Przedszkole nr 3 w Pszowie

 

Nawigacja

    "KRASNALE" "LISKI" "BYSTRZAKI" "SÓWKI" "ODKRYWCY" "SKRZATY" 2021-2022 2021-2022 2021-2022 2021-2022 2021-2022 2021-2022 2020-2021 2020-2021 2020-2021 2020-2021 2020-2021 2019-2020 2019-2020 2019-2020 2019-2020 2019-2020

    Grupy przedszkolne

    2021-2022

    GRUPA 5 - LATKI "SKRZATY"

            Witamy w nowym roku szkolnym, w naszej sali na piętrze, z nowymi przyjaciółmi, którzy przybyli do naszej grupy. Znowu jesteśmy o rok starsi, odważniejsi i mądrzejsi. Znamy się doskonale, więc mamy o czym rozmawiać i w co się bawić. Każdy z nas jest inny i wyjątkowy, ale mamy też wiele wspólnych zainteresowań i ciekawych pomysłów.

    Podczas wspólnych zabaw poznaliśmy się nawzajem.

    Jest wśród nas:


    Ania, Milena, Oliwia, Marysia, Wiktoria, Laura, Blanka, Martyna, Amelka, Kamila i Zuzia.

    Wojtek,   Felek,   Szymon,  Bartosz,  Nataniel,  Maksio,  Iwan,  Kamil, Krystian, Mikołaj, Fabian i Mateusz.


    Jest nas razem dwudziestu trzech.

           
    W sali czekała na nas pani:  Monika Wełniak i Marta Karulik, które będą się z nami bawić oraz będą dbać o nasz wszechstronny rozwój w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Panie pieczątkami motywacyjnymi, będą nagradzać naszą pracę.

    Pomagać nam będzie p. Asia Czogała, która oprócz wspólnych zabaw z nami również przyniesie pyszne jedzenie i posprząta naszą salę.

    My będziemy jej pomagać - sami będziemy odkładać zabawki na swoje miejsca.

     

      Od tej pory należymy do grupy „5- LATKÓW”. Pozdrawiamy!!! To my SKRZATY!

     

    Zajęcia dodatkowe w naszej grupie odbywają się:

                J. angielski z p. Agnieszką- poniedziałek 12:00-12:30

    Rytmika z p. Blanką - środa 12:00 - 12.30

                 Logopedia z p. Moniką - wtorek

     

    Tematyka na czerwiec:

    1. Tacy sami, a jednak inni

    2. Wakacyjne podróże

    3. Wakacje

    4. Wakacje c.d

     

    Tematyka na maj:

    1. Moja miejscowość, mój region

    2. Moja ojczyzna

    3. Łąka w maju

    4. Święto Mamy

     

    Tematyka na marzec:

    1. Zwierzęta z dżungli i sawanny

    2. Zwierzęta naszych pól i lasów

    3. Marcowa pogoda

    4. Wiosenne przebudzenie

    5. Wiosenne powroty

     

    Tematyka na luty:

    1. Muzyka wokół nas

    2. Nie jesteśmy sami w kosmosie

    3. Bezpieczne ferie

     

    Tematyka na styczeń:

    1. Mijaj dni, miesiace

    2. Zima i zwierzeta

    3. Moja Babcia i moj Dziadek

    4. Basnie, bajki i bajeczki

     

    Tematyka na grudzień:

    1. Jak wyglądał świat przed miliony lat

    2. Idzie zima ze śniegiem

    3. Idą święta

    4. Święta tuż tuż

    5. Nowy rok

     

    Tematyka na listopad:

    1. Moja rodzina

    2. Mój dom

    3. Moje prawa i obowiazki

    4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

     

    Tematyka na październik:

     

    1. Idzie jesień... przez ogród, sad

    2. Idzie jesień... do zwierząt

    3. Co z czego otrzymujemy

    4. Idzie jesień... z deszczem

     

    Tematyka na wrzesień:

    1. O sobie samym

    2. Moja grupa

    3. Moja droga do przedszkola

    4. Idzie jesień... przez las, park

     

     

    Zajęcia zdalnego nauczania podczas kwarantanny dzieci.

     

    TEMATYKA „BAJKI, BAŚNIE, LEGĘDY”

    24.01.2022 - 27.01.2022r.

