Protokoły Komisji Wspólnych

Protokół Nr 15/2020 z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 01.06.2020 r. o godz. 15.00 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Protokół Nr 15/2020
z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 01.06.2020 r. o godz. 15.00 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.


Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Rady Gminy Kołaczkowo Danuta Grabowska. Powitała zaproszonych gości oraz pracowników UG - lista obecności w załączeniu. Przewodnicząca przedstawiła następujący porządek posiedzenia:
1.Otwarcie
2.Przedstawienie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu z 13 i 14 komisji wspólnej.
4.Sprawozdanie Wójta Gminy Kołaczkowo ze współpracy z organizacjami pozarządowymi w roku 2019.
5.Przyjęcie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaczkowo.
6.Określenie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
7.Zmiana uchwały Nr XVII/126/2020 Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 30 marca 2020 r.
w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
8.Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kołaczkowie w roku 2019 r.
9.Ocena zasobów pomocy społecznej.
10.Rozpatrzenie wniosków o przyznanie nagrody im. Wł. St. Reymonta
11.Przedstawienie Raportu o stanie Gminy Kołaczkowo za 2019 r.
12.Omówienie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kołaczkowo za 2019 rok.
13.Przedłożenie projektów uchwał w sprawie:
1)udzielenia wotum zaufania dla Wójta Gminy Kołaczkowo.
2)zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Kołaczkowo za 2019 r.
3)udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kołaczkowo za 2019 rok.
14.Wprowadzenie zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na 2020 r.
15.Wprowadzenie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Kołaczkowo na lata 2020-2026.
16.Informacja z posiedzeń komisji.
17.Wolne głosy i wnioski.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 13 głosami „ZA”.
Ad.3
Protokół nr 13 i 14 został przyjęty.
Ad.4
Marta Błaszyk przedstawiła sprawozdanie Wójta Gminy Kołaczkowo ze współpracy z NGO  z roku 2019. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.
Ad.5
Monika Jazic poinformowała, że przyjęty na sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 30 marca 2020 r. regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaczkowo został przesłany do organu nadzoru i kontroli. Wojewoda Wielkopolski dokonując oceny zgodności z prawem podmiotowej uchwały stwierdził nieważność uchwały ze względu na istotne naruszenie prawa. Przedstawiony na dzisiejszej komisji projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaczkowo został dostosowany do wytycznych zawartych w rozstrzygnięciu nadzorczym.
Radny Jerzy Woś zapytał czy rolnicy posiadający płytę obornikową mogą składować w niej odpady bio.
Monika Jazic odpowiedziała, że płyta obornikowa nie służy jako kompostownik. Przepisy ustawy nie pozwalają na ulgę w opłacie w przypadku gdy nie ma prowadzonego kompostownika.
Radny Jerzy Woś uważa przepisy za absurdalne, gdyż możliwość składowania odpadów bio na płytach obornikowych, pozwoliłaby na zmniejszenie oddawanej ilości odpadów w pojemnikach.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska zauważyła, że obowiązki określone w regulaminie są przypisane właścicielowi nieruchomości. Wyjątek stanowi rozdział 9, w którym zadania są wpisane bezosobowo. Zapytała kto będzie odpowiedzialny za przeprowadzenie deratyzacji?
Monika Jazic odpowiedziała, że osobą zobowiązaną do przeprowadzenia deratyzacji jest właściciel nieruchomości. Przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wskazują, że taki zapis jest poprawny.
Radny Jerzy Woś zapytał czy można wprowadzić po konsultacji z Wojewódzkim Wydziałem Ochrony Środowiska zapis, że na terenie gminy typowo rolniczej, mieszkańcy którzy mają możliwość składowania odpadów na płycie obornikowej mogli skorzystać z takiej ulgi.  
Monika Jazic odpowiedziała, ze temat ten był poruszany na szkoleniach i nie ma takiej możliwości w ustawie wyraźnie jest napisane kompostownik, a nie obornik.
