Protokoły Komisji Wspólnych

Protokoł Nr 6/2015 z posiedzenia wspólnego komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 13.05.2015 r. o godz. 15:00 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Protokoł Nr  6/2015
z posiedzenia wspólnego komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 13.05.2015r. o godz. 15 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.



Posiedzenie otworzył wiceprzewodniczący Rady Gminy Jerzy Woś. Powitał radnych, p. wójt, p. sekretarz, p. skarbnik oraz pracowników UG- lista obecności w załączeniu. Przewodniczący przedstawił porządek posiedzenia, który poszerzono o trzy punkty dotyczące: podziału środków do Spółek Wodnych, użyczenia działki w Kołaczkowie i wyrażenie zgody na zawarcie umowy na służebność przesyłu dla inwestycji Park Wiatrowy. Porządek obrad ze zmianami przyjęto większością głosów - 13 „za”i przedstawia się następująco:
1. Otwarcie
2. Informacja z posiedzeń Komisji.
3. Wyrażenie zgody na  zawarcie umowy na służebność przesyłu dla inwestycji Park Wiatrowy.
4. Rozpatrzenie wniosku w sprawie przedłużenia dzierżawy działki nr 104/6 w Szamarzewie.
5. Rozpatrzenie wniosku  w sprawie wykupu działki w Budziłowie.
6. Omówienie planu  rozbiórki budynku przy szkole we Wszemborzu.
7. Użyczenie działki w Kołaczkowie Stowarzyszeniu „Masters of the Roads”
8. Kontynuacja członkostwa Gminy w Stowarzyszeniu „Lokalna Grupa Działania”.
9. Sprawozdanie z działalności GOPS za 2014r. oraz ocena zasobów pomocy społecznej.
10. Omówienie propozycji zmian w oświacie.
11. Zmiana uchwały w sprawie powołania inkasenta wsi.
12. Rozpatrzenie propozycji zmian w budżecie gminy.
13. Podział środków dla Spółek Wodnych.
14. Rozpatrzenie wniosków do Nagrody im. Władysława Reymonta.
15. Ustalenie zmian  Regulaminu Nagrody.
16. Wolne głosy i wnioski.
Ad.2.
Wojciech Tamborski przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił informację z posiedzenia komisji na temat  sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2014r.
Małgorzata Jakubowska przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów przedstawiła informację z posiedzenia komisji według protokołu nr 1.
Jadwiga Stajkowska przewodnicząca Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego przedstawiła protokoł nr 1 z posiedzenia komisji.
Ad 3.
Ilona Orakowska przedstawiła, że firma prowadząca inwestycję „Park Wiatrowy 12”na terenie gminy zwróciła się o wyrażenie zgody na umieszczenie infrastruktury – kabla energetycznego w pasie drogowym i ustanowienie służebności przesyłu. Z tego tytułu będzie  przez rzeczoznawcę ustalona odpłatność jednorazowa w przypadku dróg wewnętrznych.
By nie blokować inwestycji proponuje się upoważnić p. wójt do zawarcia umowy. Pan Stawski poinformował, że sprawa dotyczy również służebności przesyłu przez grunty gminne. W tym zakresie będą dwie odrębne uchwały. Radni nie wnieśli sprzeciwu do ustanowienia służebności. Stosowne projekty uchwał zostaną przygotowane i wprowadzone pod obrady sesji.
Ad.4.
Dariusz Stawski przedstawił wniosek p. Rajch o przedłużenie dzierżawy na nieruchomość w Szamarzewie, której niebawem kończy się umowa. Po zapoznaniu radnych z sytuacją w głosowaniu radni 10 głosami „za”, przy 3 głosach „wstrzymujących wyrazili zgodę na dalszą dzierżawę nieruchomości powyżej 3 lat.
Ad.5.
Dariusz Stawski przedstawił wniosek p. Narożnego, który zwraca się o kupno działki w

Budziłowie, na której znajduje się stawek. Nieruchomość tą obecnie dzierżawi. Umowa kończy się we wrześniu. Jest to 0,23 ha przyległe do jego gruntu. Zainteresowany wcześniej wielokrotnie zwracał się o kupno nieruchomości, jednak gmina nie może zbywać w drodze bezprzetargowej. Przypomniano, że sprawa tej działki ma swoją historię i wiąże się z konfliktem sąsiedzkim. Sąsiadowi chodziło o pobieranie wody ze stawu, na co p. Narożny się nie zgadzał ponieważ osuszano by mu grunty.
Radny Jerzy Woś zapytał czy przy sprzedaży można zastrzec kwestię czerpania wody ze stawku.
P.  sekretarz wyjaśniła, że nie można. Sprawę stawu  reguluje pozwolenie wodno-prawne.
W głosowaniu „za” sprzedażą nieruchomości w drodze przetargu nieograniczonego głosów 12, „wstrzymujące” głosy 2. Projekt uchwały zostanie przedłożony pod obrady sesji.
Ad.6.
Dariusz Stawski w związku z wnioskiem dotyczącym rozbiórki budynku we Wszemborzu, który  zasłania widoczność i stwarza zagrożenie przy wyjeździe na drogę wojewódzką, przedstawił procedury administracyjne obowiązujące przy rozbiórkach budynku, jak opracowanie dokumentacji rozbiórkowej, zgłoszenie do  nadzoru budowlanego i zlecenie wykonania wykonawcy czyli firmie.
P. Wójt poinformowała, że budynek ten będzie też przeszkodą ponieważ WZD planuje przebudowę drogi wojewódzkiej od Borzykowa, będzie poszerzany pas drogowy i WZD wystąpi  o udostępnienie terenu  nieodpłatnie, a budynek jest blisko drogi. „Za” rozbiórką budynku radni zagłosowali jednogłośnie .
Ad.7.
Dariusz Stawski przedstawił wniosek Stowarzyszenia motocyklowego„Masters of the Roads”  o  użyczenie działki gminnej nr 230 o pow.0,25 ha w Kołaczkowie  na okres 2 lat, oraz użyczenie 2 szt namiotów na działalność statutową Stowarzyszenia, głównie na spotkania jego członków .
Radny Wojciech Tamborski jako członek Stowarzyszenia przybliżył działalność i poinformował, że obecnie spotkania takie odbywają w gminie  Zagórów. Teren o który występują deklarują uporządkować i zagospodarować na ich spotkania. Zapewnia, że będzie porządek i spokój.
Pani wójt stwierdza, że teren obecnie jest zaniedbany, nieużytkowany, jest to tzw. lasek , ale jeśli ma służyć dobrym celom  i spotkaniom kulturalnym nie widzi przeszkód użyczeniu gdyż nie  rodzi to żadnych nakładów. Natomiast Stowarzyszenie czynnie uczestniczy w organizowanych imprezach gminnych i je uatrakcyjnia.
Padło pytanie czy były rozmowy z sąsiadami gruntu. Pani wójt poinformowała, że jeszcze nie, gdyż pismo wpłynęło w dniu wczorajszym i dopiero rozmowy będą.
„Za nieodpłatnym użyczeniem działki głosów 13, głos „przeciwny” 1.
Ad.8
Mirosława Woźniak omówiła projekt uchwały w sprawie kontynuacji członkostwa Gminy w Stowarzyszeniu „Lokalna Grupa Działania”. Jak podała Stowarzyszenie działa na bazie finansów europejskiego funduszu i z nową kadencją Parlamentu Europejskiego wznawia się działalność Stowarzyszenia LGD „Z Nami Warto” na kadencję 2014-2010. Projekt uchwały w załączeniu.
Ad.9.
Lidia Kwiatkowska kierownik GOPS omówiła sprawozdanie z działalności GOPS za 2014r. oraz ocenę zasobów pomocy społecznej według opracowanych materiałów załączonych do niniejszego protokołu.
Do sprawozdania zapytania złożył radny Mariusz Gomulski pod kątem uszczegółowienia przedstawionych danych. Odpowiedzi udzieliła pani kierownik.
Ad.10.
Omówienie propozycji zmian w oświacie. W temacie tym Ewa Zgolińska dyrektor GZOEiAO przedstawiła dwa projekty uchwał związanych ze zwiększeniem tygodniowego wymiaru godzin dla pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych z 20 godzin do 24. Uchwały w załączeniu.

Pani wójt wyjaśniła, że dyrektorzy zwrócili się o większą liczbę godzin dla tych nauczycieli, dlatego wykorzystano możliwości prawne i zwiększono godziny bez dodatkowych kosztów i nadgodzin.
Przestawione projekty uchwał  w głosowaniu przyjęto 14 głosami „za”.
Następny projekt uchwały wiąże się z planowanym przeniesieniem klas 1-3 do budynku tysiąclatki przy gimnazjum. W projekcie uchwały przy ZSP zamieszcza się dodatkowo adres gimnazjum .
Dariusz Stawski poinformował, że odbyło się spotkanie z budowlańcem i p. dyrektor pod kątem co trzeba zrobić, by wprowadzić tam klasy 1-3. Ma być przygotowana inwentaryzacja budynku , która określi zakres prac. Budynek byłby wyłączony z gimnazjum i oddany w użyczenie do ZSP.  Do uregulowania byłoby m.in. rozdzielenie kodów zabezpieczających monitoringu, rozdzielenie instalacji elektrycznej, podłączenie kanalizacji sanitarnej, wody, rozdzielenie budynków ścianą, wykonanie toalet, wykonanie wyjścia ewakuacyjnego, zwiększenie oświetlenia, sprawdzenie instalacji co. Kosztorysant wycenił prace  adaptacyjne na 100tys. zł.  Do tego dojdzie urządzenie placu zabaw.
Pani wójt poinformowała, że propozycje przeniesienia klas uzgodniono z dyrektorami szkół. Dzieciom stworzone zostaną lepsze warunki lokalowe do nauki, będą miały dostęp do biblioteki, stołówki, sali gimnastycznej. Będzie wykorzystany cały obiekt . Kiedyś w gimnazjum było 14 oddziałów, a teraz jest 7 . Na przestrzeni 10 lat maksymalnie liczba oddziałów zwiększy się do 9 . Nie istnieje więc potrzeba tak dużego obiektu dla gimnazjum. Pani wójt szuka oszczędności w celu wygospodarowania środków na remonty  oraz doposażenie szkół. Po akceptacji radnych zostaną podjęte dalsze działania. Następnie rozwinęła się dyskusja.
Radny Wojciech Tamborski pytał skąd  będą środki na adaptację budynku. Uznał też,  że koszty będą wyższe niż zakładane zwłaszcza przy remontach, dojdzie też zakup placu zabaw itp.
Podobna opinię wyraziła radna Jadwiga Stakowska uznając, że przy remontach zawsze dochodzą dodatkowe koszty.
Pani Skarbnik odnosząc do pytania o finanse poinformowała, że do budżetu wpłynęły wyższe
dochody z Urzędu Skarbowego, jest refundacja kosztów remontu świetlicy w Bieganowie i są wolne środki.
Radna Angelika Wojciechowska zapytała o plac zabaw, czy będzie przeniesiony ponieważ korzystano z funduszy programów unijnych, oraz zapytała o opinię rodziców na ten temat.
Pani wójt wyjaśniła, że temat przeniesienia dzieci jest od dawna, były naciski społeczne, ale nie było wcześniej takiej woli. W ZSP nic się nie zmieni będzie tam klasa zerowa i przedszkole. Ma być też obowiązek 4 -latków, dla których muszą być stworzone warunki. Klasy 1-3 będą nadal w ZSP ale w innym budynku.
Radny Michał Stefański powiedział, że rodzice z Kołaczkowa kategorycznie żądają by dzieci miały lepsze warunki ponieważ budynek w którym się uczą był przedszkolem. Przeniesienie klas poprawi warunki i zwiększy dostęp do boisk czy sali sportowej.
Radna Stajkowska stwierdziła, że wcześniej rodzice  nie zgadzali się na umieszczenie i kontakt małych  dzieci z dużymi .
Radny Tamborski zwrócił uwagę, że może być zagrożenie zmianowości w gimnazjum po zmniejszeniu pomieszczeń, natomiast w przedszkolu sale będą puste po wyprowadzeniu szkoły, spytał również jakie będzie wykorzystanie szkoły w Borzykowie.
Pani wójt nie widzi zagrożenia, planuje budynek przedszkola też wyremontować i stworzyć lepsze warunki by przyciągnąć więcej dzieci. W Borzykowie będą dwie klasy I i II . Natomiast do klasy zerowej jest mało dzieci i będzie jeden oddział w Kołaczkowie ponieważ  tu  jest większa liczba dzieci.
Ponieważ jest spadek liczby dzieci pani wójt zapowiada , że będą dalsze łączenia dzieci i w tej kadencji widzi konieczność reformy oświaty. Obecnie planowane jest przeniesienie klas, a następnie będą dalsze reorganizacje. W tym roku jest spadek dzieci o 50 i tendencja spadkowa utrzymuje się  do 2030r. Kieruje się też  ekonomią, ograniczeniem kosztów ponieważ do subwencji

obecnie dopłaca się około 60%  środków z budżetu .
Radny Tamborski pytał o wielkość klas czy spełniają warunki na część zabawową.
Radna Stajkowska zastanawia się czy jest sens przenoszenia klas i wydawania pieniędzy na adaptację tysiąclatki skoro jest coraz mniej dzieci i jest szkoła w Borzykowie.
Pani wójt  planuje do szkoły  w Borzykowie przenieść bibliotekę, by budynek żył również w godzinach popołudniowych bez dodatkowych kosztów, będzie też szkoła, której nie zamierza zamykać. Natomiast w przedszkolu chce stworzyć odpowiednie warunki, by dzieci z naszego terenu nie były wywożone do innych gmin.
Radny Jan Przybylski zapytał dlaczego nie ma zapisów do przedszkola w Sokolnikach.
Pani wójt wyjaśniła, że jest jeden oddział i lista rezerwowa, na której jest dwoje dzieci. Jeśli będzie    dzieci więcej zostanie utworzony drugi oddział, natomiast w tej sytuacji dzieci pójdą do innego innego przedszkola, gdyż nie będzie tworzony oddział dla dwójki dzieci z uwagi na koszty.
Radna Stajkowska proponuje się zastanowić nad przenoszeniem szkoły i wydawaniem pieniędzy skoro są inne potrzeby jak budowa drogi Wszembórz – Cieśle Małe, która jest przesuwana i brakuje pieniędzy.
Pani wójt oznajmiła, że droga będzie budowana, jest na etapie opracowywania przetargu, są środki przeznaczone w budżecie i dotacja z FOGR-u. Zapewnia, że są też środki na adaptację szkoły i inne zadania. Czeka na akceptację radnych. Uważa, że w oświacie są duże potrzeby i muszą być działania oszczędnościowe by je realizować. Szkoły wymagają reorganizacji gdyż największe koszty stanowią wynagrodzenia , a są jeszcze dopłaty. Planowane zmiany będą z korzyścią dla dzieci i nauczycieli.
Radny Mariusz Gomulski proponuje nie bać się łączenia szkół gdyż inne gminy również to robią, a za przykład podał Gminę Września. Uważa , że nie powinno być obaw i trzeba  ruszyć z miejsca  gdyż o  potrzebie zmian  była mowa już wcześniej w opracowanej strategii.
Radny Stefański uważa , że przeniesienie klas dotyczy wyłącznie dzieci z Kołaczkowa , którym chce się polepszyć warunki godne  na miarę czasu zarówno w szkole jak i przedszkolu.
Pan Jakub Pera jako przewodniczący Rady Rodziców SP w Borzykowie odniósł się do omawianego tematu i uznał, że zmiany prowadzą do późniejszego zamknięcia szkół. Zakres przedstawionych prac adaptacyjnych budynku określił na znacznie wyższe koszty niż podano, mianowicie na około 300tys. Również zwrócił uwagę według własnego doświadczenia, że jest zbyt krótki do września by prace zostały wykonanie .
Nie widzi też potrzeby przenoszenia klas w tym roku i pilnych zmian ponieważ w ZSP będzie 8  klas. Proponuje się zastanowić czy potrzebne są już zmiany zwłaszcza, że myśli się o budowie kanalizacji  i planowanych  kredytach. Do remontu proponuje się przygotować w czasie, bez pośpiechu gdyż w tym roku nie wynika  taka potrzeba zważywszy na krótki okres.
Pani wójt odnosząc się do wypowiedzi oznajmiła, że  było spotkaniu z fachowcami i zapewnia, że  remont zostanie wykonany do września. A o tak wysokich  kosztach nie było mowy. Zaznacza, że są to koszty szacunkowe natomiast po akceptacji radnych będą dalsze działania i zlecony projekt. Starania są czynione też o pozyskanie środków z zewnątrz na plac zabaw.