    W tym tygodniu będziemy rozmawiać o Waszych ulubionych bajkach i baśniach. Powodzenia J

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH  CZWARTEK 27.01.2022r.

    I. 1. Dzisiaj zapraszam do zabawy ruchowej „Gram na gitarze”.

      https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

     

    2. Karta pracy, cz. 3, s. 4. Rysowanie po śladach dróg świnek do ich domów. Kolorowanie ubranka każdej świnki na taki kolor, jaki ma jej domek. Kolorowanie rysunków przedmiotów. Określanie, z jakiej baśni pochodzą. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski (jeśli dzieci potrafią).

    II. ZAJĘCIA KIEROWANE

     

    1.  Drogie dzieci posłuchajcie piosenki „Lubimy bajki”

    https://www.youtube.com/watch?v=AMxD71Zp_4c

     

    Następnie proszę, aby rodzice zadali dzieciom następujące pytanie:

    - O czym jest piosenka?

     

    Dzieci słuchają piosenki a potem próbują śpiewać łatwiejsze fragmenty i ilustrować ją ruchem

     

    Tekst piosenki:

     

    1. Oj rety, rety co tu się dzieje,                (dziecko trzyma się za głowę, kręci z wrażenia)

    wszędzie są wróżki i czarodzieje.            (rozpościera ramiona)

    To nie do wiary, ja chyba śnię,               (przeciera oczy)

    wszystko co zechcę, to spełnia się!          (podskakuje)

     

    Ref. No, bo my lubimy bajki,                 (krzyżuje ręce na klatce piersiowej)

    wtedy, kiedy jest nam źle.                      (robi smutna minę, ociera łzy)

    My lubimy takie bajki,                           (krzyżuje ręce na klatce piersiowej)

    które dobrze kończą się.

     

    2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie         ,(naśladuje rzucanie zaklęcia za pomocą   różdżki)

    oto księżniczka tańcuje z księciem.            (dziewczynki kłaniają się jak księżniczki, chłopcy   jak książęta)

    Wróżka Kopciuszka stroi na bal                 ,naśladuje rzucanie zaklęcia za pomocą różdżki)

    tylko macochy trochę mi żal.                      (robi smutna minę, ociera łzy)

    Ref. No, bo my lubimy bajki...

     

     

    ZABAWA RUCHOWA

    „ Krasnoludki i olbrzymy” - zabawa orientacyjno-porządkowa.

    Na hasło: Krasnoludki – dzieci biegają na palcach w różnych kierunkach sali, na hasło: Olbrzymy – poruszają się powoli, ciężko, uderzając o podłogę całymi stopami.

     

    2. ZABAWA MATEMATYCZNA

    ZABAWY Z FIGURAMI – ĆWICZENIA W LICZENIU

    Potrzebne rzeczy: nożyczki, figury geometryczne (fioletowa teczka),  kartoniki z cyframi, sznurek lub szarfa.

    SEGREGOWANIE ZE WZGLĘDU NA KSZTAŁT

    1. Dzieci wycinają figury geometryczne, następnie segregują je wg kształtu.
    2. Umieszczają figury tego samego kształtu w tej samej pętli.
    3. Nazywają figury geometryczne w pętlach.
    4. Porównują liczby figur geometrycznych w pętlach.
    5. Dzieci liczą figury w każdej pętli. Umieszczają przy nich kartoniki z cyframi.
    6. Określają, których figur jest więcej (mniej).

    .

    SEGREGOWANIE ZE WZGLĘDU NA WIELKOŚĆ

    1. Dzieci segregują figury (koła, trójkąty lub kwadraty – dajemy tylko jeden rodzaj figury) ze względu na wielkość: małe, średnie, duże.
    2. Dzieci układają np. koła od najmniejszego do największego.
    3. Nazywają otrzymane figury geometryczne.
    4. Dzieci liczą figury. Umieszczają przy nich kartoniki z cyframi.

     

     

     PO POŁUDNIU:

    1. Karta pracy, cz. 3, s. 10-11. Rysowanie drogi Jasia i Małgosi do chatki z piernika. Liczenie cukierków spotkanych na drodze. Rysowanie po śladach rysunków, bez odrywania kredki od kartki. Kolorowanie jednakowo rysunków pierniczków o tym samym kształcie. Otaczanie pętlami obrazków pierniczków takiej samej wielkości. Kolorowanie rysunków pierniczków po prawej stronie karty na takie same kolory, jakie mają pierniczki po lewej stronie karty.

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH – ŚRODA 26.01.2022r.

    I. 1.  Rozgrzewka dla moich tancerek i tancerzy:

    https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg&t=3s

    2. „Droga do Książniczki” - Karty pracy, cz. 3, s. 6−7. Oglądanie obrazka. Określanie, z jakiej baśni pochodzą bohaterowie ukryci w zaczarowanych kulach. Rysowanie po śladach drogi królewicza do śpiącej królewny.

     

    II. ZAJĘCIA KIEROWANE

    1. Zachęcam do przeczytania bajki pt. „Śpiąca Królewna” z domowego księgozbioru lub jej  zobaczenia..

    https://www.youtube.com/watch?v=P1O4lf0cPNc

     

    Następnie proponuję, aby zadać dzieciom następujące pytania:

    • Kto występował w bajce?
    • O czym marzyli król i królowa?
    • Ile wróżek było zaproszonych na bal?
    • Jakimi darami obdarowały wróżki księżniczkę?
    • Czy trzynasta wróżka była dobra czy złą?
    • Jakie zaklęcie rzuciła na księżniczkę niezaproszona wróżka?
    • Co zrobiła dwunasta wróżka?
    • Czym ukłuła się księżniczka?
    • Co się stało z królestwem po nieszczęściu, które spotkało królewnę?
    • Kto odczarował księżniczkę?
    • Jaki był koniec bajki?

     

    ZABAWA RUCHOWA - „Ustaw książkę”.

    Dzieci spacerują po pokoju z książką. Na klaśnięcie rodzica dzieci zatrzymują się i czekają na hasło. Rodzic mówi, np.

    • Ustaw książkę przed sobą, za sobą, z przodu, z tyłu, obok siebie, z boku.

     

    2.  PRACA PLASTYCZNA

    „Czapka wróżki” – PRACA PLASTYCZNA. Wykonanie czapki dla wróżki (karta pracy nr 15 znajduje się w fioletowej teczce).  Dzieci wycinają z karty pracy czapkę. Przyklejają w zaznaczonym miejscu paski bibuły w wybranych kolorach. Składają i sklejają czapkę według instrukcji. Dekorują gotowy kapelusz naklejkami, według własnego pomysłu.  Robią po bokach kapelusza otwory i przeciągają przez nie gumkę, wstążkę lub inny dostępny w domu sznurek.

     

    PO POŁUDNIU:

    1. „Śpiąca Królewna” - historyjka obrazkowa (znajduje się w fioletowej teczce). Dzieci wycinają obrazki historyjki.  Układają obrazki według kolejności zdarzeń, przyklejają je na kartce. Następnie opowiadają, co się zdarzyło na kolejnych obrazkach.

    2. JĘZYK ANGIELSKI

    - Witamy się piosenką:

     https://supersimple.com/song/hello/

    - Następnie pytamy się dziecko: How are you? /hał ar ju/ (Jak się masz?)

    - Utrwlenie poznanego materiału:

    Jezyk_angielski_lesson_1_(1).docx

     

    - Flashcards można pobrać ze strony: https://supersimple.com/downloads/sss-christmas-complete-flashcards.pdf

    https://supersimple.com/song/im-a-little-snowman/

    - Śpiewanie piosenki z jednoczesnym pokazywaniem.

    - Dziecko rysuje bałwana i nazywa elementy z których jest zbudowany : snowball, hat, buttons, scarf, eyes, nose.

    - Zabawa ruchowa do piosenki (można wykorzystać płatek kosmetyczny jako płatek śniegowy).

    https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok

    - Poznanie nowego materiału leksykalnego. https://supersimple.com/free-printables/put-on-your-shoes-flashcards/

    Jezyk_angielski_lesson_1_(1).docx

     

    - Słuchanie piosenki : https://supersimple.com/song/put-on-your-shoes/

    - Zabawa ruchowa do piosenki. Naśladowanie wkładania ubrań wg piosenki.

    - Zabawa „Czego brakuje”. Wydrukowane obrazki ubrań. Dziecko zakrywa oczy, zabieramy jeden z obrazków i pytamy „What’s missing?” /łodz missing/

    - Piosenka na zakończenie. https://supersimple.com/song/bye-bye-goodbye/

     

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH  WTOREK 25.01.2022r.

    I. Dzisiaj zapraszam na poranną gimnastykę „Skaczemy, biegamy”:

     https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

     

    II. ZAJĘCIA KIEROWANE

    1. Oglądanie bajki „Czerwony Kapturek”

    Kochane dzieci obejrzyjcie proszę bajkę

    https://www.youtube.com/watch?v=aDWspRVnoqk

     

    Następnie proszę, aby dzieci odpowiedziały na następujące pytania:

    - Gdzie szedł  Czerwony Kapturek?

    - Kogo spotkał w lesie?

    - Co zrobił wilk?

    - Kto pomógł Babci i czerwonemu Kapturkowi?

    - Czy wilk poniósł karę za swoje zachowanie?

     

    Teraz należy przypomnieć dziecku o tym, że dzieci nie powinny rozmawiać z nieznajomymi.

     

    ZABAWA RUCHOWA

    Zabawa muzyczno-ruchowa – „Baśniowe postacie”

    Dzieci poruszają się w rytmie wystukiwanym na łyżkach, grzechotce lub dostępnym w domu instrumencie. Podczas przerwy w grze rodzic podaje pierwszą część tytułu baśni, a dzieci dopowiadają jego dalszą część.

     

    Np. Kubuś… (Puchatek)

    Kot… (w butach)

    Dziewczynka… (z zapałkami)

    Czerwony… (Kapturek)

    O rybaku i złotej… (rybce)

    Brzydkie… (kaczątko)

    Lampa… (Aladyna)

    Jaś i… (Małgosia)

    Śpiąca… (królewna)

     

    2. ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

     Ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce- zachęcamy do wykonania ćwiczeń gimnastycznych. Oczywiście dzieci  nie muszą wykonywać wszystkich ćwiczeń. Wykonują tyle na ile starczy im siły i energii.  

    https://www.youtube.com/watch?v=6aVZ8uOm43c

     

    III.

    1. Karta pracy, cz. 3, s. 8.

    Proszę, aby dzieci wspólnie z rodzicem przeczytały tekst (rodzic-wyrazy, dziecko-obrazki). Następnie proszę, aby dzieci podały tytuł baśni i ułożyły zakończenie.

    2. „Puzzle” – proszę, aby dzieci ułożyły swoje ulubione puzzle.

    POWODZENIA :) 

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH – PONIEDZIAŁEK 24.01.2022r.

    I. Na początek tygodnia proponuję, aby dzieci posłuchały zagadek. Dzieci rozwiązują zagadki, wskazują odpowiednie obrazki i podają nazwy bohaterów, z podziałem na sylaby.

     

    1. Co to za dziewczynka

     w pośpiechu bal opuściła,

    a na dodatek –             

    pantofelek zgubiła? (Kopciuszek)

     

    2. Jakie imiona mają

    braciszek i siostrzyczka,

    którzy w lesie znajdują

    chatkę całą z piernika? (Jaś i Małgosia)

    3. Kiedy szła do babci

    to wilka spotkała.

    I choć nie powinna,

    to z nim rozmawiała. (Czerwony Kapturek)

    4. Za jej urodę –

    macocha ją wygnała

    do lasu ciemnego.

    Tam spotkała krasnoludki

    i królewicza młodego. (Śnieżka)

     

    5. Na podwórku je tępiono –

    nie wiedziało dlaczego.

    Gdy dorosło, łabędzie

    przyjęły go jak swego. (Brzydkie Kaczątko)

     

    6. Chłopiec z bajki znany,

    z drewna wystrugany.

    Kiedy kłamał w głos

    strasznie rósł mu nos.(Pinokio)

     

    7. Gdy mała księżniczka chrzczona była,

    zła wróżka urok na nią rzuciła.(Śpiąca Królewna)

     

    8. Łatwo mnie poznacie,

    gdy wspomnicie bajkę.

    Chodziłem tam w butach,

    i paliłem fajkę.(Kot w butach)

     

                                                               

     

     

                                                                                        

     

    II ZAJĘCIA KIEROWANE

    1. SŁUCHANIE OPOWIADANIA „STARE BAŚNIE”

    Proponuję, aby rodzice przeczytali opowiadanie Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Stare baśnie”. Dzieci słuchają opowiadania i oglądają ilustracje w książce strona 40-41. (książka fioletowa z  Adą i Olkiem na łące).

     

    Było to bardzo, bardzo dawno temu... albo całkiem niedawno. Szedł sobie Czerwony Kapturek przez las, niósł koszyczek pełen smakołyków dla chorej babci i wesoło podśpiewywał. Na głowie miał kapturek, oczywiście czerwony. Koszyczek był przykryty białą serwetą, spod której wydobywały się wspaniałe zapachy: wędzonej kiełbasy, pieczonej kaczki i ciasta drożdżowego. No – po prostu jeść i palce lizać! W tym samym lesie, na odległym krańcu, błąkała się królewna Śnieżka. Zła królowa – macocha – wyrzuciła ją z domu, więc nie miała dokąd wracać. Królewna, mimo zmęczenia, wyglądała przepięknie. Miała skórę białą jak śnieg, usta czerwone jak korale jarzębiny, włosy czarne jak heban, i była już bardzo głodna. Kiedy poczuła zapach ulubionego ciasta drożdżowego, nogi same poniosły ją na drugi kraniec lasu. Nie tylko ona miała nosa do zapachów. Właśnie leśnym traktem jechała kareta. Podróżował nią Kot w butach, wystrojony jak na pierwszego ministra przystało, ponieważ był właśnie pierwszym ministrem. Jego pan, niegdyś biedny chłopiec, młynarczyk, a dziś król nad królami, postanowił wydać wielki bal, o którym wszyscy będą pamiętać. Kot poszukiwał najpiękniejszych dam, aby swym przybyciem uświetniły królewską imprezę. Kiedy wyczuł wędzoną kiełbasę i pieczoną kaczkę, aż mu wąsiki zadrżały. Kazał zatrzymać konie i ruszył prosto za zapachem. Gdy zbliżał się do leśnej polany położonej nad jeziorem o wodach błękitnych jak niebo, usłyszał dziewczęce głosy. Nadstawił uszy. Cichutko – koty potrafią chodzić bezszelestnie nawet wtedy, gdy mają buty na łapach – zszedł aż na sam brzeg jeziora. Rozchylił pałki tataraku i… co zobaczył? Na zielonej trawie siedziały dwie piękności: rumiana dziewczynka w czerwonym kapturku i druga, o cerze białej jak śnieg. Ta druga zajadała ciasto drożdżowe, aż się jej uszy trzęsły. Kot w butach był oczytanym kotem. Rozpoznał Czerwonego Kapturka i królewnę Śnieżkę – bohaterki ulubionych baśni. „Byłoby wspaniale, gdyby przyszły na bal. Ich obecność rozsławiłaby nasze królestwo na cały świat” – pomyślał kot. Już chciał wyjść z ukrycia, kiedy usłyszał ciche wilcze kroki i poczuł słodki zapach zatrutego jabłka w koszu złej królowej. Zrozumiał, że zanim zacznie się bal, wilk połknie Czerwonego Kapturka, a królewnę Śnieżkę uśpi macocha zatrutym jabłkiem. Hm, co tu robić? „Gdyby tak wilk połknął królową wraz z jej zatrutym jabłkiem? Wszyscy uniknęliby kłopotów, a ja zyskałbym wdzięczność obu piękności. Na pewno nie odmówiłyby udziału w balu” – rozstrzygnął kot i pospiesznie wziął się do dzieła. Podkradł się do koszyka Czerwonego Kapturka i pożyczył sobie pęto kiełbasy. Odszukał w lesie królową w przebraniu wieśniaczki handlującej jabłkami. Wsunął jej do kosza pod jabłka wonną kiełbasę. Niestety, plan Kota w butach trochę się skomplikował. Wprawdzie wilk zboczył z obranej drogi i zaczaił się na królową, ale nie był zainteresowany połknięciem kościstej kobiety. Wolał kiełbasę. A że był zachłanny, zżarł ją razem z jabłkami. I zaraz padł jak martwy, ponieważ pośród jabłek leżało i to zatrute. – O jednego łobuza mniej – pocieszył się Kot w butach. Jednak co zrobić z macochą? Sprytny kot stanął przed złą królową, skłonił się głęboko i powiedział: – Pani, ukryję cię w domu siedmiu krasnoludków, a gdy Śnieżka zaśnie, będziesz mogła rzucić na nią każdy czar. Królowa nie domyśliła się podstępu. Weszła do chaty krasnoludków. – Zdrzemnij się na fotelu, Śnieżka wróci pod wieczór. Obudzę cię we właściwym czasie – obiecał kot – minister. Cisza uśpiła złą królową. Kot w butach przyniósł do chaty naręcze łubinu, którego zapach ma moc zsyłania stuletniego snu i, zadowolony z siebie, pomknął nad jezioro. Czerwony Kapturek i najedzona Śnieżka wiły właśnie wianki z leśnych kwiatów. Kot ukłonił się im nisko i z nieskrywaną dumą powiedział, co dla nich zrobił. Oczekiwał okrzyków wdzięczności albo chociaż skromnych braw. – Nie zasnę i nie uratuje mnie piękny królewicz? To jak znajdę męża? – Śnieżka była wyraźnie zawiedziona. – Nie spotkam wilka? – Czerwony Kapturek zmarszczył groźnie brwi z niezadowolenia. – Dzieci nie zechcą słuchać bajki, w której wilk nie zjada babci! – krzyknęła. 106 Kot w butach milczał zaskoczony. Po raz pierwszy w życiu nie wiedział, co powiedzieć. Dopiero gdy wszystko przemyślał, rzekł ze zrozumieniem: – Macie rację, nie wolno zmieniać starych baśni. Wyjął wilkowi z pyska zatrute jabłko i obudził złą królową. I znowu wszystko potoczyło się tak, jak powinno: Czerwony Kapturek spotkał wilka, a macocha uśpiła Śnieżkę. Tylko królewicz pomylił do niej drogę i długo błąkał się po lesie. Ale to już jego wina, nie Kota w butach.

