Zakończono realizację cyklu 10 warsztatów pt. ,,Czy szczęścia można nauczyć się od drzew? Na podstawie książki ,,Sekretne życie drzew” Petera Wohllebena”. Grupą odbiorców byli: uczniowie ze wszystkich typów szkół. Warsztaty łączyły w sobie elementy edukacyjne, czytelnicze, biblioterapeutyczne, arteterapeutyczne i sylwoterapeutyczne. Celem zajęć było m.in. kształtowanie inteligencji emocjonalnej, kompetencji społecznych, autorefeksja nad pojęciem szczęścia, życia w zgodzie ze sobą i z innymi, modelowania swojego szczęśliwego życia oraz pobudzanie organizmu do samoleczenia poprzez terapię książką i drzewoterapię. Pretekstem do tworzenia definicji szczęścia było poznanie fragmentów książki Petera Wohlleben ,,Sekretne życie drzew” ukazujące relacje ekosystemu leśnego jako wspólnoty organizmów żywych wspierających i wzmacniających zasady współżycia roślin w ekosystemie leśnym. Uczniowie rozumieją, że szczęście jest naturalnym dążeniem człowieka i że dla każdego szczęście może oznaczać co innego. Poznanie terapeutycznych cech literatury i uzdrawiającej mocy drzew wpływa na kształtowanie świadomości samoopomocy psychologicznej w pokonywaniu trudów dnia codziennego. Zostosowano metody: oparte na obserwacji, na słowie, na aktywności.
Warsztaty realizowane były w ramach części 1 . Warsztatów czytelniczych przeprowadzonych
w ramach cyklu warsztatów w podziale na 3 części w ramach działań edukacyjno-informacyjnych skierowanych do przedszkolaków, uczniów, nauczycieli i rodziców kształtujących postawy szacunku wobec natury pod hasłem: ,,Poznaj naturę przez film i literaturę” w ramach kampanii : Co możemy zrobić dla środowiska, by chronić bioróżnorodność? Rola i zadania szkoły w ochronie bioróżnorodności.