Protokoły Komisji Wspólnych

Protokoł Nr 12/2015 z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 13.11.2015r. o godz. 15 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Protokoł Nr  12/2015

z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 13.11.2015r. o godz. 15 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.



Posiedzenie otworzyła przewodnicząca Rady Gminy Danuta Grabowska. Powitała radnych, p.wójt, p. skarbnik, oraz pracowników UG- lista obecności w załączeniu. Przewodnicząca przedstawiła porządek posiedzenia, który przyjęto w brzemieniu:
Porządek obrad:
1. Otwarcie
2. Informacja z posiedzeń Komisji.
3. Ponowne ustalenia w sprawie wysokości ceny żyta do podatku rolnego.
4. Omówienie sprawy zorganizowania wspólnej obsługi administracyjnej i finansowej szkół prowadzonych przez Gminę.
5. Omówienie zmiany uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych jednostek oświatowych prowadzonych przez inny organ niż jednostka samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania udzielonej dotacji.
6. Wolne głosy i wnioski.

Ad.2.
Brak posiedzeń.
Ad.3.
Przystąpiono ponownie do tematu ustalenia ceny żyta z uwagi na nie przyjęcie projektu uchwały  z ceną 51zł na ostatniej sesji  w dniu  4. bm.
Radna Jadwiga Stajkowska złożyła wniosek o ustalenie ceny żyta w kwocie 50zł. ponieważ inne podatki nie wzrosły. Dyskusji nie podjęto.
Wniosek został poddany pod głosowanie. „Za” wnioskiem głosów 9. Większością głosów wniosek został przyjęty. Projekt uchwały zostanie ponownie przedłożony pod obrady sesji.
Ad.4.
W związku z podjętą uchwałą o likwidacji GZOEiAO, przedłożono radnym kolejny projekt uchwały dotyczący zorganizowania wspólnej obsługi administracyjnej i finansowej szkół prowadzonych przez Gminę – projekt w załączeniu. P. wójt poinformowała, że od marca przyszłego roku Urząd Gminy  przejmie obowiązki obsługi oświaty. Zostanie utworzony referat oświaty i będzie osoba, która zajmie się koordynacją oświaty. Projekt uchwały przyjęto i zostanie przedłożony pod obrady sesji.
Ad.5.
Pani skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła projekt uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych oraz publicznych prowadzonych przez inny niż jednostka samorządu organ oraz trybu i zakresu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania udzielonej dotacji. Projekt uchwały wiąże się ze zmianą przepisów i wymaga uaktualnienia. Dotyczy głównie finansowania i rozliczania  Niepublicznej Szkoły i Przedszkola we Wszemborzu.
Po wyjaśnieniu projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
Pani skarbnik poinformowała o wprowadzeniu nowego podatku od nieruchomości  o rewitalizacji i konieczności podjęcia uchwały w tym zakresie mimo że nie ma zastosowania u nas. Projekt uchwały zostanie wprowadzony pod obrady sesji.
Ad.6.
W wolnych głosach radny Adam Gierszewski podziękował p. wójt i Radzie Gminy za wykonanie remontu dachu na świetlicy w Zielińcu.
Radny Michał Stefański w imieniu rodziców i uczniów SP w Kołaczkowie podziękował za przeniesienie szkoły do budynku tysiąclatki.
Radny Robert Ptaszyński zapytał o projekt remontu świetlicy w Budziłowie , czy wykonano? Poinformowano, że raczej nie.
Proponuje też wystosować pisma z Urzędu do p. Szymańskiego i p. Dzienniaka odnośnie uregulowania sprawy dojazdu do lasu, ponieważ przekazanie klucza do bramy nie rozwiązuje sprawy, gdyż może  zmienić się  właściciel i sytuacja się zmieni. P. sekretarz wyjaśniła, że sprawa ta nie dotyczy Urzędu Gminy. Sprawa była w sądzie i nie ma tam zgody stron.
Przewodnicząca odczytała pismo, które wpłynęło od Rady Sołeckiej z Grabowa Król.  Dotyczy zakupu i zbudowania świetlicy kontenerowej. Radna Jakubowska wyjaśniła, że koszt  1m2 takiej świetlicy wynosi od 1000-1500zł. Chciano by świetlica powstała o rozmiarach 120-130m2.
Radny Mariusz Gomulski zapytał w imieniu sołtysa, co dzieje się z pieniędzmi niewykorzystanymi z funduszu sołeckiego. P. skarbnik wyjaśniła, że środki zostają w budżecie i wchodzą w nadwyżkę budżetową.
Radny Wojciech Tamborski wystąpił z wnioskiem o udzielenie wotum zaufania dla jego osoby, jako przewodniczącego Komisji Rewizyjnej po przepracowaniu 11 miesięcy na najbliższej sesji. Radny przeprosił za podanie mylnej informacji o wysokości kosztów remontu tysiąclatki.
P. wójt poinformowała o spotkaniu z p. Błochowiakiem  dyrektorem WZMiUM w sprawie  prac na Kanale Flisa. Sprawa jest na etapie finalizacji i pozwoleń i będzie oczekiwanie na uruchomienie funduszy unijnych na realizację zadania.. P. wójt następnie dokonała podsumowania swej rocznej pracy po objęciu stanowiska i współpracy z Radą przedstawiając poniżej wykonane zadania w tym okresie:
opracowanie projektów na budowę dróg – 100.000zł
remont tysiąclatki – koło 100.000zł
remont dachu na świetlicy w Zielińcu -130.000zł
budowa kanalizacji w Kołaczkowie – 319.517zł
 zakup busa dla osób niepełnosprawnych - 220.662zł w tym dofin. 161.403zł
zakup wiat przystankowych 9 szt – 38.373zł
remont schodów przy UG – 60.531zł
wykonanie wiaty w Grabowie Król – 38.717 w tym Fund. Soł. 17.600zł
wymiana pieca w SP w Bieganowie 56.308zł
remont łazienki w UG – 20.916zł
dofinansowanie gosp. odpadami – 140.000zł
zimowe utrzymanie dróg – 4.080zł
zakup tłucznia na drogo -36.378zł
równanie dróg – 4.858zł
remont dróg – 4.326zł
wykaszanie poboczy dróg – 5.106zł
remont pomieszczenia kuchennego przy sali UG – 30.539zł
remont dachu świetlicy w Szamarzewie - 39.812 zł
naprawa dachu na świetlicy w Borzykowie – 12.900zł
wykonanie projektu na CO świetlicy w Bieganowie – 2.706zł
budowa drogi Wszembórz-Cieśle Małe – 700.000zł w tym dofin. 220.000zł.
W trakcie opracowanie projektu na kanalizację do pałacu i na rozbudowę oczyszczalni ścieków.
Na tym posiedzenie zakończono.

Protokoł sporządziła                                                                                  Przewodniczący Rady

Irena Wojciechowska                                                                                    Danuta Grabowska

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 stycznia 2016 09:12
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 878
05 kwietnia 2018 13:57 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 stycznia 2016 09:14 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 stycznia 2016 09:12 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany