1.629.903,82 zł przy czym środki gminne wykorzystano w wysokości 636.797 zł, a zwrot środków z dofinansowania powinien wpłynąć w 2018 r.

- budowa dwóch dróg w Budziłowie na łączną kwotę 741.079,37 zł

- budowa dogi ul. Leśna w Kołaczkowie w kwocie 143 587,41 zł.

- wykonanie odwodnienia w m. Borzykowo na kwotę 216.830,69 zł

- budowa drogi ul. Polna w Borzykowie w kwocie 146.244,71 zł

- położenie nakładki asfaltowej na ul. Kasztanowej w Kołaczkowie 228.420,75 zł

- opracowanie projektu drogi w Cieślach Małych na kwotę 1.600 zł, zadanie przeniesione w wydatki niewygasające

- budowa placu przy kościele 13 781,00 zł, realizację zadania przeniesiono na 2018 r.

- zakup rębaka 38 745,00  zł

- zakup wiat przystankowych 29.676,09 zł

- rozbudowa hydroforni i oczyszczalni ścieków 36 472,81 zł, zostało opracowane studium wykonalności, mapy oraz poniesiono wydatki związane z dokumentacją.

- dotacja na przydomowe oczyszczalnie ścieków 18.000 zł

- zadanie związane z montażem klimatyzacji w budynku Urzędu Gminy i windy osobowej. Skarbnik wyjaśniła, że klimatyzacja miała być robiona pod warunkiem otrzymania dofinansowania. Został złożony wniosek, ale nie spełniliśmy określonych wymogów. Na budowę windy wpłynęły trzy oferty przewyższające zaplanowany koszt.

Wójt Teresa Waszak wyjaśniła, że oferty zostaną przedstawione na wspólnym posiedzeniu komisji. Na realizację tego zadania zaplanowano 90.000 zł, a oferty wpłynęły na 130-150 tys. zł. Został opracowany projekt i pełna dokumentacja oraz przeniesiona serwerownia. Dodała, że według wymogów Państwowej Komisji Wyborczej, w naszej gminie powinny być trzy lokale wyborcze dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a obecnie wymogi te spełniają dwa lokale. Mieszkańcy również oczekują, że budowa windy zostanie zrealizowana.

- wykonanie modernizacji serwerowni koszt 29.500zł

Radny Michał Stefański zapytał, czy istnieje możliwość, aby stary sprzęt komputerowy z urzędu trafił do jednostek OSP.

Skarbnik Danuta Olejniczak odpowiedziała, że w Zarządzeniu Wójta jest zapis mówiący o tym, że sprzęt komputerowy może być przekazany do jednostek podległych.

- opracowanie koncepcji zagospodarowanie placu przy UG w kwocie 600,00 zł

- zakup kserokopiarki  5.166 zł

- dotacja do zakupu sprzętu do jednostek OSP 3 424,00 zł

- budowa placu zabaw przy SP w Kołaczkowie 500,00 zł

- modernizacja boiska przy SP w Bieganowie 12 300,00 zł, została opracowana dokumentacja i kosztorys. Zadanie zostało przesunięte na 2018 rok.

- na poprawę jakości oświetlenia ulic zaplanowano 65 108,88 zł, zadanie miało być ukończone w 2017 roku, jednak według nowych przepisów konieczna okazała się być opinia archeologa przez co proces ten wydłuży się.

- montaż lamp solarnych w Spławiu 4 800,00 zł

- inwentaryzacja pomieszczeń w pałacu Reymonta 4 920,00 zł

- świetlica w Grabowie Królewskim, został opracowany projekt i założony dziennik budowy 9 218,21 zł

- budowa zadaszenia we świetlicy wiejskiej we Wszemborzu 60.526,78 zł, środki pozyskano z programu Pięknieje Wielkopolska Wieś oraz przeznaczono z funduszu sołeckiego

- ocieplenie dachu na świetlicy w Sokolnikach 6 000,00 zł, zrealizowano w ramach funduszu sołeckiego

- zakup centralnego ogrzewania w Sokolnikach 7.700 zł, zrealizowano w ramach funduszu sołeckiego

- budowa ogrodzenia wokół placu zabaw w Cieślach Wielkich 5462,74 zł, zrealizowano w ramach funduszu sołeckiego

- budowa placu zabaw w Gałęzewicach zakup ogrodzenia 6 014,70 zł, zrealizowano w ramach funduszu sołeckiego

- budowa napowietrznej siłowni i modernizacja placu zabaw w Borzykowie 19.000 zł, zrealizowano w ramach funduszu sołeckiego

- budowa ogrodzenia placu zabaw w Gorazdowie 6 799,99 zł

- opracowanie koncepcji i zagospodarowanie działki boiska w Grabowie Królewskim 59 517,97 zł, założenie pozbruku, zadanie dofinansowane z programu Pięknieje Wielkopolska Wieś

Skarbnik powiedziała, że zadania inwestycyjne zostały zrealizowane w 96%, pozostałe zostały przeniesione na 2018 rok. Na kolejnej sesji zostaną wprowadzone do budżetu zadania, które nie zostały zrealizowane w 2017 roku tj. zakup samochodu strażackiego, modernizacja przedszkola w Kołaczkowie, małe kino społecznościowe.

Radny Michał Stefański zapytał czy wpłynęła opinia w sprawie likwidacji szkoły w Borzykowie.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że otrzymaliśmy pozytywną opinię od Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty.

 

- opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu wokół Urzędu Gminy,

Wójt Teresa Waszak powiedziała, że koncepcja jest opracowana i oczekujemy na wycenę projektu. Proces trwa długo, ponieważ konieczna była zmiana Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Procedura związana ze zmianą planu trwa około roku, plan został zatwierdzony uchwałą na sesji 13.12.2017 r.

Radny Wojciech Tamborski zwrócił się z prośbą o dopilnowanie wykonawców inwestycji modernizacji rurociągu w Borzykowie. Wykonawca usunął cześć nawierzchni, a po zakończonych pracach nie doprowadził do stanu sprzed rozpoczęciem robót. Zgłosił również, że wykonawca parkował ciężkim sprzętem na ul. Rumiankowej i Miętowej rozjeżdżając drogę. Prosi aby dopilnować kierowników budowy, ponieważ na ul. Słonecznej podwykonawca zostawił stos kamieni, natomiast ul. Budowlana i Strażacka jest cała zasypana tłuczniem.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że wykonawca musi gdzieś postawić sprzęt. Na ulicach Budowlanej i Strażackiej będzie przebudowany odcinek, planowane jest odprowadzenie wody zaniżeniem wzdłuż chodnika , wykona to firma która robi kanalizację. Dla ulic Rumiankowej i Miętowej planowane jest opracowanie projektu budowy dróg. Odwodnienie wykonane na ul. Stolarskiej jest przygotowane na przyjęcie odwodnienia z osiedla co też trzeba ująć w projekcie.

Radny Wojciech Tamborski zapytał czy na ul. Rumiankowej i Miętowej jest planowane oświetlenie uliczne, ponieważ zabezpieczono w funduszu sołeckim środki na lampę solarną i nie chce powielać tych czynności.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że miejsc i wniosków o doświetlenie uliczne jest bardzo dużo. Uważa, że na tych ulicach wystarczy oświetlenie solarne.

 

Ad.4

Wójt Teresa Waszak poinformowała o możliwości zakupienia usługi powiadamiania mieszkańców poprzez system SMS. Koszt abonamentu to 80 zł oraz 6 groszy za 1 sms.

 

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 17.00

 

Jednostka kontrolowana                                          Podpisy Komisji                                                                     

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 lipca 2018 11:51
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 763
16 lipca 2018 11:51 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany