Odwiedź nową stronę internetową szkoły: kliknij

MYŚL ROKU: "Każdą pracę wykonuj tak, jakby miała ona być ostatnią w życiu" - Marek Aureliusz

Wycieczka do Zamościa

W dn. 7 czerwca 2016r. uczniowie klas IV, V, VI Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Jaszczwi, wraz z paniami J. Lubaś, R. Stec, B. Telesz i M. Zaborowską, uczestniczyli w wycieczce do Zamościa i Krasnobrodu.

Jeszcze trochę senni,

o 4 godzinie rano wyruszyliśmy w drogę. Po czterech godzinach podróży dotarliśmy do Zamościa, gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem. Wspaniała pogoda umożliwiła nam zwiedzenie rynku w Zamościu. Przewodnik przedstawił krótką historię miasta-twierdzy.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Fortyfikacji i Broni. Tam obejrzeliśmy seans, który przy pomocy interaktywnej makiety Zamościa obrazuje poszczególne fazy historii i rozwoju twierdzy. „Duch-przewodnik”, ostatni fortyfikator zamojskiej twierdzy, wprowadził nas w klimat epoki oraz wyjaśnił ideę założenia miasta. Narrator omówił poszczególne okresy z historii twierdzy, aż do jej likwidacji w 1866r. W dalszej części przestawione są najważniejsze wydarzenia z dziejów miasta – oblężenia, bitwy, pożary, a także zmiany w jego zabudowie. Seans wspomagany był efektami akustycznymi i zapachowymi, przez co stał się wyjątkowo realistyczny.

W dalszej części wycieczki udaliśmy się do Bastionu-VII. Uczniowie wzięli udział w załadowaniu prochem armaty i oddali efektowny wystrzał.

Kolejnym punktem naszej wyprawy było ZOO w Zamościu. Można tam było obejrzeć zwierzęta żyjące w różnych regionach świata.

Z Zamościa pojechaliśmy do Krasnobrodu. W tej miejscowości zwiedziliśmy Kaplicę na Wodzie. Wypływająca ze źródeł pod kaplicą woda jest, według miejscowej ludności oraz pielgrzymów, lecznicza. Wiele osób moczy w niej nogi lub inne, chore czy zmęczone, części ciała. Następną ciekawą atrakcją był „Kamieniołom” utworzony na nieczynnym wyrobisku. Na szczycie kamieniołomu wzniesiono budowlę w kształcie wieży (baszty), która pełni funkcję punktu widokowego. Z wieży mogliśmy podziwiać panoramę Krasnobrodu. Kolejny punkt wycieczki stanowiła Ścieżka Edukacyjna: DINOZAURY. Spacerowaliśmy wśród makiet gadów z różnych okresów historii Ziemi, wykonanych z żywicy epoksydowej.Ścieżka przybliżyła nam prehistoryczne gady .

Przed wyruszeniem w drogę powrotną udaliśmy się na Górę Bukową. Rezerwat ten ochroną obejmuje naturalny las z udziałem jodły, buka i świerka. Ścieżka ta stanowi najpopularniejszy szlak spacerowy w Roztoczańskim Parku Narodowym.

Pełni wrażeń, z uśmiechem na ustach powróciliśmy do domów.