Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176239
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Kwiecień u Montessorków

Kwiecień  w naszej grupie

Tematyka

  1. Wiosenne powroty  

  2. Wiosna na wsi    

  3. Wielkanoc  

  4. Dbamy o przyrodę  

Wykorzystując w/w  tematykę będziemy realizować następujące zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze:

  • wzbogacanie wiadomości na temat ptaków - poznawanie życia ptaków wiosną – budowanie gniazd, składanie jaj, wyleganie się młodych, dbanie o nie, zapoznanie z właściwościami jajka, rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata

  • poznawanie w sposób pośredni (film, książka), zwierząt hodowanych na wsi – zarówno osobników dorosłych, jak i ich potomstwa; nazywanie ich miejsc zamieszkania; naśladowanie ruchów i głosów, wyjaśnienie roli zwierząt hodowanych na wsi – określanie korzyści, jakie ma człowiek z ich hodowli (np. gęś – pierze, baran – wełna itp.); wyjaśnianie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt.

  • poszerzenie wiadomości na temat symboli i tradycji wielkanocnych przejmowanych od pokoleń

  • poznawanie etapów rozwojowych, np. żaby, motyla; poznanie podstaw ekologii - poznawanie sposobów ochrony środowiska: szanowanie wody, niemarnowanie jej, segregowanie odpadów, oczyszczanie ścieków, zakładanie filtrów na kominy, ochrona roślin i zwierząt, oszczędne korzystanie z surowców i materiałów (oszczędzanie wody i energii), tworzenie parków narodowych i rezerwatów przyrody, sadzenie drzew i krzewów

  • rozwijanie mowy i myślenia: uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów, opowiadanie o obrazkach przedstawiających różne sytuacje, wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich, opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń, stosowanie pojęć ogólnych (np.: ubrania, owoce, zwierzęta itp.), wymyślanie zdrobnień i zgrubień (np. kot – kotek – kocisko).

  • kształtowanie pojęć i umiejętności matematycznych: wykorzystanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych, posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym, mierzenie długości, szerokości i wysokości jednego przedmiotu, np. biurka.

  • rozwijanie słuchu fonematycznego - wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej; wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

rozwijanie umiejętności łączenia prostych ruchów tanecznych ze śpiewem – rozwijanie reakcji na zmiany muzyki, kształtowanie poczucia rytmu