Kto, w jaki sposób i gdzie może skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego?
Skorzystaj z nieodpłatnej pomocy prawnej
Osoby w trudnej sytuacji mogą znaleźć nieodpłatną, profesjonalną pomoc w jednym z 1500 punktów w całej Polsce.
Kto może otrzymać pomoc?
- Każda osoba w trudnej sytuacji życiowej w każdej życiowej sprawie, w tym między innymi w sprawach majątkowych, socjalnych, mieszkaniowych, konsumenckich, rodzinnych, czy pracowniczych;
- Osoby samozatrudnione – osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (niezatrudniające pracowników przez minimum 12 miesięcy) mogą liczyć na pomoc również z wnioskami do ZUS, Urzędu Skarbowego, Urzędu Pracy.
Co otrzymasz zgłaszając się do punktu?
- Profesjonalną pomoc prawnika, wykwalifikowanego doradcy, mediatora;
- Informację o twoich prawach i obowiązkach w danej sytuacji;
- Wskazanie sposobu rozwiązania twojego problemu prawnego;
- Pomoc w sporządzeniu pism i wniosków.
Gdzie szukać pomocy?
- Przez internet: na stronie www.np.ms.gov.pl;
- Przez telefon: numer telefonu najbliższego punktu pomocy znajdziesz na stronie internetowej twojej gminy lub starostwa powiatowego.
Bezpłatna pomoc jest skierowana do osób, które nie są w stanie ponieść kosztów pomocy odpłatnej.
[materiał Zespołu Promocji Nieodpłatnej Pomocy Prawnej Ministerstwa Sprawiedliwości]
Nieodpłatna pomoc prawna i poradnictwo obywatelskie w powiecie zgierskim w czasie epidemii
Ze względów bezpieczeństwa zmieniono sposób udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie powiatu zgierskiego.
Wdrożony został system udzielania porad przez telefon.
Jak z niego skorzystać?
- Należy ustalić termin porady telefonicznej dzwoniąc pod numer 785 050 293;
- Na adres npp@powiat.zgierz.pl należy przesłać wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, zawierający oświadczenie, że nie jest się w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej;
- Należy oczekiwać na telefon o wyznaczonej godzinie porady telefonicznej.
UWAGA: prawnik będzie mógł zadzwonić tylko pod warunkiem przesłania ww. wniosku!