Protokoły Komisji Budżetu i Finansów

PROTOKÓŁ Nr 11/2016 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 28.12.2016r.

PROTOKÓŁ Nr 11/2016

z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 28.12.2016r.

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Małgorzata Jakubowska. Powitała członków komisji, skarbnik, sekretarz oraz pracowników- lista obecności  w załączeniu. Następnie przedstawiła porządek posiedzenia, który został przyjęty i przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  3. Analiza projektu budżetu na 2017 rok.
  4. Wolne głosy i wnioski.

Ad.2.

Protokół z ostatniego posiedzenia komisji został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3.

Skarbnik Danuta Olejniczak na prośbę Przewodniczącej Komisji Małgorzaty Jakubowskiej omówiła szczegółowo wydatki bieżące Urzędu Gminy. Plan wydatków został sporządzony na podstawie zatrudnienia pracowników oraz danych szacunkowych wg lat ubiegłych i wynosi 1.769.731 zł. Wydatki na wynagrodzenia osobowe oraz pochodne od wynagrodzeń zaplanowano w kwocie 1.363.037 zł, mieści się w tym 23,5 etatu wraz z referatem oświaty, 1 nagroda jubileuszowa i 1 odprawa emerytalna, fundusz nagród dla pracowników, dodatkowe wynagrodzenia roczne oraz 3% regulacja płac. Na wynagrodzenia bezosobowe przeznaczono kwotę 27.800 zł w tym umowa zlecenie 22.800 zł. Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla pracowników i emerytów rencistów 29.500 zł, wpłaty na PFRON 1.000 zł. Wydatki w administracji na świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów BHP 3.000 zł tj. zakup ubrań roboczych, ręczników, buty robocze itp. Podróże służbowe krajowe 8.500 zł i podróże służbowe zagraniczne 500 zł. Kolejne wydatki związane są z zakupem materiałów i wyposażenia w tym zaplanowana jest wymiana kilku komputerów 105.000 zł, zakup czasopism i książek 1.000 zł, zakup energii i wody 12.000 zł, zakup usług zdrowotnych 1.500 zł, zakup usług pozostałych 80.000 zł z czego dużą część przeznacza się na znaczki pocztowe, zakup telefonii komórkowej i stacjonarnej 8.000 zł.

Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska zapytała czy stażyści zajmują się roznoszeniem poczty aby zminimalizować koszty za opłatę pocztową. Zapytała również dlaczego zrezygnowano z bramki telefonii komórkowej w Urzędzie Gminy.

Sekretarz Bogusława Stramczewska odpowiedziała, że obecnie w urzędzie nie ma stażysty, lecz jeśli jest to zajmuje się roznoszeniem poczty, czasem pocztę rozwozi pracownik gospodarczy. Jednocześnie poinformowała, że po upływie terminu umowy z operatorem została podjęta decyzja o odejściu od tej formy rozwiązania, ponieważ przedstawiono nową korzystniejszą umowę.

W budżecie zaplanowany został remont sali sesyjnej i inne usługi remontowe 27.500 zł, szkolenia pracowników 18.394 zł, różne opłaty i składki 25.000 zł między innymi na ubezpieczenie budynku i mienia oraz składki członkowskie, wynagrodzenia agencyjno – prowizyjne ( inkaso sołtysów) 53.000 zł, koszty egzekucyjne 5.000 zł.

Radny Mariusz Gomulski zapytał dlaczego na zakup energii została zaplanowana taka sama kwota jak w roku ubiegłym skoro będzie podpisana nowa korzystniejsza umowa.

Sekretarz Bogusława Stramczewska wyjaśniła, że oszczędności będą widoczne na koniec roku budżetowego, które zostaną ujęte w nadwyżce.

Radny Mariusz Gomulski zapytał czy w wydatkach przeznaczonych na szkolenia jest zaplanowana opłata za studia dla pracowników Urzędu Gminy.

Skarbnik Danuta Olejniczak odpowiedziała, że w tym punkcie są zaplanowane szkolenia dla pracowników oraz dojazd na miejsce szkolenia, natomiast nie jest prowadzona taka praktyka aby finansować studia pracownikom.

 

Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska zapytała czy ubezpieczenie obejmuje świetlice wiejskie i place zabaw.

Sekretarz Bogusława Stramczewska odpowiedziała, że całe mienie gminne jest ubezpieczone. Korzystamy z usług brokera ubezpieczeniowego.

Radny Mariusz Gomulski zapytał dlaczego wynagrodzenia pracowników referatu oświaty zajmujących się dowozami, są w osobnych działach jeżeli są pracownikami Urzędu Gminy.

Skarbnik Danuta Olejniczak wyjaśniła, że wynagrodzenia pracowników referatu oświaty są w innym rozdziale niż kierowców i opiekunów. Wynagrodzenia te nie pokrywają się. Pracownik referatu oświaty mający podzielony zakres zadań jest opiekunem dowozów otrzymuje wynagrodzenie za pół etatu z U.G. i poł etatu z dowozów.

Radny Mariusz Gomulski zapytał, kto jest odpowiedzialny za promocję w gminie.

