– Staż odbywałem w firmie informatycznej. Moja praca polegała na
tworzeniu grafik do mediów społecznościowych, a także banerów i tablic
reklamowych – mówi Jakub Suligowski, uczeń 4 klasy TI o profilu technik
informatyk. Kuba praktyki odbywał w hiszpańskiej Maladze. – Myślę, że
wyjazd dał mi bardzo dużo, zwłaszcza jeśli chodzi o przełamanie bariery
językowej. Od początku trzeba było mówić w obcym języku i starać się, po
prostu, dogadać z innymi osobami.
– Udział w projekcie pozwolił mi na zdobycie międzynarodowego doświadczenia, co z pewnością zaowocuje znalezieniem dobrej pracy. Jestem również bardziej otwarta na inne kultury – opowiada o korzyściach płynących z uczestnictwa w programie „Erasmus+" - Patrycja Iluk z klasy 4 TH o profilu technik handlowiec, która praktyki odbywała we Włoszech.
Jednak nie samą pracą uczniowie żyli. W trakcie wyjazdu był również czas na zwiedzanie i poznawanie kultur innych krajów. – Najbardziej ekscytująca była wycieczka do Sewilli – mówi o swoich wrażeniach z pobytu w Hiszpanii - Paulina Krupińska, uczennica klasy 4 TH o profilu technik handlowiec. Uczniowie odwiedzili także Muzeum Picassa w Maladze, antyczne i średniowieczne zabytki – Teatro Romano, twierdzę Alkazaba, ruiny zamku Gibralfaro oraz ogród botaniczny. Z kolei we Włoszech, niezwykle ciekawym punktem pobytu uczniów, były wyjazdy do San Marino i Wenecji oraz poznawanie zabytków regionu Emilia-Romania.
W uroczystości wieńczącej realizację projektu wzięli udział m.in. Adam Świniuch – członek Zarządu Powiatu Zgierskiego, radni powiatowi: Lidia Elert, Krzysztof Jurek oraz Dominik Gabrysiak, a także władze Ozorkowa. Przedstawiciele powiatowego samorządu, w trakcie podsumowania, poinformowali także, że niedługo ma rozpocząć się kompleksowa termomodernizacja Zespołu Szkół Zawodowych w Ozorkowie, a we wrześniu, wraz z pierwszym dzwonkiem, młodzież będzie mogła korzystać z nowego boiska szkolnego.
Na zakończenie, uczniowie zaprezentowali spektakl Williama Shakespeare'a „Makbet", z dialogami w języku angielskim.