Pani skarbnik uważa, że pan Pera z kosztami przesadza podobnie jak wcześniej z kosztami kredytów, które opisywał na swym blogu, co było nieprawdą.
Radny Robert Ptaszyński uważa, że są obawy jednak nie powinno się czekać za wprowadzaniem zmian lecz ruszyć i podjąć to ryzyko.
Radny Gomulski zwrócił się o zapewnienie pani wójt odnośnie kosztów i terminu realizacji adaptacji budynku w celu rozwiania wątpliwości.
Pani sekretarz wyjaśniła, że na etapie wstępnym mowa jest o kosztach szacunkowych. Po akceptacji dopiero zostanie zlecony projekt i  będzie znany kosztorys.
Pani wójt uważa, że bez zmian nie będzie efektów , na które przyszedł czas. Swym działaniem chce pokazać, że są środki na inwestycje, ale od czegoś trzeba zacząć. Są przygotowywane inwestycje, o których będzie też mowa ale muszą być środki. Po podjęciu decyzji będą dalsze działania . Nie
podjęcie decyzji  nie zniechęci pani wójt do dalszych działań gdyż zmian oczekują  wyborcy.
Wobec wyczerpania dyskusji przewodniczący zwrócił się do radnych o przegłosowanie propozycji przeniesienia klas 1-3 do budynku tysiąclatki przy gimnazjum i adaptacji pomieszczeń.
„Za” przeniesieniem głosów 5, „przeciw” 4, „wstrzymujących” głosów 5.
Większością głosów  projekt uchwały zostanie ujęty w programie sesji.
Ad.11.
Pani skarbnik  poinformowała, że projekt  uchwały w sprawie powołania inkasenta wsi wiąże się ze zmianą sołtysów po wyborach, gdyż sołtysi byli jednocześnie inkasentami. Zmiana sołtysa w Cieślach Wielkich i Borzykowie, natomiast nie ma wybranego sołtysa w Zielińcu i będzie tylko inkasent  p. Czesława Kosmecka. Projekt uchwały w załączeniu.
„ Za” przyjęciem zmian uchwały głosów 11, głosów „wstrzymujących” 2.
Ad.12.
Skarbnik gminy omówiła propozycje  zmian w budżecie gminy według załączonego projektu uchwały.
Dochody  zwiększa się ogółem  o kwotę  81.000,- zł, w tym:
1) W rozdziale 75814  § 2370  wprowadza się plan  dochodów w  kwocie  70.000,- zł z tytułu zwrotu podatku VAT za 2010 rok
2) W rozdziale 92109 § 2008  wprowadza się plan dotacji –refundacja części wydatków poniesionych na zadanie współfinansowane ze środków UE pn.”Remont dachu świetlicy  wiejskiej w Bieganowie”   - kwota 11.000,- zł.
Zwiększa się ogółem wydatki budżetu o kwotę 81.000,-zł, w tym:
1) W rozdziale 60016  zmienia się klasyfikację budżetową zadania zaplanowanego w ramach funduszu sołeckiego - Zakup wiaty przystankowej w m. Łagiewki. Kwotę w wysokości 3.225,77 zaplanowaną  w  § 4210 przenosi się na wydatki majątkowe do  §  6050.
Zwiększa się plan wydatków  w §  6050 o kwotę 7.000,- ( w tym kwota 3.225,77) tj. do kwoty 22.000,- zł  na zakup 5 szt wiat przystankowych wraz z koszami betonowymi.
2) W rozdziale 75023 zwiększa się plan wydatków w  § 4270 o kwotę  29.225,77 z przeznaczeniem na przeprowadzenie remontów w budynku UG.
W  § 4300 zwiększa się plan o kwotę 20.000,- zł na zakup usług pozostałych m.in. na zakup znaczków pocztowych, zapłatę za wykonanie usług w zakresie odzyskania podatku VAT i inne pozostałe zadania.
3) W rozdziale 80110 zwiększa się plan wydatków na usługi remontowe w związku z koniecznością naprawy dachu oraz na pozostałe usługi w kwocie 7.000,- zł.
4) W rozdziale 92109 §  6050 zwiększa się plan wydatków o kwotę 21.000,- zł na zabezpieczenie wkładu własnego na  zadanie  współfinansowane w ramach konkursu „Pięknieje Wielkopolska Wieś”  pn.: „Remont i modernizacja świetlicy w Zielińcu – naprawa dachu”.
