Naczelnik Wydziału:
Agnieszka Szymczyk
kontakt: tel. (42) 288 81 80
adres: ul. Sadowa 6a, 95-100 Zgierz, piętro 2, p. 214
Głowna Księgowa:
Ewa Kaczmarek
kontakt: tel. (42) 288 81 85
adres: ul. Sadowa 6a, 95-100 Zgierz, piętro 2, p. 212
Kasa:
- tel. (42) 288 81 91
- poniedziałek, środa, czwartek: 8:15 – 15:00
- wtorek: 8:15 – 16:00
- piątek: 8:15 – 14:00
Obsługa budżetu:
Pokój 213:
- tel. (42) 2888 182
- fax. (42) 716-08-86
Opłaty za użytkowanie wieczyste:
Pokój 203:
- tel. (42) 288 81 88
Dochody starostwa:
Pokój 203:
- tel. (42) 288 81 87
Windykacja:
Pokój 203:
- tel.: (42) 288 81 89
Płace:
Pokój 202:
- tel. (42) 288 81 92
Wydatki:
Pokój 202:
- (42) 288 81 90
Do podstawowych zadań wydziału należy:
- opracowywanie:
- informacji z wykonywania budżetu za pierwsze półrocze,
- sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za rok,
- wieloletniej prognozy finansowej,
- uchwał Rady i Zarządu dotyczących zmian w budżecie,
- analiz z realizacji budżetu
- nadzorowanie prawidłowości opracowania i zatwierdzania planów finansowych jednostek organizacyjnych
- przekazywanie jednostkom organizacyjnym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpływów do budżetu w celu dostosowania projektów planów finansowych do uchwały budżetowej
- sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych i budżetowych
- sporządzanie sprawozdań o udzielenie pomocy publicznej na podstawie dokumentów złożonych przez komórki i jednostki organizacyjne
- prowadzenie ewidencji księgowej Starostwa oraz budżetu Powiatu - ewidencja syntetyczna i analityczna przychodów, dochodów, rozchodów i wydatków, zgodnie z obowiązującymi przepisami
- prowadzenie obsługi kasowej Starostwa
- prowadzenie obsługi księgowej i kasowej Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, a także sporządzanie sprawozdań zbiorczych
- prowadzenie ewidencji księgowej majątku Powiatu i Skarbu Państwa oraz sporządzanie wymaganych sprawozdań
- nadzorowanie terminowości rozliczenia inwentaryzacji
- prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego oraz dokonywanie w imieniu płatnika rozliczeń m.in. z urzędami skarbowymi, zakładem ubezpieczeń społecznych, powiatowym urzędem pracy
- prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupu dotyczących podatku VAT oraz sporządzanie deklaracji VAT
- windykacja należności budżetowych Powiatu i Skarbu Państwa
- dokonywanie kontroli formalnej i rachunkowej sprawozdań jednostek organizacyjnych Powiatu
- dokonywanie kontroli formalnej i rachunkowej dokumentów księgowych i sprawozdań finansowych rozliczających dotacje udzielone przez Powiat
- sporządzanie na potrzeby banków wszelkich analiz i dokumentów zgodnie z zawartymi umowami kredytowymi, a także w zakresie bieżącej obsługi
- przedkładanie uchwał Rady, Zarządu, informacji w sprawach budżetu Regionalnej Izbie Obrachunkowej
- opracowywanie projektów regulacji wewnętrznych w zakresie właściwości wydziału oraz nadzór nad ich realizacją
- realizacja innych zadań Powiatu wynikających z obowiązujących przepisów.