     

    Następnie proszę, aby dzieci odpowiedziały na następujące pytania:

    −  Kogo spotkał Czerwony Kapturek?

    − Co zrobił Kot w butach? Dlaczego?

    − Co się stało z wilkiem?

    − Co kot zrobił ze złą królową?

    − Jak na działania Kota w butach zareagowały Śnieżka i Czerwony Kapturek? Dlaczego?

    − Co zrobił Kot w butach?

     

    ZABAWA RUCHOWA

    „Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy!” -  Zabawa ruchowa.  Dzieci ustawiają się na jednym końcu pokoju, a rodzic na drugim. Baba-Jaga (rodzic) uderza dłonią o ścianę i mówi: Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy! W tym czasie dziecko próbują zbliżyć się do niej. Gdy Baba-Jaga skończy mówić, odwraca się i patrzy. Jeśli dziecko nie zdążyło znieruchomieć to wraca na miejsce startu. Potem znowu odwraca się do ściany i powtarza zaklęcie. Gdy dziecko dotknie ściany następuje zamiana ról.

    2. PRACA PLASTYCZNA

    „Moja ulubiona bajka” – praca plastyczna. Proszę, aby dzieci pokolorowały obrazek kredkami, pomalowały farbami, online lub narysowały samodzielnie wybraną postać z bajki.

    Kopciuszek

    http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kopciuszek?colore=online

    Królewna śnieżka

    http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/krolewna-sniezka-i-ksiaze?colore=online

    Inne bajki

    http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kreskowki

     

    Wersje do druku:

    Moja_ulubiona_bajka_-_praca_plastyczna.docx

     

    PO POŁUDNIU:

    1. Karta pracy, cz. 3, s. 3. Oglądanie obrazków historyjki. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Opowiadanie całej historyjki o Kopciuszku. Skreślanie w każdym polu obrazków tak, aby było ich siedem.

    2. Jaka to melodia” – zagadki słuchowe dla dzieci.

    https://www.youtube.com/watch?v=O6bvNUz6Bg4

     

     

     

    POWODZENIA :)

     

     

     

     

     

     Piątek 21.I.2022

     

    Propozycje zajęć i zabaw:

     

     Witajcie!

