W dzisiejszym konsumpcyjnym świecie czeka na nas – konsumentów, wiele pułapek. Często czujemy się zagubieni w gąszczu zawiłych przepisów prawa, oszukiwani przez nieuczciwych sprzedawców lub firmy usługowe. Wyjeżdżamy na wakacje i zamiast wymarzonego hotelu jak z folderu, zastajemy zaniedbany budynek na odludziu. Podpisujemy umowę kredytową i dopiero przy spłacie pierwszej raty odkrywamy ukryte koszty dodatkowe. Kupujemy buty, które po miesiącu pękają, i otrzymujemy odmowę przyznania reklamacji z uzasadnieniem, że źle je użytkowaliśmy. Przykłady można mnożyć. W naszym powiecie jest jednak ktoś, do kogo warto, a nawet trzeba, zgłosić się w takich sytuacjach – mowa o Powiatowym Rzeczniku Konsumentów.

Wczoraj w Warszawie, podczas konferencji zorganizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Ewa Walczak - Powiatowy Rzecznik Konsumentów, jako jedna z nielicznych w Polsce, otrzymała z rąk prezesa UOKiK, wyróżnienie za zasługi na rzecz ochrony konsumentów i aktywną współpracę ze środowiskiem konsumenckim w regionie.

- Nasze biuro działające w Starostwie Powiatowym w Zgierzu, co roku udziela ok. 3 tys. porad, występuje z pismami do przedsiębiorców, skutecznie broni praw konsumentów w sądach – wylicza Ewa Walczak. – Obecnie najczęściej konsumenci zwracają się do mnie w sprawach dotyczących: sprzedaży produktów bankowych, odszkodowań z tytułu utraty zdrowia, szkód materialnych, umów zawieranych na odległość lub poza siedzibą firmy.

- Jestem dumny, że w naszym powiecie mamy tak zaangażowanego i oddanego mieszkańcom, rzecznika ich praw konsumenckich – mówi starosta zgierski Bogdan Jarota. – Pani rzecznik od początku istnienia powiatu zgierskiego, czyli od 20 lat, pełni tę funkcję i takie wyróżnienia, jak to od prezesa UOKiK, tylko potwierdzają jej profesjonalizm.