Protokoły Komisji Budżetu i Finansów

PROTOKÓŁ Nr 9/2016 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 20.09.2016r.

PROTOKÓŁ Nr 9/2016
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 20.09.2016r.



Posiedzenie otworzyła przewodnicząca komisji Małgorzata Jakubowska. Powitała członków komisji, Panią Wójt Teresę Waszak, Panią Skarbnik Danutę Olejniczak oraz pracowników- lista obecności  w załączeniu. Następnie przedstawiła porządek posiedzenia, który został przyjęty i przedstawia się następująco:
1. Otwarcie.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
3. Omówienie planu remontu placówek oświatowo-wychowawczych w okresie wakacji.
4. Informacja z organizacji dożynek.
5. Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2016r.
6. Omówienie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie.
7. Wolne głosy i wnioski.
Ad.2.
Protokół z ostatniego posiedzenia komisji został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3.
Przewodnicząca komisji Małgorzata Jakubowska poprosiła o omówienie planu remontu placówek oświatowo-wychowawczych p. kierownik Milenę Świątek.
Milena Świątek przedstawiła według załączonego opracowania wykonane prace w poszczególnych placówkach z wyszczególnieniem zadań planowanych oraz nieplanowanych. Prace w Gimnazjum w Kołaczkowie tj. wymiana lamp, remont dachu, chodnik i drobne naprawy, wyniosły 23.643,80zł. Szkoła Podstawowa w Bieganowie- remont korytarzy, wymiana okna, kosztorys inwestorski i remont dachu na sali gimnastycznej, inwentaryzacja budynku – kwota 49.907,00zł. Szkoła Podstawowa w Grabowie Królewskim – malowanie korytarzy i łącznika, wymiana lamp, remont auli – kwota 22.122,10zł. Zespół Szkolno - Przedszkolny w Kołaczkowie – wymiana okien, naprawa komina, zakup tablicy multimedialnej i laptopa – kwota 13.771,60zł częściowo zapłacono z funduszu sołeckiego.
Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska zapytała skąd zostały wzięte fundusze na zadania nie planowane.
Radny Mariusz Gomulski zapytał czy została wykonana inwentaryzacja budynku szkoły w Bieganowie i czy została naprawiona  podłoga na sali gimnastycznej.
Milena Świątek odpowiedziała, że środki zostały przeksięgowane z innych paragrafów. Na naprawę podłogi wpłynęły trzy oferty i w najbliższym czasie zostanie wybrana firma, z którą będzie zawarta umowa. Natomiast prace inwentaryzacyjne jeszcze trwają.
P. skarbnik powiedziała, że wpłynęło odszkodowanie do budżetu za zalaną podłogę na sali w Bieganowie.
Radny Mariusz Gomulski zapytał kiedy zostanie zrobiona podłoga na hali sportowej w Kołaczkowie.
P. wójt odpowiedziała, że sala jest przygotowana do położenia podłogi i w tym tyg. mają się zacząć prace z tym związane.
Radny Mariusz Gomulski zapytał o plany związane z modernizacją Zespołu Szkolno  - Przedszkolego
P. wójt odpowiedziała, że opracowana została koncepcja modernizacji, pewne prace zostały wykonane jednak cała inwestycja zaplanowana jest na przyszły rok.
Ad.4.
P. skarbnik przedstawiła informację z organizacji dożynek. Całkowity koszt wyniósł 23.902,00zł, od sponsorów wpłynęło 9.250,00zł. Z budżetu gminy pokryte zostały koszty w wysokości 14.652,00zł. Organizacyjnie oceniono dożynki bardzo pozytywnie.
Radna Jadwiga Stajkowska zwróciła uwagę, że wieczorem plac dożynkowy był za mało doświetlony.
Radna Małgorzata Jakubowska dopytywała o formę podziękowań dla sponsorów.