    I. Na dobry początek dnia proponuję trochę się poruszać. Proponuję Waszą ulubioną piosenkę „A Ram Sam Sam”.

    https://www.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0&list=PL27nw5Ys8Ly8IKYvEGCOJv82pchYWSpCH

    II.

    1.  Drogie dzieci, dzisiaj jest Dzień Babci  a jutro będzie Dzień Dziadka, więc ten dzień poświęcimy właśnie im. 

    Najpierw zapraszam do obejrzenia bajki Dzień Babci i Dziadka świnka Peppa.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=ZDwrbspK0sc         -

     

    po bajce proponuje porozmawiać o przygodzie Dziadka i zastanowić się jak należy się zachowywać aby być bezpiecznym.

     

    ZABAWA RUCHOWA DO PIOSENKI

    Teraz przypomnimy sobie piosenkę dla Babci i Dziadka „Czacza dla Babci i Dziadka"

    https://www.youtube.com/watch?v=blIboc6CWOQ

    Potraficie do niej również zatańczyć.

     

     

    2.  PRACA PLASTYCZNA - „Bukiet dla babci”. (karta pracy znajduje się w fioletowej teczce – karta nr 14).

    Do wykonania laurki będą potrzebne karta pracy z wyprawki, czerwona kartka, klej i nożyczki.

     

    III

    1. Karta pracy, cz. 2, s. 72.

    Rysowanie po śladzie drogi do babci i dziadka.

    1. Teraz przypomnimy sobie wierszyk : „Kocham Babcie i Dziadka”

     

    Kocham mocno babcię, dziadka-

    To nie żarty moi mili.

    Dzisiaj im życzenia składam,

    By sto latek jeszcze żyli.

    Kiedy smutek mnie ogarnie,

    I wszystkiego mam już dosyć,

    Dziadek mocno mnie przytuli,

    Bo fajny z niego gość.

    Gdy pomyślę o łakociach,

    Babcia zaraz coś upiecze.

    Muszę przyznać- te wypieki

    Najwspanialsze są na świecie.

     

    Kochane „Skrzaty” gdy odwiedzicie swoich ukochanych Dziadków wręczcie im wykonane przez Was prezenty- „Serduszka z mydełek”, zaśpiewajcie i zatańczcie piosenkę „Czacza do babci i dziadka” oraz wyrecytujcie wierszyk oraz  mocno ich uściskajcie.

     

    Miłego weekendu J

     

     

     Czwartek 20.I.2022

     

    Zadania dla chętnych

     

    I.

    Na rozpoczęcie dnia proponujemy zabawę ruchową  „Pięta,kciuk”

    https://www.youtube.com/watch?v=Z52Ys1p-5-4

     

    II.

    1. Wprowadzenie cyfry 9 w oparciu o bajkę Charlie i cyferki”- prezentacja cyfry 9 zapisywanie czynności matematycznych, aspekt porządkowy liczby 9.

     a) Proszę obejrzyjcie film:  „Charlie i cyferki - cyfra 9

    https://www.youtube.com/watch?v=7MtMGwzXuag

     

    b). Zabawa klockami.
    Wykorzystujemy kartki z cyframi  od 1-9 (znajdują się w fioletowej teczce), wkładamy je do  miski. Dziecko losuje kartkę z cyfrą i buduje wieżę z takiej liczby klocków, jaka jest na karcie.


    c)  Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie  do czytania, pisania, liczenia, s. 47.

    • Rysowanie na nitce 9 korali.

    • Kolorowanie dziewięciu rysunków kwiatów  dla babci.

     

    ZABAWA RUCHOWA

    Zaklaszczemy 9 x, podskoczymy 9x,  zrobimy 9 przysiadów, zrobimy 9 dużych kroków, stań na jednej nodze i policz do 9.

     

     

    2. Ćwiczenia gimnastyczne

    Zachęcam do wspólnych ćwiczeń gimnastycznych z naszymi pociechami.  

     https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

     

    III. Po południu:

     

    Przypomnienie piosenki „Czacza dla Babci i Dziadka"

    https://www.youtube.com/watch?v=blIboc6CWOQ

     

    Karta pracy, cz. 2, s. 73.