W związku z przystąpieniem do konkursu pn. '' Nasze ekologiczne pracownie", w Zespole Szkół Specjalnych w Ozorkowie utworzona została pracownia przyrodniczo - ekologiczna pn. " Zielona Planeta''. Na stworzenie pracowni udało się pozyskać dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w kwocie 45.810,00zł, przy udziale własnym w kwocie 5.600,00 zł. Cały projekt opiewał na 51.410,00 zł.

Dzięki dotacji zmodernizowano dotychczasową salę lekcyjną, która wymagała odświeżenia, wyposażając ją w nowe ławki i ergonomiczne krzesła oraz w funkcjonalne biurko nauczycielskie. Zostały w niej pomalowane ściany i sufit oraz naklejona fototapeta przedstawiająca przyrodę i jej bogactwo. Wewnętrzne parapety przyokienne zostały przyozdobione roślinami, które są nieodzownym elementem pracowni ekologicznej. Sala doposażona została w wiele ciekawych i dostosowanych do możliwości uczniów pomocy dydaktycznych i multimedialnych. Zakupiona wielofunkcyjna tablica interaktywna cieszy się dużym zainteresowaniem, a sprzęt audio t.j. projektor krótkoogniskowy oraz laptop znacząco poprawiły możliwość przeprowadzania atrakcyjnych zajęć.

Dzięki nowoczesnym i aktualnym pomocom, jak układ słoneczny, w formie piłek – planet przymocowanych do sufitu oraz zakupiony teleskop pomogły uczniom w obrazowy sposób zgłębić tajniki kosmosu. Pomoce i materiały zakupione w ramach projektu zostały dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci niepełnosprawnych. Dzięki bogatemu wyposażeniu z pracowni mogą korzystać również dzieci niepełnosprawne intelektualnie w stopniu głębokim, które podczas zajęć muzykoterapeutycznych oraz polisensorycznych mogły nie tylko poznać świat przyrody, ale także rozwinąć percepcję wzrokowo – słuchową.

Nowa baza dydaktyczna pozwoliła w innowacyjny sposób realizować treści z zakresu nauk przyrodniczych. Przeprowadzane w szkole zajęcia pozalekcyjne m.in. kółka krajoznawczo-turystyczne rozbudziły w uczniach świadomość ekologiczną oraz wpłynęły na rozwijanie postaw promujących zdrowy tryb życia i podniosły poziom umiejętności i wiadomości uczniów na temat ochrony środowiska. Zróżnicowane formy i metody pracy z uczniem wzbudziły w dzieciach ciekawości świata fauny i flory, umożliwiając poznanie relacji między człowiekiem a światem przyrody. Możliwość samodzielnego poszukiwania wiedzy wpłynęła na podniesienie samooceny oraz zwiększyła motywację do pracy i wiarę we własne możliwości.