Radna Małgorzata Jakubowska zapytała czy właściciele ogródków działkowych którzy nie posiadają kompostowników, czy powinni posiadać pojemniki do bio odpadów.
Monika Jazic odpowiedziała, że należy poinformować mieszkańców nie posiadających kompostowników, aby składowali odpady bio do kontenerów.
Radny Michał Stefański zapytał czy gmina mogłaby przeprowadzić zbiórkę elektrośmieci.
Monika Jazic odpowiedziała, że firma która świadczy usługi odbioru elektrorecyklingu świadczy usługi odbioru z jednego miejsca, a nie z całej gminy. Można skorzystać z opcji oddania zużytego sprzętu po zakupie nowego.
Radny Robert Ptaszyński zapytał czy jeżeli właściciel zagospodarowuje śmieci i ich nie oddaje to czy musi ponosić opłatę.
Monika Jazic odpowiedziała, że według ustawy właściciel jest zobowiązany do poniesienia opłaty za zagospodarowanie odpadami. Może stworzyć kompostownik obok płyty obornikowej i korzystać z ulgi.
Ad.6
Monika Jazic poinformowała, że przyjęta uchwała na sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 30 marca 2020 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi została przesłana do organu nadzoru i kontroli. Wojewoda Wielkopolski dokonując oceny zgodności z prawem podmiotowej uchwały stwierdził nieważność uchwały ze względu na istotne naruszenie prawa. Przedstawiony na dzisiejszej komisji projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi został dostosowany do wytycznych zawartych w rozstrzygnięciu nadzorczym.
Do projektu uchwały pytań nie zgłoszono.
Ad.7
Monika Jazic poinformowała, że zmiana uchwały Nr XVII/126/2020 Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 30 marca 2020 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi podyktowane jest rozstrzygnięciem Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu, które stwierdziło nieważność wyrażenia w części obejmującej w załącznikach Nr 1 i Nr 2 w części B. Poinformowała również, że w projekcie uchwały nastąpi zmiana tj. w § 1 pkt. 1 zostanie odpowiednio do załącznika nr 1, pkt. 2 do załącznika nr 2.
Do projektu uchwały pytań nie zgłoszono.
Ad. 8
Lidia Kwiatkowska kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kołaczkowie w roku 2019 r. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.
Ad. 9
Lidia Kwiatkowska kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła ocenę zasobów pomocy społecznej. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.
Ad.10
Przewodnicząca Danuta Grabowska poinformowała, że do Rady Gminy wpłynęły dwa wnioski o przyznanie nagrody im. Wł. St. Reymonta. Przewodnicząca otworzyła koperty i odczytała treść wniosków. Kandydatkami zgłoszonymi do nagrody zostały pani Elżbieta Wrzos i pani Agnieszka Frąckowiak. Po przedstawieniu wniosków przewodnicząca otworzyła dyskusję.
Radna Bogusława Wietrzyńska -Stramczwska powiedziała, że obie panie są dobrze znane, ale intencją przyznania nagrody jest działalność prospołeczna, a nie dobrze wykonywana praca. Poinformowała, że swój głos odda na panią Agnieszkę Frąckowiak.
Radny Michał Stefański powiedział, że jako wnioskodawca swój głos również odda na panią Agnieszkę Frąckowiak.
Przewodnicząca Danuta Grabowska ogłosiła 10 min przerwę.
Ad.11.
