Kolejny tydzień pracy zdalnej za nami. Rozmawialiśmy w nim, w jaki sposób należy dbać o planetę. Poznaliśmy znaczenie słów ekologia i ekologiczny. Utrwaliliśmy informacje o sposobach segregowania śmieci w domu oraz w sortowni. Rozmawialiśmy również o odnawialnych i nieodnawialnych źródłach energii. Przeprowadzaliśmy doświadczenia badawcze pokazujące, ile wody może nam uciec przez cieknący kran oraz w jaki sposób działa prosty filtr oczyszczający wodę. Ponadto tworzyliśmy prosty, zamknięty obwód elektryczny i wyjaśnialiśmy sposób jego działania. Utrwalaliśmy zasady bezpieczeństwa, szczególnie te, które dotyczyły używania urządzeń elektrycznych i tworzyliśmy plakaty ilustrujące je. Nauczyliśmy się rozpoznawać i kreślić po śladzie literę z oraz pisać ją samodzielnie w powiększonej liniaturze. Poznaliśmy znak większości i mniejszości. Tworzyliśmy własne gry matematyczne np. sudoku. Śpiewaliśmy piosenkę M. Jeżowskiej „Moja planeta”. Dzieci uczestniczyły w wielu zabawach ruchowych. Wykonały pracę plastyczną „Podwodny świat”, w której wykorzystały wyłącznie niepotrzebne opakowania i odpady. Poprzez codzienne aktywności i uczestnictwo w obowiązkach domowych dzieci utrwalają wiedzę dotyczącą segregacji śmieci.
Jolanta Janiszewska