News
INFORMACJA - WYCINKA DRZEW NOWE PRZEPISY
07.08.2017
WYCINKA DRZEW NOWE PRZEPISY
Informujemy mieszkańców, że od dnia 17.06.2017r. zmieniają się przepisy odnośnie uzyskiwania zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów.
1. Aby uzyskać zezwolenie na usunięcie drzew właściciel działki musi obowiązkowo zgłosić taki zamiar do gminy w przypadku, gdy obwód pnia na wysokości 5 cm przekracza:
a) 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
b) 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
c) 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew, zezwolenie i zgłoszenie nie obowiązuje.
Druki na zgłoszenie dostępne są w Urzędzie Gminy Rudnik pokój Nr 4 oraz na stronie internetowej.
2. W ciągu 21 dni od złożonego zgłoszenia przedstawiciel gminy dokona oględzin drzewa, które ma być usunięte i sporządzi z tej czynności protokół. Jeżeli po upływie 14 dni od dnia dokonania oględzin gmina nie wniesie sprzeciwu na wycinkę drzewa traktowane to będzie jako „milcząca zgoda” na wycinkę i drzewo będzie można usunąć.
3. Na terenie z którego wycięto drzewa przez 5 lat nie będzie można prowadzić działalności gospodarczej, w przeciwnym razie właściciel poniesie opłatę za dokonaną wycinkę.
4. W przypadku nie usunięcia drzewa prze upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.