Wójt Teresa Waszak przedstawiła Raport o stanie Gminy Kołaczkowo za 2019 rok. W szczególności omówiła zadania inwestycyjne, gospodarkę odpadami i ochronę środowiska. W ubiegłym roku dzięki współpracy Rady Gminy udało się zrealizować ważne inwestycje z udziałem środków zewnętrznych. Największą inwestycją, którą zrealizowano to przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Kołaczkowie, której planowany koszt to kwota ponad 7 000 000 zł. Drugą inwestycją oddaną w roku ubiegłym to  budowa kanalizacji sanitarnej w Borzykowie, której realizacja wyniosła ok. 3 148 000 zł oraz następną budowa drogi gminnej ul. Polna w Kołaczkowie za kwotę 2 442 637 zł. W 2019 roku zrealizowano zadania majątkowe na kwotę ponad 10 000 000 zł, z czego ponad 5 000 000 zł pozyskano ze środków zewnętrznych. Pani wójt omówiła działania związane z gospodarowaniem odpadami oraz poinformowała, iż analiza gospodarki odpadami komunalnymi dostępna jest na stronie BIP Kołaczkowo, w której opisane są wszystkie zmiany i stan systemu działającego na terenie Gminy Kołaczkowo.
Radna Bogusława Wietrzyńska- Stramczewska odniosła się do rozdziału 11 planowanie przestrzenne w temacie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gdzie można wyczytać, że przystąpienie do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kołaczkowo nastąpiło 24 kwietnia 2018 r.,  natomiast zakończenie planowane jest na koniec 2020 r. W przypadku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego podane są obecnie obowiązujące plany oraz szereg planów, do których Rada Gminy przystąpiła 28.12.2017 r. w związku z budową wiatraków na terenie Gminy Kołaczkowo. Niestety brakuje w tym punkcie informacji, na jakim etapie procedowania są te plany i kiedy spodziewane jest zakończenie tych prac. Jest to bardzo istotne dla mieszkańców, ponieważ może skutkować blokadą wydawania pozwoleń na budowę w okolicach wiatraków.
Sekretarz Ilona Orakowska odpowiedziała, że ustawa dotycząca elektrowni wiatrowych przewidywała termin uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego do końca lipca 2019 r. Zmiana tej ustawy wydłużyła czas procedowania tych planów o kolejne 3 lata i termin ten mija w 2022 r. Obecnie przyjęte plany są na etapie uzgadniania i tworzenia ostatecznej wersji uchwały. Panująca epidemia wirusa uniemożliwiła wyłożenie planów do publicznego wglądu, dlatego zostało to przesunięte i przygotowujemy się do ich wyłożenia.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska powiedziała, że dość długo trwa procedowanie tych planów. Rozumie, że są to skomplikowane dokumenty ale czas jest dość długi. Zapytała kiedy będą uchwalane miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, gdyż termin uchwalenia studium jest określony do końca 2020 r., a wiadomym jest, że studium powinno pokrywać się z planami.
Sekretarz Ilona Orakowska odpowiedziała, że wystąpiły opóźnienia z powodu uzgodnień planów oraz wydłużenia terminów w urzędach z powodu epidemii. Planowane jest uchwalenie studium i planów miejscowych  na jednej sesji Rady Gminy.
Ad.12
Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła wykonanie budżetu gminy za 2019 r. Realizacja budżetu według przedłożonego opracowania przedstawiała się następująco:
Dochody budżetu zaplanowano w kwocie  31.882.971,16 zł, a wykonano w kwocie 30.913.137,57 zł, co stanowi 96,96%  założonego planu w tym:
- dochody bieżące zaplanowano w kwocie 27.346.851,75 zł, a wykonano w kwocie 27.991.096,51  zł, co stanowi 102,36%  założonego planu.
- dochody majątkowe zaplanowano w kwocie 4.536.119,41 zł, a wykonano w kwocie 2.922.041,06 zł, co stanowi 64,42 % planu. Niskie wykonanie planu spowodowane było nie otrzymaniem dofinansowania z PROW na budowę kanalizacji sanitarnej w Borzykowie. Wpływ powyższych środków nastąpił w lutym 2020 roku.
Dochody własne na plan 8.180.400,00 zł, wykonano w kwocie 8.795.209,28 zł tj. 107,52 %,.
Dotacje ogółem na plan 14.174.022,16 zł wykonano w kwocie 12.589.379,29 zł, co stanowi 88,82 % . Niskie wykonanie planu spowodowane było nie wykorzystaniem dotacji, którą należało zwrócić do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Skutki obniżenia górnych stawek podatków wyniosły ogółem 991.245,06 zł. Skutki udzielonych ulg i zwolnień wyniosły ogółem 65.132,15 zł. Skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy wyniosły 8.946,00 zł.
Na koniec roku odnotowano stan zaległości z tytułu nie zapłaconych w terminie podatków i innych należności, które ogółem wyniosły 827.434,36 zł w tym:
w podatku od nieruchomości – kwota 46.888,37 zł,
w podatku rolnym – kwota 8.226,24 zł,
w podatku leśnym –  kwota 211,70 zł,
w podatku od środków transportowych – kwota 42.141,90 zł,
w funduszu alimentacyjnym – kwota 644.661,58 zł.
w pozostałych (dochody z Urzędów Skarbowych, opłat za dzierżawy, najem, zajęcie pasa drogowego, opłaty za zezwolenia alkoholowe, zwroty zasiłków pobieranych w ramach pomocy społecznej, opłaty za wywóz odpadów komunalnych – kwota 85.304,57 zł.
W porównaniu z rokiem ubiegłym odnotowuje się  spadek zaległości z tytułu podatków i opłat, które na dzień 01.01.2019 r. wynosiły 190 089,13 zł, natomiast na dzień 31.12.2019 r. wynosiły 97 468,21 zł.  Stan zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na dzień 31.12.2019 r. pozostało do spłaty ogółem 1.633.906,00 zł z tego: pożyczka z WFOŚiGW na budowę kanalizacji sanitarnej w Kołaczkowie ul. Wrzesińska kwota 133.906,00 zł oraz pożyczka z BGK na budowę kanalizacji sanitarnej w Borzykowie współfinansowanej z PROW kwota 1.500.000,00 zł. Do kwoty długu należy zaliczyć zadłużenie na modernizację i poprawę oświetlenia ulicznego w kwocie 130.327,64 zł oraz na zakup telefonu komórkowego 105,22 zł. Ogółem stan zobowiązań na dzień 31.12.2019 r. wynosił 1.764.338,86 zł.
W budżecie Gminy Kołaczkowo na dzień 31 grudnia 2019 r. planowany był deficyt w wysokości 5.830.824,00 zł. Ostatecznie budżet zamknął się deficytem w wysokości 4.798.143,57, który został pokryty z BGK w wysokości 1.500.000,00 zł oraz nadwyżką z lat ubiegłych w wysokości 3.298.143,57 zł.
Skarbnik przedstawiła wydatki gminy, które przedstawiały się następująco:
Wydatki budżetu zaplanowano w kwocie 37.713.795,16 zł, a wykonano w kwocie 35.711.281,14 zł, co stanowi 94,69 % planu rocznego w tym:
- wydatki bieżące zaplanowano w kwocie 26.398.288,55 zł, a wykonano 24.854.273,88 zł, co stanowi 94,15 %.
- wydatki majątkowe zaplanowano w kwocie 11.315.506,61 zł, a wykonano 10.857.007,26 zł tj. 95,95 %.
Dotacje na wydatki bieżące na plan  1.511.789,89 zł, wykonano  1.466.432,09 zł.
Obsługa długu publicznego spłata odsetek od kredytów i pożyczek oraz prowizje na plan 27.828,39 wykonano w kwocie 13.198,87 zł.
Skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła Uchwałę Nr SO-0954/25/8/Ko/2020 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Kołaczkowo sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Kołaczkowo za 2019 rok wraz z informacją o stanie mienia i objaśnieniami.  Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu wydał opinię pozytywną.
Ad. 13
Przewodnicząca Danuta Grabowska poinformowała, że przedstawione projekty uchwał w sprawie udzielenia wotum zaufania dla Wójta Gminy Kołaczkowo, zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Kołaczkowo za 2019 r. oraz udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kołaczkowo za 2019 rok będą podejmowane na sesji Rady Gminy.
Ad.14
Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła proponowane zmiany w budżecie Gminy Kołaczkowo na 2020 rok. Projekt uchwały w załączeniu do protokołu. Skarbnik przedstawiła również wniosek Zakładu Gospodarki Komunalnej w Kołaczkowie o przyznanie dotacji na zakup i montaż paneli fotowoltaicznych w wysokości 20.000 zł.
Wójt Teresa Waszak poinformowała, że przy budowie paneli fotowoltaicznych na oczyszczalni zabezpieczono miejsce na kolejne 10 KW. Program w którym była realizowana inwestycja przewidywała 40 KW natomiast żeby zaspokoić w całości potrzeby oczyszczalni po jej rozbudowie przewidział pan kierownik montaż kolejnych urządzeń fotowoltaicznych.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska zapytała ile do tej pory wynosiła roczna kwota za energię na oczyszczalni ścieków. Jak długo będzie się zwracała inwestycja.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że takie dane zostaną przygotowane dla radnych na najbliższą sesję Rady Gminy.
Głosowanie w sprawie przyznania dotacji do ZGKiM 13 głosów „ZA”.
Ad.15
Skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej polegające na dostosowaniu planu dochodów i wydatków do uchwały budżetowej w 2020 roku. W kolumnie 10.1.2 "Wydatki objęte limitem na zadania majątkowe" wprowadza się w 2021 roku kwotę 800 000,00 zł na kontynuację termomodernizacji Szkoły Podstawowej w Bieganowie. W załączniku Nr 2 wykaz przedsięwzięć do WPF wprowadza się nowe przedsięwzięcie pn. „Termomodrenizacja Szkoły Podstawowej w Bieganowie, w tym opracowanie projektu”. Limit wydatków na w/w zadanie planuje się w wysokości 1 391 000,00 zł, w tym: 591 000,0 zł w 2020 roku oraz 800 000,00 zł w 2021 roku. W związku z możliwością pozyskania dofinansowania w wysokości 70 % kosztów kwalifikowalnych do w/w zadania z NFOŚiGW w ramach Programu "„Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu" na projekt pn: "Poprawa efektywności energetycznej w budynkach szkolnych”, Gmina Kołaczkowo planuje złożyć wniosek o dofinansowanie tego zadania. Planowany koszt inwestycji wg kosztorysu wynosi 4 334 334,00 zł plus inne koszty m.in. wynagrodzenie inspektora nadzoru. Jednym z warunków złożenia wniosku jest zabezpieczenie w budżecie gminy lub w Wieloletniej Prognozie Finansowej 30 % wkładu własnego zadania. Gmina Kołaczkowo zaplanowała w budżecie na 2020 rok na powyższe zadanie środki w wysokości 591 000,- zł, brakujące środki w wysokości 800 000,00 zł proponuje się wprowadzić w WPF na lata 2020-2026 do realizacji w 2021 roku.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska zapytała jakie zadania są przewidziane w kwocie 4.334.334 zł.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że przewidziana jest kompleksowa wymiana dachu, ocieplenie elewacji, wymiana okien i drzwi, instalacji elektrycznej, wymiana punktów świetlnych, centralne ogrzewanie łącznie z głównym zasilaniem, montaż fotowoltaiki oraz system wymiany powietrza. Wysokość dofinansowania to 70% kosztów kwalifikowanych.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska zapytała czy zmianami jest objęty cały kompleks szkolny?
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że zmianami objęty jest cały obiekt szkolny wraz z salą gimnastyczną poza mieszkaniami, które zostaną wykonane ze środków z budżetu gminy.

Ad. 16
Informację z posiedzeń komisji przedstawił przewodniczący Komisji Rewizyjnej Adam Kruszyński.

