Naczelnik:
Dorota Kowalczyk
kontakt: tel. (42) 288 83 63
e-mail: d.kowalczyk@powiat.zgierz.pl
adres: ul. Długa 49, 95-100 Zgierz, piętro 3, p. 305
Pracownicy Wydziału Gospodarki Nieruchomościami:
Pokój 304:
- tel. (42) 288 83 73
- tel. (42)288 83 65
- tel. (42) 288 83 64
Pokój 306:
- tel. (42) 288 83 61
- tel. (42) 288 83 74
Główne zadania:
- Gospodarowanie nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa, a w szczególności:
-tworzenie i aktualizacja powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa
-gospodarowanie zasobami nieruchomości (sprzedaż, zamiana, darowizna, najem, dzierżawa, użyczenie, ograniczone prawa rzeczowe)
-kontrola nad administrowaniem i sposobem gospodarowania lokalami użytkowymi oraz częściami nieruchomości oddanymi w posiadanie zależne w obiektach zarządzanych przez powiatowe jednostki organizacyjne lub jednostki organizacyjne Skarbu Państwa
-prowadzenie rejestrów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu oddanych w trwały zarząd i użytkowanie wieczyste
-sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości i podatku rolnego
-naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego
-prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych i postępowań zezwalających na czasowe zajęcie nieruchomości, przeprowadzanie przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów, energii elektrycznej, prowadzenie działalności wydobywczej
-ustalanie odszkodowań za nieruchomości zajęte, przejęte lub nabyte pod drogi publiczne
-podejmowanie czynności związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa
-prowadzenie spraw sądowych dotyczących nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa
-prowadzenie spraw z zakresu podziałów nieruchomości (przygotowywanie wstępnych projektów podziału opiniowanie podziałów dokonywanych z urzędu)
- Wykonywanie zadań z zakresu zagospodarowania wspólnot gruntowych
-ustalanie, które grunty tworzą mienie wspólnoty lub mienie gromadzkie
-ustalanie listy uprawnionych do udziału we wspólnocie
- Przyznawanie na własność działek siedliskowych i gruntów oddanych do dożywotniego użytkowania
- Współpraca z Wydziałem Drogownictwa w zakresie nabywania nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i na potrzeby zarządzania drogami
- Wykonywanie zadań z zakresu ujawniania w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego
- Uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- Wydawanie zaświadczeń będących tytułem do wpisania na rzecz Skarbu Państwa w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości przejętych w trybie dekretu z 6 września 1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej
- Współpraca z Wydziałem Geodezji, Kartografii i Katastru w zakresie prowadzonych spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu;
- Realizacja innych zadań Powiatu wynikających z obowiązujących przepisów.
-
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
- OŚWIADCZENIE O ŁĄCZNEJ POWIERZCHNI UŻYTKÓW ROLNYCH (dotyczy wszystkich nieruchomości rolnych niezależnie od miejsca ich położenia i liczby gospodarstw.pdf
- OŚWIADCZENIE O POSIADANIU KWALIFIKACJI ROLNICZYCH (Oświadczenie to wraz z kopią odpowiednich dokumentów składa osoba, która prowadzi gospodarstwo prze.pdf
- OŚWIADCZENIE ROLNIKA INDYWIDUALNEGO O OSOBISTYM PROWADZENIU GOSPODARSTWA ROLNEGO O ŁĄCZNEJ POWIERZCHNI UŻYTKÓW ROLNYCH WCHODZĄCYCH W SKŁAD GOSPODARSTW.pdf
- Wniosek o ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową oraz o ustalenie uprawnień do udziału we wspólnocie gruntowej.pdf
- Wyrażenie zgody na dysponowanie nieruchomością.pdf
- Wniosek - Służebność.pdf
- Umowa użyczenia nieruchomości.pdf