W związku z zaleceniem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu wydatki związane wynagrodzeniem i pochodnymi od wynagrodzeń, pracownika  zajmującego się gospodarką odpadami przenosi się z rozdziału 75023 Urzędy gmin do rozdziału 90002 Gospodarka odpadami.
W złączniku Nr 6 do uchwały budżetowej  w pkt 2 „Dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych”,  dotacje dla niepublicznych jednostek systemu oświaty  zaliczono do grupy dotacji podmiotowych.
Pani skarbnik  poinformowała, że dodatkowo zwiększą się wydatki o kwotę 11.800, którą wprowadzono zarządzeniem wójta.    Do dnia 28 musi być podjęta uchwała budżetowa, by otrzymać  dofinansowanie na remont świetlicy w Zielińcu. W związku z tym obrady sesji ustalono na 26 maja br. Pani skarbnik poinformowała również o zmianach finansowania budowy kanalizacji sanitarnej.
By nie płacić kar za niewywiązanie się z programu KPOŚ  budowa kanalizacji w Borzykowie zostanie wyłączona ponieważ jest to duże zadanie i będzie realizowana z innego programu. Natomiast kanalizacja w Kołaczkowie musi być dokończona w tym roku. Inwestycję poprowadzi ZGKiM  w ramach przekazanej dotacji aby odzyskać vat. Po przetargu oceni się czy będzie konieczność podjęcia kredytu.
P. Wójt poinformowała, że kanalizację w Borzykowie planuje się wykonać w jednym etapie w przyszłym roku i czynione są starania w tym kierunku.
Ad.13.
Podział środków dla Spółek Wodnych. Pani skarbnik poinformowała, że w budżecie jest zaplanowana kwota 10.000zł . Są dwie spółki wodne, które wystąpiły o dotację . Spółka Wodna w Kołaczkowie i Spółka Wodna w Szamarzewo-Gałęzewice. Wzorem minionego roku podział środków był według ilości hektarów zmeliorowanych. Dla Kołaczkowa przyznano 8.400zł a dla Szamarzewa-Gałęzewic 1.600zł.
Taki sam podział  został zaakceptowany przez radnych na 2015r..
Ad.14.
Pani sekretarz poinformowała, iż do nagrody wpłynęły dwa wnioski, po czym odczytała ich treść.
1. dotyczył przyznania Stowarzyszeniu „Rodzice Dzieciom” z Wszemborza, który podpisał radny Piotr Górecki.
2. dotyczył przyznania p. Mieczysławie Michałowskiej z Kołaczkowa, podpisany przez organizacje społeczne.
Wnioski poddano pod głosowanie. „Za”wnioskiem pierwszym głosowało 3 radnych, „za” wnioskiem drugim głosowało 9 radnych. Do nagrody wskazano wniosek drugi p. Mieczysławę Michałowską.
Ad.15.
W związku z wcześniejszą propozycją pani wójt o zmianie regulaminu nagrody p. sekretarz przedstawiła nowy projekt uchwały i regulamin uwzględniający zmiany.  Projekt uchwały w załączeniu.
Radny Gomulski zaproponował do wyłaniania laureata powołać kapitułę. Natomiast radny Tamborski proponował pozostawić  Radzie Gminy, która reprezentuje mieszkańców całej gminy.
Propozycje rozstrzygnięto w głosowaniu.
„Za” propozycją radnego Gomulskiego głosów 4, „za” propozycją radnego Tamborskiego głosów 8.
Wyłanianie laureata pozostawiono Radzie Gminy.
Na wniosek radnego Gomulskiego wprowadzono zapis w regulaminie w pkt 2 „ nagroda może być przyznawana corocznie”. Poza tym projekt uchwały pozostawiono bez zmian.
Ad.16.
Przewodniczący poruszył sprawy organizacyjne związane z zorganizowaniem spotkania z okazji 25-lecia samorządu.
Na tym porządek obrad wyczerpano. Posiedzenie przewodniczący zakończył o godz. 19;20.

Protokoł sporządziła                                                                               Wiceprzewodniczący Rady

Wanda Szymaniak                                                                                             Jerzy Woś

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 lipca 2015 07:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 1295
16 lipca 2015 07:53 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany