Protokoły Komisji Budżetu i Finansów

PROTOKÓŁ Nr 20 /2018 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 26.06.2018 r.

PROTOKÓŁ Nr 20 /2018
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 26.06.2018 r.


Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Małgorzata Jakubowska. Powitała członków komisji, oraz pracowników Urzędu Gminy - lista obecności  w załączeniu. Następnie przedstawiła porządek posiedzenia, który  przedstawia się następująco:
1.Otwarcie.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
3.Przedstawienie wpływów i wydatków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
4.Informacja na temat pozyskania oraz wykorzystania środków zewnętrznych w 2018 r.
5.Omówienie bieżącej działalności Gminnego Ośrodka Kultury.
6.Omówienie proponowanych zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo.
7.Wolne głosy i wnioski.
Ad.2.
Protokół z ostatniego posiedzenia komisji został przyjęty.
Ad.3.
Kamila Majorek przedstawiła wykonanie budżetu w rozdziale 85153 zwalczanie narkomanii i w rozdziale 85154 przeciwdziałanie alkoholizmowi. W 2017 roku na plan 94.800 zł wykonano w kwocie 75.723,41 zł. Środki przeznaczono na zakup materiałów i wyposażenia w tym art. biurowe, art. spożywcze  na świetlice, spartakiada, turniej profilaktyczny, rajd rowerowy. W § 4300 pozostałe usługi, środki wydatkowano na prowadzenie punktu AA, aktualizację oprogramowania, opłata za zlot AA, opłata za kolonie, szkolenia sprzedawców, półkolonie, zajęcia świetlicowe, dzień pluszowego misia, zakup programu profilaktycznego program Zippiego. W ramach wynagrodzeń bezosobowych środki przeznaczono na  wynagrodzenia członków GKRPA, wynagrodzenie sprzątaczki, opieka podczas zajęć świetlicowych.
W 2018 roku na plan 90.418,00 zł wykonano 24.138,85 zł. Środki finansowe głównie wydatkowano na prowadzenie punktu AA, zajęcia świetlicowe, zakup materiałów biurowych, turniej profilaktyczny oraz wynagrodzenia. Nadwyżka z roku ubiegłego w wysokości 15.000 zł została przesunięta i zostanie wydatkowana w tym roku. Kamila Majorek omówiła zaplanowane zadania na rok bieżący m.in. akcja lato, rajd rowerowy, zajęcia świetlicowe, dzień pluszowego misia.
Radny Mariusz Gomulski zapytał jakie są wytyczne w ustawie na temat wydatkowania środków oraz jaki jest plan na zagospodarowanie nadwyżki.
Kamila Majorek odpowiedziała, że brakuje konkretnego zapisu o wydatkowaniu środków pochodzących z opłat za pozwolenie na sprzedaż alkoholu. Ogólnie środki maja zostać przeznaczone dla rodzin lub dzieci z rodzin alkoholowych. Wyjaśniła, że nadwyżkę planuje się przeznaczyć na zajęcia świetlicowe dla dzieci. Problem może się pojawić z miejscem zajęć, ogrzaniem świetlicy oraz dowozem dzieci.
Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska zapytała czy półkolonie będą organizowane na tych samych zasadach jak co roku i czy będą uczestniczyć te same dzieci.
Kamila Majorek odpowiedziała, że komisja zaproponowała aby sołtysi wytypowali pewną grupę dzieci ze swojego otoczenia, które będą uczestniczyły w półkoloniach. Limit stanowi grupa 50 osób.
Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska zapytała na co zostanie przeznaczona nadwyżka z 2017 r. w rozdziale zwalczanie narkomanii.
 Kamila Majorek odpowiedziała, że zostaną opłacone zajęcia taneczne w szkołach. Dodała, że w przypadku organizowania bezpłatnych zajęć uczestnicy nie przychodzą, dlatego musi być pobrana przynajmniej symboliczna opłata.
Radny Mariusz Gomulski zapytał jak zostaną wykorzystane pieniądze, pomysł na świetlice i co dalej?
Kamila Majorek odpowiedziała, że od września rozpoczną się zajęcia świetlicowe, propozycja padła na zorganizowanie kursu samoobrony dla dzieci.
Ad.4.
Barbara Dymińska zastępca skarbnika przedstawiła informację na temat pozyskania oraz wykorzystania środków zewnętrznych w Gminie Kołaczkowo. W 2018 roku planowane jest pozyskanie środków zewnętrznych w wysokości 1.263.027,57 zł. Planowane dofinansowanie na budowę wodociągu w m. Borzykowo to kwota 90.530,00 zł, natomiast planowane środki z PROW na budowę trzech dróg gminnych w Borzykowie, Sokolnikach i Żydowie są w wysokości 1.110.445,00 zł. W 2018 roku otrzymaliśmy 22.195,00 zł na program rewitalizacji dla obszarów zdegradowanych gminy oraz 39.857,57 zł na realizację programu GOPS-u „Nie jesteśmy sami – człowiek dla człowieka”.
Radny Mariusz Gomulski zapytał o środki na klub senior plus.
Barbara Dymińska zastępca skarbnika odpowiedziała, że środki na klub senior plus pochodzą z dotacji, a nie ze środków zewnętrznych.
Sekretarz Ilona Orakowska poinformowała, że gmina otrzyma dofinansowanie na rozbudowę oczyszczalni ścieków w Kołaczkowie.
Ad.5
Barbara Dymińska przedstawiła wykaz imprez zrealizowanych oraz zaplanowanych przez Gminny Ośrodek Kultury w Kołaczkowie w 2018 r. (wykaz w załączeniu). Poniesione wydatki na organizację imprez do dnia bieżącego to kwota 5.893,26 zł. GOK otrzymał dotację w wysokości 180.000 zł, oraz wykazuje dodatkowe dochody pozyskane m.in. z najmu i odsetek rocznie w kwocie 8.500,00 – 9.000,00 zł.
Edmund Kubis dyrektor GOK wyjaśnił, że plan budżetowy został zaplanowany na kwotę 262.116,00 zł, a przyznane środki to kwota 180.00,00 zł.
Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska zapytała jak układa się współpraca z organizacjami pozarządowymi lub z innymi miejscowościami.
Edmund Kubis dyrektor GOK odpowiedział, że współpraca układa się tam gdzie jest wyrażona chęć współpracy np. w Zielińcu, gdzie mieszkańcy przygotowali boisko na turniej piłki nożnej, podobnie w  Bieganowie, czy w Gałęzewicach.
Barbara Dymińska omówiła działalność bibliotek (informacja w załączeniu). Środki przekazane z gminy to kwota 180.000 zł plus dochody z opłat za nieterminowy zwrot książek łącznie 500 zł. Do dnia bieżącego wydatkowano środki w wysokości 5.375,60 zł.
Ad.6
Barbara Dymińska zastępca skarbnika w temacie proponowanych zmian w budżecie poinformowała o wpłynięciu środków na program dobry start i na program tablica.

Na tym posiedzenie zakończono.
Protokół sporządziła                                 Przewodnicząca Komisji
Monika Jazic                                          /-/  Małgorzata Jakubowska

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 listopada 2018 13:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 728
02 listopada 2018 13:24 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany