Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Poniedziałek, 2021-03-22

Imieniny: Bogusława, Jagody

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 243212
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

"Dla Ciebie, ode mnie, od serca" - cz.2

Drodzy Rodzice!

 

 

Pamiętajmy, że najistotniejszy wpływ na rozwój mowy dziecka ma to, jak zostanie ukształtowany mózg w okresie jego najintensywniejszego rozwoju. W początkowych stadiach rozwoju, dzieci potrzebują przede wszystkim wielu okazji do kontaktu z drugą osobą.

 

Dzieci najwięcej uczą się poprzez interakcje z innym człowiekiem, dzięki temu rozwijają swoje umiejętności komunikacyjne, a także uczą się zasad negocjacji. Zabawa klockami, lalkami czy samochodzikami rozwija wyobraźnię i kreatywność, a co najważniejsze taka zabawa nie ma żadnych ograniczeń. Ssanie, gryzienie i żucie, a także picie z kubka otwartego to pierwszy naturalny trening narządów artykulacyjnych dziecka.Usprawnianie rąk dziecka, pobudza rozwój jego mowy, ponieważ w strukturze mózgu pola ruchowe ręki sąsiadują z polami, które odpowiedzialne są za ruchy narządów mowy. Już od urodzenia można usprawniać dłonie dziecka poprzez masażyki, zabawy paluszkowe, manipulowanie przedmiotami. Ze starszymi dziećmi można nawlekać koraliki, przypinać spinacze, zapinać guziki, odkręcać i zakręcać słoiki, malować, wycinać i wydzierać.

 

Czytaj codziennie swojemu dziecku – jest to doskonały sposób na poszerzenie zasobu słownictwa, rozwijanie zdolności komunikacyjnych.

 

Telewizor, tablet, smartfon czy zabawki grające negatywie wpływają na rozwój mowy dziecka, mogą powodować trudności w zakresie rozumienia, nadmierne komunikowanie się krzykiem i powodować kłopoty ze snem. AAP zaleca całkowitą rezygnację z korzystania z technologii cyfrowej przez dzieci poniżej 2. roku życia.

 

Długotrwałe używanie smoczka może prowadzić do utrwalenia nieprawidłowego wzorca połykania i wad zgryzu, których następstwem mogą być wady wymowy. Według zaleceń specjalistów, ze smoczka należy całkowicie zrezygnować do 12 miesiąca życia.

 

Kubki niekapki nie uczą nowych umiejętności, a tylko utrwalają te, które dziecko już nabyło (np. odruch ssania), a także ograniczają dziecku rozwinięcie umiejętności dojrzałego typu połykania.

Autor: Ewelina Kość

Galeria

Powiększ zdjęcie