Protokoły Komisji Rewizyjnej

Protokół Nr 22/2021 Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 06.12.2021 r.

Protokół Nr 22/2021

Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 06.12.2021 r.

 

1.Nazwa i adres kontrolowanego podmiotu:

Urząd Gminy w Kołaczkowie  – Wójt Gminy Kołaczkowo – Teresa Waszak, pl. Wł. Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo.

2.Imię i nazwisko kontrolujących:

Adam Kruszyński                                     -  przewodniczący Komisji Rewizyjnej

Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska    - zastępca przewodniczącego Komisji Rewizyjnej

Magdalena Cieślak                                  - członek Komisji Rewizyjnej

Zofia Kominek                                          - członek Komisji Rewizyjnej

3.Data przeprowadzonej kontroli:

6 grudnia 2021 r.

4. Określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą:.

  1. 1.      Omówienie projektu budżetu Gminy Kołaczkowo na 2022 r.
  2. 2.      Zaopiniowanie projektu budżetu Gminy Kołaczkowo na 2022 r.
  1. Ustalenie planu pracy Komisji Rewizyjnej w 2022 r

5. Imię i nazwisko kierownika kontrolowanego podmiotu:

Wójt Gminy Kołaczkowo – Teresa Waszak

6. Przebieg i wynik czynności kontrolnych:

Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła projekt budżetu gminy na 2022 rok według załączonego opracowania. Dochody budżetu zaplanowano w kwocie 28 111 071,00 zł, w tym dochody bieżące w kwocie 25 222 807,00 zł i dochody majątkowe w kwocie 2 888 264,00 zł. Wzrost dochodów w porównaniu z rokiem 2021 wynika z planowanego wpływu podatku
od nieruchomości (za wiatraki) w wysokości 1 100 000,00 zł. Wydatki zaplanowano w kwocie 38 220 090,00 zł w tym wydatki bieżące w kwocie 25 172 807,00 zł, a wydatki majątkowe
w kwocie 13 047 283,00 zł. Deficyt budżetu w kwocie 10 109 019,00  zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym w kwocie 4 750 000,00 zł, przychodów jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów
i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 4 959 019,00 zł oraz nadwyżki z lat ubiegłych w kwocie 400 000,00 zł. W budżecie określono łączną kwotę przychodów w wysokości 10 159 019,00 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 50.000,00 zł. Limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych ustalono w kwocie 4 800 000,00 zł. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń
na sprzedaż napojów alkoholowych ustalono w kwocie  65.000,00 zł.  Wydatki realizowane
z przyznanego wsparcia w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład ustalono w wysokości 4 959 019,00 zł. Tworzy się rezerwy: ogólną w wysokości 91 000,00 zł oraz celową
w wysokości 67 000,00 zł,  z tego: na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 67 000,00 zł. Łączna kwota dotacji udzielonych z budżetu gminy związanych z realizacją zadań gminy wynosi 2 455 499,00 zł. Dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi ustalono w kwocie 1 396 973,00 zł oraz wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami w wysokości 1 396 973,00 zł.

Na planowane dochody gminy składają się:

- dochody własne w wysokości 10 143 388,01 zł

- dotacje celowe z budżetu państwa w wysokości 4 896 060,00 zł

- subwencje w wysokości 9 968 529,00 zł

- gospodarka nieruchomościami w wysokości 232 313 zł

- dotacje i środki zewnętrzne na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ufp. w wysokości 2 870 780,99 zł. Ustalono limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 4 800 000,00 zł.

Skarbnik Danuta Olejniczak szczegółowo omówiła wydatki majątkowe. Do największych zaplanowanych inwestycji należą termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Bieganowie oraz budowa ul. Rumiankowej, ul. Miętowej, ul. Stolarskiej do ul. Słonecznej w Borzykowie.

Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska zapytała jaka jest całkowita kwota zaplanowana w wydatkach na budowę drogi  ul. Rumiankowej, ul. Miętowej, ul. Stolarskiej do ul. Słonecznej w Borzykowie.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że całkowita kwota może się zmienić, dokładna suma będzie znana dopiero po przetargu.

Radna Małgorzata Jakubowska zapytała kiedy były składane wnioski na dofinansowanie budowy kanalizacji w Grabowie Królewskim i w Bieganowie.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że środki, które otrzymała gmina Kołaczkowo zostały przydzielone odgórnie z przeznaczeniem na zadania wodno-kanalizacyjne.

Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska zapytała czy zostały wykonane projekty dróg zaplanowane do opracowania w tym roku.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że minął już rok od podpisania umowy z wykonawcą na opracowanie projektów dróg. Do końca grudnia ma zostać opracowany projekt na budowę dróg w Borzykowie. Gmina w żaden sposób nie można egzekwować, ani nakładać kar za nieterminowe wykonanie usługi, ponieważ prawo chroni wykonawców, dlatego umowy są aneksowane.

Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska zapytała o termin utwardzenia drogi ul. Granicznej w Borzykowie.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że planuje się modernizację odcinka tej drogi poprzez utwardzenie jej nawierzchnią destruktową.

Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska zapytała dlaczego nazwa przedsięwzięcia  termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Bieganowie, została zmieniona na przebudowę Szkoły Podstawowej w Bieganowie.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że projekt był przygotowywany 3 lata temu. Obejmował tylko termomodernizację szkoły, natomiast powierzchnia mieszkaniowa w szkole  nie była objęta kosztami kwalifikowalnymi. Obecnie jedno mieszkanie się zwolniło i zostanie ono włączone w zasób szkoły, stąd zmiana nazwy przedsięwzięcia. Pomieszczenia te planuje się zagospodarować na oddział przedszkolny w szkole tzw. klasa „0”. W trakcie realizacji tej inwestycji z pewnością pojawią się prace dodatkowe takie jak wykonanie nowych balustrad, czy malowanie ścian.

Filip Biernat dziennikarz zapytał o zadanie budowy przedszkola i hali sportowej w Sokolnikach.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że jest to zadanie bardzo kosztowne, cała inwestycja opiewa na kwotę około 15 mln zł. Zadanie zostało podzielone na dwie oddzielne inwestycje, budowę przedszkola oraz na budowę hali sportowej. Wnioski o dofinansowanie zostały złożone do programu Polaki Ład.

Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2022 – 2027. 

Ustalenie planu pracy Komisji Rewizyjnej w 2021 r.

Wiceprzewodnicząca Radna Bogusława Wietrzyńska – Stramczewska przedstawiła projekt uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2022 rok. Projekt uchwały w załączeniu.

7.Wnioski pokontrolne:

Komisja Rewizyjna  nie wnosi uwag do przedstawionego projektu budżetu na 2022 rok
i jednogłośnie  wydaje opinię pozytywną.   

8.Zalecenia pokontrolne:

W przypadku odmowy podpisania protokołu pokontrolnego przez Wójta
Gminy Kołaczkowo, jest on obowiązany do złożenia w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyny. Wójt może złożyć na ręce Przewodniczącego Komisji uwagi dotyczące kontroli i jej wyników. Uwagi składa się w terminie 7 dni od daty przedstawienia protokołu pokontrolnego do podpisania.

Podpis kierownika kontrolowanego podmiotu:                   Popisy kontrolujących:

Kołaczkowo, 11.01.2021 r.

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 stycznia 2022 09:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 33
26 stycznia 2022 09:04 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany