Podczas realizacji projektu uczestnicy brali udział w 27 mobilnościach na 10 różnych kursach, dzięki którym rozwinęli swoje kompetencje językowe, nie tylko poprzez branie udziału w zajęciach, ale również nawiązanie kontaktów z innymi uczestnikami szkoleń, wymianę doświadczeń oraz porozumiewanie się w języku obcym, głównie angielskim. Ponadto, wśród wszystkich uczestników projektu zauważono znaczny wzrost zaangażowania w podejmowanie różnego rodzaju inicjatyw i przedsięwzięć o zasięgu europejskim, np. realizacja projektów eTwinning, opieka nad uczniami podczas krótkoterminowych wymian uczniów realizowanych w szkole. W rozmowach indywidualnych po realizacji mobilności uczestnicy podkreślali zmianę swojego nastawienia do obcokrajowców oraz wzrost otwartości i tolerancji. Biorąc pod uwagę konkretną wiedzę, uczestnicy projektu rozwinęli następujące kompetencje:
Dzięki realizacji projektu w szkole nastąpiło podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli, zintegrowanie innowacyjnych metod pracy poznanych podczas projektu z programem nauczania poszczególnych przedmiotów, podniesienie poziomu znajomości języków obcych, nabycie umiejętności wykorzystywania nowoczesnych technologii informacyjnych. Wzrosła znacząaco skuteczność w celu nawiązania współpracy z innymi placówkami europejskimi, a co za tym idzie zdolności planowania i zarządzania projektami międzynarodowymi.