Statystyki

  • Odwiedziło nas: 743872
  • Do końca roku: 288 dni
  • Do wakacji: 99 dni

Tematyka na luty

Tematyka na luty

1.W krainie muzyki

2.Wśród malarzy i rzeźbiarzy

3.W teatrze

4.Mali artyści to my!

 

Cele ogólne, które będziemy chciały osiągnąć realizując powyższą tematykę:
Obszar fizyczny
• kształtowanie sprawności w zakresie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej
• rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka w tym tworzenia własnych układów ruchowych
• rozwijanie umiejętności kreślenia znaków literopodobnych, symboli i nowo poznanych cyfr i liter
• wyrabianie sprawności i dokładności w wykonywaniu ćwiczeń gimnastycznych, gier i zabaw ruchowych

Obszar społeczny
• budowanie świadomości, że obcowanie ze sztuką jest wartościowe i może sprawiać przyjemność
budowanie poczucia wartości, pewności siebie i odpowiedzialności
• kształtowanie umiejętności współdziałania, traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych członków grupy
• wdrażanie do wyrażania siebie w indywidualny i oryginalny sposób (działalność artystyczna)

Obszar emocjonalny
• wdrażanie do rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką
• rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do takich sfer aktywności człowieka jak muzyka, ruch i plastyka
• budowanie systemu wartości dziecka – odwagi, optymizmu, otwartości, wdrażanie do podejmowania nowych wyzwań, inicjatyw
• rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do takich sfer aktywności człowieka jak muzyka, ruch i plastyka
• odczuwanie dumy i zadowolenia z tworzenia i prezentowania swojej twórczości

Obszar poznawczy
• doskonalenie umiejętności różnicowania dźwięków, odtwarzania układu dźwięków na podstawie rytmu graficznego
• wdrażanie do słuchania muzyki klasycznej i rozrywkowej
• rozwijanie umiejętności przedstawiania muzyki ruchem oraz komunikowania się z innymi za pomocą dźwięków
• rozpoznawanie i nazywanie poznanych instrumentów

• kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania litery „r”, „R”; „w”, „W”; z”, „Z”
• rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter
• kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji podanych za pomocą umownego kodu graficznego
• doskonalenie umiejętności wymiany zdań, argumentowania swoich wypowiedzi na miarę możliwości własnego wieku, uważnego słuchania partnera, utrzymywania kontaktu wzrokowego w czasie rozmowy
• doskonalenie umiejętności stosowania w praktyce znaków matematycznych „<”, „>”, „=” oraz wprowadzenie znaków „+” i „–”
• utrwalenie umiejętności przeliczania w przód i wspak w zakresie 10
• doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi

• doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej

• rozwijanie zdolności do zauważania subtelnych różnic między przedmiotami, kształtami, wzorami (w tym literami)

• rozwijanie umiejętności zapisywania liczb za pomocą cyfr, kropek lub innych symboli

• poszerzanie wiadomości o teatrze i spektaklach teatralnych

• stwarzanie okazji do doskonalenia wyrazistej mowy, rozwijania pamięci

• doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10 na konkretach

• wdrażanie do eksperymentowania farbą podczas mieszania kolorów i ich nazywania