Przedszkole nr 3 w Pszowie

 

Nawigacja

    "KRASNALE" "LISKI" "BYSTRZAKI" "SÓWKI" "ODKRYWCY" "SKRZATY" 2021-2022 2021-2022 2021-2022 2021-2022 2021-2022 2021-2022 2020-2021 2020-2021 2020-2021 2020-2021 2020-2021 2019-2020 2019-2020 2019-2020 2019-2020 2019-2020

    Grupy przedszkolne

    2020-2021

     

     

    Serdecznie witamy w grupie 3-4 latków

    ,,Krasnale"

    Merry Gnomes (64 pieces)

     

    Jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu. Do grupy uczęszczają bardzo zdole i cudowne dzieci:

    Iga, Sandra, Bianka, Laura, Liliana, Amelia, Wiktoria, Gaja, Antonina, Daria, Iga

    Piotr, Kajetan, Michał, Franciszek, Krzysztof, Tomasz, Fabian, Franciszek, Bartosz, Arkadiusz, Eryk, Bartosz, Oskar

     

    Mamy już trzy lata, więc zabieramy się za odkrywanie świata. Przed nami nauki i przygód wiele, ale wiemy, że pomogą nam przedszkolni przyjaciele. Choć jesteśmy dzielni i śmiali, wsparcia naszych pań będziemy jeszcze potrzebowali.

     

    Opiekować się nami będą: Zuzanna Los, Blanka Pierchała

    Wspomagają nas Panie: Danka Jordan, Urszula Halfar

     

    Tematyka na czerwiec

    1. Lato- czas zabawy

    2. Kolorowe lato

     

    Tematyka na maj

    1. Tajemnice świata- projekt mleko

    2. Jestem kulturalny

    3. RodIna razem się trzyma

    4. Ja i moi bliscy

     

    Tematyka na kwiecień

    3. Z kulturą za pan brat

    4. Dbamy o naszą planetę

     

     

    Tematyka 12-16.04.02 ,,Baśnie, bajki, legendy"

     

    W tym tygodniu zajmiemy się baśniami, bajkami i legendami. Zaczniemy od słuchania opowiadania dotyczącego korzyści jakie daje nam czytanie książek. Zrobimy kota z figur geometrycznych, oraz nauczymy się na pamięć wiersza. Zbudujemy zamek z dostępnych materiałów, poćwiczymy maniery w księgarni. Zapraszamy 

     

     

    Zadania dla chętnych, piątek 16.04.2021r.

     

    I. W piątek rano zapraszamy do zabawy ruchowej ,,Po moście” :

    Prosimy, aby rodzice nakleili taśmę malarską (jak najdłuższe linie) na podłodze. Dzieci chodzą po taśmie zgodnie z poleceniami rodzica:

     

    • po taśmie stopa za stopą

    • po taśmie krokiem dostawnym

    • wzdłuż taśmy – tak by stopy dotykały boku taśmy

    • przeskakując nad nią obunóż

     

    Dzieci mogą również zaproponować swoje pomysły, rodzice pewnie chętnie powtarzają za nimi :-)

     

    II. ZAJĘCIA KIEROWANE

     

    1. W drugiej części dnia proponujemy poćwiczyć formy grzecznościowe:

    ,,Sklepik z książkami”- zabawa dydaktyczna.

    Do zadania będą potrzebne książeczki o różnej tematyce i stół. Zadaniem dzieci jest położyć książkę według instrukcji słownej rodzica, np.

     

    • Proszę, połóż książkę o żabce na stół.

    • Proszę, połóż książkę o dziewczynce w czerwonym płaszczyku pod stół.

    • Proszę, połóż książkę o kotku przed stołem.

    • Proszę, połóż książkę o księżniczce za stołem.

    • Proszę, policz wszystkie książki.

     

    Zabawę można powtarzać kilkakrotnie zwiększając liczebność książek.

     

    2. ZABAWA RUCHOWA - „Olbrzymy z b
    ajek”

    Dzieci – krasnoludki poruszają się po pokoju przy dowolnej muzyce. Rodzic w dowolnych momentach uderza warzechą w garnek. Na trzy głośne uderzenia (sygnał nadchodzącego olbrzyma) krasnoludki szybko kulą się, kucając tak, aby olbrzym ich nie zauważył. Po chwili wstają i spacerują dalej.

     

    III. PO POŁUDNIU:

    ,,W świecie baśni”- dla chętnych proponujemy na zakończenie słuchanie baśni...


    https://www.youtube.com/watch?v=MGL1drkkVyU 

     

    ...oraz ZABAWE GRAFOMOTORYCZNĄ – Praca z KARTĄ PRACY NR 45 (dołączone ksero)

    Księżniczka” - Dzieci prowadzą księżniczkę na obrazkach po szlaczkach (najpierw palcem, później kredką) i kolorują obrazki.

     

    ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWY I MIŁEGO WEEKENDU!!!

    Dziękujemy za wsparcie, zaangażowanie i współpracę! 

    Naszym "Krasnalą" za piękne prace plastyczne i bardzo dobrze wykonane zadania!

    Do zobaczenia w przedszkolu smiley !!!

     

    Zadania dla chętnych 15.04 czwartek

     

    I. Dzień dobry, zaczynamy dziś od zabawy ,,kolorowe obrazki" polegającej na wymienianiu elementów znajdyjących się na obrazku ( możemy w tym celu użyć ilustracji z ulubionej książki dziecka)

    II. Zajęcia kierowane

    ,,Budujemy zamek”- zabawa konstrukcyjna przy muzyce. Prosimy pokazać dzieciom ilustracje zamków

    https://www.youtube.com/watch?v=N0TS5dVZBXg

     

    A teraz prosimy by dzieci z dostępnych materiałów w domu zbudowały swój zamek- może być to budowla z klocków, pustych pudełek, makaronu na kartce, itp.

    Jak tam wasze budowle? Pochwalcie się:)

    Pozostając w tematyce zamków zapraszamy do zabawy ruchowej ,,Taniec w Sali tronowej”

     https://www.youtube.com/watch?v=QQ2sOAJmh74

    III. Po południe

    Zapraszamy do zabawy ruchowej ,,Wiosenny deszczyk”- z pokazywaniem do melodii.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=aqWQBPGqhvs

     

     

    Zadania dla chętnych 14.04 środa

     

    I. Dzień dobry  Zapraszamy na zabawę ruchową: 

    ,,Umiesz tak jak ja?”- kształtującą koordynację ruchów

     

    https://www.youtube.com/watch?v=toqrH4Z1-og

     

    II. Zajęcia kierowane

    ,,Dzik jest dziki"- prosimy o przeczytanie wiersza dzieciom, postarajmy nauczyć się go na pamięć.

    Dzik jest dziki, dzik jest zły
    Dzik ma bardzo ostre kły.
    Kto spotyka w lesie dzika,
    Ten na drzewo zaraz zmyka.

    Pomoże nam w tym piosenka do tekstu:

    https://wszystkodlasmyka.pl/piosenki-dla-dzieci/dzik-jest-dziki/

     

    Znacie słowa wiersza? Chętnie posłuchamy :)

     A teraz zapraszamy do pociągu na niby, przy muzyce. Można podróżować po wszystkich pokojach, wydając charakterystyczne dźwięki ciu, ciuuuuuu.

    ,,Ruszamy do świata bajki”- zabawa ruchowo- naśladowcza

    https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

     

    III. Po południe

    Sądzimy, że każde dziecko ma w domu przynajmniej dwa rodzaje klocków, (jeśli nie, możemy użyć różnych rodzai makaronu) zapraszamy w związku z tym do zabawy ruchowej z porządkowaniem:

    ,,Posegregujmy!”- zadaniem dzieci jest segregacja klocków do właściwych pojemników.

     

     

     

    Zadania dla chętnych 13.04 wtorek

     

    I. Witamy serdecznie w ten wtorkowy dzień :) Zacznijmy od zabawy ,,na zmianę" polegającą na układaniu/powtarzaniu 3 elementowych sekwencji np

     

     

     

    Pod wzorem dziecko odtwarza obrazki w takim samym rytmie.

    Można użyć do tego zadania; klocków- kształt, kolor; sztućców- łyżka, widelec, łyżeczka itp.

     

    II. Zajęcia kierowane

    ,,Spotkanie z kocią mamą"- jest to praca plastyczna polegająca na ułożeniu postaci kota z figur geometrycznych. Do wykonania zadania potrzebne nam będzie: duże koło-brzuszek, średnie koło- głowa, 2 małe kółeczka- oczy, 2 średnie trójkąty- uszy, malutki trójkąt nosek. Przypomnijmy dzieciom nazwy figur, poproście również by je przeliczyły. Zdaniem dzieci jest ułożenie z dostępnych figur kota- mała pomoc może się przydać. Przyklejmy kota na kartce i dorysujmy mu wąsy, to jak będzie wasz kotek wyglądał zależy tylko od waszej wyobraźni- pokolorujcie go i pochwalcie się efektami swojej ciężkiej pracy.

    Gotowe? Poruszajmy się podczas zabawy ruchowej ,,koła i trójkąty"

    Ustalmy z dzieckiem że na sygnał koło robi przysiad, zaś na hasło trójkąty skacze jak piłeczka. Zadaniem dzieci jest poruszanie się po pokoju, gdy rodzic klaśnie w dłonie i powie trójkąt dziecko musi wykonać przypisaną mu czynność, natomiast gdy warzechą postuka po misce trzeba zrobić czynność przypisaną do koła. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

     

    III. Po południu

    ,,Taki sam”- utrwalmy kształty. Zadanie na ćwiczenie spostrzegawczości. Pokazujemy dziecku kształt koła, nazywamy go- dziecko powtarza. Dodajemy drugi kształt trójkąt, nazywamy go- dziecko też. Pokazujemy losowo kształty a dziecko samo nazywa je.

    Na koniec układamy krótką sekwencję z wzorów wyciętych z kartki:

    koło, trójkąt, trójkąt, koło- prosimy by dziecko powtórzyło rytm pod spodem. Dla wytrwałych krasnali krótka bajka o kształtach.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=dbJER_1jbm8

     

     

     

    Zadania dla chętnych 12.04 poniedziałek

    I. Zaczynamy zabawą poranną ,,Porządki w bibliotece”- dzieci siadają przed zorganizowaną biblioteczką, w której jest tylko kilka książek. Część książek stoi prawidłowo (grzbietem do czytelnika) część odwrócona grzbietem do ściany. Prosimy o widoczne książki np. podaj mi książkę o misiu. Gdy na półce pozostaną tylko te książki, które są grzbietem do tyłu prosimy o jedną książkę ale jej nie odwracamy.

    Pytamy:

    Dlaczego nie możemy zobaczyć o czym jest książka? Zróbmy porządek w bibliotece, ustawmy prawidłowo książki by było widać o czym dana książka jest.

    II. Zajęcia kierowane

     

     ,,Andżelika Baran i płaska Ziemia”-zajęcia dydaktyczne. Słuchanie opowiadania M. Mazana. Pogadanka dotycząca korzyści jakie daje nam czytanie książek.  

     

    Sylwia, zagraj z nami w piłkę! – zawołała Andżelika Baran. – Taki piękny dzień, a ty siedzisz z tą głupią książką! – Nie, dziękuję – odparła Sylwia Sowa, która właśnie była na najlepszej drodze do zrobienia wynalazku, ale musiała przedtem sprawdzić parę faktów. – A książka jest mądra. To się nie spodobało Andżelice, która nie lubiła książek i ich nie czytała – no, chyba że były to książki z samymi pięknymi obrazkami. – A właśnie, że głupia! – krzyknęła. – Moja mama nie czyta książek, mój tata nie czyta książek, w ogóle nikt z całej rodziny Baranów nie czyta książek i jakoś żyjemy! A Słońce nie przestało się kręcić z tego powodu! Sylwia powoli zamknęła swoją książkę i pokiwała głową. – Spodziewałam się tego. Andżelika, lepiej usiądź, bo mam ci do powiedzenia coś, co może cię zaskoczyć. A więc... siedzisz? Słońce nie kręci się wokół Ziemi. Andżelika cała poczerwieniała. – Wiesz, Sylwia, może i znasz wszystkie litery, nawet te z ogonkami i kropkami, ale to nie znaczy, że możesz mnie oszukać. – Wcale cię nie oszukuję – oznajmiła Sylwia spokojnie. – Jestem naukowcem, a naukowcy posługują się faktami. Takimi jak ten, że Słońce jest nieruchome. – To dlaczego porusza się po niebie? – spytała nieprzekonana Andżelika. – Bo to Ziemia porusza się wokół Słońca.  Andżelika pobladła. – Jak to „porusza się”? Co ty opowiadasz? Przecież gdyby się poruszała, to byśmy wszyscy z niej pospadali! Zaraz wszystko powiem pani! – Sylwia mówi prawdę – odezwał się Jurek Jeżyk. Przyszedł po piłkę, która potoczyła się do ławki, ale od jakiegoś czasu stał i słuchał ich rozmowy. – Skąd wiesz? – rzuciła podejrzliwie Andżelika. – Z książki, którą tatuś przyniósł mi z biblioteki. Andżelika zastanawiała się przez jakiś czas. – I od dawna ta Ziemia tak się porusza? – Co najmniej parę lat – powiadomiła ją Sylwia. Ta wiadomość uspokoiła Andżelikę. Skoro tak długo nic złego się nie stało, to może nie trzeba się bać. – Może to dlatego, że Ziemia jest płaska. Z płaskiego trudniej spaść – powiedziała i wstała. – Chodź, Jurek, pobawmy się! Sylwia i Jurek spojrzeli na siebie. – Andżelika – odezwała się Sylwia bardzo poważnie. – Lepiej usiądź... A po chwili do pani podbiegł bardzo przejęty Jurek Jeżyk. – Proszę pani, proszę pani, czy mamy w przedszkolu jakąś książkę o kosmosie? – Nie wiem, Jureczku – zdziwiła się pani. – A po co ci książka o kosmosie? – Bo Andżelika leży plackiem na ziemi, trzyma się ławki i krzyczy, że wszyscy spadniemy, bo Ziemia jest okrągła. I nie chce nam uwierzyć, że Ziemia była okrągła także wczoraj, więc może gdyby zobaczyła to w książce, to by się uspokoiła... Na szczęście pani miała bardzo piękny atlas nieba z wieloma wyjaśnieniami i po jakimś czasie Andżelika puściła ławkę i odważyła się wstać. Ale gdy tylko przyszedł po nią tatuś, oznajmiła kategorycznie: – Idziemy do biblioteki! – Ale dlaczego? – chciał wiedzieć pan Baran. – Okazuje się, że wszyscy czytają za moimi plecami i tylko ja jedna nic o niczym nie wiem! I, tato, podejrzewam, że ukryto przed nami jeszcze wiele rzeczy, jak to z okrągłą Ziemią i w ogóle. Więc muszę się dowiedzieć! – Jak to? – przestraszył się pan Baran. – Ziemia jest okrągła?

    Pytania do tekstu:

    -Skąd Sylwia i Jurek wiedzieli tyle o kosmosie?

    -Czy możemy poznać świat dzięki książkom?

    -Dlaczego Andżelika nie wiedziała że Ziemia jest okrągła?

    -Czy czytanie książek w czymś nam pomaga?

    -Jak zakończyło się opowiadanie, czy Andżelika też chciała czytać książki?

    -A wy lubicie jak rodzice Wam czytają?

     

    Dość siedzenia, poruszajcie się! Zapraszamy do zabawy ruchowej ,,Książeczki z półeczki” W zabawie chodzi o opróżnienie biblioteczki i jak najszybsze ułożenie książek w poprawny sposób w biblioteczce, można mierzyć czas :)

    III. Po południe

    Kochani bardzo serdecznie zapraszamy do zabawy: ,,Ćwiczymy rączki”-ćwiczymy manipulowanie małymi przedmiotami, oraz precyzję ruchów. Możemy do pustej butelki wrzucać młe przedmioty: pompony, fasolki, kuleczki z bibuły, można użyć wszystkiego co akurat posiadacie w domu. A w linku poniżej znajdziemy inne zabawy ćwiczące małe rączki

     

    https://www.youtube.com/watch?v=qlIalPNvgkI

     

     

     

     

    TEMATYKA 06.04.21-09.04.21r.

    "KSIĄŻKA – MÓJ PRZYJACIEL"

    Witamy wszystkich serdecznie po Świętach Wielkanocnych. W tym tygodniu będziemy wzbogacać wiedzę na temat książek. Dzieci będą nam pokazywać swoje ulubione książeczki i dowiedzą się, do czego książki służą oraz jakie informacje można w nich znaleźć. Będziemy wykonywać zakładkę do książki, przeliczać oraz układać nasze książeczki na półce w domu. Poza tym będą nam towarzyszyć w tym tygodniu różne postacie z bajek - na dobry początek będą to nasze ulubione Krasnoludki!

     

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH – PIĄTEK 09.04.2021

     

    I. Dziś proponujemy pobudkę w formie tańca „Rock and Roll” z kotem....w butach!

    https://www.youtube.com/watch?v=1NnbQLoBYok

     

     

    II.ZAJĘCIA KIEROWANE

    1. PRACA PLASTYCZNA - „ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI”

    Zachęcamy do wykonania przez dzieci zakładki do książki. Zakładka może być wykonana różnymi technikami i z różnych materiałów, oto nasza propozycja.

     

    Zakładka „Domek”:

    Krok 1: dzieci wycinają z kartki A4 pasek o szerokości około 8cm i długości 16cm- oto nasz „dom" (rodzic wcześniej szkicuje na papierze linie do wycięcia).

    Krok 2: dzieci wycinają daszek z domku i doklejają.

    Krok 3: dzieci mogą dorysować lub dokleić okna i drzwi z kolorowego papieru, ozdobić według własnego pomysłu – inwencja twórcza może ich ponieść :-)

     

     

    2. ZABAWA RUCHOWA - „Wieża z książeczek”

    Dzisiaj prosimy o budowanie nie klockami ale ulubionymi książkami dzieci. A może też rodzice dołożą parę swoich książek aby wieża była jeszcze wyższa?!

     

     

    III. PO POŁUDNIU

    1. Relaksacja po obiadku przy muzyce „Księżniczka na ziarnku grochu”:

    https://www.youtube.com/watch?v=kfzjNrTo4_M

     

    2. Na koniec tygodnia jeszcze trochę ruchu-.Ustaw książkę”

    Dzieci spacerują po pokoju z książką. Na klaśnięcie rodzica dzieci zatrzymują się i czekają na hasło. Rodzic mówi, np.

    • Ustaw książkę przed sobą, za sobą, z przodu, z tyłu, obok siebie, z boku.

     

     

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH – CZWARTEK 08.04.2021r

     

    I.

    1. Na początek dnia zapraszamy na zabawę ruchową przy muzyce z „Tańczącym Wilkiem”:

     

    https://www.youtube.com/watch?v=lkPw9HLh9aE

     

    2. Podczas odpoczynku po tańcu zachęcamy do rozwiązania zagadki:

     

    „Choć nie ma zamka ani klucza,

    Często otwierasz ją i zamykasz.

    W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści

    wierszyków, bajek i opowieści.” (książka)

     

     

     

    II. ZAJĘCIA KIEROWANE

     

    1. ZABAWA MATEMATYCZNA - „Książki, na miejsce!”

    Prosimy, aby dzieci przygotowały trzy swoje ulubione książki i ułożyły je wg wielkości, od najmniejszej do największej i odwrotnie. Następnie prosimy, aby dzieci przeliczyły książki: 1,2,3 oraz wskazały, która książka jest najmniejsza, średnia i największa. Na koniec utrwalamy wspomniane wcześniej wielkości.

     

    2. ZABAWA RUCHOWA

    Po zakończonej zabawie matematycznej proponujemy dzieciom układanie wszystkich swoich książeczek według wielkości na półeczce w swoim pokoju:-) 

     

    3. Propozycje zajęć z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:

    https://view.genial.ly/606bfb28d2630a0d18efcf87/interactive-image-przedszkolaki-2 

     

     

     

     

    III. PO POŁUDNIU

     

    1. ZABAWA GRAFOMOTORYCZNA – Praca z KARTĄ PRACY NR 28 (dołączone ksero)

    „Domy” - Dzieci przeliczają i nazywają wielkości domów na ilustracji. Następnie kolorują najmniejszy z nich.

     

    2. Na zakończenie zachęcamy do wykonania ćwiczeń gimnastycznych:

    https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

     

     

     

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH – ŚRODA 07.04.2021r.

     

    I. Na dobry dzień proponujemy trochę ruchu!

    1. Zabawa ruchowa „Wiosna”

    https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo

     

    2. „Odwróć kartkę!” - ćwiczenia oddechowe.

    Odwracanie kartek w książce przy pomocy dmuchania. Dziecko wybiera książkę (z cienkimi kartkami), trzyma ją otwartą. Dmuchając próbuje przewrócić kartki książki.

     

    II. ZAJĘCIA KIEROWANE

     

    1. „Wierszyki łamiące języki” - ćwiczenie aparatu mowy.

    Prosimy rodziców o wolne i wyraźne przeczytanie każdego wersu, które dziecko powtarza.


    Żuk”, U. Kozłowska

    Ile węży zwęszy żuk?

    Sto by zwęszył, gdyby mógł,

    Ale węży żuk nie szuka,

    Bo to sztuka nie dla żuka

     

    Krab w rabarbarze”, U. Kozłowska

    Krab w ogródeczku okrutnie broił,

    Tarmosił groszek, brukselki kroił.

    Strasznie utrudził go nadmiar wrażeń,

    Więc teraz chrapie drań w rabarbarze.


     

    2. Po takich łamańcach językowych zapraszamy na spokojną zabawę logopedyczną:

    https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg&t=3s

     

     


    III. PO POŁUDNIU

     

    ĆWICZENIE GRAFOMOTORYCZNE – Praca z KARTĄ PRACY NR 46 (dołączone ksero)

    Krasnal” - Dzieci kolorują kredkami figury według podanego kodu kolorystycznego.

     

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH – WTOREK 06.04.2021

    I. Budzimy się:-)

    Zabawa ruchowa „Książka w ruchu”

    https://www.youtube.com/watch?v=_aN9YpuvLz4

     

     

    II. ZAJĘCIA KIEROWANE

    1.Zachęcamy do przeczytania dzieciom wiersza „Moje książki

    Moje książki” – I. Salach.

    Moje książki kolorowe

    stoją równo na półeczce.

    Myję ręce i oglądam

    kartkę po karteczce.

    Czasem książki czyta mama,

    bo ja nie potrafię sama.

    Z książek wiele się dowiecie

    o szerokim pięknym świecie.

    O roślinach, o zwierzętach,

    o dalekich krajach też.

    Wszystko w książce jest zamknięte,

    a więc ją do ręki bierz.

     

    Po przeczytaniu tekstu prosimy, aby rodzic zadał dziecku następujące pytania:

    - Dlaczego dobrze jest mieć książeczki w domu i czytać je codziennie?

    - Czy okładka zdradza nam coś o tematyce książeczki?

    - Czy ilustracje książeczki pasują do tekstu?

    - Jak trzeba obchodzić się z książeczkami?

    - itp.

    2.ZABAWA RUCHOWA

    Ukryty krasnal z książką” – zabawa w chowanego. Dzieci zakładają czerwone czapeczki. Rodzic odlicza powoli do 10, w tym czasie dziecko chowa się w pokoju. Rodzic szuka dziecko (aby je rozbawić, może udawać, że nie od razu je dostrzega). Zabawę powtarzamy. Najlepsze kryjówki są nagradzane brawami.

     

     

    III. PO POŁUDNIU:

     

    1. Krasnoludki” – zabawa muzyczno-naśladowcza. Dzieci recytują wspólnie z rodzicem słowa popularnej piosenki „Krasnoludki”. Gdy przypomną sobie tekst, włącza my piosenkę i pokazujemy ruchy podczas poszczególnych zwrotek. Dzieci próbują śpiewać i powtarzać za rodzicem ruchy. Następnie bawią się swobodnie do muzyki.

            https://www.youtube.com/watch?v=Ee4mdq4S8Vg

     

    2. Moja ulubiona książeczka” - proponujemy wspólne przeglądanie ulubionych książeczek dzieci oraz rozmowę na ich temat. Prosimy chętne dzieci o zdjęcie z ulubioną książeczką.

     

     

     

     

    Tematyka 29.03- 2.04.2021 Wielkanoc

    Ostatni tydzień marca spędzimy na rozmowach o Wielkanocy. Zaczniemy od poznania zwierząt gospodarskich- zobaczymy przedstawiający je filmik, posłuchamy wydawanych odgłosów zwierząt. Dzieci będą miały okazję pobawić się w zgadywanki, znacie wszystkie zwierzęta? Posłuchamy również opowiadania dotyczącego specyfikacji wsi.  Zobaczycie jak można zrobić w domu pisankę. Zrobimy  pisankę- zostanie ona wyklejona plasteliną według inwencji twórczej dziecka. Nie martwcie się jeśli nie macie plasteliny, można wykleić tym co macie w domu, np. gazetami czy kolorowymi kartkami J. W tym tygodniu nauczymy się nowej piosenki. Później pobawimy się w liczenie pisanek- potrzebne nam będą 3 duże i 3 małe pisanki wycięte z papieru. Zakończymy pracą plastyczną w trochę innym wykonaniu. Z okazji śmingusa- dyngusa skroplimy niebieską bibułę i zobaczymy co się stanie.

     

     

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH

    2.04.2021 piątek ,, Śmingus- dyngus i inne zwyczaje”

     

    Witamy serdecznie w ten piątkowy poranek  

    Jesteśmy bardzo ciekawe, czy rzeżucha urosła. Mamy nadzieję że pamiętaliście by podlewać ją regularnie i udało się.

     

    Dziś dowiemy się na czym polega tradycja śmingusa- dyngusa:

    I. ,,Tajemniczy śmingus- dyngus”- wszystkie informacje znajdziemy w poniższym linku:

     

    https://www.youtube.com/watch?v=ZbLjuni0Kqw

     

    Pobudźmy dziś waszą kreatywność, zapraszamy do wykonania pracy plastycznej:

    II. ,,Wodna chmurka”- Zadaniem dzieci jest przyklejenie klejem na górze białej kartki niebieską bibułę. Później zraszaczem skraplamy bibułę i obserwujemy.

     

    Zapytajmy dziecko:

    Co się stało?

    Brawo udało Ci się zrobić deszcz.

     

    Poniższy link pokazuje jak można wykonać pracę dodając chmury (watę)

     

    https://www.youtube.com/watch?v=Drh8Pui0WRU

     

    Proponujemy poćwiczyć trafianie wodą do celu, może się ta umiejętność niedługo przydać…

     

    ,,Do celu”- ustawmy na ogródku bądź w łazience wiaderko do którego będziemy starali się trafić wodą. Nie potrzebujemy pistoletu na wodę, wystarczy pusta plastikowa butelka i kilka dziurek w zakrętce i dingusówka gotowa.

     

    Trafianie do celu opanowane? Warto poćwiczyć skręty tułowia, dlatego zapraszamy do zabawy:

     

    III. ,,Uwaga oblewamy wodą”- dzieci chodzą w kubeczkiem po pokoju, na hasło Uwaga, oblewamy wodą!- zatrzymują się , udają że nabierają wodę z podłogi, prostują się i udają, że wylewają ją ruchem skrętnym raz w lewo, raz w prawo. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

     

    Bardzo dziękujemy za zaangażowanie, życzymy Państwu spokojnego weekendu i....

    Wesołych, zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych.

    A dla dzieci życzenia w formie wierszyka 

     

    Kolorowych jajeczek,
    rozczochranych owieczek,
    rozkicanych króliczków,
    pyszności w koszyczku,
    a przede wszystkim
    mokrego ubrania
    w dniu wielkiego lania!


    Wesołych Świąt Wielkanocnych kochane dzieci 

     

     

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH

    1.04.2021 czwartek ,,Puszysty kotek lubi motek”

     

    Witamy państwa w ten piękny dzień 

    Proponujemy na początek zabawę:

     

    I. ,,Co do czego pasuje” – zabawa polegająca na łączeniu obrazków w pary (potrzebne nam będzie kilka identycznych obrazków, kwadratów kolorowych, bądź  wyciętych kształtów z papieru).

    Zapraszamy do wzięcia udziału w zabawie matematycznej:

     

    II. ,,Pisanki”

    Potrzebujemy do wykonania tego zadania papierowe pisanki- 3 kolorowe papierowe duże i 3 małe jajka.

    Przeliczamy z dzieckiem najpierw duże, później małe jajka.

     

    Pytamy dzieci:

    Ile jest dużych pisanek? A ile jest małych?

    Jakiego koloru są pisanki? (jeśli mamy kolorowe pisanki możemy utrwalić podstawowe kolory: czerwony, zielony, żółty, niebieski).

    Robimy rozsypankę pisankową i prosimy by z jednej strony dzieci dały małe jajka a z przeciwnej duże.

     

    Policzyliście? Mamy nadzieję że daliście rady kochane krasnale.

    Zapraszamy do zabawy ruchowej:

    ,,Koty”- zabawa ruchowa dla dzieci z podziałem na tępo wolne i szybkie”

    Koty chodzą sobie powoli po Sali na hasło: pies- szybciutko szukają schronienia.

    Kochani nie zapominajmy o nauce języka angielskiego, zapraszamy:

     

    https://view.genial.ly/605d81f5f1ed690d089514b0/interactive-image-jezyk-angielski

     

    A teraz poruszajmy się trochę. Zapraszamy na:

     

    III. Po południe

    ,,Kocie grzbiety”- jest to zabawa ruchowa z elementami jogi dla dzieci

     

    https://www.youtube.com/watch?v=nuCiUoyLnyU

     

    Dziękujemy za zaangażowanie, życzymy miłego dnia 

     

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH

    31.04.2021 środa ,,Mamy i ich dzieci”

    Rozpocznijmy dziś od zabawy ruchowej do znanej piosenki

    I. ,,Kaczuszki”

    https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

     

    Proponujemy również naukę piosenki:

    II. ,,Była sobie żabka mała”

    https://www.youtube.com/watch?v=R8PEeojq0iA

     

    Podobała wam się piosenka? To teraz zapraszamy na odrobinę ruchu. Zamieńcie się w żabki.

    ,,Hop na trawkę”- zabawa ruchowa, ćwiczenie mięśni nóg.

    https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

     

             III. Po południe

    Zapraszamy serdecznie do zabawy dydaktycznej

    ,,Jaka jest mama?”

     

    https://www.youtube.com/watch?v=dnJAFtGwXMI

     

                Pytania pomocnicze:

                Jak sądzisz, jaka jest każda z tych zwierzęcych mam?

                Jaka twoim zdaniem powinna być każda mama?

                Czy mamy kochają swoje dzieci?

                Ja też kocham Cię najbardziej na świecie!

                (wielki uścisk i buziaczek :))

     

     

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH

    30.03. wtorek ,,Skąd się wzięła pisanka”

     

    Kochani dziś zaczynamy od gry planszowej z dorosłym. Każdy w domu ma grę, więc zagrajmy, czemu nie!

    I. ,,Zagrajmy razem"- praca wyrównawcza. Ćwiczenie czekania na swoją kolej, przestrzeganie zasad gry.

    Pograliście?

    Więc zróbmy coś twórczego!

     

    II. ,,Pisanka"- praca plastyczna.

     

    Do wykonania pracy potrzebujemy:

    -pisankę- znajdziecie ją wśród kolorowanek otrzymanych na czas zdalnego nauczania,

    -plastelinę.

     

     

    Nie macie w domu plasteliny? Żaden problem! Można ją wykleić dostępnymi w domu kartkami, z użyciem kleju lub pokolorujcie J

    Zrobiliście? Pochwalcie się jak wyszły, jesteśmy bardzo ciekawe efektów waszej pracyJ

    Klikając poniżej znajdziecie pomysły na  zrobienie pisanki w tradycyjny sposób.

    https://www.youtube.com/watch?v=IcWx76twXpY

     

     Prosimy rodziców o przygotowanie małego toru przeszkód dla dzieci do zabawy ruchowej ,,Jajeczny slalom”

    https://www.youtube.com/watch?v=aZDyzazj-FE

     

    III. Po południe

    Drodzy rodzice potrzebne nam będzie jajko oraz ilustracja kury

    ,,Czy jajko jest podobne do kury?”- zabawa dydaktyczna

    Dzieci przyglądają się jajku i kurze. Ich zadaniem jest dostrzeżenie różnic, i podobieństw- jeżeli takie widzą. Proponujemy zabawę umilić sobie słuchając piosenki:

    https://www.youtube.com/watch?v=nA9fBGhF168

     

     

    ZADANIA DLA CHĘTNYCH

    29.03.2021 poniedziałek ,,Grześ polubił wieś”

    Proponujemy na początek dnia zobaczyć kogo możemy spotkać na wsi.

    I. ,,Kogo spotkaliśmy na wsi”-zabawa poranna z dźwiękiem- rozpoznawanie zwierząt po odgłosach.

    https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU

    II. ,,Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia"-  bardzo prosimy rodziców, by przeczytać tekst opowiadania dzieciom.

     

    Tego dnia przedszkolaki czekała niespodzianka. Przed przedszkolem stał zaparkowany autobus. Kiciuś, który codziennie przychodził do przedszkola z zamkniętymi oczami, natychmiast się obudził. – Jedziemy zobaczyć krowy? – spytał. – I nie tylko – powiedziała tajemniczo pani. Chyba mówiła coś jeszcze, ale Kiciuś nie słuchał, tylko od razu wskoczył do autobusu. Nawet nie pożegnał się z tatą! – Muszę jeszcze raz obejrzeć tę wyrzutnię mleka – wyjaśnił Krysi Kunie, która usiadła obok niego. – Natychmiast jak dorosnę, kupię sobie krowę. – O, to jeszcze trochę poczekasz, Kiciusiu – odezwała się pani, która go usłyszała. – Niezbyt długo. Zaraz jak pójdę do pierwszej klasy – odparł Kiciuś. – Chyba już bardziej dorosłym być nie można? Wkrótce autobus się zatrzymał. Kiciuś wysiadł i rozejrzał się podejrzliwie. – Wracamy do środka! – krzyknął do przedszkolaków. – To nie to miejsce, w którym były krowy! – Kiciusiu, krowy są także tutaj – zapewniła pani. Kiciuś zrobił wielkie oczy. – Serio? Krowy są w więcej niż jednym miejscu? – spytał i usiadł z wrażenia. Ale zaraz musiał wstać, bo pani ruszyła z nimi piaszczystą drogą, po której obu stronach były pola: z jednej strony na polu rosło zboże, a z drugiej – jakieś zielone listeczki. – Ale pachnie – odezwała się Trusia Kapuścińska. – To pole kapusty – wyjaśniła pani. Trusia spojrzała na nią nieufnie. – Przecież kapusta jest wielka, większa od mojej głowy! – Bo to jeszcze bardzo młoda kapusta – odparła pani. – Można powiedzieć, że na tym polu jest takie kapuściane przedszkole. Okazało się, że na wsi jest inaczej niż w mieście: powietrze pachnie, jest mniej hałasu, a więcej śpiewu ptaków i nigdzie nie było widać wieżowców, tylko jeden mały domek ogrodzony płotem. A przy furtce w płocie stała miła pani, która zaprosiła przedszkolaki do zwiedzania prawdziwego wiejskiego gospodarstwa. – Ale ten ptak głośno krzyczy – odezwała się Krysia Kuna. – Bo to kogut i nie krzyczy, tylko pieje – wyjaśniła pani z gospodarstwa. – To taki żywy budzik, który odzywa się już o świcie! – A gdzie są krowy? – chciał wiedzieć Kiciuś. – Interesujesz się krowami? – zdziwiła się pani. – Bardzo! – zawołał Kiciuś. – Zamierzam być krowim posiadaczem! Na razie chciałem mieć jedną krowę, bo więcej nie zmieści się na balkonie. Ale tata się nie zgodził, chociaż obiecałem, że będę ją codziennie wyprowadzał na spacer... To była bardzo ciekawa wycieczka i kiedy przyszedł czas, żeby opuścić gospodarstwo, Krysia Kuna podeszła do pani, trzymając pod pachą koguta. – Chciałabym go kupić – oznajmiła. – Żeby pomóc Kiciusiowi. On się nigdy nie może obudzić na czas, a z tym kogutem będzie mu o wiele łatwiej. No, i kogut też jest ze wsi, więc to prawie krowa, prawda?

                A teraz pytania do opowiadania:

                Czy dzieci pojechały na wycieczkę do miasta czy na wieś?

                Gdzie rosło zboże i kapusta?

                Jakie dźwięki słychać na wsi?

                Co robi kogut?

                Czym różni się miasto od wsi?

               

                Wiemy że dzieci lubią zabawy ruchowe, dlatego proponujemy taką:

    ,,Gdzie jest kogut?”- zabawa ruchowa typu ciepło- zimno

    W zabawie tej ustalamy z dzieckiem, że jeden konkretny pluszak jest kogutem. Tłumaczymy dziecku że gdy usłyszy słowo zimno- musi iść w inną stronę bo tam koguta nie znajdzie. Gdy zaś usłyszy słowo ciepło oznacza to iż idzie we właściwą stronę. Dziecko zakrywa oczy, rodzic chowa koguta w pokoju. Dziecko odkrywa oczy i szuka koguta zgodnie ze wskazówkami.

     

    III. Po południe

    Zapraszamy nasze kochane krasnale na odrobinę ruchu.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

     

     

    Tematyka na wrzesień:

    1. W przedszkolu

    2. Nasze przedszkole

    3. Jestem bezpieczny

    4. Wakacyjne wspomnienia

    5. Idzie jesień przez świat

     

    Tematyka na październik

    1. Dary jesieni

    2. Dbamy o zdrowie

    3. Skarby jesieni

    4. Jesienna przyroda

     

    Tematyka na listopad

    1. Nasza mała ojczyzna

    2. Mój dom- Polska

    3. Moje hobby

    4. Ulubione zajęcia

     

    Grudzień

    1. Węgiel nasz skarb

    2. Nadchodzi zima

    3. Świąteczne przygotowania

    4. Wesołych świąt

     

    Styczeń

    1. Młodsi i starsi

    2. Dbam o zdrowie

     

    Luty

    1. Siły przyrody

    2. Cztery żywioły

    3. Wielka wyprawa

    4. Mali odkrywcy- projekt mleko

     

    Marzec

    1. Nadchodzi wiosna

    2. Wiosna tuż- tuż

    3. Żegnaj zimo, witaj wiosno

    4. Święta, święta, dzwony biją

    5. Wielkanoc