Protokoły Komisji Budżetu i Finansów

P R O T O K O Ł Nr 4/2015 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 17.11.2015r.

P R O T O K O Ł     Nr 4/2015

z  posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu  17.11.2015r.



Posiedzenie otworzyła przewodnicząca komisji Małgorzata Jakubowska, powitała zebranych – lista obecności w załączeniu, po czym przedstawiła porządek obrad, który przyjęto w zaproponowanym  brzmieniu:
1. Otwarcie
2. Przedstawienie  zakresu prac remontowych „ tysiąclatki „ w Kołaczkowie  oraz całej dokumentacji przetargowej i finansowej zadania /oferty,przetargi, protokoły, faktury/.
3. Przedstawienie planów  finansowych poszczególnych  szkół.
4.   Wolne głosy i wnioski.
Ad.2.
Przewodnicząca komisji Małgorzata Jakubowska poinformowała, że komisja chce zapoznać się jaki był wykonany zakres prac i jakie są  koszty całego zadania i czy przekroczono planowaną kwotę 100tys.zł.
Informację złożył Dariusz Stawski. Przedstawił dokumentację techniczną oraz omówił przebieg poszczególnych działań i prac związanych z przygotowaniem budynku tysiąclatki w Kołaczkowie na szkołę dla dzieci klas 1-3. Przedłożono również dokumenty finansowe do wglądu komisji.
Pierwszym działaniem było zlecenie wykonania inwentaryzacji całego obiektu Gimnazjum. Koszt dokumentu - 1.600zł. Po podjęciu decyzji o przeniesieniu szkoły, zlecono opracowanie projektu na adaptację budynku tysiąclatki – koszt projektu z uzgodnieniami - 3.900zł.
Zlecono wykonanie ekspertyzy p. pożarowej – koszt 307zł. Następnie zgłoszono zadanie do nadzoru budowlanego oraz wystąpiono o pozwolenie na budowę, które wydano 25.08.2015r.
Wystąpiono do 6 firm o złożenie ofert na wykonanie prac. Nie otrzymano żadnej odpowiedzi.
W związku z tym rozpoczęto poszukiwania wykonawcy. W efekcie wpłynęły dwie oferty od wykonawców p. Krzysztofa Wintra z Pyzdr na kwotę 79.800zł i p. Pawła Mikołajczaka z Kołaczkowa na kwotę 96.617zł. Wybrano ofertę korzystniejszą cenowo.
Zakres wykonanych prac to podłączenie kanalizacji sanitarnej do budynku, adaptacja pomieszczeń w tym wykonanie i wyposażenie sanitariatów dla kadry i dzieci, osobno dla chłopców i dziewczynek, pomieszczenie socjalne, przegroda żaroodporna oddzielająca Gimnazjum, zamontowanie okna i drzwi ewakuacyjnych, przerobienie instalacji elektrycznej i CO itd.  – koszt prac  według projektu – 79.800zł. Pozostałe prace to: wykonanie sieci internetowej koszt – 9.643,20 zł, malowanie korytarza – koszt 2.460zł,  wyburzenie schodów zewnętrznych – koszt 172,20 zł, zakup materiału na wykonanie chodnika – koszt 3.558,65 zł, zakup farb i akcesorii malarskich do malowania pomieszczeń klasowych i elewacji zewnętrznej – koszt 3.887,23zł, postawienie płotu betonowego pomiędzy boiskiem a polem – koszt 7.300zł,  wykonanie przegrody oddzielającej boisko od strony Gimnazjum z furtką – koszt 4.305zł, zakup gazonów stanowiących przegrodę – koszt 720zł, opracowanie projektu na plac zabaw – koszt 900zł.
Razem koszt  adaptacji budynku na potrzeby edukacyjne wyniósł – 99.841,55 zł. Natomiast  ogólny koszt wykonanych prac  wyniósł 118.553,78zł.
Radny Mariusz Gomulski zwrócił uwagę, że rada przeznaczyła na remont 100tys. a wydano więcej, pyta skąd pochodziły pozostałe środki.
P. wójt odpowiadając powiedziała, że z budżetu Gimnazjum oraz z oszczędności w budżecie oświaty po przeprowadzeniu analizy finansowej.
Radny Gomulski powiedział, że w odbiorze  społecznym jest przeświadczenie, że koszt  remontu był wyższy niż planowano, co  potwierdza ogólna kwota 118tys. Do tego dojdzie plac zabaw, który zakładano a nie ma. Ogólnie uważa, że jest przekroczenie.
P.wójt stwierdziła, że zakładane prace  do przystosowania pomieszczeń do nauki nie przekroczył zaplanowanych środków. Zrobiono jednak wiele innych prac dla zachowania bezpieczeństwa i dla poprawy estetyki obiektu, choć można było tego nie robić. Przypomina, że pewne prace były już wcześniej przewidziane do wykonania  i  realizacja została tylko przyspieszona np. ogrodzenie czy
usunięcie drzew.
Część środków była zaplanowana na remonty w Gimnazjum, były oszczędności,  postanowiono więc przeznaczyć i  zrobić dodatkowe sprawy. Działania te uważa, że były racjonalne.
Radna Jadwiga Stajkowska przypomina, że wcześniej mówiła, że przy remontach wychodzą dodatkowe koszty, ale p. wójt utrzymywała że nie przekroczy się 100tys.
Zdaniem p. sekretarz zasadnicza część nie przekroczyła zaplanowanej kwoty, a prace dodatkowe zostały wykonane w ramach oszczędności.
Pytano dalej o plac zabaw i jego koszt.  P. wójt podała, że planowano 10 tys. natomiast oferty są na 48 tys. Dlatego odłożono temat na  przyszły rok i  będą starania o środki z projektów unijnych. Od stycznia p. wójt planuje też dalszą dyskusję w temacie oświaty.
Ogólnie komisja nie wniosła uwag do remontu  i zasadności wykonanych prac  przy tysiąclatce.
Ad.3.
Odnośnie planów finansowych szkół, główna księgowa p. Irena Krauze, przedstawiła założenia i przebieg opracowania budżetu oświaty i poszczególnych szkół. Omawianie planów finansowych na 2016r odłożono na następne posiedzenie.
W dalszej części radna Jakubowska zapytała o zatrudnienie sprzątaczek w Kołaczkowie ponieważ wcześniej umniejszono etaty, a teraz przywrócono.
P. wójt wyjaśniła, że po przejściu dzieci do tysiąclatki zwiększyła się liczba dzieci i doszła praca  dlatego przywrócono  pełne etaty.
Radny Gomulski proponował wprowadzić zasadę, aby oferenci składający oferty na wykonawstwo byli powiadamiani o terminie otwarcia ofert, by nie stwarzać podejrzeń.
P. wójt poinformowała o wykonaniu  mostku i naprawie drogi w Cieślach Małych oraz uzyskaniu dodatkowego dofinansowania na wybudowaną drogę Wszembórz -Cieśle Małe w kwocie 297 tys. zł.
Radny Gomulski zgłasza problem odpływu wody na Flisie z powodu powstałego zatoru i wnosi o poczynienie starań o jej udrożnienie.
Na tym posiedzenie zakończono.


Protokoł sporządziła                                                                              Przewodnicząca Komisji

Wanda Szymaniak                                                                                 Małgorzata Jakubowska

Wiadomość powiązana z

Komisja 2014 - 2018

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Budżetu i Finansów 2014 - 2018
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 stycznia 2016 09:32
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 858
05 kwietnia 2018 14:09 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 stycznia 2016 09:32 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany