Protokoł Nr 6/2015
Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 18.05.2015 r.
Posiedzenie odbyło się w Urzędzie Gminy w Kołaczkowie .
W posiedzeniu uczestniczyli :
1. Tamborski Wojciech - Przewodniczący
2. Jakubowska Małgorzata - Członek
3. Stefański Michał - Członek
4. Olejniczak Danuta - Skarbnik Gminy
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Wojciech Tamborski . Powitał zebranych – lista obecności w załączeniu , oraz przedstawił porządek posiedzenia.
1. Dalsza analiza sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2014r.
2. Wnioski i spostrzeżenia.
Pani Skarbnik Danuta Olejniczak przedłożyła komisji sprawozdania:
o dochodach Rb-27S,
o wydatkach Rb-28S
o nadwyżce Rb-NDS
z wykonania podstawowych dochodów podatkowych Rb-PDP
o dotacjach i wydatkach Rb-50
o stanie należności Rb-N
o stanie zobowiązań Rb-Z
bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego
bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego
zestawienie zmian w funduszu jednostki
rachunek zysków i strat jednostki.
Szczegółowo przeanalizowano bilans z wykonania budżetu gminy.
W bilansie po stronie aktywów wyszczególniono środki pieniężne na koniec roku w wysokości 1.622.560,66zł oraz należności kwocie 62.844,21 zł.
Po stronie pasywów wyszczególniono zobowiązania wynikające z zaciągniętych kredytów w wysokości 1.761.151zł. Zobowiązania wobec budżetów 2.912,43, wykazano nadwyżkę budżetową w wysokości 1.235.496,94zł. Ogółem kwota aktywów i pasywów wynosiła na koniec roku 1.685.404,87zł.
Komisja zapoznała się również:
z informacją o stanie mienia gminnego na dzień 31 grudnia 2014r,
inwentaryzacją mienia gminnego,
opinią RIO o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2014r wraz z informacją o stanie mienia komunalnego. Szczegółowe materiały w załączeniu.
Komisja wyrywkowo skontrolowała na podstawie dowodów księgowych, pod kątem celowości oraz zamówień publicznych realizację wydatków na zakup materiałów i wyposażenia w dziale „Ochotnicze Straże Pożarne”. Jak ustalono w dziale tym wydatkowano kwotę 26.697,92 zł m.in. na zakup paliwa do samochodów, pompy pływające, piły do cięcia drewna, agregaty, części do samochodów, radiotelefony, systemy powiadamiania strażaków.
Skontrolowano również wydatek inwestycyjny dotyczący przebudowy drogi w Spławiu. Na to zadanie zaplanowano środki w kwocie 110.500zł, a ostateczny koszt budowy wyniósł 99.048,14zł . Na inwestycję tą gmina otrzymała dofinansowanie ze środków wojewódzkich w kwocie 85.000zł.
Na wykonanie inwestycji ogłoszono przetarg nieograniczony. Wpłynęły dwie oferty, z których wybrano najkorzystniejszą. Odbiór techniczny inwestycji odbył się 2 czerwca 2014r.
Ad.2.
Po dokonaniu analizy przedłożonej informacji z wykonania budżetu gminy za 2014r. powyższych sprawozdań w tym uwzględnieniu kontroli, oraz po uzyskaniu wyjaśnień komisja stwierdza , że budżet gminy ogólnie był realizowany prawidłowo i zgodnie z uchwałami Rady Gminy.
Niższe wykonanie dochodów i wydatków ma uzasadnienie.
Wobec powyższego Komisja wyraża opinię pozytywną o wykonaniu budżetu przez Wójta Gminy w 2014r. i wnioskuje do Rady Gminy o udzielenie absolutorium Wójtowi z tego tytułu. Wniosek w tym zakresie Komisja w składzie czteroosobowym podjęła jednogłośnie.
Uchwała w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium oraz opinia dotycząca. wykonania budżetu w 2014r. w załączeniu do niniejszego protokołu.
Na tym posiedzenie zakończono.
Podpisy Komisji
Tamborski Wojciech
Jakubowska Małgorzata
Stefański Michał
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2022 Gmina Kołaczkowo