Sekretarz Bogusława Stramczeska odpowiedziała, że promocja jest podzielona na dwa stanowiska. Promocją zajmują się p. Maciej Andrzejak i p. Robert Nowak, jednak planuje się przydzielić promocję p. Monice Nowak.

Radny Jan Przybylski zapytał czym spowodowany jest wzrost opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów.

Sekretarz Bogusława Starmczewska odpowiedziała, że została zrobiona wycena nieruchomości przez rzeczoznawcę, na podstawie której została naliczona opłata za wieczyste użytkowanie. Wysokość opłaty zależna jest również od przeznaczenia, w przypadku prowadzenia działalności wynosi 3 % wartości. Według ustawy opłatę rozkłada się na 3 lata, jeśli roczna opłata jest wyższa niż 200% dotychczasowej kwoty. Od decyzji służy odwołanie do SKO.

Następnie skarbnik Danuta Olejniczak omówiła wydatki przedszkola. Zaplanowane wydatki na rok 2017 są wyższe niż w roku bieżącym, ponieważ zwiększyła się liczba dzieci. Obecnie jest 5 oddziałów, w których uczy się 105 dzieci, wcześniej były 3 oddziały i 75 dzieci. Kwota refundacji za dzieci uczęszczające do przedszkoli w innych gminach wynosi 92.000 zł, natomiast145.000zł to kwota planowanej dotacji do Niepublicznego Przedszkola we Wszemborzu. Dużą część wydatków stanowią wynagrodzenia i pochodne oraz ogrzewanie.

W dalszej części radni dyskutowali nad przyczynami wyboru przez rodziców przedszkoli położonych poza gminą. Co wpływa na taką decyzję, położenie geograficzne, czy miejsce pracy rodziców.

Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska uważa, że przedszkole nie posiada dobrej oferty, która zachęcałaby do pozyskania większej ilości dzieci. Naukę języka angielskiego wprowadzono, wówczas, gdy odbywały się rozmowy z Familijnym Poznaniem na temat przejęcia placówki.

Radny Mariusz Gomulski uważa, że położenie geograficzne nie ma dużego znaczenia, ale dobra opinia i bogata oferta może przyciągnąć większą ilość dzieci. Chciałby się dowiedzieć co zmieniło się w przedszkolu w ciągu pół roku czyli od ostatniej dyskusji. Pytał dlaczego plan wydatków na wynagrodzenia w gimnazjum jest podobny jak w roku 2016, a od września zmieni się liczba uczniów. Czy nauczyciele przechodząc z gimnazjum do szkoły podstawowej będą otrzymywali odprawę.

W odpowiedzi skarbnik Danuta Olejniczak wyjaśniła, że ustawa o likwidacji gimnazjum nie jest podpisana i założono podobny plan wydatków. Zaplanowano natomiast mniejszą kwotę na wydatki remontowe. Sprawę odpraw dla nauczycieli rozwiąże zapis w ustawie, prawdopodobnie nie będą wypłacane.

Następnie Skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła pozytywną opinię RIO o projekcie uchwały budżetowej, WPF oraz o możliwości sfinansowania deficytu projektu budżetu Gminy Kołaczkowo.

Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska przedłożony projekt uchwały budżetowej poddała pod głosowanie.

Komisja w obecności 8 radnych pozytywnie 8 głosami „za” zaopiniowała projekt uchwały budżetowej.

Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła również wykaz i plan finansowy wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2016. Należą do nich: opracowanie dokumentacji projektowej budowy drogi w Kołaczkowie ul. Leśna i w Sokolnikach ul. Pocztowa, opracowanie dokumentacji budowy drogi w Cieślach Małych, zakup pieca centralnego ogrzewania do SP w Grabowie Król. Suma wydatków niewygasających wynosi 61.383 zł. W dalszej części przedstawiła propozycje zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na 2016 rok. W dochodach dokonuje się zmiany klasyfikacji budżetowej otrzymanych dotacji. Dokonuje się przeniesień planu wydatków zgodnie z wynikłymi potrzebami. Zwiększa się plan wydatków m.in. z tytułu refundacji za dzieci uczęszczające do przedszkoli w innych gminach o kwotę 1.000zł , oraz z tytułu wywozu odpadów komunalnych o kwotę 6.000zł. Zmniejsza się plan wydatków z tytułu odsetek od kredytów i pożyczek o kwotę 16.000zł oraz w rozdziale 80110 gimnazja o kwotę 10.000zł.

Ad.4.

Radny Mariusz Gomulski pytał ile osób uczestniczyło w spotkaniu na temat szczepień przeciwko wirusowi HPV.

Sekretarz Bogusława Stramczewska odpowiedziała, że na spotkanie przyszło ok. 30 osób.

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 16:30.

 

Protokół sporządziła                                                                          Przewodnicząca Komisji

Monika Nowak                                                                                 /-/Małgorzata Jakubowska

 

 

Wiadomość powiązana z

Komisja 2014 - 2018

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Budżetu i Finansów 2014 - 2018
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 lipca 2017 08:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 1123
05 kwietnia 2018 14:12 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 lipca 2017 08:36 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 lipca 2017 08:36 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany