Protokoły Komisji Rewizyjnej

PROTOKÓŁ Nr 29/2017 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 30.10.2017 r.

PROTOKÓŁ Nr 29/2017

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 30.10.2017 r.

 

Posiedzenie odbyło się w UG w Kołaczkowie. W posiedzeniu uczestniczyli:

 

1. Tamborski Wojciech         - Przewodniczący

3. Stefański Michał               - Członek

4. Jakubowska Małgorzata    - Członek

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Wojciech Tamborski. Powitał zebranych - lista obecności w załączeniu oraz przedstawił porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie.
  2. Wykonanie uchwał Rady Gminy od października 2016r.
  3. Kontrola działalności świetlic wiejskich w Borzykowie, Sokolnikach i  Kołaczkowie od października 2016r.
  4. Wnioski i spostrzeżenia.

 

Ad.2.

Spośród 78 uchwał przyjętych przez Radę Gminy Kołaczkowo od października 2016 roku, komisja do kontroli wybrała 7 uchwał:

  1. Uchwała Nr XVIII/138/2016  z dnia 11.10.2016 r. w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kołaczkowo”.
  2. Uchwała Nr XIX/147/2016 z dnia 14.11.2016 w sprawie Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Kołaczkowo na rok 2017.
  3. Uchwała Nr XXIV/174/2017 z dnia 21.02.2017 w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek oświatowych niepublicznych prowadzonych przez inne niż jednostki samorządu terytorialnego organy zakresu i trybu kontroli wykorzystania udzielanej dotacji.
  4. Uchwała Nr XXV/177/2017 z dnia 28.03.2017 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w miejscowości Sokolniki – część zachodnia.
  5. Uchwała Nr XXV/179/2017 z dnia 28.03.2017w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na ternie Gminy Kołaczkowo w 2017 roku.
  6. Uchwała Nr XXV/182/2017  z dnia 28.03.2017 w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjum do nowego ustroju szkolnego.
  7. Uchwała Nr XXIX/200/2017 z dnia 26.07.2017 w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Kołaczkowo na lata 2017-2023.

 

1). Przewodniczący Wojciech Tamborski poinformował, że Uchwała Nr XVIII/138/2016  z dnia 11.10.2016 r. w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kołaczkowo” jest realizowana przez Starostwo Powiatowe we Wrześni.

 

2). Wykonanie uchwały nr XIX/147/2016 z dnia 14.11.2016 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Kołaczkowo na rok 2017 przedstawiła Kamila Majorek. W ramach programu Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kołaczkowie wykonała szereg zadań zawartych w programie tj.

- zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu i narkotyków poprzez działalność Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego oraz członków ich rodzin, a także sprawców i ofiar przemocy domowej. Koszt działania ok 2.800zł

- rozpowszechnianie informacji, prelekcje w szkołach o możliwościach korzystania z pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu i narkotyków. Koszt działania ok. 3.000zł

- organizowanie wyjazdów dla matek z dziećmi z rodzin, w których występuje problem alkoholowy. W tym roku odbyły się 4 wycieczki, koszt ok. 3.000zł

- inicjowanie i wspieranie finansowo szkoły, które organizowały różne konkursy, festyny o charakterze profilaktycznym promujące zdrowy styl życia. Koszt przedsięwzięcia ok. 6.730zł.

- prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych dla dzieci z rodzin alkoholowych, koszt 3.900zł.

- zorganizowanie XIX Rodzinnego Rajdu Rowerowego „Szlakiem Babiego Lata” koszt 7.600zł

- współfinansowanie półkolonii dla dzieci, organizowane przez Starostwo Powiatowe we Wrześni, koszt 1.300zł.

- zorganizowanie szkolenia dla sprzedawców w punktach sprzedaży napojów alkoholowych. Koszt działania 1.680zł

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przeprowadziła rozmowy z 23 osobami uzależnionymi. Od 24 października realizowany jest program pn. „Przyjaciele Zippiego”. Program szkoleniowy jest rekomendowany przez PARPA,  korzysta z niego 10 nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia w szkołach z terenu Gminy Kołaczkowo. Koszt przedsięwzięcia 5.000zł. Zostało przeprowadzone badanie przez anonimowego klienta w punktach sprzedaży alkoholu, w wyniku którego okazało się że ¾ sklepów sprzedaje alkohol nieletnim. Komisja 10 listopada przeprowadzi szkolenie dla sprzedawców alkoholi. Od września są prowadzone w szkołach zajęcia taneczne dla dzieci promujące zdrowy styl życia finansowane ze środków GKRPA- koszt ok. 5.000zł.

Przewodniczący Wojciech Tamborski zapytał jaki budżet posiada GKRPA.

Kamila Majorek odpowiedziała, że budżet wynosi ok. 65.000zł.

 

3) Wykonanie uchwały Nr XXIV/174/2017 z dnia 21.02.2017 w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek oświatowych niepublicznych prowadzonych przez inne niż jednostki samorządu terytorialnego organy zakresu i trybu kontroli wykorzystania udzielanej dotacji przedstawiła Wójt Teresa Waszak. Uchwała została przekazana do organów nadzoru WUW i RIO, opublikowana na stronie BIP. Na podstawie tej uchwały przekazywana jest dotacja do Niepublicznego Przedszkola we Wszemborzu.

4) Realizację uchwały Nr XXV/177/2017 z dnia 28.03.2017 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w miejscowości Sokolniki – część zachodnia przedstawiła Ilona Orakowska. Poinformowała, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego został przesłany do opiniowania i uzgadniania. W trakcie tej procedury Starostwo Powiatowe nie uzgodniło dokumentacji pod kątem ochrony gruntów rolnych i leśnych. Na postanowienie o odmowie zostało złożone zażalenie do SKO, które wydłużyło termin wydania decyzji do 31 grudnia 2017. Dodała, że inwestor złożył wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy, która przez uchwalenie MPZP została zawieszona na 9 miesięcy czyli do dnia 23 grudnia 2017r. Złożony wniosek przez inwestora jest na tą samą ilość budynków, ale deklaruje 40 djp (duża jednostka przeliczeniowa) co sprawia, że nie musi występować o wydanie decyzji środowiskowej.

Przewodniczący Wojciech Tamborski zapytał, czy będzie prowadzona kontrola nad ilością produkcji.

Sekretarz Bogusława Stramczewska odpowiedziała, że kontrole może przeprowadzić sanepid i Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.

5) Kamila Majorek przedstawiła realizację uchwały Nr XXV/179/2017 z dnia 28.03.2017 w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na ternie Gminy Kołaczkowo w 2017 roku. Zadania wykonywane przez gminę to:

- zapewnienie bezdomnym zwierzętom miejsca w schronisku, dotychczas oddano do schroniska w Gnieźnie 7 psów, jest to koszt w wysokości 13.000zł.

- opieka nad wolnożyjącymi kotami i odławianie bezdomnych kotów. W roku bieżącym było jedno zgłoszenie odnośnie bezdomnych kotów, jednak osoba zgłaszająca zadeklarowała opiekę nad nimi.

- sterylizacja oraz kastracja zwierząt w schronisku

- poszukiwanie właścicieli dla bezdomnych zwierząt, w tym roku 2 psy trafiły do nowych właścicieli

- usypianie ślepych miotów

- zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadku zdarzeń drogowych, udzielono pomocy potrąconemu lisowi, psu, zającowi jak również znalezionemu łabędziowi. Całkowity koszt opieki weterynaryjnej to kwota 653,57zł.

Kamila Majorek poinformowała, że Gmina Kołaczkowo ma podpisaną umowę z firmą TRAPER w Gnieźnie, której co miesiąc przekazuje 400 zł za gotowość oraz za każde wyłapanie psa 389 zł. Koszty do dnia dzisiejszego wynoszą 6.690zł. Do firmy Farmutil za odbiór padliny przekazano 258,30 zł. Zakupu karmy dla psów znajdujących się w schronisku dokonano na kwotę 1.495,32zł.

 

6) Wójt Teresa Waszak przedstawiła informacje o wykonaniu uchwały Nr XXV/182/2017  z dnia 28.03.2017 w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjum do nowego ustroju szkolnego. Uchwała została przekazana do NZSS Solidarność, do publicznej wiadomości  i ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Od 1 września 2017 r. obowiązują obwody szkolne przyjęte tą uchwałą i klasy gimnazjalne.

Radny Michał Stefański zapytał o uchwałę  w sprawie  przekształcenia szkoły podstawowej sześcioletniej w szkoły podstawowe ośmioletnie. Dlaczego taki zapis również obowiązywał dla ZSP w Kołaczkowie skoro są klasy 1-3.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że taki zapis musiał być sporządzony.

