Kadry:
kontakt: tel. (42) 288 81 33
e-mail: organizacyjny@powiat.zgierz.pl
adres: ul. Sadowa 6a, 95-100 Zgierz, piętro 3, p. 312
Naczelnik:
Joanna Jaros
kontakt: tel. (42) 288 81 30 fax: (42) 717 63 03
adres: ul. Sadowa 6a, 95-100 Zgierz, piętro 3, p. 314
Zastępca Naczelnika :
Małgorzata Komońska
kontakt: tel.: (42) 2888 133
ul. Sadowa 6a, 95-100 Zgierz, piętro 3, p. 312
Do podstawowych zadań wydziału należy:
1) opracowywanie projektów Regulaminu, Regulaminu pracy i innych regulaminów z zakresu właściwości wydziału oraz kontrola ich realizacji;
2) opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty z zakresu działania wydziału;
3) współdziałanie w przygotowywaniu materiałów niezbędnych do pracy Rady i jej komisji, w porozumieniu z Biurem Rady;
4) prowadzenie centralnego rejestru umów i porozumień zawartych przez Powiat, które po zarejestrowaniu przechowywane są w komórkach merytorycznych;
5) obsługa posiedzeń Zarządu oraz przekazywanie materiałów do Biura Rady, prowadzenie rejestru uchwał Zarządu Powiatu;
6) prowadzenie sekretariatu Starosty i Członków Zarządu oraz Wicestarosty i Sekretarza;
7) prowadzenie obsługi kancelarii podawczych Starostwa;
8) koordynowanie i organizowanie spraw związanych z przyjmowaniem klientów zgłaszających skargi i wnioski oraz prowadzenie Rejestrów skarg i wniosków rozpatrywanych przez Starostę:
a) załatwianych bezpośrednio,
b) przekazywanych do załatwienia według właściowości;
9) koordynowanie i nadzorowanie spraw dotyczących prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa, udostępniania informacji publicznej oraz ponownego przetwarzania informacji sektora publicznego;
11) prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Starostwie Powiatowym w Zgierzu;
12) prowadzenie spraw dotyczących zamawiania usług i kontroli realizacji umów w zakresie usług pocztowych dla potrzeb Starostwa;
13) prowadzenie archiwum zakładowego oraz zasobów archiwalnych Starostwa;
14) dysponowanie służbowymi samochodami osobowymi i rozliczanie kart drogowych pojazdów;
15) w zakresie spraw kadrowych:
a) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa, kierowników powiatowych służb i inspekcji, wobec których Starosta wykonuje czynności z zakresu prawa pracy oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu (z wyłączeniem szkół i placówek oświatowych).
b) ogłaszanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze, przeprowadzanie służby przygotowawczej oraz egzaminów na stanowiska urzędnicze;
c) prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Starostę;
d) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa;
e) współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu;
f) wyrejestrowywanie i dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych oraz zmian ewidencyjnych w powyższym zakresie;
g) koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników;
h) nadzór na procedurą dokonywania okresowych ocen pracowników na stanowiskach urzędniczych;
i) prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych i informacji składanych Staroście,
przygotowywania informacji i analiz kadrowych oraz sprawozdawczości statystycznej
w powyższym zakresie;
16) w zakresie informatyzacji urzędu i obsługi teleinformatycznej:
a) opracowywanie koncepcji i strategii rozwoju systemów teleinformatycznych Starostwa,
b) wdrażanie nowoczesnych technik informatycznych, opartych o dokument elektroniczny i sieć Internet,
c) zarządzanie i administrowanie stroną internetową Powiatu;
d) administrowanie systemami informatycznymi, archiwizowanie danych i wykonywanie kopii zapasowych,
e) obsługa informatyczna systemów o zasięgu powiatowym,
f) zaopatrzenie oraz serwisowanie sprzętu komputerowego i teleinformatycznego,
g) zarządzanie hasłami, systemami antywirusowymi oraz prawami dostępu użytkowników,
h) kontrola legalności i prowadzenie ewidencji programów informatycznych,
i) nadzór nad usługami teleinformatycznymi świadczonymi dla potrzeb Starostwa,
j) zabezpieczenie stacjonarnej łączności telefonicznej sieci VOiP i telefaksowej w Starostwie,
k) prowadzenie ewidencji mienia informatycznego i licencji Starostwa,
1) prowadzenie szkoleń dla pracowników Starostwa z zakresu obsługi programów komputerowych oraz innych aplikacji biurowych;
17) w zakresie spraw obywatelskich:
a) przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących uczniowskich klubów sportowych oraz stowarzyszeń kultury fizycznej nie prowadzących działalności gospodarczej;
b) przygotowywanie pozwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z zagranicy;
c) wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń innych niż stowarzyszenia samorządu terytorialnego, stowarzyszeń kultury fizycznej, związków sportowych oraz fundacji;
d) współpraca z organizacjami pozarządowymi, tworzenie programów współpracy oraz koordynacja działań w powyższym zakresie;
e) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu;
f) wykonywanie zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia oraz współpraca w powyższym zakresie z instytucjami i podmiotami działalności leczniczej;
g) współpraca w zakresie udzielania pomocy repatriantom;
h) prowadzenie postępowania administracyjnego związanego z ewidencją i przechowywaniem rzeczy znalezionych;
18) w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:
a) administrowanie nieruchomościami Powiatu zarządzanymi przez Starostwo, w tym:
- zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej, gazu, wody i odbioru nieczystości oraz prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat za dzierżawę, najem i media na podstawie dokumentacji przekazanej przez Biuro Gospodarki Nieruchomościami oraz współpraca w powyższym zakresie z Wydziałem Finansowym,
- prowadzenie spraw w zakresie monitorowania budynków oraz zabezpieczenie mienia Starostwa;
- zlecenie kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
- obsługa techniczno-gospodarcza nieruchomości Powiatu Zgierskiego zarządzanych przez Starostwo,
- zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego obiektów Starostwa,
- nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w siedzibach Starostwa,
b) prowadzenie i koordynowanie spraw w zakresie ubezpieczenia mienia Powiatu oraz dróg powiatowych oraz współpraca w powyższym zakresie z Brokerem i Ubezpieczycielami;
c) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, przekazywaniem i sprzedażą składników majątku Starostwa oraz ewidencjonowanie środków trwałych i ich oznaczanie;
d) dokonywanie zaopatrzenia i zlecanie usług, a w szczególności napraw urządzeń biurowych i konserwacji wyposażenia dla potrzeb gospodarczych Starostwa;
e) gospodarowanie pomieszczeniami biurowymi i gospodarczymi oraz boksami garażowymi znajdującymi się na terenie posesji Starostwa;
f) przygotowywanie sal konferencyjnych i ich wyposażenia zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem (sesje, spotkania, szkolenia, uroczystości świąteczne itp.);
g) realizacja spraw związanych z zamawianiem pieczątek, pieczęci urzędowych i ich likwidacja;
h) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem magazynu artykułów biurowych i materiałów
eksploatacyjnych;
i) prenumerowanie prasy, czasopism i innych wydawnictw informacyjnych zgłoszonych przez kierowników komówek;
j) zapewnienie informacji wizualnej dla klientów (tablice informacyjne, tabliczki przydrzwiowe, identyfikatory itp.)
19) realizacja innych zadań Powiatu wynikających z obowiązujących przepisów.