W odpowiedzi p. wójt ujęła, że planowano doświetlić plac halogenem z wozu strażackiego jednak nie ustawiono go w planowanym miejscu. Podziękowanie dla wszystkich sponsorów zostało umieszczone w Wiadomościach Wrzesińskich i na stronie internetowej Gminy Kołaczkowo.
Ad.5.
P skarbnik Danuta Olejniczak omówiła wykonanie budżetu gminy i zadań w I półroczu br. według dostarczonego opracowania. W informacji p. skarbnik podała, że dochody na plan 20.166.565,08zł zostały wykonane w kwocie 11.752.762,24zł tj. 58,28% z czego dochody bieżące w 58,52%, a dochody majątkowe w 32,04%. Wydatki na plan 23.866.220,08zł zrealizowano w kwocie 10.115.138,72zł tj. 42,38% w tym wydatki bieżące w 52,09% a wydatki majątkowe w 9,19%. Niektóre zadania w wydatkach inwestycyjnych zostały przesunięte na II połowę roku lub na przyszły rok.  P. Skarbnik stwierdza prawidłowy przebieg realizacji budżetu w I połowie 2016r.
Członkowie komisji zwracali się do p. skarbnik o bliższe wyjaśnienia w niektórych pozycjach np. czy pożyczka na budowę kanalizacji na ul. Średzkiej wpłynęła do budżetu, na jakim etapie jest modernizacja oświetlenia ulicznego, czy będzie dotacja na szczepienia przeciwko HPV.
Do wszystkich tematów odniosła się p. skarbnik i udzieliła szczegółowych wyjaśnień.
Ad.6.
P. skarbnik omówiła propozycje wprowadzenia zmian w budżecie polegające na:
zwiększeniu dochodu o kwotę 139.025,70zł do kwoty 21.475.106,79zł z tego dochody bieżące zwiększa się o kwotę 139.025,70zł do kwoty 21.218.920,79zł.
Dokonuje się zwiększenia planu dochodów w budżecie z tytułu:
otrzymania odszkodowania  z powodu zalania sali przy SP w Bieganowie 14.509,35zł
dotacji od Wojewody Wlkp. na zatrudnienia asystenta rodziny 11.400,00zł
zgodnie z pismem Wojewody Wlkp. dotacji na realizację świadczeń rodzinnych 92.742,00zł
zgodnie z pismem Wojewody Wlkp. dotacji na zakup podręczników dla uczniów gimnazjum 20.374,35zł
zmniejszeniu wydatków budżetu o kwotę 3.262.328,30zł do kwoty 21.773.407,79zł z tego
wydatki bieżące o kwotę 134.025,70zł do kwoty 19.625.762,79zł. Wydatki bieżące są mniejsze o kwotę 5.000,00zł z przeznaczeniem na montaż lampy solarnej przez sołectwo Spławie z budżetu dofinansowanie 2.000,00zł i z funduszu sołeckiego przeznaczone 3.000,00zł
Dokonuje się zwiększenia planu wydatków bieżących z przeznaczeniem na:
otrzymane dotacje wprowadza się do planu wydatków zgodnie z przeznaczeniem
opracowanie gminnego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych kwota 1.750,00zł
dowozy dzieci niepełnosprawnych do Czeszewa na hipoterapię kwota 2.000,-
wynagrodzenia i pochodne pracowników interwencyjnych kwota 4.650,-
szkolenia pracowników UG kwota 1.000,-
otrzymane odszkodowanie przeznacza się na naprawę parkietu na sali gimnastycznej w Bieganowie
Plan wydatków majątkowych zmniejsza się o kwotę 3.396.354,00,- w związku z przesunięciem na 2017 rok terminu budowy dróg współfinansowanych w ramach PROW.
Po wyczerpaniu tematów posiedzenie zakończono o godz. 16.30.


Protokół sporządziła                           Przewodnicząca Komisji
Monika Nowak                                    Małgorzata Jakubowska

Wiadomość powiązana z

Komisja 2014 - 2018

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Budżetu i Finansów 2014 - 2018
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 listopada 2016 14:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 983
05 kwietnia 2018 14:12 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 listopada 2016 14:49 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 listopada 2016 14:49 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany