Zespół Żłobków Miejskich w Świdniku

ul. Środkowa 2

21-040 Świdnik

zm1@oswiata.e-swidnik.pl

                                       

 

Ustawienia

Wyszukiwarka

Założenia wychowawczo dydaktyczne

Program zajęć dydaktyczno-wychowawczych jest strategią wielokierunkowej stymulacji aktywności dzieci. 
Skupia się on na silnej i trwałej potrzebie, jaką jest ruch i zabawa. 
Niezbędna dla małego dziecka zabawa uaktywnia jego zmysły i staje się jednocześnie źródłem wiedzy.

 

Podstawą pedagogikjest koncepcja indywidualnego, naturalnego rozwoju (zgodnego z potencjałem i możliwościami dziecka).

Cel ten jest realizowany poprzez podejmowane działania pedagogiczne, w których dziecko może rozwijać się według własnego rytmu w atmosferze życzliwości, wyrozumiałości i cierpliwości. Zwracamy także szczególną uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci, poprzez zapewnienie optymalnego klimatu wychowawczego ułatwiającego budowanie pozytywnego obrazu samego siebie oraz zdobywanie umiejętności empatycznych i społecznych.


Rozwój Fizycznyzwany również motorycznym lub ruchowym

Rozwój ten obejmuje swoim zakresem motorykę dużą, oznaczającą sprawność ruchową całego ciała oraz motorykę małą będącą sprawnością ruchową rąk w zakresie ich szybkości, precyzji.

Rozwój intelektualny, który oznacza umiejętność korzystania ze zmysłów, spostrzegania otoczenia, przyswajania wiedzy o nim oraz zdolność interpretowania, oceniania wydarzeń i zjawisk, w których człowiek uczestniczy.

Rozwój społeczno – emocjonalny stanowi zdolność do nawiązywania  i utrzymywania kontaktów, samoobsługę i pracę na rzecz innych a także zdolność wyrażania różnych emocji w zależności od  sytuacji i umiejętność panowania nad nimi.


Rozwój komunikacji, który jest niczym innym jak rozumieniem i nadawaniem (mową).