W minionym tygodniu rozmawialiśmy o muzyce. Dzieci uczestniczyły w wielu zabawach dźwiękowych, tworzyły instrumenty, poznawały różne rodzaje ekspresji muzycznej. Próbowały nazywać uczucia, które im towarzyszą podczas słuchania i tworzenia muzyki. Uczestniczyły w zabawach badawczych, wykonały eksperyment pokazujący drganie fal dźwiękowych. Rozwijały swoje umiejętności matematyczne, klasyfikując przedmioty i definiując podobieństwa i różnice między nimi. Dopasowywały różne rodzaje utworów do odpowiednich uroczystości. Dzieci nauczyły się rozpoznawać literę h, H, pisać ją po śladzie i samodzielnie. Dzieci próbowały wyrażać treść utworu poprzez ruch. Utrwaliły informacje dotyczące bezpiecznego poziomu głośności dźwięków, dowiedziały się, jak dbać o słuch. Tańczyły do utworu „Walc kwiatów” P. Czajkowskiego. Tworzyły gitarę według instrukcji obrazkowej. Rodzice razem z dziećmi podejmowali wiele aktywności muzycznych: śpiewali, konstruowali instrumenty, układali i odtwarzali muzyczne rytmy, słuchali różnych rodzajów muzyki. Za wszystkie działania bardzo dziękuję.
Jolanta Janiszewska