Jakub Pera dopowiedział, że wszystkie szkoły podstawowe obejmują klasy 1-6,  nie ma szkół podstawowych 3-letnich.

 7) Realizację Uchwały Nr XXIX/200/2017 z dnia 26.07.2017 w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Kołaczkowo na lata 2017-2023 przedstawiła Mirosława Woźniak. Po naniesieniu poprawek w programie nie otrzymaliśmy jeszcze informacji czy program został zatwierdzony czy nie. Poinformowała, że nabór na przedsięwzięcia określone w programie rewitalizacji ogłoszony będzie pod koniec grudnia, ewentualnie w styczniu.

Ad. 3

Marcin Urycki przedstawił sprawozdanie z działalności świetlicy wiejskiej w Borzykowie. Na podstawie przedstawionych faktur przez świetlicową stwierdził zgodność przekazanych wpłat. Przedstawił również wydatki poniesione na świetlicę w roku 2016 tj. węgiel, energia, śmieci, szambo, piec C.O. W 2016 roku odbyło się 1 wesele i 5 imprez zorganizowanych przez radę sołecką wsi Borzykowo. Obecnie w Borzykowie jest wakat na funkcję świetlicowej.

Przewodniczący Wojciech Tamborski zapytał, czy zostało przedstawione rozliczenie za 2015 rok.

Marcin Urycki odpowiedział, że świetlicowa twierdzi, że nie ma potwierdzeń wpłat od sołtysa za ten okres.

Przewodniczący Wojciech Tamborski powiedział, że sołtys dokonywał wpłat za wynajem świetlicy jednorazowo, ale nie sprecyzował czego dotyczyła wpłata.

Sekretarz Bogusława Stramczewska odpowiedziała, że nie ma takiej możliwości.

Jakub Pera powiedział, że za wynajem sali od działalności gospodarczej należy odprowadzić podatek.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że za wynajem świetlicy na podstawie faktur jest odprowadzany podatek Vat do państwa, nie ma tu nieprawidłowości.

Jakub pera zapytał, w którym roku została podpisana umowa z świetlicową.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że podpisywała tą umowę ale nie pamięta kiedy to było.

Radny Michał Stefański powiedział, że jeżeli przedstawione informacje są prawidłowe i kwoty się zgadzają, należy je przyjąć.

Przewodniczący Wojciech Tamborski stwierdził, ze zmiana sołtysów i świetlicowych była częsta w tym okresie i należy przyjąć  przedstawione informacje za prawidłowe.

Jakub Pera zapytał, czy są dowody wpłat za 2015 rok.

Marcin Urycki odpowiedział, że według dowodów księgowych wpłaty były dokonywane zgodnie z umowami. Dowody przedstawione przez świetlicową są zgodne z dokumentacją księgową.

Mieczysława Michałowska pełniąca funkcję świetlicowej w Kołaczkowie przedstawiła sprawozdanie z działalności świetlicy. Od października 2016 roku miały miejsce 5 wynajmów płatnych. Kwota ustalona przez radę sołecką za wynajem świetlicy wynosi 140 zł, natomiast naczynia na sali są wypożyczane odpłatnie w wysokości 1 zł/osobę. Osoba wynajmująca podpisuje umowę z panią Wójt po czym na kilka dni przed planowaną imprezą dokonuje wpłaty za wynajem, na podstawie której ma udostępnioną salę. Głównie na świetlicy odbywają się zebrania, warsztaty dla pań i spotkania z młodzieżą. Świetlicowa dodała, że co kwartał przedstawia sprawozdanie z działalności świelicy.

Przewodniczący Wojciech Tamborski powiedział, że wynajęcia odbywają się poprawnie, wpłaty są dokonywane bezpośrednio przez wynajmującego co jest uczciwe.

Marcin Urycki w temacie świetlicy w Sokolnikach poinformował, że nie posiada informacji o wynajmach.

Jakub Pera powiedział, że uczestniczył kiedyś na spotkaniu zorganizowanym w tej świetlicy.

Przewodniczący Wojciech Tamborski powiedział, że sołtys powinien prowadzić ewidencję najmów czy spotkań.

 

Na tym posiedzenie zakończono.

Jednostka kontrolowana                                                                                     Podpisy Komisji

Wiadomość powiązana z

Komisja 2014 - 2018

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Rewizyjna 2014 - 2018
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 lutego 2018 11:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 947
05 kwietnia 2018 14:17 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 lutego 2018 11:05 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany