Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Świdniku

 

Szkoła Podstawowa nr 7

im. Żołnierzy Armii Krajowej w Świdniku

 

Czcionka

Powiększ czcionkę Pomniejsz czcionkę Pomniejsz czcionkę

Kontrast

Wersja kontrastowa

W marcu 2016 roku, nasza szkoła uzyskała Honorowy Certyfikat Jakości Lubelskiego Forum Twórczych Placówek Oświatowych potwierdzający bardzo wysoką jakość pracy dydaktycznej i opiekuńczo - wychowawczej.

Zgodnie z Regulaminem przyznawania Honorowego Certyfikatu Jakości jest to formuła uznaniowa dla szkół i placówek, które wyróżniają się aktywnością w zakresie realizacji zadań zarówno w sferze dydaktycznej jak i wychowawczej oraz w istotny sposób przyczyniają się do odkrywania, wspierania zainteresowań i uzdolnień dzieci i młodzieży.

Warunkiem rozpoczęcia starań szkoły lub placówki o nadanie Honorowego Certyfikatu Jakości jest złożenie wniosku, podjęcie i udokumentowanie co najmniej trzech następujących działań:
a) osiąganie przez uczniów wysokich wyników nauczania potwierdzonych uzyskanymi przez szkołę wynikami egzaminów zewnętrznych–wynik na skali staninowej: 7, 8 lub 9,lub wskaźnik EWD co najmniej + 1,
b) uczniowie i wychowankowie szkoły/placówki uzyskują konkretne i wymierne osiągnięcia związane z tytułami laureatów w konkursach przedmiotowych i tematycznych rangi międzynarodowej, krajowej, wojewódzkiej lub powiatowej,
c) uczniowie i wychowankowie osiągają wysokie lokaty w zawodach sportowych, artystycznych na szczeblu kraju, województwa lub powiatu,
d) szkoła/placówka stosuje w obszarze działalności pedagogicznej i wychowawczej nowatorskie i różnorodne metody pracy z uczniami/ wychowankami, potwierdzone realizacją innowacyjnych programów autorskich,
e) szkoła/placówka prowadzi pracę dydaktyczną wspierającą uzdolnienia kierunkowe dzieci i młodzieży: przedmiotowe, sportowe, artystyczne, techniczne, a także rozwijające aktywność społeczną lub obywatelską,
f) podejmowane są działania angażujące uczniów i wychowanków do działań społecznych na rzecz środowiska lokalnego zarówno w sferze kultury i tradycji, wolontariatu jak i oddziaływań ekologicznych,
g) szkoła/placówka planuje i realizuje projekty edukacyjne we współpracy z instytucjami z kraju lub zagranicy. Realizuje programy lub projekty organizowane przez inne podmioty: konkursy, turnieje, akcje środowiskowe, kampanie społeczne itp.

Występując z wnioskiem do LFTPO Dyrekcja szkoły opisała 5 działań z co najmniej trzech wymaganych.