Montessori 3
O grupie | Aktualności | Program dnia | Galeria
Informacje o grupie |
Nauczyciele: Ewelina Guz, Anna Skrzetuska, Aleksandra Paradowska
Grupa pracuje w godzinach: 6.30 - 16.00
NASZA GRUPA :
Aktualności |
NIEZBĘDNIK PRZEDSZKOLAKA GRUPY M3:
- zdjęcie w ramce (do zawieszenia);
- opakowanie chusteczek higienicznych (100 sztuk ), opakowanie chusteczek nawilżanych do higieny intymnej;
- kwiatek (małych rozmiarów) w kolorowej doniczce (podpisany);
- ubranka na zmianę (po kilka sztuk - bielizna, rajstopy, skarpetki, koszulki, spodnie itp.) w materiałowym worku (podpisane).
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Tematyka realizowana w marcu
W marcu jak w garncu – 1 – 5 III
-
Mądrości ludowe czyli ,,W marcu jak w garncu”- wyjaśnienie przysłowia; eksperymentowanie
rytmem, głosem, wnioskowanie.
-
Zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wczesnej wiosny.
-
Mały ogródek na parapecie - posianie nasion, porównanie wyglądu, pielęgnacja, obserwacja wzrostu.
-
Cebule i cebulki - posadzenie, pielęgnacja, obserwacja wzrostu - rozwijanie myślenia
przyczynowo- skutkowego.
-
Wprowadzenie litery C, c jak cebula i Celina - odkrywanie zastosowania liter w codziennej
aktywności, konstruowanie litery, rozwijanie czynności grafomotorycznych.
Przedwiośnie – 8 – 12 III
-
Pierwsze wiosenne kwiaty - poznanie nazw i wyglądy – wdrażanie do poszanowania środowiska
naturalnego. Tworzenie zbiorów wg 1, 2 i 3 cech (wielkość, rodzaj, kolor).
-
Wprowadzenie litery H, h jak hak, hiacynt, Hania - eksperymenty językowe
podczas tworzenia wyrazów. Zwrócenie uwagi na ,,i” jako zmiękczenia (ni).
-
Porządki w ogrodzie – nazywanie wykonywanych prac oraz narzędzi potrzebnych
wiosną w ogrodzie. Czytanie globalne.
-
Powracają ptaki – trasy powrotu z wykorzystaniem mapy świata; zakładanie
gniazd – dostrzeganie przyrodniczego otoczenia, rozumienie zachowań zwierząt.
-
Bocian zwiastunem wiosny – informacje o trybie życia, gatunki, ciekawostki
Zwierzęta na wiejskim podwórku - 15 – 19 III
-
Zwierzęta na farmie - przypomnienie nazw zwierząt. Pojęcie rzeczownika w oparciu o pomoc ,,Farma”.
-
Po co hodujemy krowy i co to jest nabiał? Wdrażanie do zdrowego odżywiania.
-
Nazywanie produktów. Piramida prawidłowego żywienia.
-
Skąd się bierze wełna? – korzyści płynące z hodowli owiec. Rozwijanie zmysłu dotyku
oraz myślenia logicznego za pomocą historyjki.
-
Od jajka do kury – poznanie cyklu rozwojowego ptaka; porównywanie jaj ptaków i gadów.
Witaj wiosno! 22 - 26 III
-
Żegnamy zimę, witamy wiosnę - okazywanie radości z nadejścia wiosny, przypomnienie tradycji topienia Marzanny, nazw pór roku oraz pojęć związanych z czasem.
-
Dzień wody - degustacja i zabawy z wodą – kreowanie zdrowego trybu życia, poszanowanie wody.
-
Wprowadzenie litery W, w jak wiosna, woda, Wanda. Zwrócenie uwagi na rolę ,,w” w zdaniu.
-
Zazieleniło - wiosenne kolory – eksperymentowanie, pozyskiwanie zielonego koloru, układanie odcieni.
-
Pąki i pączki – obserwowanie i nazywanie drzew i krzewów.
-
Niedziela palmowa – poznanie tradycji robienia i święcenia palm wielkanocnych.
Przygotowania do Wielkanocy! 29 III – 02 IV
-
Co się kryje w święconce? - symbolika - rozwijanie myślenia abstrakcyjnego.
-
Wielkanocne jajka – porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych
- kraszanek, pisanek, wydmuszek.
- Wielkanocny stół - dekorowanie i nakrywanie. Potrawy wielkanocne – poznawanie
potraw oraz zasad savoir vivru; rozwijanie czynności samoobsługowych.
- Kartki z Biblii - Wielki Tydzień - wykorzystanie historyjek obrazkowych do przybliżenia
znaczenia wydarzeń Wielkiej Nocy - rozwijanie myślenia filozoficznego, kształtowanie
postaw etycznych (Wielki Czwartek, Wielki Piątek).
ZAJĘCIA DODATKOWE W NASZEJ GRUPIE:
Rodzaj zajęć |
poniedziałek |
wtorek |
środa |
czwartek |
piątek |
RELIGIA |
11:00-11:30 |
|
|
||
RYTMIKA |
|
11- 11:30 |
|
||
ZUMBA KIDS |
10 - 10:30 |
||||
JĘZYK ANGIELSKI |
|
|
|
11-11:30 |
11:30 -12:00 |
AVIA SKRZATY (tylko pięciolatki) |
|
|
|
12:30-13:15 |
Ramowy rozkład dnia
7.00-8.00 |
schodzenie się dzieci do grupy - przywitanie się z dzieckiem przez podanie ręki, czynności samoobsługowe – przygotowanie otoczenia, podlewanie kwiatów, praca indywidualna pod opieką nauczyciela, praca materiałem Montessori, zabawy w kącikach zainteresowań |
8.00-8.30 |
śniadanie (czynności samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych) |
8.30-9.30 |
lekcja ciszy, zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, omawianą tematyką oraz potrzebami dzieci – lekcja rozwojowa oraz praca z materiałem Montessori |
9.30-10.00 |
zajęcia programowe, zajęcia indywidualne wspomagające rozwój dziecka, gry i zabawy ruchowe, swobodna praca z materiałem rozwojowym |
10.00-10.30 |
posiłek - II śniadanie (przygotowanie otoczenia, czynności higieniczne, samoobsługowe) |
10.30-12.00 |
zajęcia dodatkowe (koncerty, warsztaty), gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, przyrodnicze itp., zabawy dowolne, działania twórcze poprzez kontakt ze sztuką |
12.00-12.40 |
obiad - zupa + II danie (czynności samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych) |
12.40-13.00 |
lekcja ciszy, odpoczynek (słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek terapeutycznych, lektura) |
13.00-14.00 |
zabawa, praca z materiałem Montessori, urodziny dzieci, gry i zabawy ruchowe na powietrzu, prace w ogródku grupowym, praca indywidualna zgodnie z potrzebami dzieci |
14.00-14.30 |
podwieczorek (czynności higieniczne i samoobsługowe) |
14.30-16.30 |
zabawy indywidualne pod opieką nauczyciela, swobodne działania dzieci, praca wyrównawcza i indywidualna, popołudniowa herbatka z rodzicami, rozchodzenie się do domów |