Założenia wychowawczo dydaktyczne
Program zajęć dydaktyczno-wychowawczych jest strategią wielokierunkowej stymulacji aktywności dzieci.
Skupia się on na silnej i trwałej potrzebie, jaką jest ruch i zabawa.
Niezbędna dla małego dziecka zabawa uaktywnia jego zmysły i staje się jednocześnie źródłem wiedzy.
Podstawą pedagogiki jest koncepcja indywidualnego, naturalnego rozwoju (zgodnego z potencjałem i możliwościami dziecka).
Cel ten jest realizowany poprzez podejmowane działania pedagogiczne, w których dziecko może rozwijać się według własnego rytmu w atmosferze życzliwości, wyrozumiałości i cierpliwości. Zwracamy także szczególną uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci, poprzez zapewnienie optymalnego klimatu wychowawczego ułatwiającego budowanie pozytywnego obrazu samego siebie oraz zdobywanie umiejętności empatycznych i społecznych.
Rozwój Fizyczny, zwany również motorycznym lub ruchowym
Rozwój ten obejmuje swoim zakresem motorykę dużą, oznaczającą sprawność ruchową całego ciała oraz motorykę małą będącą sprawnością ruchową rąk w zakresie ich szybkości, precyzji.
Rozwój intelektualny, który oznacza umiejętność korzystania ze zmysłów, spostrzegania otoczenia, przyswajania wiedzy o nim oraz zdolność interpretowania, oceniania wydarzeń i zjawisk, w których człowiek uczestniczy.
Rozwój społeczno – emocjonalny stanowi zdolność do nawiązywania i utrzymywania kontaktów, samoobsługę i pracę na rzecz innych a także zdolność wyrażania różnych emocji w zależności od sytuacji i umiejętność panowania nad nimi.
Rozwój komunikacji, który jest niczym innym jak rozumieniem i nadawaniem (mową).