Statystyki

  • Odwiedziło nas: 743872
  • Do końca roku: 288 dni
  • Do wakacji: 99 dni

Tematyka realizowana w marcu

Tematyka zaplanowana na marzec:

1. Ziemia - błękitna planeta.

2. Dookoła świata.

3. Wyprawa w kosmos.

4. Wiosna w parku i w ogrodzie.

5. Wielkanoc.

 

Cele ogólne, które będziemy chciały osiągnąć realizując powyższą tematykę:
Obszar fizyczny
kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała i rozwijanie sprawności ruchowej poprzez ćwiczenia gimnastyczne
rozwijanie zwinności i skoordynowanego działania jako przygotowania do czynności złożonych: czytania i pisania
wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym materiału naturalnego
wdrażanie do aktywnego spędzania czasu na grach i zabawach sportowych
podejmowanie rywalizacji w sporcie, w tym rywalizacji z samym sobą/z samą sobą
doskonalenie sprawności manualnej

Obszar społeczny
• kształtowanie postawy poszanowania opinii innych osób niezależnie od ich zgodności z własnymi sądami, nieocenianie innych po pozorach
wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról i przydzielenie określonych zadań, czynności do wykonania)
• budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacunek, uznanie
wdrażanie do zachowania porządku i ładu na własnym stanowisku pracy
wdrażanie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiałów do zajęć
kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności za wykonaną pracę, szanowanie wytworów pracy
wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
budowanie szacunku i przywiązania do tradycji
rozwijanie umiejętności składania życzeń

Obszar emocjonalny
rozbudzenie ciekawości i zainteresowania otaczającym światem
budowanie motywacji do poszukiwania i poznawania nowych informacji
uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody wiosną
okazywanie emocji i wrażliwości na naturalne piękno budzącego się życia, podczas obserwacji przyrodniczych w najbliższym otoczeniu
rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, wykonywanie doświadczeń i eksperymentowanie
kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacji „przegranej” oraz okazywania radości z wygranej swojej i innych
wywołanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami i obecnością bliskich osób

 Obszar poznawczy
posługiwanie się zmysłami w czasie eksploracji świata
wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy kontynentów, państw, stolic
poznawanie kontynentów oraz państw
uświadamianie różnorodności i współzależności organizmów w świecie przyrody oraz podstawowych praw rządzących światem
określanie charakterystycznych dla wiosny zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków – budowanie czynnego i biernego słownika
kształtowanie umiejętności: opowiadania o wytworach własnej pracy, formułowania pytań i odpowiedzi na nie
zapoznanie z tradycjami, symbolami i zwyczajami związanymi z Wielkanocą
wzbogacanie czynnego i biernego słownika o wyrażenia i zwroty związane ze zbliżającymi się świętami
rozpoznawanie liter w czasie zabaw i spontanicznych odkryć
doskonalenie umiejętności: rozpoznawania liter, odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych, pisania po śladzie, odtwarzania z pamięci wzorów poznanych liter
poznanie drukowanej i pisanej litery „g”, „G”, „ł”, „Ł”, „f”, „F”, „h”, „H”
wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, określanie głosek według kolejności ich występowania w wyrazie, doskonalenie umiejętności układania z liter sylab i wyrazów
wykonywanie działań – dodawania i odejmowania na konkretach (z wykorzystaniem liczmanów)
doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymiw zakresie 10
rozwijanie sprawności: dodawania i odejmowania w zakresie 10, porównywania, układania prostych działań matematycznych z użyciem znaków: „+”, „–”, „=”
rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami (cięcie po liniach prostych i łukach)
wdrażanie do umiejętności zakładania hodowli roślin jadalnych i ozdobnych, obserwowania wzrostu roślin od nasienia, prowadzenia kalendarza obserwacji
kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji – nazywanie, rozróżnianie i klasyfikowanie figur geometrycznych według cech określonych kartami kodowymi
zdobywanie doświadczeń sprzyjających porównywaniu czasu wykonanych czynności, obserwacja ruchu wskazówek zegara