Odwiedź nową stronę internetową szkoły: kliknij

MYŚL ROKU: "Każdą pracę wykonuj tak, jakby miała ona być ostatnią w życiu" - Marek Aureliusz

XLVI Ogólnopolski Dukielski Zlot Turystów

W dniu 16.09.2016r Szkolny Klub" Włóczykija" wziął udział w XLVI Ogólnopolskim Dukielskim Zlocie Turystów. Trasa rajdu biegła: Przełęcz Dukielska - Wieża Widokowa /Słowacja/-Jałowa Kiczera/578/-Zyndranowa. Rajd organizowany był przez PTTK w Krośnie. Pogoda tego dnia była wspaniała.

Na szlak wyruszyliśmy

około godziny 9 30 z parkingu na przejściu granicznym w Barwinku. Po przekroczeniu granicy ze Słowacją udaliśmy się w kierunku wieży widokowej . Po drodze zwiedziliśmy cmentarz żołnierzy armii czechosłowackiej ,którzy zginęli w walkach na Przełęczy Dukielskiej w 1944 roku. Następnym punktem wycieczki była Wieża Widokowa ,na szczyt której wjeżdża się windą . Sprzyjająca aura pozwoliła podziwiać panoramę jaka się roztacza po obu stronach granicy. Po godzinnym pobycie na tarasie widokowym wróciliśmy na szlak. Od przejścia granicznego w Barwinku w kierunku Łupkowa i Cisnej biegnie czerwony szlak graniczny - słowacki oraz niebieski -polski, którym mieliśmy wędrować . Po zdobyciu szczytu Kiczera/578/ , zeszliśmy do Zyndranowej szlakiem żółtym. Tradycyjne ognisko z kiełbaskami i konkursami odbyło się na polu namiotowym w Stasianem.

Rajd był udany. Około godz. 17.00 zadowoleni i w dobrych humorach wróciliśmy do domu.