Kolejny tydzień zdalnej pracy za nami. Był to tydzień, w którym rozmawialiśmy o wszystkim, co dzieje się na wiejskim podwórku. Dzieci dowiedziały się, jakie zwierzęta żyją w wiejskiej zagrodzie. Samodzielnie weryfikowały informacje dotyczące ich wyglądu i zwyczajów. Rozpoznawały dźwięki wydawane przez zwierzęta, dopasowywały nazwę zwierzęcia i ilustracje je przedstawiające do dźwięku, który wydaje. Wykonały wiele ćwiczeń w dodawaniu w zakresie 10. Poznały literę ł na podstawie wyrazu łapa i uczestniczyły w wielu zabawach językowych, utrwalających jej zapis i miejsce w słowach. Uczestniczyły w zabawach ruchowych do piosenki „Stary Donald farmę miał”. Poznawały produkty z mleka. Rozpoznawały zmysłem dotyku, smaku i zapachu różne rodzaje produktów mlecznych. To właśnie dzięki rodzicom dzieci mogły przebywać w swoich gospodarstwach i oglądać jak żyją zwierzęta i jak należy się nimi opiekować.
Jolanta Janiszewska