Ad.17
Przewodnicząca Danuta Grabowska przedstawiła wniosek od właścicielki Klubu Maluch i Przedszkola Misiowa Chatka w Borzykowie o udzielenie informacji o możliwości zagospodarowania mieszkań komunalnych znajdujących się w Borzykowie ul, Wrzesińska 49.
Radny Jerzy Woś zapytał o pismo, które wpłynęło do Rady Gminy o utworzenie oddziału przedszkolnego w Grabowie Królewskim. Odczytał negatywną odpowiedź od Wójta Gminy złożoną na to pismo skierowane również do Wójta Gminy. Odniósł się do przebudowy dwóch przepustów wykonywanych w Krzywej Górze. Na pierwszym przepuście wykonawca zamontował rurę o średnicy 50 cm, a radny twierdzi, że  powinna tam być rura o średnicy 80 cm.  Na drugim przepuście po rozkopaniu okazało się, że były zamontowane rury o śr. 50 cm i również takie wykonawca zamontował, choć prezes Gminnej Spółki Wodnej twierdzi, że powinny tam być rury o średnicy 80 cm.
Sekretarz Ilona Orakowska powiedziała, że na pierwszym przepuście na podstawie odnalezionych dokumentów okazało się, że faktycznie były tam rury o średnicy 80 cm i wykonawca takie zamontował. Na drugim przepuście takich dokumentów nikt nie posiada i wykonawca zamontował takie rury jakie były po rozkopaniu czyli 50 cm. Sekretarz zapewniła, że zostaną podjęte próby rozmowy z wykonawcą.  
Wójt Teresa Waszak powiedziała, że spółki wodne nie chciały tego robić, ponieważ jest to ciek podstawowy. Przy takich ciekach im szerszy przepust tym jest to korzystniejsze. Jeżeli w przyszłości dojdzie do przebudowy kanału to cała dokumentacja zostanie przygotowana. Zapewniła, że zostaną przeprowadzone rozmowy z wykonawcą.
 Radny Jerzy Woś zapytał o przebieg sprawy dotyczący rowu pomiędzy właścicielami dz. nr 62, a 34/1 w Zielińcu.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska powiedziała, że jest to konflikt sąsiedzki.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że sprawa jest oddana do sądu z powództwa cywilnego.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska zapytała czy rodzice wyrazili chęć zapisania do przedszkola i czy będą czynne oddziały przedszkolne.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że decyzja jest konsultowana z dyrektorami. W dwóch szkołach nie ma w ogóle zainteresowania, w dwóch jest zainteresowanie małe. W obecnej chwili przedszkola nie są czynne.
Radny Michał Stefański zapytał na jakim etapie jest przeniesienie oddziału klasy „0” do ZSP w Kołaczkowie na ul. Krakowską.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że jest przygotowywana klasa dla oddziału przedszkolnego w szkole czyli klasy „0” i od września będzie funkcjonowała na ul. Krakowskiej.
Przewodnicząca Danuta Grabowska odpowiedziała radnemu Jerzemu Wosiowi, że wpłynęło pismo do Rady Gminy z wnioskiem o utworzenie oddziału przedszkolnego w Grabowie Królewskim. Ze względu na nie organizowanie posiedzeń rady z powodu epidemii wirusa temat nie był rozpatrzony.
Radny Jerzy Siemiątkowski wnioskuje o wystosowanie pisma do KOWR o uporządkowanie placu po starej szkole w Bieganowie.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że ze strony właściciela gruntu nie ma odzewu. Jak co roku teren zostanie uporządkowany przez pracowników interwencyjnych.
Na tym posiedzenie zakończono o godz. 18.10.
Protokół sporządziła                           Przewodniczący Komisji
Monika Nowak                                     Danuta Grabowska


Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 listopada 2020 13:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 139
10 listopada 2020 13:24 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany